|---- graficzny identyfikator My Nokia w telefonie

Tematy

biblia

No dokładnie karty są nieważne a żeby dostać rabat w kinie np. trzeba mieć identyfikator graficzny w telefonie ściąga sie go przez telefon wiec dochodzi koszt polaczenia chyba ze wifi no i mamy na telefonie zwykły obrazek z napisem nokia i logo np. heliosa



Witam. Dziś analiza jeszcze ciepłego skryptu (z dzisiaj) ze strony http://wiki.forum.nokia.com/index.php/Category:Python ,
How to use appuifw.app.layout
Autorem skryptu jest Aapo Rista

Analizę rozpocznijmy od lini numer 41. Wyoływana jest tu funkcja get_layout_ids() i wynik jaki zwraca ta funkcja
przypisywany jest do zmiennej layout_ids. W ciele funkcji tworzona jest pusta lista layout_ids
która będzie zawierać identyfikatory/stałe rozkładu. (wiem , wiem , ciężkie tłumaczenie)
Następuje wywołanie wbudowanej funkcji dir , która zwraca wszystkie właściwości obiektu który jest jej argumentem.
W tym wypadku jest nim moduł appuifw. Dzięki pętli for ... in , zmienna layout będzie przybierała
kolejno wszystkie wyniki jakie zwróci wywołanie dir (appuifw) , w tym także stałych z tego modułu , które są esencją
tego programu.
W pętli if następuje porównanie za pomocą funkcji startswith stringu zawartego w layout z zadanym parametrem
będącym argumentem funkcji startswith (jak widać jest to "E").
Wszystkie więc stringi które na początku (startswith) będą miały E , zostaną dodane za pomocą funkcji
append do listy layout_ids.
W argumencie funkcji append występuje jeszcze wywołanie funkcji unicode (layout)
które ma za zadanie przekształcić zwykły łańcuch na łańcuch unicode.
Następnie w wierszu 25 lista layout_ids jest zwracana i wracamy do punktu 42
W wierszu 42 wywoływany jest konstruktor klasy Listbox modułu appuifw z argumentem którym jest zwrócona
lista layout_ids , oraz z funkcją zdarzeniową (tako rzeką polskojęzyczne opisy Tkintera)
show_layout (wiersz 27) i tworzony jest obiekt layout_listbox
, który w wierszu 43 staje się ciałem (appuif.app.body) aplikacji. (widzimy listę stałych z modułu appuifw w postacji listy na ekranie)
44-46 to klasyczny kod praktycznie każdej aplikacji , nie wymaga objaśnień.
Ponieważ utworzyliśmy już "pudełko" z listą i ją wyświetliliśmy , wiemy , że każdy wybór elementu listy , spowoduje
wywołanie funkcji show_layout. W wierszu 28 za pomocą wywołania layout_listbox.current() pobieramy bieżący/zaznaczony/wybrany element obiektu layout_listbox , a następnie z listy zawierającej nasze stałe , czyli layout_ids , pobierany jest za pomocą odpowiedniego indeksu łańcuch reprezentujący stałą i przypisywany zmiennej layout a następnie zmiennej text.

Teraz najważniejsza sprawa - wywołanie funkcji layout w wierszu 31 zwraca tuple która zawiera
rozmiar i pozycję na ekranie telefonu żądanego elementu z rozkładu.
Wywołanie eval("appuifw.%s" % (layout)) , kompiluje łańcuch na obiekt kodu , w wyniku czego
mamy np. wywołanie appuifw.app.layout(appuif.ECColumn) i otrzymujemy tuple

(size , position)
, to przyda się później do stworzenia odpowiednich wymiarów okna i jego lokalizacji
w funkcji show_layout_window. W wierszu 32 następuje wywołanie tej funkcji , skoczmy więc do wiersza 6
W ciele funkcji tworzony jest obiekt topwinn klasy TopWindow modułu TopWidnow.
Atrybut size (wiersz 8) , określa wielkość okna , atrybut posiotion rzecz jasna pozycję , corner_type typ rogu wyświetlanegookna
, od square , przez corner1 do corner5 z pominięciem wartości corner4 , ustalany jest kolor tła okna , atrybut shadow ustawiony
na 0 powoduje , że okno jest niewidzialne. W oknie tworzony jest mutowalny obrazek (img = graphics.Image.new(size)), obrazek jest "czyszczony"
wybranym kolorem oraz wyietlany jest w nim odpowiednio "zawiszony" tekst.
Nastęnie obrazek z nazwą stałej dodawany jest do okna i okno jest wyswietlane metodą show()
W wierszu 18 zwracany jest obiekt okna. Jeśli wszystko w klauzuli try ... except poszło dobrze , wracamy do linii 35 gdzie następuje zatrzymanie aplikacji na pół sekundy i okno zostaje zamknięte (hide - ukrywa się)
Jeśli się nie powiedzie pobranie danych albo wyświetlenie okna o podanych danych , następuje wywołanie z wiersza
34 z informacją , że nie powiodło się wyświetlenie danej stałej. (tak będzie ze stałymi określającymi rozkład w trybie landscape)
No chyba , że ktoś sobie rozłoży e90:)
I to wszystko.



