Szkoła Rodzice ,macie spore prawa i z nich skwapliwie korzystajcie.Zwracajcie uwagę
na to ile godzin przydzielają dyrektorzy na poszczególne przedmioty. Oprócz
tych obowiązkowych , mają do swojej dyspozycji dodatkowe godziny, które
powinny być przydzielane zgodnie z potrzebami i dla dobra dzieci.Nie zawsze
jednak mają na uwadze to "dobro waszych dzieci" ,tylko często własne
interesy,np.zamiast dodatkowych godzin historii dla klasy v, dyrektorka
przydzieliła koleżance godziny typu gry izabawy, kółko plastyczne jako część
etetu, a wszystko dlatego aby miała pełen etat.Wolne godziny za nieobecną
nauczycielkę przydzieliłą
a młodej dziewcznie na 2 miesiące.W wyniku tak radosnej twórczości dyrektorki
dzieci w ciągu 2 lat miały 3 nauczycielki języka polskiego. Czy oby napewno
chodziło tu o dobro dzieci?A może to są rozgrywki personalne i to czyim
kosztem?Zgadnijcie.
smutna53 napisała:
> Rodzice ,macie spore prawa i z nich skwapliwie korzystajcie.Zwracajcie uwagę
> na to ile godzin przydzielają dyrektorzy na poszczególne przedmioty. Oprócz
> tych obowiązkowych , mają do swojej dyspozycji dodatkowe godziny, które
> powinny być przydzielane zgodnie z potrzebami i dla dobra dzieci.Nie zawsze
> jednak mają na uwadze to "dobro waszych dzieci" ,tylko często własne
> interesy,np.zamiast dodatkowych godzin historii dla klasy v, dyrektorka
> przydzieliła koleżance godziny typu gry izabawy, kółko plastyczne jako część
> etetu, a wszystko dlatego aby miała pełen etat.Wolne godziny za nieobecną
> nauczycielkę przydzieliłą
> a młodej dziewcznie na 2 miesiące.W wyniku tak radosnej twórczości dyrektorki
> dzieci w ciągu 2 lat miały 3 nauczycielki języka polskiego. Czy oby napewno
> chodziło tu o dobro dzieci?A może to są rozgrywki personalne i to czyim
> kosztem?Zgadnijcie.
Napisz jaśniej. W której to szkole tak sie dzieje, abyśmy wiedzieli czy tam
posłać własne dzieci ?
Z forum Gry izabawy klejam post, ktory znalazlam na tym forum.
Od 6. do 9. miesiąca życia
Bajka•
Nazywanie•
Telefon•
Stary Donald farmę miał•
Dźwięki•
Spacer•
Lustro•
Spadająca chusta•
Pudełko•
Przeciąganie•
Na dobranoc•
Twojemu Maleństwu będzie sprawiało wielką radość zrzucanie przedmiotów i
przyglądanie się temu jak spadają. Spadanie pomaga dziecku zrozumieć pewne
własności przedmiotów: ciężki czy lekki, twardy czy miękki. Uczy się, że to
właśnie on "powoduje" spadanie przedmiotu, który rzucił. W tym okresie powstaje
pamięć przedmiotu, dziecko zaczyna rozumieć, że przedmiot istnieje mimo, że go
nie trzyma. Potrafi zlokalizować brakujący przedmiot, "testuje" przedmioty -
potrząsa nimi, gniecie, rzuca i uderza. Twój Maluszek będzie teraz z entuzjazem
patrzył, słuchał i dotykał, ekspolrował świat. Będzie zafascynowany wszystkim
co je otacza, jest jak mały detektyw. Naśladuje zachowania innych ludzi. Ogląda
zabawki z różnej strony poprzez obracanie ich w rączkach. W ten sposób również
usprawnia motorykę. W tym okresie zaczyna orientować się w przestreni, wie
gdzie jest góra, gdzie dół. Wie, że większy przedmiot nie mieści się w
większym. Rozumie pewne zależności, relacje między przedmiotami, na przykład:
słoik i pokrywka, klucz i zamek w drzwiach. Zaczyna kojarzyć znaczenie słów z
gestami. Słysząc "nie" kręci przecząco główką.
Bajka
Usiądź i posadź Malca twarzą do siebie. Zacznij opowiadać bajkę, bajka może być
wymyślona przez Ciebie. Opowiadając rób przerwy, aby dziecko samo, w swoim
własnym języku, mogło Ci pomagać w jej opowiadaniu. Dzięki tej zabawie
Maleństwo uczy się sprawności językowej, a Ty zachęcasz Je do mówienia.
Nazywanie
W tym okresie niemowlęta zaczynają kojarzyć słowa z przedmiotami i osobami.
Pokazuj dziecku zdjęcia bliskich mu osób: taty, rodzeństwa, babci i dziadka
opowiadając kto jest kim. Kiedy dziecko wymawia słowa "ta-ta", "ba-ba" pokazuj
mu zdjęcia odpowiednio taty i babci. Po jakimś czasie Maluch zacznie kojarzyć,
że słowo "tata" oznacza tatę, a słowo "mama" mamę.
Telefon
Posadź Maluszka sobie na kolanach twarzą do siebie. Przyłóż słuchawkę do ucha i
powiedź "halo", następnie przyłóż słuchawkę do ucha Twojego Maluszka i
powtórz "halo". Możesz powtarzać różne słowa, na przykład: "tata", "mama", "pa-
pa", powtarzaj je najpierw sama do słuchawki, a potem przykładaj słuchawkę do
uszka dziecka, na pewno sam zacznie do niej mówić. Ta zabawa uczy Twoje dziecko
sprawności językowej i wspaniale wzbogaca jego słownictwo.
Stary Donald farmę miał
Do tej zabawy potrzebne będą rysunki zwierząt. Pokazuj dziecku każde
zwierzątko, nazywaj je i naśladuj wydawane przez nie odgłosy, zachęć Malucha
aby powtarzał odgłosy po Tobie. Zaśpiewaj piosenkę "Stary Donald farmę miał".
Śpiewając o poszczególnych zwierzątkach pokazuj rysunki tych zwierząt. Ta
zabawa rozwija sprawność językową, uczy Twoje dziecko rozróżniania dźwiękow
oraz naśladowania głosów zwierząt.
Dźwięki
Za każdym razem gdy dziecko słyszy różne dźwięki, nazywaj przedmioty, które je
wydają np. telefon, radio, pralka, telewizor. Wypowiadając nazwę wskaż placem
źródło dźwięku. Dzieki temu Twój Maluszek uczy się rozróżniania dźwięków w jego
otoczeniu.
Spacer
Weź Maluszka na spacer po mieszkaniu. Pokazuj mu różne przedmioty o ciekawych
kształtach, rozmiarach i teksturach. Określaj przy tym ich powierzchnię:
gładki, szorstki, twardy, miękki. Dzięki temu Szkrab uczy się rozróżniać
powierzchnie, uczy się obserwacji, ćwiczy paluszki.
Lustro
Weź do ręki ulubioną zabawkę Twojego Malucha a następnie podejdź z nim do
lustra. Zacznij poruszać zabawką, pokaż mu ją w lustrze, zapytaj "gdzie
jest.....?". Dzięki tej zabawie Twoje dziecko uczy się umiejętności obserwacji,
odróżniania siebie od swojego odbicia w lustrze oraz koordynacji wzrokowo-
ruchowej.
Spadająca chusta
Do tej zabawy będzie potrzebny szal bądź chustka z delikatengo, cienkiego
materiału. Usiądż z Maluszkiem na podłodze podrzuć chustę do góry, złap ją.
Podrzuć ją ponownie i pokaż dziecku jak ją złapać. Wkrótce Maluch będzie
próbował złapać chustę bez Twojej pomocy. Dzięki tej zabawie dziecko uczy się
koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Pudełko
Wrzuć do pojemnika połamane na mniejsze kawałki chrupki, pojemnik zamknij.
Pokaż dziecku jak go otworzyć, wyjmij kawalek chrupka i zjedz go. Nastęnie daj
dziecku pojemnik i zobacz czy będzie potrafiło samo wyjąć chrupki z pojemnika.
Na początku z pewnością będzie potrzebowało Twojej pomocy, ale szybko dojdzie
do wprawy. Dzięki tej zabawie Maleństwo uczy się podnosić niewielkie
przedmioty, ćwiczy rączki i paluszki.
Przeciąganie
Usiądź z Maluszkiem na podłodze, weź szalik. Trzymaj za jeden koniec drugi
podaj dziecku. Przeciągnij delikatnie szalik do siebie, pokaż Maluchowi jak ma
ciągnąć drugi koniec. Po jakimś czasie Twój szkrab będzie wiedział jak
przeciągać z Tobą szalik. Dzięki tej zabawie Maluszek uczy się współdziałania i
koordynacji ruchowej.
Na dobranoc
Przed zaśnięciem możesz Twojemu Maleństwu śpiewać lub czytać bajki. Dzięki temu
umacnia się między Wami więź emocjonalna, a także dziecko uczy się słuchania,
rozwija się sprawność językowa.
No to masz już w co się bawić :) przez 3 miesiące :)
baw sie w upuszczanie i podnoszenie
baw się w dawanie i zbieranie
często powtarzaj jego imię
pokazuj czynności i ich skutki (np. potocz piłke i powiedz ,że sie toczy)
gdy daje znać ,że chce bys przyszła podejdź do niego wyciągając ręce, zawołaj
po imieniu
baw sie w podskakiwanie
baw sie w samoloty
kładź go obok siebie i odrywajcie od podłoża tułów i ramiona
wynagradzaj go za pwyciąganie rączek podnoszeniem do góry
baw się w patataj
rozwijaj precyzje palców dając mu rozmaite pokarmy, które może jeść rękoma
zacznij je uczyć samodzielnie łyżką
pokaż jak przekładac przedmioty z ręki do ręki
mocno gestykuluj prowokuj by cie naśladowało, ucz go nowych gestów
nadal przeds5tawiaj mu obcych
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|