Tomekdylik, grrr... www.google.pl .... słowa kluczowe: garmin
http://garmin.com.pl/Mobile__10
Co to jest gamin:
Garmin przedstawia nawigację zaprojektowaną z myślą o Twoim telefonie komórkowym.
Garmin Mobile XT to znakomita aplikacja pozwalająca stworzyć w pełni funkcjonalny zestaw nawigacji samochodowej z dokładną mapą Europy bądź z superszczegółową mapą Polski â GPMapą. Wystarczy jedynie umieścić kartę pamięci w kompatybilnym telefonie i już po chwili można rozpocząć nawigowanie do wyznaczonego celu. Aplikacja współpracuje z wbudowanym w telefon modułem GPS, jak również z zewnętrznymi odbiornikami
A ja się zastanawiam czy NM2 czasami nie chce mnie oszukac:P
Wpisuję Czechy,Praga i kod pocztowy 19012 i z Katowic do celu pokazuję mi ok. 300km - co wydaję się naprawdę dziwne:)
Inne nawigacje(typowo samochodowe a nie w telefonie) pokazują z Katowic do celu ok. 400km ...a nawigacja navteq na necie pokazuje mi do celu ok. 480km. Jakby nie patrzeć to spora różnica:( Mam wybrana najszybszą trasę i mam najnowszą wersję NM2 z witaminką ...oraz mam ściągniętą(w tamtym tygodniu) całą mapę europy z Nokia Loader
Czy ktoś może jeszcze tak miał? ...że NM "wprowadziła go w błąd"? Pytam bo nie wiem czy mam się zastanawiać czy w ogóle dotrę do celu...?
" />NADSZEDL CZAS GDZY POSTANOWIŁEM SIĘ ROZSTAĆ Z MOIM ZUMO, PROADE POWIEDZIAWSZY ZMIENILA MI SIE ZUPEŁNIE KONCEPCJA NA NAWIGACJĘ.
MóJ ZUMO MA OK 3 miesięcy, ma wgraną oczywiście orginalną mapę CN 9 oraz GP Mape 5.0.
w komplecie wszytki uchwyty, motocyklowy, samochodowy itd. pudelko oraz gwarancja, oraz wszytkie kody aktywacyjne dla map.
cena bardzo atrakcyjna 2399 zł..
1600 km w Polsce, jednego dnia - fiu, fiu ! To prawdziwy wyczyn, a z drugiej strony jazda na krawędzi. W Niemczech też są ograniczenia prędkości na autostradach, a do tego cywilne patrole - podczas ostatniego wyjazdu zatrzymali mnie na remontowanym odcinku autostrady "bo jechałem za wolno" (czyt. bo miałem polską rejestrację) - oczywiście przede mną i za mną jechały samochody, lewy pas był wolny ale jakoś nikt nie wyprzedzał, a policja przez kilka kilometrów jechała przede mną . Skończyło się na dmuchaniu w balonik, kontroli dokumentów.
W przypadku Niemiec i Francji najnowsza mapa nie ma takiego znaczenia, bo tamtejsza sieć autostrad pozostaje w zasadzie niezmieniona od lat. A w Hiszpanii też dasz radę na starszej mapie. Ja używam atlasu Europy - ADAC'a - jest taki sobie. Nie do pobicia są ponoć samochodowe mapy Michelina.
Ceny Autostrad w Europie
Na autostradzie A4 w Polsce stacje są rzadko lub wcale (od Katowic do Wrocławia chyba żadnej, a potem w Legnicy), na autostradach w Niemczech, Francji i Hiszpanii co 30-50km - z reguły przed stacją na tablicy podawana jest odległość do następnej. W Maroku tankowałem jak widziałem np. Shella, bo gdzieś "daleko od szosy" może stacji nie być lub będzie jakaś podejrzana.
Bilet na prom będzie taki jaki kupisz - można kupić w jedną stronę - np. jak ktoś jedzie sprzedać samochód w Senegalu i wraca samolotem . Ale te 250-300 Euro to będzie w obie strony - prawie połowa tego to koszt przeprawy samochodu.
Z jedna różnicą - wersja TOPO to tylko Polska! No i nie ma polskich liter.
Więc jeśli ktoś chce mieć pełną wersje UMP to musi zrezygnować z Europy (jeśli nie ma miejsca na wgranie dwóch wersji: TOPO i samochodowej).
A czy z mapy Europy tez znikną niektóre POI...
Mam mieszane uczucia! Dotąd ceniłem sobie fakt, że wszystko mam na jednej mapie i wcale nie narzekałem na nadmiar informacji. Wręcz przeciwnie - było to dla mnie podstawowa zaletą UMP.
No cóżĂ˘ÂŚ
chyba ze dwa razy próbowałem "wybadać nastroje społeczne".
Z mojego punktu widzenia tworzenie zbyt wielu wersji mapy nie ma sensu!
Jeśli tylko będę miał wybór, to zawsze wybiorę wersję jak najbogatszą, czyli: Polska + Europa + pełna baza POI + polskie litery (dopóki mój odbiornik je obsługuje).
Jedyny wyjątek jaki ma sens to mapa TOPO ze szlakami.
Natomiast ograniczanie liczby POI w mapie samochodowej to nieporozumienie.
Jeśli się gdzieś wyjeżdża to zawsze lepiej mieć za dużo informacji niż za mało. Nigdy nie wiadomo co się może wydążyć i co się przyda.