Kod: Zaznacz cały
1. import appuifw
2. import e32
3. import TopWindow
4. import graphics
5.
6. def show_layout_window(text, size, position, color):
7.   topwin = TopWindow.TopWindow()
8.   topwin.size = size
9.   topwin.position = position
10.  topwin.corner_type = 'square'
11.  topwin.background_color = 0x0000ff
12.  topwin.shadow = 0
13.  img = graphics.Image.new(size)
14.  img.clear(fill=color)
15.  img.text((0, 15), text, font=(u"Series 60 Sans", 15), fill=0x000000)
16.  topwin.add_image(img, (0,0))
17.  topwin.show()
18.  return topwin
19.
20. def wez_idy_rozkladu():
21.   layout_ids = []
22.   for layout in dir(appuifw):
23.       if layout.startswith("E"):
24.           layout_ids.append(unicode(layout))
25.   return layout_ids
26.
27. def show_layout():
28.  layout = layout_ids[layout_listbox.current()]
29.  text = layout
30.  try:
31.     (size, position) = appuifw.app.layout(eval("appuifw.%s" % (layout)))
32.     topwin = show_layout_window(text, size, position, 0xffff00)
33.  except:
34.     topwin = show_layout_window("FAILED: " + text, (150, 50), (20, 100), 0xff0000)
35. e32.ao_sleep(0.5)
36. topwin.hide()
37.
38. def exit_key_handler():
39.   app_lock.signal()
40.
41. layout_ids = get_layout_ids()
42. layout_listbox = appuifw.Listbox(layout_ids, show_layout)
43. appuifw.app.body = layout_listbox
44. app_lock = e32.Ao_lock()
45. appuifw.app.exit_key_handler = exit_key_handler
46. app_lock.wait()



" />Częstotliwość działania

* Trójzakresowy telefon GSM oraz WCDMA 2100, działający na pięciu kontynentach (GSM/EDGE 900/1800/1900)
* Automatyczne przełączanie między zakresami w celu uzyskania lepszego zasięgu

Wielkość

* Waga: 110 g
* Wymiary: 108 x 46 x 18 mm, 81 cm3

Wyświetlacz

* QVGA, 262 144 kolorów, 320 x 240 pikseli
* Znacznie bardziej wyraźny, aktywny wyświetlacz kolorowy TFT

Rozkład funkcji

* Nowy rozkład funkcji Series 40
* Ulepszony, bardziej czytelny rozkład funkcji umożliwiający szybszą nawigację
* Animowane, trójwymiarowe menu i grafiki
* Boczne klawisze regulacji głośności oraz funkcji zbliżenia
* Osobny klawisz do aplikacji fotograficznej

Wbudowany cyfrowy aparat fotograficzny

* Aparat fotograficzny o rozdzielczości 2 megapikseli z 8-krotnym zbliżeniem cyfrowym i osobnym klawiszem do obsługi
* Obsługa trybu pracy w poziomie
* Wizjer pełnoekranowy
* Drukowanie zdjęć bezpośrednio z telefonu przez łącze Bluetooth lub z karty MMC (w zależności od drukarki)

Multimedia

* Wbudowany odtwarzacz wideo do pobranych plików i transmisji strumieniowych: 3GPP, wideo H.263, MPEG-4 i AMR
* Dodawanie filmu oraz muzyki do identyfikatora rozmówcy
* Interakcyjne gry trójwymiarowe z obsługą trybu dla wielu graczy
* Odtwarzacz muzyczny obsługujący pliki w formatach MP3, MP4, eAAC+ i AAC
* Zainstalowane dzwonki polifoniczne w formacie midi, MP3, eACC+ i powiadomienia o wiadomościach
* Pobieranie dźwięków, motywów i tapet w trybie OTA
* Pobieranie i wysyłanie zdjęć oraz plików wideo
* Usługi Kodak Photo umożliwiające łatwe drukowanie wysokiej jakości zdjęć
* Stereofoniczne radio FM
* Udostępnianie obrazu wideo
* Transmisja strumieniowa danych w standardzie 3GPP umożliwiająca dostęp do najnowszych informacji oraz wiadomości sportowych, rozrywkowych oraz serwisów pogodowych

