malowanie polskich Leopardów 2A4

Tematy

biblia


Rosomak latał Herculesem, ale podejrzewam, że sprytnie wpisali do cech C-130J, czy jak się tam przedłużona wersja tej maszyny nazywała. Poza tym ponownie, wybrałeś sobie dosyć mało istotny parametr, bo latania ani Rysiów, ani Rosomaków ani Strykerów na pokładach C-130 nie widzę. A mieścić, to się mieści.
No i tu warto się zatrzymać. Rosomak się nie mieści do typowego Herkulesa, nawet C-130J. Nigdy nie widziałem zdjęc Rosomak we wnętrzu. Natomiast tajemnicą jest na jakich zasadach udało się finom dostrczyć go do Czech. Podejrzewam, że musieli słono zapłacić jakiejś firmie prywatnej dysponującej Herkulesem za ten przelot. Zapłacić za złamanie procedur obowiązujących dla załadunku. Świadczy o tym fakt nie wojskowego malowania Herkulesa z reklam, które publikuje Patria.


Jaka jest różnica w ładowności wersji bazowej i jak się ma spełnianie norm Euro-3 w przypadku wozu bojowego?
Ładowność podam w tygodniu, jak będę miał dostęp do notatek, ale Normu EURO-3 Rosomak po prostu nie spełnia, a Ryś tak i to wszystko. Nie ma nic tu dodawać. Nie ma to żadnego związku z wersją.


Tak swoją drogą silniki pojazdów wojskowych w naszym kraju (w tym Leopardów 2A4) spełniają ją czy nie bardzo?
Jednak nie bardzo. Przy tego typu sprzęcie, nie wyjeżdżającym na ulice nikt nie dba o normy hałasu, czy zanieczyszczenia.


To ja bym wolał szczegółowo, bo chciałeś parametry właśnie porównywać, a tutaj przebiegasz po nich bardzo szybko.
Pisałem, proszę podać które.


Ile kosztowałoby stworzenie nowego podwozia i przekładni, mamy dostosowane do tego zakłady? Jest w ogóle możliwa produkcja nowych?
Jak się doszło do takiego miejsca, to reszta nie stanowi większej filozofii. Największe problemy techniczne Poznań pokonał.


Siemianowice Śląskie z tego co wiem położone są w Polsce, a tam zdaje się ma być produkowany Rosomak.
Szczęśliwy kto wierzy, że produkcja Rosomaków będzie odbywać się w Polsce. Będziemy spawać blachy (Szwedzkie) i motować zespoły, które dla nas będzie zamawiała Patria.


Poza tym najważniejsze elementy Rysia - silnik i układ przeniesienia napędu nie są polskie, prawda?
Tak, ale są to produkty standardowe, wzięte z tej samej półki jak dla ciężarówek i ok. 5 krotnie płacimy za nie mniej niż za te wmontowane w Rosomaku. Tak wygląda ta jakość.


Ile w Rysiu jest tak naprawdę produkowane przez polskie firmy, a ile sprowadzane od zachodnich dostawców? To nie jest zarzut, pytam, bo nie wiem.
ŁAtwiej będzie wymienić rzeczy imortowane, bo lista krótsza:
- silnik
- skrzynia biegów
- skrzynia rozdzielcza
- układ ppoż


Czekaj, czekaj, a cena Rysia jest oderwana od realiów rynku!? A może jest niższa z zupełnie innego powodu?
Czyżby jakaś sugestia?? Ciekawe tylko kto dokłada do Rysia i dlaczego nie znalazł się taki sponsor przy Rosomaku.


Marka w tym miejscu oznacza jakość, serwis i pomoc techniczną ze strony producenta, a także utrzymanie tego stanu przez przynajmniej 10-15 lat, prawda? Dlatego też za niektóre produkty płaci się więcej, aby mieć to zagwarantowane.
Nie zapomnij tylko kto za to płaci. Nie wiem w jakim jesteś wieku i jaki jest twój status. Ale spróbuj powiedzieć bezrobotnemu, mającemu rodzinę, że wojsko wydaje pieniądze na zabawki zagraniczne zamiast kupowac tańszy produkt w kraju, żeby polski robotnik miał pracę. Na pewno łatwiej sponsorowac markę zagraniczną. Zreszto co to za marka Patria. Mieli raptem tylko jeden wyrób i właśnie klasy cenowej porównywalny z BTR. Taka jest prawda.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript