Witam potrzebuje kilku książek (forma elektroniczna /papierowa /wiedza gdzie dostane (napewno) liste zamieszczam ponizej, ksiazki potrzebne do napisania pracy licencjackiej ,temat pracy wpływ uzależnień od gier komputerowcyh na młodych polaków,termin oddania pierwszej wersji 8 maj.Jeśli ktoś ma jakaś literature (nie znaleziona w necie bo takowa posiadam) prosze pisac w tym temacie.
Podkreslam wage problemu poniewaz niektore ksiazki moge dostac lecz tylko w czytelni ,zajmuja one "troche" stron a ja pracuje codzinnie w godzina pracy ksiaznicy pomorskiej dlatego chcialbym je "do domu".
Nie chce spamu w tym temacie
Lista :
Baudrillard, J., Symulakry i symulacja, tłum. S. Królak, Warszawa 2005
Bauman, Z., Globalizacja. I co z tego dla ludzi wynika, tłum. E. Klekot, Warszawa 2000
Castells, M., Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, tłum. T. Hornowski, Poznań 2003
Castells, M., Społeczeństwo sieci, tłum. K. Pawluś, M. Marody, J. Stawiński, S.Szymański, Warszawa 2007
Hopfinger, M., Doświadczenia audiowizualne. O mediach w kulturze współczesnej
Huizinga, J., Homo ludens, tłum. M. Kurecka, W. Wirpsza, Warszawa 1985
Szeja, J., Gry fabularne. Nowe zjawiska kultury współczesnej, Kraków 2004
Tadeusiewicz, R., Społeczność Internetu, Warszawa 2002
Wawrzak-Chodaczek, M., Kształcenie kultury audiowizualnej młodzieży, Wrocław 2000
Wielka sieć. E-seje z socjologii Internetu, red. J. Kurczewski, Warszawa 2006
Termin Narracyjna Gra Fabularna został ukuty i zaproponowany przez Kol. Szeję w opublikowanej pracy doktorskiej pt. „Gry fabularne – nowe zjawisko kultury współczesnej” (Rabid 2004, Kraków). NGF odnosi się do klasycznych Role-Playing Games (w odróżnieniu od innych licznych odmian) na polskim gruncie popularnie nazywanych grami fabularnymi. Odsyłam do wątku „Definicja sesji”: http://ptbg.urbantrip.com/phpBB2/viewtopic.php?t=57 , w którym Kolega Przewodniczący uzasadnia takie rozróżnienie.
Ja ze swej strony technikę nauczania języka obcego, opisaną w niepublikowanej pracy doktorskiej pt. „Gry fabularne na lektoracie a autonomizacja studenta (UAM 2003, Poznań), której ideę zapożyczyłem z klasycznych gier fabularnych (NGF) opatrzyłem nazwą Techniki Gier Fabularnych - TGF (ang. Technique of Role-Playing Games - TRPG). Jak można zauważyć obie nazwy odnoszą się do zwyczajowych nazw polskiej i angielskiej. Sprawdzając z ciekawości w przeglądarce Google również natknąłem się na istniejące już w różnych dziedzinach rozwinięcia obu skrótów.
Dlatego też, żeby nie wprowadzać zamieszania, należy niestety pewne terminy podawać w pełnym brzmieniu przynajmniej do czasu aż zostaną przyjęte.
Pozdrawiam
Augustyn Surdyk
Uwagi nt. cytatów moich wypowiedzi.
Jeśli cytuje się coś w pracy naukowej (a praca Kolegi jest tekstem, który ma drożyć do pisania naukowego), to lepiej spełniać pewne kryteria naukowości. Dotyczą one m.in. doboru źródeł. I tak proponuję w przyszłości zmienić:
1. Zamiast mojej wypowiedzi o pracy Braun-Gałkowskiej z forum ("a" - forum to nie jest źródło naukowe; "b" - moja wypowiedź nie spełnia kryteriów wypowiedzi naukowej), należałoby przywołać naukowe recenzje tej pracy - np. te drukowane w "Literaturze Popularnej" (m.in. Kol. Filiciak).
2. Rozumiem, że moje wypowiedź o tym, co to jest RPG, dla "Gildii", podoba się, ale źródło tego "piękna" jest niestety podejrzane i prozaiczne: dla "Gildii" musiałem rzecz wyłożyć możliwie prosto. Z moich prac na ten temat proponuję cytowanie doktoratu (wydanego w krakowskim RABIDzie, w 2004, pt. "Gry fabularne - nowe zjawisko kultury współczesnej"), a z rzeczy lżejszych - cyklu artykułów (trzech) z "Nowej Fantastyki" o RPG.
Nie ukrywam, że tym fragmentem chciałem sprowokować Kol. Przewodniczącego do włączenia się do niniejszej dyskusji (nie bez powodu było owo 'być może' :) ) -- i jak widać, z oczekiwanym efektem. W takim razie pozwolę sobie zapytać, jak Kolega zaklasyfikowałby LARP-y wg typologii Ellingtona i in., którą staramy się ‘udoskonalać/uaktualniać’, lub jaka nowa podkategoria powinna być dla nich stworzona?
„Gry fabularne – nowe zjawisko kultury współczesnej” http://www.rabid.pl/katalo1.php mam w swojej biblioteczce i znam, lecz pozwoliłem sobie na małą prowokację, by opinia Kolegi pojawiła się również na forum.
Pozdrawiam serdecznie
Augustyn Surdyk
" />Zahcon 2004
1-3 października, Toruń - Fort IV
Piąta odsłona konwentu, uważanego za jeden z najlepszych w kraju.
* Goście: Maja Lidia Kossakowska, Andrzej Ziemiański, Andrzej Pilipiuk, Jacek Dukaj, Marcin Mortka, Tomasz Pacyński, Jarosław Grzędowicz.
* Turnieje i konkursy: Mordheim, Lord of the Rings – karcianka, Magia i Miecz, Necromunda, Veto, Konkurs piosenki, Konkurs wiedźmiński, Kalambury, Gra o tron, Wszystkie kolory mroku, Achaja.
* Larpy: L5K, Alien vs. Predator, "Cztery lata w siódmym niebie", Wilkołak: Apokalipsa, “Bunkier 2” (Fallout), "Olimpiada", Changeling, larpy Imprimatur Larp Team.
* Prelekcje: Doomsday, czyli koniec świata co tydzień, Demon: the Fallen (WoD), Gemini - opis szwedzkiego systemu dark fantasy, Nowy Swiat Mroku – opis, Gry roguelike, Wykorzystanie snu w grozie, Bakemono – prezentacja systemu, Technologia militarna przyszłości, Paleoastronautyka, Gnoza i fantastyka, Światy możliwe czyli filozofia a fantastyka, Earthdawn - heroic czy dark fantasty, Gry fabularne - nowe zjawisko kultury współczesnej (dr Jerzy Szeja, Polskie Towarzystwo Badania Gier).
* Inne: Noc najgorszych teledysków, Warcraft na planszy, Rynek gier planszowych w Polsce, Gamesroom (rebel.pl), Manga Room, WarCry - prezentacja i nauka gry, Spotkanie z redakcja Fahrenheita, Zwiedzanie fortu, Wojskowa grochówka, Ogniska.
http://zahcon.fantastyka.net
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|