Nie przekonuje mnie argument, że są ludzie, którym to przeszkadzaâŒ
Wersja pełna podoba mi się, ale... do 76CSx jej nie wgram, bo ma ogonki.
No właśnie! Powinna być wersja pełna NI, wersja pełna ogonkowa i TOPO!
Czyli tak jak było, bo lepsze jest często wrogiem dobrego
Rozumiem, że odbiornika GPS jeszcze nie posiadasz i zastanawiasz się nad zakupem jakiegoś.
Posiadasz natomiast laptopa, z zainstalowanym programem MapSource i mapą City Navigator Europe v.9
CNE v.9 jest wektorową mapą dla urządzeń Garmina. Nieznane mi są przypadki uruchomienia tej mapy na innych urządzeniach poza PC i odbiornikami Garmina. Inna sprawa to taka, że aby wgrać taką mapkę do urządzenia i w nim z niej korzystać musisz posiadać kod odblokowujący ten produkt na konkretnym odbiorniku. Kod odblokowujący mapę powiązany jest z unikalnym identyfikatorem odbiornika. Kolejna kwestia to taka, że CNE jest mapą samochodową i przy pomiarach pól jest raczej mało przydatna.
Jeśli natomiast chodzi o same pomiary powierzchni przy pomocy odbiorników Garmina polecam poszukać na forum i stronie producenta. Tutaj poruszany był już temat: Obliczanie areału (powierzchni). Według mnie w celu samego pomiaru powierzchni pola (areału) nie jest potrzebna żadna mapa, laptop czy programy na PC. Większość odbiorników Garmina ma wbudowaną funkcję pomiaru powierzchni pola. Szczególnie jeśli poszczególne działki są większe od 1ha.
Inaczej sprawa wygląda, gdy chce się granice tego pola zaprezentować na mapie, zdjęciu satelitarnym czy lotniczym. Tutaj przydaje się chociażby MapSource czy inne programy typu OziExplorer, Google Earth, itp.
Na temat innych odbiorników nie będę się wypowiadał, bo za mało o nich wiem. Ja używam Garmina GPSMap 60CS.
Dziedzina kartografii, która jest w kręgu naszych zainteresowań jest dość młoda w związku z tym z nazewnictwem będziemy mieli problemy przez długi czas. Najczęściej stosujemy określenia używane w âÂÂâÂÂtradycyjnejâÂÂâ kartografii analogicznie w tym przypadku odpowiednikiem jest atlas (atlas zbiór map).
Czy te określenie będzie powszechnie stosowane czy inne?
Ale jak na razie nawet wydawcy w nazwach swoich produktów używają określenia ( Mapa Polski czy Mapa Europy) a nie atlas.
Język potoczny różni się od branżowego i tak jadąc samochodem mówimy do towarzyszki/sza podróży podaj mi mapę a w schowku mamy atlas samochodowy. Najważniejsze, że wiemy, o co chodzi.
Cześć
na początek małe sprostowanie:
W oregonie standardowo są dwie mapy: rekreacyjna (a nie topograficzna ) mapa europy i mapa z danymi DEM (dane wysokościowe,głównie do cieniowania mapy)
Żadna z tych map nie jest mapą routowalną, dlatego oregon wyznacza Ci linie prostą bez względu na ustawienia.
Nie jest możliwe znalezienie mapy TOPO z pokryciem Europy(póki co), pozostaje Ci jedeynie wgrywać mapy obszarami które cię interesują a o tych było pisane dużo na tym forum (poszukaj wiec)
Jest natomiast możliwe znalezienie routowalnej mapy europy np, CNE2010 ale jest to mapa typowo samochodowa bez danych TOPO
pozdrawiam
Udalo mi sie stac szczesliwym posiadaczem mojego pierwszego GPS-a outdoorowego,ale..co dalej?
Za dwa tygodnie jade do Francji celem zdobycia Mont Blanca a na GPS-sie mam tylko WW Auto route DEM Basemap NR oraz Recreational map of Europe.
Chcialbym uzyc mojego Oregona najpierw w samochodzie aby dojechac do Chamonix a nastepnie w terenie atakujac Blanca.
Z tego co juz zorientowalem sie,do samochodu nie nadaje sie z tym zestawem map ktore mam wgrane.
A wiec zwracam sie z prosba (jako kompletny laik gps-owy)o pomoc,rade.
Jaka w tej chwili jest najlepsza mapa samochodowa na Europe a jaka najlepsza na wspinaczke na Mont Blanc?
Z gory dziekuje za pomoc i wyrozumialosc
Oferta AB SA wzbogaciła się o nowy palmtop z nawigacją GPS: MIO 269+.
MIO 269+ posiada wbudowany dysk twardy 2,5 GB, który pozawala na zainstalowanie dużej ilości map oraz kolekcji plików MP3. Urządzenie wyposażono w odbiornik nawigacji satelitarnej (SiRF Star III) oraz przeinstalowaną mapę drogową Europy (w tym Polskę, Czech, Słowację). W zestawie znajduje się uchwyt samochodowy z podstawką, ładowarka samochodowa i stacjonarna, zewnętrzna antena GPS, pokrowiec, słuchawki , pilot zdalnego sterowania i uchwyt rowerowy.
Palmtop MIO 269+ objęty jest dwuletnią gwarancją, a klient końcowy zapłaci za niego 1799 zł.
Źródło: AB
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl