| Skąd mogę pobrać MECHANIKa v1.03b (ale nie Trasaland Edition!)? Szukałem, | ale znalazłem tylko MECHANIK De Luxe Edition V1.5, a v1.03b nie znalazłem.
czy jest jakiś machanik który działa na Windows XP ?
Mechanik Trasaland Edition działa, tylko trzeba najpierw ściągnąć program VDM Sound, zainstalować go. Jak chcesz uruchomić Mechanika, to klikasz prawym na EN57.EXE i wybierasz Run with VDMS. Działa bez zarzutu. Tylko Mechanik V1.5 nie działa na Windosie xp, ale podobno nie ma czego żałować, bo MTE jest lepszy.
Witam Na stronie www.trasaland.prv.pl dzis wieczorem (19-20, sadze) znajdzie sie nowa wersja Mechanika, obslugujaca TYLKO nowe trasy, bez modulow. A zatem przezyjmy to jeszcze raz: Mechanik Trasaland Edition (MTE) "Nowosc" tej wersji, poza tym ze powstala w dniach ostatnich, polega na: - plikach mechanik.exe, wyedytowanych przez Marcela, swiezo upieczonego mechanika ze Szczecina, ktory poswiecil sie dla sprawy i podczas swoich jazd testowych pomierzyl czasy rozpedu EN57 na poszczegolnych pozycjach nastawnika dla obu nastaw PSR - niskiej i wysokiej. W ten sposob powstaly 2 pliki o zblizonych dlo rzeczywistych charakterystykach trakcyjnych (!) - nowe dzwieki - wszystko nagrane rzetelnie z kabiny, m.in wstawiona sprezarka, halas w kabinie, etc. Krolikiem doswiadczalnym byla jednostka EN57-1823. - nowe trasy. A jest ich 3. Dwie oddaja rzeczywiste fragmenty linii PKP (Zakopane-Poronin, Waplewo-Olsztynek) jedna jest fikcyjna (Boguszow-Hermanowice), ale za to posiada odcinek z siecia trakcyjna (!) Trasy dzialaja TYLKO z nowym pakietem MTE (plikami glownymi Mechanika), ktory koniecznie tez trzeba bedzie sciagnac. MTE nie ma nic wspolnego z v.1.5, bazuje na starszej v0.97 z ktora raczej nie bylo problemow. Tak wiec zycze powodzenia w sciganiu sie ze Szwagropolem na zakopiance. ;-|
Mechanik EN57 to ogólnie pojęty symulator elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57, będącego najpopularniejszym pociągiem pasażerskim na torach Polski.
Więcej o EN57 znajdziecie w osobnym dziale EZT EN57.
Pierwsza wersja programu - Mechanik v0.97 - powstała w 1997 roku. Miała być pracą zaliczeniową dwóch studentów Uniwersytetu Łódzkiego z "Projektu programistycznego". Jakież było zdziwienie wykładowcy, gdy spodziewając się kolejnego edytora tekstu, otrzymał od uczniów symulator pociągu. Warto nadmienić, iż o edytorze tekstu wszyscy szybko by zapomnieli. Jednak wraz z Mechanikiem powstał fenomen tego programu, który zachwyca coraz to nowych ludzi. To właśnie od Mechanika bardzo wiele osób zaczęło swoją pasjonującą przygodę z kolejnictwem.
Przejdźmy do parametrów technicznych. Otóż symulator pracuje w rozdzielczości 320x200 w trybie 256 kolorów. Nie działa pod systemami Windows 2000, NT, XP, 2003, Linux, Mac oraz innymi. Grafika nie jest niestety mocną stroną symulatora. Jednak dźwięk, fizyka jazdy oraz możliwości i swoisty klimat PKP czynią z Mechanika świetny program gwarantujący wiele godzin wspaniałej zabawy.
W 1998 roku autorzy - Aleksander Madej i Robert Kowalski - mieli ambitne plany rozbudowy Mechanika. Jednak spełzły one na niczym i przez dłuższy okres czasu program przeszedł jedynie kosmetyczne poprawki pozostając w gruncie rzeczy bez większych zmian.
Tekstury i trasy to bardzo ważny element każdego symulatora. Podobnie jest z Mechanikiem. Otóż na początku istnienia programu dostępna była tylko jedna trasa, istniejąca dzisiaj pod nazwą "Ligota Główna - Nowy Świat". Zasadniczą cechą programu jest łatwość dokonywania przeróbek zarówno plików graficznych jak i dźwiękowych.
Podsumowaniem wcześniejszych prac nad Mechanikiem był pakiet "Mechanik DeLuxe Edition 1.0", który ukazał się w 2000 roku. Zawierał w sobie wiele gotowych tras, które cieszyły się później ogromną popularnością graczy. Ważną nowością były również moduły, czyli krótkie kawałki szlaku (będące wielokrotnościami odcinków 0,5 km), które specjalny program - zwany Generatorem tras - sklejał w całość, otrzymując za każdym razem inną trasę. Ciągle ulepszany Generator był w stanie obsługiwać semafory Samoczynnej Blokady Liniowej, semafory ostrzegawcze oraz semafory powtarzające. Nie należy również zapominać o nowości, jaką bez wątpienia były scenerie. Otóż do wyboru było wiele scenerii pogodowych (słońce, brzask, zachód, dzień pochmurny, noc, zima, noc zimowa) oraz scenerie z innych krajów (m.in. z USA czy z Włoch). Obsługą scenerii gry zajmował się program zwany Menadżerem Scenerii.
Po roku 2000 Heland szumnie zapowiadał wydanie "Mechanika 2". Jednakże plany nie powiodły się z powódek czysto technicznych. Skończyło się na zwiększeniu maksymalnej prędkości do 130 km/h (jest to absurdem, gdyż EN57 bardzo rzadko osiąga maksymalną prędkość 110 km/h, nie mówiąc już o wydumanym 130 km/h).
W roku 2001 na podstawie Mechanika EN57 powstał Mechanik EU07. Praca nad nim koordynował Piotr Kilczuk. Projekt ten należy jednak uznać za kompletnie nieudany.
Ambitne plany autorów programu nie zostały zrealizowane. Nie opublikowane Mechanika 2. Światło dziennie ujrzał natomiast Mechanik DeLuxe Edition 1.5. Niestety okazał się kompletną klapą. Napisany przez Andrzeja Beratza Menadżer Scenerii okazał się znacznie gorszy od wcześniejszego menadżera autorstwa Piotra Marchela. Zwiększenie maksymalnej prędkości do 130 km/h spowodowało odejście od realizmu, gdyż jednostka przyspieszała zbyt szybko, nienaturalnie nawet dla laika kolejowego. Krótko mówiąc - "Mechanik DeLuxe Edition 1.5" okazał się gigantyczną porażką.
Pisano co prawda nowe trasy, jednak trasopisarze wykruszali się nieustannie w wyniku czego helski ośrodek Mechanika upadł. Mogłoby się wydawać, że nadchodzi zmierzch jego potęgi.
Jednak wierni miłośnicy Mechanika nie poddali się i utworzono "Trasaland Team", który opracował wersję "Mechanik Trasaland Edition". MTE okazał się wielkim sukcesem. Opublikowano wiele tras, w tym oryginalny mazurski szlak Waplewo - Olsztynek, czy Zakopane - Nowy Targ. W owych trasach osiągnięto apogeum możliwości technicznych Mechanika. Bez wahania można stwierdzić, iż MTE oddaje świetny klimat prowadzenia EZT EN57 oraz zasługuje na brawa prawie pod każdym względem
Screen:
Niestety więcej screenów nie znalazłem.
Uwaga!!
Gra jest z dodatkowymi pociągami oraz trasami.
Link:
Hasło:
Mój up
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|