Wiadomości

* Wspólna skrzynka odbiorcza (MMS, SMS, poczta elektroniczna)
* Pełna funkcjonalność w standardzie MMS 1.2, wysyłanie i odbieranie wiadomości, w tym plików wideo, zdjęć i muzyki
* Ulepszona, łatwa w obsłudze aplikacja poczty elektronicznej wykorzystująca technologię Java z filtrem niechcianych wiadomości
* Poczta elektroniczna: protokoły SMTP, POP3 i IMAP4
* Wiadomości tekstowe SMS: łączone wiadomości SMS i wiadomości obrazkowe
* Dostępność: Wireless Village i dynamiczny spis telefonów – możliwość sprawdzenia statusu rozmówcy, zanim wybierze się jego numer

Funkcje pamięci

* Wbudowana pamięć: 70 MB
* Obsługa kart pamięci microSD o pojemności do 2 GB
* Możliwość tworzenia kopii zapasowych ważnych plików, takich jak prezentacje i dokumenty, a także przechowywania zdjęć w osobistym, mobilnym urządzeniu

Gry

* Nokia World Cup, 3D Street Racer i 3D Snake
* Możliwość pobierania nowych gier w technologii Java

Aplikacje

* Udoskonalona, łatwa w obsłudze aplikacja poczty elektronicznej wykorzystująca technologię Java z filtrem niechcianych wiadomości
* Synchronizacja danych
* Visual Radio
* Prezenter bezprzewodowy
* Notatnik i dyktafon
* Translator
* Zegar światowy II
* Converter II
* Łatwe pobieranie nowych aplikacji dzięki technologiom Java MIDP 2.0 i Bluetooth API
* Udostępnianie obrazu wideo
* Aktywny tryb gotowości

Łączność

* Przesyłanie zdjęć, nagrań wideo, plików dźwiękowych i innych
* Bezprzewodowa technologia Bluetooth: duży zakres profili oraz technologii programistycznych, zapewniający bezproblemową łączność
* Podczerwień
* port USB,
* łatwa synchronizacja zdalna i lokalna z komputerem lub innym urządzeniem
* Pełny mechanizm OMA DRM 2.0 do zabezpieczania materiałów chronionych prawem autorskim
* Push to Talk over Cellular (PoC) – bezpośrednia komunikacja jak za pomocą krótkofalówki

Internet

* WAP 2.0, przeglądarka XHTML przez HTTP/TCP/IP stack HSCSD
* HSCSD, CSD do przeglądania oraz jako modem
* Strumieniowe transmisje wideo w formacie 3GPP

Transmisja danych

* EDGE klasa 10 (4+1, 3+2): szybkość do 236,8 Kb/s
* GPRS klasa 10 (4+1, 3+2)
* HSCSD z szybkością maksymalną 43,2 Kb/s w sieciach HSCSD
* Technologia DRM 2.0 zapewniająca bezpieczne pobieranie danych
* Obsługa formatów kodowania mowy FR, EFR, AMR
* TCP/IP

Połączenia

* Szybkie wybieranie numeru: maksymalnie 9 nazwisk
* Powtórne wybieranie ostatniego numeru z listy nawiązanych połączeń (wyświetlanej po naciśnięciu klawisza wybierania)
* Automatyczne ponowne wybieranie (maks. 10 prób)
* Automatyczne odbieranie (działa jedynie z zestawem słuchawkowym lub samochodowym)
* Połączenia oczekujące, zawieszanie połączeń, przekazywanie połączeń, licznik czasu połączeń
* Automatyczny i ręczny wybór sieci
* Identyfikacja osoby telefonującej za pomocą zdjęcia
* Zamknięta grupa użytkowników
* Wybieranie ustalonych numerów (możliwe są tylko połączenia z ustalonymi numerami)
* Połączenia konferencyjne (maks. 5 uczestników)
* Powiadamianie wibrowaniem

Funkcje głosowe

* Specjalny klawisz do komunikacji Nokia Push to Talk
* Dwa głośniki stereofoniczne (o wymiarach 15 mm x 11 mm)
* Funkcja dźwięku przestrzennego
* Wiadomości dźwiękowe Nokia Express
* 16 poleceń głosowych
* Wbudowany zestaw głośnomówiący
* Wybieranie głosowe, 25 ustawień

W sprzedaży w 2 kwartale 2006 roku
Noramalnie to ja idę spac bo ja nie wstanę a pisania jeszcze dużo CYA

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript