Ja proponuję:
- Ciągnik MTZ Belarus 1221 (132KM) Cena ok 110.000zł (ewentualnie MTZ BELARUS 1025.3 o mocy 105KM)
- Prasa Sipma z siekaczami, zmiennokomorowa itp. cena teraz chyba ok 70.000zł
- nie polecam ładowaczy z metal-fachu a tak to sądzę iż porządny ładowacz trzy-sekcyjny z 3 łyżkami(chwytak bel, łyżka do materiałów sypkich i krokodyl) nie przekroczą ceny 30.000zł
- siewnik 3,0m "poznaniak" w cenie ok 23.000zł
Zostaje w takim układzie 67.000zł. Wiem, iż ciągnik to można sobie kupić także inny (teoretycznie lepszy) ale jak kto woli :)
u mnie znajomy ciąga 4 obracaną 4x40 zwyką 82 tylko przód dociąża jeszcze + 200kg i idzie bez problemu robiła tak 2 sezony bo kupił pług z myślą o większym ciągniku no i kupił mtz 1221 130km to ten nie ma co z tym pługiem kupił ten ciągnik jak jeszcze u nas w Polsce go nie pokazywali bo on ma z eksportu na Niemcy więc on już rok jeżdził zanim się na polagrze pokazał
to juz twoja indywidualna sprawa co bys chcial
no ni zlezy na co trafisz
ja sie tak samo zastanowialem nad tym co kupic czy kilku letni czy kilkunastoletni ale jednak kupilem nowy
a teraz sa promocje na nowe MTZ ja kupilem pronara 1221A za 126 tys w promocji a teraz kosztuje 146 tys i jszcze vat odliczylem
w tej chwili nowy mtz 80 konny kosztuje 48 tysiecy netto nie duzo drozej od pronara z 2000 roku
o wytrzymałość silnika z turbem się nie przejmuj,sąsiad ma mtz 82ts już 10 lat i obrabia nim 70h i co roku inny kierowca maszyna nie do zdarcia,też miałem dylemat jaki model wybrać z turbem czy bez turba wybrałem z turbiną i jestem zadowolony z mocy,spalania itd.nie warto przepłacać za mtz 1025 lepiej kupić 90konnego i sam go rozkręcisz do 105km
Moze i masz racje ale ten 1025 jest troche dłuzszy i ma mocniejsza skrzynie od 1221 za duzo mocy to nie problem wiekszy jest jak tej mocy brakuje
cena tego Belarus 1221 http://allegro.pl/it..._exportowa.html zobacz tu są dane mtz za tą cen bym kupił żebym miał pieniądze
@Orion1
Mam pytanie ile mth masz w 82A czy więcej niż 2000mth bo do 1000mth powinno nawalić conajmniej: sprzęgło przedniego napędu kilka razy napewno nie działają hamulce, pękają przewody zasilające ON, no cały TUZ pęka różnie praktycznie każdy element??? jak myślisz Twój po 8000mth i Forterra 8641 po 8000mth będą straszne różnice? bo ja mam i tego i tego tylko większe modele Forterki a MTZ z ładnym przebiegiem 82 i ładnie ponad 1000mth 82A przepracował, ciekawe jak z wytrzymałością 1221A bo jak taka jak poprzedników to trzeba moc dzielić prze 1/2 żeby cały się nie połamał i to i tak lekkie ssłowa na MTZ bo one mają tylko jedną zalete:
- zużycie paliwa niskie faktycznie
A i jak ktoś pisze, wstawia link do stron ile np. Zetor pali i tam pisze że 23l to mam prośbe bo ja nie znam się tak na szukaniu może odrazu po linku tych oszczędnych np. Lambo R3EVO 100, Może NH TL100A, JD5820, JD 6420, jak tam bedzie 10-15l to zwracam honory smok Zetor tylko gorzej jak by napisali takiemu 5820 z 23l albo TL100A z 22l tak strzelam ale mało mylnie może nawet w 10.
Bo jak ktoś jak ja nie zna się i tylko jeździ swoimi i zobaczy że pali za 10 godzin 230l to nigdy nie kupi ani nie poleci bo smok a innej marki od znajomego słyszał że pali 80l na dniówke a tu znok w tymsamym teście z 80l co mówił użytkownik napisali 220l tylko ja tego nie odszukam bo cienki bolek jestem.
BELARUS MTZ 1221 TURBO!!! -> OKAZJA ursus,zetor (830825626) - Aukcje internetowe Allegro z tąd wiem kolego:):)
to bylo pytanie do mnie ;)
jak tam chcecie. dziwne macie podejscie. nowe ursusy uwazacie za przestarzale produkcje a co takiego maja belarusy czego nie maja ursusy?? ursusa przynajmniej idze zarejstrowac bo ma silnik spelniajacy normy emisji spalin EURO III. wiem ze nie mowilismy w tym temacie o nowych ciagnikach ale nagle wam wszystkim odechcialo sie tego co wytykaliscie ursusowi za braki. EHR, skrzynia z polbiegami bez sprzegla, rewers, komfortowa kabina, duzy udzwig itp. itd. naprawde dziwne. jeszcze moze powiecie ze lepiej kupic nowego belarusa 820 niz ursusa 5524??
Ja mam dwa MTZ 82 z 96 i 2001roku działeją bez zarzutu od 2003 mamUrsusa 1234 a teraz spowrotem wracam do MTZ 1221 A II bo mam dość tego ursusa ciągle coś w nim siada a MTZ chodzą jak nówki sam je naprawiam więc idealnie poznałem ich budowę i wady wszystko w nich jast ok tylko przewody hydrauliczne trzeba zmienić na mocniejsze i wszystko gra i regularnie robić przeglądy a nikt mi nie powie że JD się nie psuje mój sąsiad ma 3 nowiutkie z 2006 roku miał dość ursusa kupił JD i co raz stoją na warsztacie a poczciwe ursusy chodzą no i z częściami nie problem do MTZ mam hurtownie która sprowadza częśći org z białorusi i prowadzą też sprzedaż wysyłową więć jeśli nawet się MTZ zepsuje to zaraz wraca na pole a JD stoi ze 2 tyg zanim serwis go zrobi :D
ja kupilem miesiac temu pronara 1221A co o nim myslicie
Jestem użytkownikiem Pronara 82 TSA ma on 90KM i maksymalne obroty 1800obr/min co wraz z "obcięciem" dwóch przełożeń w skrzyni biegów podług mechanicznej (wcześniej użytkowałem MTZ 80 A)jest największą wpadką konstrukcyjną tego modelu-jak chce się wykorzystać w pełni jego dużą silę pociągową, często trzeba pościć kierownice i zmieniać biegi na dwie ręce, lecz w polu "z maszyną w ziemi" nie da się tego wykonać. Mógłby mieć albo większy moment obrotowy na w niskim przedziale obrotów lub więcej przełożeń np. jeszcze jeden półbieg:) W opcji wziąłem szersze opony i każdemu kogo warunki nie zmuszają do wzięcia węższych tą opcje bardzo polecam tym bardziej, że to było tylko 1tyś więcej, przy okazji polecam punkt sprzedaży "Bielecki" z Garwolina k.W-wa opinia wysłuchana o nim u innego dealera "takie upusty to tylko u Bieleckiego" przyznam że to się zgadza:) Ciągnik cenię za ogromna siłę pociągową np. orze nim pługami zagonowymi Akpil 400CZH 5!!! mam lekkie ziemie ale zadziwiająco dobrze sobie radzi! dość wydajna pompa hydrauliki, szybkie działanie podnośnika. Z wad: ciężka toporna obsługa np. zacinające się włączanie przedniego napędu(ale po odkryciu dobrodziejstwa smarowania druta sterującego działa akceptowalne), bardzo często zatykający się układ paliwowy, Hamulce! słabe wspomaganie nieduży udźwig podnośnika. Polecam ten ciągnik(fabryka na pewno nie zawyżyła jego mocy,) cena jest więcej niż zachęcająca. Tylko trzeba poświęcić mu trochę więcej czasu na obsługę, ale za to jest tania:) Spalania nie badałem ale wg. wuja który ciągał taki sam zestaw transportu buraków swoim MTZ 80A i moim 82TSA mój palił mniej. O awaryjności nie jestem w stanie za wiele powiedzieć bo pracuje u mnie nie za wielkim areale i nabyłem go nowego. Tylko wysiadł mi wskaźnik temp. silnika i mam pytanie czy naprawić oryginalny(dość trudne) czy lepiej kupić czujnik i wskaźnik np. z Zetora czy Ursusa?
ja kupilem pronara 1221A w grudniu i czujnik temperatury juz nie dzialal od nowosci
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl