A train - to wiecej przystankow = dluzej jedzie - i trasa przez jak juz ktos
wspomnial przez East New York (czyli bardzo niezbyt dzielnice)
Wiec opcja AirTrain to E - LUB jak piszesz New York Airport Service ALE do Port
Authority (8av 42nd) wiec zaraz obok TimeSquare
Subway Map -> www.mta.info/nyct/maps/submap.htm
Tez bylem wczoraj bardzo zdenerwowany. No, ale coz nie przestane jezdzic
komunikacja publiczna tylko ze wzgledu na to co sie wczoraj stalo. Ktos moze
powiedziec, ze jestem za moldy (hhhh:)) zeby po nocy jezdzic pociagami, ale
naprawde wczesniej to sie nie zdarzalo...Tak na marginesie, uwazam, ze MTA ma
badzo dobrych pracownikow. A przeciez obejmuje tak duzo spolek-corek: MTA Long
Island RailRoad, MTA Metro-North Railroad, MTA NYC Subway, MTA New York City
Buses, MTA Bridges &Tunnels...Zdecydowana wiekszosc pracownikow tych firm
bardzo zyczliwie podchodzi do klienta, jest bardzo uprzejma i mila (gdy
konduktor jest wolny czasem z nim gawedze) a od wczoraj wiem, ze potrafia tez
obronic pasazera, za co jestem im wdzieczny. Nie wiem jakby to sie skonczylo,
gdyby maszynista nie zareagowal i przyslal Train Guard.Bylo by
nieciekawie...mateusz06....
Przystanek Coca-Cola? Stacja metra Adidas?
“To zawsze kwestia równowagi pomiędzy naszymi potrzebami w zakresie przychodów
i możliwościami zagospodarowania przestrzeni publicznej,” powiedział rzecznik
MTA Jeremy Soffin dla New York Times. To oni sprzedali ten przystanek w Nowym
Jorku. Wszystko mozna zrobic tak zeby wilk syty i owca cala. Nie ma co zamykac
sie na mozliwosci plynace z komercjalizacji, tylko wszystko z glowa. To musi
do siebie pasowac , byc czescia jakiejs wiekszej calosci przemyslanej i
logicznej strategi. I oczywiscie trzeba to dobrze sprzedac, a nie tylko dawac
po sasiedzku w zamian za sprzatanie.
O ciekawych przykladach sprzedazy praw do nazwy mozna poczytac tutaj
www.namingrights.eu
Witam,
...bede podrozowal okolo 20 sierpnia z Bostonu do Trenton w New Jersey
(najlepiej przez New York City, ale bez przesiadek).
Jedyna siec jaka znam jest Amtrak ale jest bardzo droga (68$).
To wcale nie jest drogo za około 500 km pociągiem Acela.
Próba kombinowania z pociągami podmiejskimi niewiele daje, ceny są
dobrze skalkulowane, ale pobawmy sie w wirtualną podróż:
MBTA Boston - Providence $7.75, 15 pociągów na dobę
Amtrak Providence - Trenton $61, razem $68.75, tracisz czas i 75 centów.
Pod koniec tego roku linia podmiejska do Providence ma zostać
przedłużona do North Kingstown, ale nawet gdyby już zaczęły kursować tam
pociągi, to i tak nie da się stamtąd dojechać do Connecticut, gdyż
Amtrak zatrzymuje się dopiero w West Kingston.
Próbujmy dalej:
MBTA Boston - Providence $7.75
Amtrak Providence - Old Saybrook $21
Shore Line East Old Saybrook - New Haven $5.75
MTA Metro North New Haven - New York CGT $14 off-peak
NJ Transit New York Penn Station - Trenton NJ $12.50
RAZEM $61
Jeśli przejedziesz Amtrakiem jakikolwiek odcienk poza Providence - Old
Saybrook, to całość przestaje być tańsza od bezpośredniego pociągu.
A ile czasu trzeba poświęcić, aby zaoszczędzić te $7?
MBTA
Boston 12.05
Providence 13.10
Amtrak
Providence 14.21
Old Saybrook 15.38
Shore line East
Old Saybrook 16.12
New Haven 16.47
MTA
New Haven 16.50 (skomunikowany)
New York GCT 18.45
NJ Transit
New York Penn Station 19.03
Trenton 20.17
(na tej trasie pociągi kursują bardzo często, masz jeszcze 10 następnych
kursów, które docierają do Trenton przed północą)
Razem 8 godzin i 12 minut zamiast 5 godzin i od 10 do 35 minut pociągiem
bezpośrednim (dziennie jest 7 takich pociągów) - ale o ileż bogatsze
wrażenia!
Moze jak nie kolej to inny srodek lokomocji
Autobusy Greyhound dojeżdżają do Sommerville - około 15 mil / 24 km na
północny wschód od Trenton oraz do Mt.Laurel - około 14 mil / 22 km na
południowy zachód od Trenton. Nie zatrzymują sie w Princeton ani w
Trenton, ale muszą przejeżdżać w pobliżu i czasem daje się namówić
kierowcę, aby wypuścił pasażera w dogodnym dlań miejscu.
Jeśli ktoś po Ciebie ma wyjechać w Trenton, to przy amerykańskich
odległościach będzie mu zapewne równie blisko do Sommerville lub Mt. Laurel.
Możesz też pojechać do aż do Camden, skąd za $4 co godzina kursuje
lokalny autobus do Trenton - ale on się wlecze i kluczy po miasteczkach,
przejazd całej trasy zajmuje mu 2 godziny.
Cena biletu $55 (Mt.Laurel, Camden) lub $64 (Sommerville), przy zakupie
na tydzień wcześniej: $29 (Sommerville, Mt.Laurel) lub $39 (Camden).
W sumie da się w jeden dzień przejechać z Bostonu do Trenton za $33.
Peter Pan Trailways Pool:
Boston 10.00
New York 14.30
Greyhound:
New York 16.00
Sommerville 17.05
lub
New York 15.30
Mt.Laurel 17.10
Camden 17.30
Pozdrawiam
Wladek