Mapa komunikacyjna Warszawa

Tematy

biblia


...szczere chęci i pieniądze, których nie ma ...
Proszę nie mówcie, że w powiecie albo gminach WWL nie ma pieniędzy. Kasa jest tylko w sprytnym procesie jej alokacji wychodzi się z założenia, że skoro czegoś nie było wcześniej to po co to ma być teraz, argumentując wynikiem finansowym. Następnie do takiej teorii dorabia się ideologię jak to władza dba o pieniądze swoich mieszkańców i ciesz się ludu z decyzji swoich zarządców. Szkoda, że w tym wszystkim zapomina się o funkcji jaką ma pełnić władza samorządowa... Mnie bynajmniej uczono, że priorytetem takiego urzędu jest zaspokajanie potrzeb mieszkańców przy racjonalnym gospodarowaniu środkami a praktyka jest dokładnie odwrotna.
Spójrzcie na mapę komunikacyjną Warszawy i okolic... Prawobrzeżne okolice W-wy szczególnie powiat WWL są na takiej mapie niewidoczne. "Puszcza panie kochany".

Wracając do podmiejskiej ZTM-linii do Radzymina uważam, że nawet gdyby uruchomić wspominane wyżej 3 kursy w szczycie to po paru miesiącach presja społeczna zmusi włodarzy do rozmów nad regularną linią.
Swoją drogą chyba lepiej jest budować rozwojowy transport co w naszych realiach sporwadzić należy do współdziałania z ZTM (bynajmniej na obecnym etapie) niż pakować kasę w nieopłacalny z punktu widzenia przeciętnego użytkownika, transport prywatny zielonkowskie R




Chwila, bo zaczynam się gubić. Skąd kursuje SKM? Ze strony internetowej SKM wynika, że pierwszą stacją jest Pruszków.
Z kontekstu Waszych postów wywnioskowałem, że jeździcie SKM z Komorowa. Czy też chodzi o to, że z Komorowa do Pruszkowa jedziecie WKD, a w Pruszkowie przesiadacie się na SKM?


Rzeczywiście, pogubiłeś - co nie jest niczym dziwnym w tych zwichrowaniach komunikacyjnych ale żeby było jasne:
WKD jedzie z Grodziska do Warszawy Śródmieście (czyli właściwie centralny)
W Pruszkowie są dwie osobne stacje po przeciwnych stronach miasta. SKM jedzie z PKP Pruszków - na zachodniej stronie miasta i WKD Pruszków jedzie od strony wschodniej. tory WKD są jakby wydzielonym systemem i nigdzie poza warszawą te linie nie maj wspólnych przystanków.
Myślę że więcej objaśni ten fragment mapy:
http://ztm.waw.pl/mapa/mapa_4.htm



Program zajęć TOPOGRAFIA | I rok TiR | sem.zimowy

Topografia

Prowadzący: prof. US dr hab. Kazimierz Furmańczyk, mgr Igor Szakowski, mgr Rafał Benedyczak
Wymiar: 45godz. (15 godz. wyk. + 30 godz. lab.),
Termin i miejsce: rok I turystyki i rekreacji, semestr zimowy
Przedmiot obowiązkowy dla całego roku

Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę w semestrze zimowym po uzyskaniu zaliczenia z laboratorium.

Treść kursu:

Wykłady:
Mapa geograficzna jako obraz powierzchni Ziemi. Zadania i rola odwzorowań kartograficznych. Kształt Ziemi przyjęty w kartografii jako powierzchnia odniesienia. Współrzędne geograficzne punktów na kuli i na elipsoidzie. Pojecie odwzorowania kartograficznego i klasyfikacja odwzorowań. Odwzorowania: azymutalne, stożkowe i walcowei ich cechy charakterystyczne. Wybór odwzorowania w zależności od rodzaju opracowywanej mapy. Odwzorowanie Gaussa-Krugera. Współrzędne topograficzne i ich związek z geograficznymi. Elementy treści mapy topograficznej, znaki umowne, rzaźba terenu, ramka, siatka i opis pozaramkowy. Pomiary na mapie. Zasada GPS, budowa i funkcje odbiornika. Mapy turystyczne: cechy, formy, funkcje i rodzaje. Porównanie wybranych map turystycznych różnych krajów. Mapy turystyczne internetowe.

