mazdaspeed pl Obsługa Kody

Tematy

biblia

Jeżeli kontrolki te nie gasną po odpaleniu auta, to oznacza to awarię tych układów. W przypadku ABSu to układ nie powinien działać wogóle, może masz gdzieś zwarcie, albo ktoś "naprawiał" wystrzeloną poduszkę za pomocą czasówki i teraz wynalazek daje w kość. Ale najpierw zaczął bym od szybkiego testu http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php



O a to jest dobre pytanie, które mnie tez nurtuje...

dzisiaj sklece tester kodow ciekawe co tez mi powie moja Kaczucha....


A tak przy okazji, nie działa mi strona:

http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php

czy wam też?

EDIT:
Zrobiłem test błędow, wyglada na to ze nie mam błędów. Fajnie!

W poniedziałek lub wtorek wybiore sie do aso zapytam ile to ustrojstwo moze kosztowac... mam nadzieje ze nie 400 zl... to jakas chora cena za kawalek plastiku z plaszka i kabelkami...

No ale nadal nie rozumiem jaki wpływ ów czujnik ma na przerywanie silnika?



1) Wywalić gaz ... będzie taniej i szybciej. Na Pb powinien Ci spalać 9 - 11l. Przy II gen masz pewnie mega zwęzke na dolocie i silnik nie dostaje powietrza.
2) Sprawdź kody błedów -> http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
3) Sprawdź aparat zapłonowy.



Pepey -

Pepey napisał:
z tego co sie orientuje da sie odczytac kody bledow musze poszukac w archiwum

strona klubowa -----> http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php

sprawdziłeś?
bo jak nie to możemy tak do us***nej śmierci gdybać a w ten sposób będziesz przynajmniej wiedział na czym stoisz.



Najpierw sprawdziłbym kody błędów. Opis jak to zrobić:
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Kable WN mogą wyglądać dobrze, nie koniecznie są dobre. Swiece tak samo. wszystko zależy kiedy były wymieniane. Sprawdziłbym na pocżątku kody, przewody świece. Jak to będzie ok...wtedy bym zaczął się martwić.
Do tego jeszcze warto zobaczyć filtr powietrza...
Bez paniki...są tu specjaliści od gasnących Mazd




no t gdzie mam do cholery ten silniczek??
Ja Ci juz opisywalem gdzie go szukac. Ale jak widze Ty nawet nie sciagnales sobie ksiazki, opisujacej silnik... Sory, ale tak to mozemy w ogole w ciemno walic pol roku i nic nie wyszukac...


każdy chce kasę zedrzeć, żeby "ustalić kod usterki"
A sam nie potrafisz? Szukales chociaz na tej stronie jakichs informacji na ten temat? Np. tu:
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php

Juz poeta pisal, ze domy stawia murarz a chleby piecze piekarz. Tak wyglada zycie - nie wszyscy musza wszystko umiec i wtedy placa za czyjes uslugi. Zreszta co to mechanik jest jakis Caritas czy co, zeby za darmoche robil?



a sprawdziłeś kody błędu?? zrób zgodnie z opisem na stronie: http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
mi pokazywał błąd przepływomierza i okazało się, że była uszkodzona elektornika przepływomierza: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=253060&highlight=#253060

pozdro




No niestety nie bardzo wiem gdzie mozna dokladnie znalezc opis zagadnienia Szukam na stronie klubowje i nic...
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Zastrzegam, że się na tym nie znam i osobiście prosiłem Smirnoffa, żeby mi odczytał.




podpiac madzie do kompa i bedzie wszystko jasne ale moze ktos mi pomoze.

tak do takiego kompa w postaci diody i opornika i wszystko bedzie wiadomo

http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php

to raczej prosta czynność mimo iż wygląda na skomplilokowaną i bedziesz wiedział co komp twojego auta o tym wszystkim myśli

na pierwszy rzut oka wygląda to na przepływomierz jednak.



Sluchaj Tomka, test prawde Ci powie (powtorz po wykasowaniu bledow). W momencie zenitalnej irytacji wyjalem sobie bezpiecznik od ABS-u, zeby miec spokoj od uzbrajania.

=> http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php (dolna cz. dokumentu + spinacz biurowy)



Jesli masz skrzynie automatyczna, to na stronie szukaj opisu EEC-IV z uzyciem zlacza STI i STO (http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/dtc.php). Jesli skrzynia jest manualna, to bedzie pasowal opis MECS z uzyciem lacza TEN i FEN (http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php) - dioda moze byc 12V bez opornika.

Pozdrawiam.



12 - Czujnik położenia przepustnicy
55 - Czujnik prędkości własnej pojazdu
56 - Czujnik temp. oleju w skrzyni A/T

Nie ma oznaczeń dla błędów -> 18, 54, 57.

Polecam -> http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php


HOLD nie pokazuje usterki (nie mruga)

Przy błędzie 56 jest to prkatycznie niemożliwe ...


lej i filtr byl wymieniany miesiac temu przebieg 165.000

I po tym zaczęły się problemy ? Jeśli tak, to skrzynia prkatycznie do wyrzucenia ...


dziala prawidlowo tzn jak wcisne przycisk hold to wyskakuja na wyswietlaczy cyferki jaki jest bieg itd. a jak wylacze to nic nie ma

Tzn ? Troche nie rozumiem ... U mnie jak wybrałem "D" to na wyświetlaczu podświelona była literka "D". Jeśli wcisnąłem hold ... to zapalał sie napis 'hold'.


jak bym mial wybrac opcje 1 to bym musial sie nad tym dlugo zastanawiac poniewaz jak jade 60km/h to juz mam 3000 obr/min a jak jade 80 to 4500 wiec duze jest spalanie

To na bank to nie jest 3 bieg. Na 3 biegu dochodziłem do 180 km/h przy ~ 6000 rpm. Więc, to maksymalnie 2 bieg. Na 1 biegu dochodziłem do 70 km/h.



Chcę poprosić mechanika o ustawienie TPS'u (mam skaczące obroty na luzie). Jak wiadomo trzeba przy tym wykorzystać złącze diagnostyczne. Czy schemat złącza, który znalazłem na dole tej strony
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
odpowiada złączu w moim samochodzie?
Aha, i jeszcze jedno (jeśli to ten schemat) - żeby wprowadzić silnik w tryb testu, trzeba zmostkować gniazda TEN i GND, problem w tym, że na tym schemacie są dwa gniazda GND w dwóch "sekcjach". Które trzeba zmostkować z TEN? To w tej samej sekcji, czy to z tej drugiej sekcji?



Mam pytanie. Odczytywałem dzisiaj kody błędów w Scorpio i zainspirowałem się tym pomysłem, aby sprawdzić też Mazdę. Postapiłem zgodnie z opisem ze strony
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Nie wiem, czy popełniłem błąd przy teście, czy może nie mam błędów, ale:
KOEO - po włączeniu zapłonu dioda zapaliła się i po kilku sekundach zgasła. Później nic już się nie działo.
KOER - dioda wogóle żadnej reakcji, nie zaświeciła się nawet na moment.
Mój błąd, czy brak odczytów Jedno jeszcze mnie zastanawia. Powinienem zmostkować TEN oraz GND, przy czym GND są dwa - w górnej i w dolnej części złączki diagnostycznej. Którą powinno się mostkować Choć wydaje mi się, że to bez różnicy, bo przecież to tylko masa - chyba, że jestem w błędzie.



Jak chcesz kompa zresetować to odłącz akumulator na pare minut i wcisnij pedal hamulca żeby pozbyc sie resztek prądu z instalacji co do tego czy pomoże to wątpliwa sprawa:). Ja bym na twoim miejscu kody błędów sprawdził zanim zresetujesz kompa. Warsztatu w domu zapewne nie masz ale da sie to zrobic sposobem domowym za pomocą diody Na stronie mazdaspeed.pl w dziale obsluga jest opisany ten sposob. Ewentualnie podjedź do jakiegoś elektronika zeby sprawdził skład mieszanki bo i tu może problem leżeć.




później po zamontowaniu tylnego zderzaka dziwnym przypadkiem juz nie chce odpalić
Zakładam że montowałeś seryjny zderzak i nic nie urwałeś/przeciąłeś? Nie zrobiłeś nigdzie zwarcia w elektryce tylnych lamp? Pytam bo cuda się zdarzają...

na hol też nie odpaliła.
To odradzam - jeśli będziesz chciał za szybko ją uruchomić, to albo zerwiesz pasek albo on przeskoczy i będziesz miał masakrę w cylindrach.

nie mogło cos z pompa się stać?
To jedna z możliwości - jeśli z jakiegoś powodu obstawiasz pompę, to załatw kogoś do pomocy, zdemontuj przewód paliwowy dochodzący do listwy wtryskowej, wsadź końcówkę do butelki, a druga osoba niech zakręci rozrusznikiem - jak poleci paliwo tzn że pompie nic nie jest
Oprócz tego sprawdź elektrykę WN: kopułkę, cewkę zapłonową, przewód między nimi, ew. bezpieczniki (w szczególności w komorze silnika). Mnie raz szlag trafił ni z tego ni z owego kabelek we wtyczce na kopułce... Jest on w gumowej osłonce, także nie budził zastrzeżeń. Pół dnia szukania usterki, ale jaka satysfakcja
Jak to posprawdzasz, to daj znać.

Acha - nie zaszkodzi wykonać diagnozy błędów. Może komp sanm się kapnął co dolega Madzi? Opis masz tu: http://mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php

Pozdrawiam
Orin



Dziwi mnie jeszcze, ze masz w samochodzie z '95 opcje O/D OFF zamiast HOLD. W zasadzie cos takiego moglo sie pojawic jedynie do '93 roku... ale moja wiedza tez nie jest absolutna.

Zobacz, czy za lewym reflektorem, pomiedzy blotnikiem i akumulatorem znajduje sie lacze osloniete przykrywka (wisi na kablu) z napisem EEC TEST. Jesli przkykrywki nie bedzie, to odszukaj lacze takie jak na obrazku:

http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/dtc.php

...i sprobuj odczytac kody.

Jesli nie bedziesz mial takiego zlacza, to sprawdz, czy w puszce DIAGNOSTICS (obok FUSE BOX) masz wyprowadzone koncowki FEN i TEN - opis pod wieczkiem lub na obrazku:

http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php


Wyciągnąłem ok.0,3 l
Na bagnecie to jest pewnie jakies 0.5-1.0 cm, a dla skrzyni tyle co nic.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript