cześc, czy ma ktoś może mapę konturową z zaznaczonymi obszarami wyżyn i siecią rzek, nie muszą być pdpisane tylko ważne są granice wyżyn, prosze o pomoc, bedę bardzo wdzięczna jeśli ktoś bedzie miał taka mapę
Jak rzeki to współczuję...Bardzo lubię mapę, ale właśnie poza rzekami
Ja mam cały świat(również mapa konturowa ;/), a więc rzeki tez będą, lecz pewnie nie tak szczegółowo jak u Ciebie, jeśli cała uwaga skupia się na nich
Ale co to za nastawienie "po co to komu"? Dobrze jest wiedzieć takie rzeczy, a nawet należy
Artur, na mapie mamy stworzyc kilka sytuacji reagowania kryzysowego (kto byl na zajeciach jak rysowalismy wie jak to mniej wiecej wyglada).
- format ma byc A3 - z tego co pamietam
- mapa konturowa, dowolna gmina
- zaznaczyc: rzeki, zbiorniki wodne, drogi, wzgorza, tereny zalesione,
- i na koniec bajka, czyli stworzyc ewakujace w trakcie np: powodz, pozar, huragan, zawalenie drzew, ptasia grypa, katastrofa drogowa, wykolejenie pociagu, wyciek np amoniaku w zakladach chemicznych, zagrozenie bio-terroryzmem itd.... Wiecej w tej chwili mi do glowy nie przychodzi.
Oprocz zaznaczenia na naszych wspanialych mapach wybranych zdarzen, nalezy opisac na kartce co i jak i dopiac do mapy jako zalacznik.
Jak ktos cos jeszcze pamieta, niech dopisze.
A MAM PYTANIE W ILU OSOBOWYCH GRUPACH MAMY TO ZROBIC, BO PAMIETAM TYLKO, ZE PAN DR MOWIL O GRUPACH, ALE ILU CZLONKOW MOGA MAKSYMALNIE LICZYC NIE UTKWILO W MEJ PAMIECI, MIMO ZE ZLA NIE JEST . PROSZE O ODPOWIEDZ.
Dobra, czy ktoś ma w miarę dokładną mapę świata, konturową, na której byłyby zaznaczone również rzeki? A jeśli tak to mógłby dać linka do takowej?
Tutaj
Co prawda kawałek Australii jest obcięty i naturalnie nie ma wszystkich rzek, ale są te najważniejsze. Mam nadzieję, że Ci się przyda. Chyba, że znajdziesz coś lepszego.
Nie. Dostaniemy mapy konturowe i trzeba będzie je uzupełnić o morza, rzeki, jeziora, szczyty, przylądki, cieśniny i tak dalej xD
Dobra, czy ktoś ma w miarę dokładną mapę świata, konturową, na której byłyby zaznaczone również rzeki? A jeśli tak to mógłby dać linka do takowej?
myślę o tym aby iść spać i w końcu się wyspać teraz słucham muzyki i drukuję mapę konturową polski z rzekami i jeziorami i mam ambitny plan się tego nauczyć
Jungi, które posiadły umiejętności pływania na naszym sprzęcie i sterowania nim, mogą zdobyć pierwszy stopień wodniacki - czyli WIOŚLARZA. Inaczej mówiąc jest to sternik łodzi wiosłowej.
Oto regulamin stopnia wioślarza:
1. Stopień wioślarza jest stopniem jungów (harcerzy w wieku 12-14 lat).
2. Stopień wioślarza uprawnia do prowadzenia wszystkich łodzi wiosłowych bez ograniczeń.
3. Próbie na stopień wioślarza winien się poddać każdy harcerz wodny, niezależnie od posiadanych innych uprawnień wodnych, najpóźniej po roku przynależności do drużyny.
4. Stopień wioślarza przyznaje się harcerzowi, który zdobył następujące sprawności oraz pomyślnie ukończył bieg:
- Zwiadowca wodny
- Młodszy sygnalista
- Flisak
- Wiking (można również używać nazwy: Szperacz wodny lub Znawca rzek i jezior)
- Żaba lub Delfin
- Oryl
5. Warunkiem przyznania stopnia jest ukończenie biegu na ten stopień. Prawo organizowania biegów na stopień wioślarza mają wszystkie harcerskie drużyny wodne, których drużynowi posiadają przynajmniej stopień przewodnika oraz sternika jachtowego.
6. Próbę pływacką na sprawność żaby lub delfina winien odebrać instruktor albo harcerz starszy, posiadający co najmniej stopień młodszego ratownika wodnego.
7. Stopień wioślarza przyznaje Rada Drużyny na podstawie protokołu komisji przeprowadzającej bieg harcerski. Przyznanie stopnia powinno być ogłoszone w rozkazie Drużynowego i wpisane do Książeczki Służbowej Harcerza (Książeczki Harcerskiej).
WYMAGANIA NA SPRWNOŚCI:
ŻABA
1. Przepłynąłem 200m, w tym co najmniej 50 na plecach.
2. Utrzymałem się na wodzie 15 min.
3. Skoczyłem do wody w dowolny sposób z wysokości 1 m.
4. Przepłynąłęm pod wodą 5 m.
5. Zanurkowałem i wyciągnąłem z głębokości 1,5m przedmiot wielkości menażki.
6. Wytrzymałem pod wodą 30 sekund.
7. Na głębokiej wodzie zawiązalem węzeł ratowniczy.
8. Znam i stosuję zasady bezbieczeństwa kąpieli.
9. Stosuję zasady higieny kąpieli.
10. Znam 5 gier lub zabaw w wodzie i na wodzie. Umiem je przeprowadzić z zastępem.
DELFIN
1. Przepłynąłem wybranym sposobem i w dowolnym czasie dystans 1500 m na wodzie stojącej lub 2000 m z prądem.
2. Przepłynąłem poprawnie dwoma dowolnymi stylami wyczynowymi dystanse 50 m.
3. Utrzymałem się na wodzie przez 30 minut.
4. Skoczyłem do wody skokiem startowym.
5. Skoczyłem do wody z wysokości 3 m.
6. Przepłynąłem w ubraniu i trampkach dystans 50 m w wodzie stojącej lub 100 m z prądem oraz rozebrałem się na głębokiej wodzie.
7. Przepłynąłem pod wodą dystans 25 m.
8. Wyłowiłem z głębokości większej niż 2 m przedmiot wielkości menażki.
9. Znam zasady bezpieczeństwa oraz higieny kąpieli i pływań.
10. Zasady nauki pływania prymitywnego.
11. Zasób 10 gier i zabaw na wodzie.
ZWIADOWCA WODNY
1. Pełniłem funkcję wioślarza na harcerskich łodziach wiosłowych, poprawnie wykonywałem komendy na wiosła, cumy i odbijacze.
2. Pełniłem funkcję sternika na harcerskich łodziach wiosłowych wydajęc komendy.
3. Brałem udział w pracach konserwacyjno - remontowych łodzi.
4. Wodowałem łodzie harcerskie.
5. Przygotowałem łódź do pływania, skompletowałem jej wyposażenie.
6. Sklarowałem łódź przed i po pływaniu.
7. Wsiadałem i wysiadałem z kanadyjki przy pomoście i przy brzegu.
8. Wsiadałem i wysiadałem z kanadyjki na płytkiej wodzie.
9. Wsiadałem i wysiadałem z kanadyjki na głębokiej wodzie.
10. Na głębokiej wodzie w kanadyjce zamieniłem się miejscem ze sternikiem.
11. Na głębokiej wodzie przesiadłem się na inną kanadyjkę.
12. Poprawnie wiosłowałem wiosłem.
13. Poprawnie wiosłowałem sposobem rybackim.
14. Poprawnie wiosłowałem kopyścią kanadyjską na kanadyjce.
15. Poprawnie wiosłowałem na pych lub żerdzią.
16. Poprawnie wiosłowałem na śrubkę z rufy do przodu i wstecz) oraz z burty.
17. Poprawnie "piórkowałem" jednym i dwoma wiosłami.
18. Pokonałem tor slalomowy.
19. Przeprowadziłem zwiad akwenu, naszkicowałem mapę.
20. Poprawnie nazywałem części kadłubu i osprzętu łodzi wioślarskich.
21. Stosowałem zasady etykiety jachtowej na łodzi wiosłowej.
ORYL
1. Wraz z zastępem zbudowałem tratwę z materiałów, które były pod ręką.
2. Wprawiłem tratwę w ruch, sterowałem nią, dobiłem do brzegu we wskazanym miejscu.
3. Odbyłem wyprawe tratwą wzdłuż brzegu jeziora.
4. Dryfowałem tratwą pod żaglami.
5. Przeprawiłem się przez zatokę lub staw siedząc na belce i wiosłując pagajem.
6. Przprawiłem się wraz z ekwipunkiem polowym przez zatozkę przy pomocy jednej lub dwóch belek.
FLISAK
1. Rozpoznałem podstawowe światła statków śródlądowych.
2. Znam zjawiska zachodzące na powierzchni wody, rzeki.
3. Wiem jak wykonać "promowanie" i "jeleni skok".
4. Wiem jak wygląda przekrój poprzeczny koryta rzeki.
5. Znam budowle hydrotechniczne regulujące rzekę: faszynowanie, opaski, ostrogi, jazy, śluzy.
6. Wiem co to jest szlak żeglowny i jak się go oznacza.
7. Znam śródlądowe prawo drogi.
8. Znam śródlądowe sygnały dźwiękowe.
9. Rozpoznałem znaki kardynalne po wyglądzie i światłach.
10. Znam śródlądowe znaki żeglugowe.
11. Znam zasadę działania śluzy i przepisy w niej obowiązujące.
12. Prwadziłem dziennik AMAR.
WKING
1. Narysowałem z pamięci mapę konturową Polski, zaznaczyłem najważniejsze rzeki, jeziora, kanały, zalewy oraz porty środlądowe i morskie.
2. Rozpoznaję najbardziej pospolite okazy flory i fauny wodnej.
3. Wiem co to: zlewisko, dorzecze, dział wodny.
4. Znam szlaki turystyczne Polski.
5. Znam rzeki polskie, sieć dróg wodnych, pojezierza i największe jeziora.
6. Znam 3 główne szlaki Odrzańskiego Spływu Wiosennego i sylwetki ich bohaterów.
7. Znam 6 punkt Prawa Harcerskiego, wiem jak mogę chronić środowisko naturalne.
8. Brałem udział w akcji AMAR walka o wodę.
9. Znam metody regulacji rzek, budowle wodne, porty i stocznie śródlądowe, jeziora zaporowe i ich znaczenie.
MŁODSZY SYGNALISTA
1. Nadałem i odebrałem Alfabetem Morse'a wiadomość o długości 5 słów.
2. Nadałem i odebrałem alfabetem emafora wiadomość o długości 5 słów.
3. Wywiesiłem wielką galę flagową MKS.
4. Podnosiłem i opuszczałem banderę harcerską.
5. Wybijałem szklanki.
6. Posługiwałem się czasówką.
7. Rozpoznałem bandery: ZHP, PZŻ, Marynarki Wojennej, Marynarki Handlowej, PTTK i WOPR.
8. Wykonałem sygnałówki.
dnia Czw 9:19, 07 Sie 2008, w całości zmieniany 3 razy
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|