Laboratoria:
Poznawanie sposobów określania położenia punktów na kuli i na płaszczyźnie. Zasady konstrukcji odwzorowań kartograficznych i ich zniekształcenia. Mapy topograficzne - odwzorowania, układy współrzędnych, podział na arkusze, skorowidze, godła map, skala i podziałka mapy, rysunek sytuacyjny, znaki umowne, sposoby przedstawiania rzeźby terenu na mapach. Kartometria i morfometria - pomiary: długości linii krzywych, powierzchni, objętości form, spadków terenu, średnich nachyleń. Porównanie map topograficznych różnych państw. Zasada działania odbiornika GPS i posługiwanie się nim. Treść map turystycznych. Charakterystyka map komunikacyjnych, krajobrazowych oraz map i planów miast. Mapy w internecie.

Podręczniki:
Flis J. 1978: "Kartografia i topografia". WSP, Kraków;
Pelczar M., Szeliga J., Ziółkowski J. 1986: "Zarys Kartografii i Topografii". Skrypt, Uniwersytet Gdański, Gdańsk;
K.A. Saliszczew, "Kartografia Ogólna", Warszawawa 1984, PWN;
Dzikiewicz B, 1965: "Topografia". MON, Warszawa;



Jako ze poprzedni mój post jakoś wysechł to pisze drugi w podobnej sprawie.
zastanawiam się nad poprawieniem układu komunikacyjnego swojej wsi.

I Co jest złe?
- podwójne kółko linii 711 na Strzeniówkę - marnują się kilometry i autobusy.
- lipny takt 30-90 albo gorzej.
- dziury w odjazdach

Niestety moja wieś ma zakręcony dość układ dróg i możliwości lokalizowania przystanków.
np z Pl . Poniatowskiego nie da się zawrócić i przystanek Pl. Poniatowskiego jest albo na Warszawę albo na Kosów.
Dlatego tak kombinowałem i wykombinowałem coś takiego jak na mapce w załączniku.

- 733 - bez zmian.

- 703 - Trasa podstawowa się nie zmienia poza tym, że niektóre oznaczone kursy do Warszawy były by oznaczone ze to przystanku Plantowa tylko a potem BWL i jako 711
Oznaczone kursy z warszawy podobnie. Z reguły te oznaczone kursy to były by dodatki jakie jeżdżą.
- 711 - Jeździło by na skróconej trasie do Przystanku Plantowa. w zależności od wariantu jechało by od razu postoju do warszawy , jako 703 lub jeszcze jedno kółko by zrobiło przez Strzeniówkę.

Rozwiązało by to problem marnowania kilometrów na Strzeniówce, wyrównało by takt, pozwoliło by dostosować podaż do popytu.

Co wy na to? Lubicie tak tasować liniami to może i tu potasujecie
Warunki sa taki - nie może być więcej WZKM niż jest teraz.
W szczycie A zachować częstotliwość jaka jest obecnie 20-30minut Jeśłi by nie dało sie wcisnąć nigdzie 733 to nawet dobrze jedzie na zupełnie odleglejsze rejony i Pl. Poniatowskiego nie jest krytyczny. bo jest jeszcze 703 i 711

Informacje do mapy - Wariant mój na zielono.
Seledynowe przystanki - istniejące przystanki PKS.
N88 po takiej trasie (z zaoszczędzonych WZM linii dziennej).
Przystanek krańcowy PLANTOWA jest do zbudowania - jest miejsce.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript