Gryf Kartuzy

Tematy

biblia


A to było niedawno.
Przed 39 rokiem rozkład podaje jedną pospieszną parę bezpośrednią Berlin-
Królewiec oraz 3 pary Berlin-Słupsk.


Na pewno w rj. 1999/2000 Gedania prowadziła bezpośredni wagon sypiany oraz z
miejscami do leżenia, który kursował w relacji Berlin LIcht. - Kaliningrad
(powrót do relacji przedwojennych).

Poza tematem;
W rj 1989/1990 w związku z elektryfikacją trasy Stargard Szcz. - Wejherowo
kilka pociągów pospiesznych kursowało linią Wejherowo - Garczegorze - Lębork:
sezonowy pospieszny (okresowy) 18401/18402 rel. Warszawa Zach. - Słupsk,
kursujący 30.06 - 3.07, 14-17,29.07-1.08,13-15,29.08-1.09,
pospieszny Gryf 5801/5802 relacji Gdynia - Szczecin,
i "perełka" 1051 osobowy relacji Gdynia - Lębork, "normalnie" kursujący przez
Luzino i Strzebielino, a którym wówczas można było się przejechać "choczewką".
Ówcześnie ze 2 razy jechałem tym pociągiem na wypoczynek do Choczewa.
Zatrzymywał się tylko w Kostkowie, Choczewie i Garczegorzu, a także nw. Wsi
Lęborskiej.
W relacji powrotnej pospieszny Gryf 8502(w momencie elektryfikacji odcinka
Wejherowo - Lębork) kursował w skróconej relacji Słupsk - Gdynia trasą Lębork -
Kartuzy - Somonino - Gdynia.

Krzysztof Labudda



Krzysztof Labudda napisał(a):


Na pewno w rj. 1999/2000 Gedania prowadziła bezpośredni wagon sypiany oraz z
miejscami do leżenia, który kursował w relacji Berlin LIcht. - Kaliningrad
(powrót do relacji przedwojennych).
Poza tematem;
W rj 1989/1990 w związku z elektryfikacją trasy Stargard Szcz. - Wejherowo
kilka pociągów pospiesznych kursowało linią Wejherowo - Garczegorze - Lębork:
sezonowy pospieszny (okresowy) 18401/18402 rel. Warszawa Zach. - Słupsk,
kursujący 30.06 - 3.07, 14-17,29.07-1.08,13-15,29.08-1.09,
pospieszny Gryf 5801/5802 relacji Gdynia - Szczecin,
i "perełka" 1051 osobowy relacji Gdynia - Lębork, "normalnie" kursujący przez
Luzino i Strzebielino, a którym wówczas można było się przejechać "choczewką".
Ówcześnie ze 2 razy jechałem tym pociągiem na wypoczynek do Choczewa.
Zatrzymywał się tylko w Kostkowie, Choczewie i Garczegorzu, a także nw. Wsi
Lęborskiej.
W relacji powrotnej pospieszny Gryf 8502(w momencie elektryfikacji odcinka
Wejherowo - Lębork) kursował w skróconej relacji Słupsk - Gdynia trasą Lębork -
Kartuzy - Somonino - Gdynia.


W życiu bym nie przypuszczał, że linią 230 mogły kursować pośpiechy,
nawet okresowo. Ech, to było zbyt piękne by mogło wrócić :-(




----- Original Message -----
From: <mkulin@hotmail.com
To: <pl-misc-ko@newsgate.pl
Sent: Friday, March 02, 2001 12:06 PM
Subject: Jak to sie robi w PKS (wglad w taktyki)

Przeczytane w dzisiejszym gdanskim grzbiecie "Gazety Wyborczej":

PKS blokuje konkurencję

Czy PKS uczciwie konkuruje z prywatnymi przewoźnikami? - Nie u nas -
twierdzi
Marian Kotecki, właściciel firmy Gryf. - Od ponad pół roku blokują
uruchomienie
mojej linii z Gdańska do Kartuz. A mógłbym jeździć nawet o połowę taniej
niż
PKS.


Lublin miastem Marianów Koteckich :-(((
To fajnie że Gdańsk wyciągnął słuszne wnioski z lubelskiego bałaganu.

Pozdrawiam
Aron



et42 napisał(a) w wiadomości: <6e98ki$2r@rekin.onet.pl...

Niedawno znalazlem w sieciowkach z okresu 89-94 ciekawe trasy pospiesznego
Gryf Tczew - Szczecin .  Otoz czesto jechal on przez kartuzy i Sierakowice
zamiast Wejcherowa. W innym roczniku jechal przez Choczewo. Byl on trzecim
pociagiem na tej linii (2 osobowe byly jeszcze). Przez lipiec kursowal on
przez korzybie ze zmiana kierunku.

Co sie z nim dzialo?

--
Michal "et42" Tusk, IILO Sopot
Maniak kolejowy
emalia:<e@friko2.onet.pl


 Ciekawym pociagiem byl kiedys pospieszny z Wroclawa jezdzacy przez Chojnice
i Koscierzyne, zwykle ciagnela go ST44. Czas przejazdu na Kaszuby byl
naprawde imponujacy.

juliusz juliu@sunrise.pg.gda.pl



Tomasz 'FAQir' Jaruga <t@linux.krakow.plwrote:


+ krótsze czasy Koszalin-Szczecin (Gryf zamiast 5:30-8:08 jedzie teraz
5:40-7:58 czyli 20 minut krócej!, podobnie inne; nawet osobowe). Z czego to
może wynikać? Coś remontują?


Możliwości są dwie: albo coś wyremontowali, albo jest kupa ograniczeń
nieuwzględnionych w czasach jazdy (jak np. na linii Tarnów - Krynica)


- Brak "IC" Mare Balticum


Jest pośpiech Olsztyn - Szczecin w jego planie.


- Brak Gedanii


To chyba na życzenie DB.


- Lębork - Łeba. Wzór na przyszłe lata. Pewnie takie skomunikowania wejdą w
życie w RJP 2001/2002.
- Lębork-Kartuzy jest chyba przewidziany dla kilku(nastu) uczniów szkół
średnich w Lęborku, bo innego zastosowania nie widzę.


Jest przewidzinay do likwidacji -:(((

Pozdrowienia

Paweł Engel



On 25 May 2000 13:18:00 GMT, Paweł ENGEL <pe20@sgh.waw.plwrote:


| + krótsze czasy Koszalin-Szczecin (Gryf zamiast 5:30-8:08 jedzie teraz
| 5:40-7:58 czyli 20 minut krócej!, podobnie inne; nawet osobowe). Z czego to
| może wynikać? Coś remontują?
Możliwości są dwie: albo coś wyremontowali, albo jest kupa ograniczeń
nieuwzględnionych w czasach jazdy (jak np. na linii Tarnów - Krynica)


No właśnie. Pytanie nie jest czysto teoretyczne, bo jestem żywo
zainteresowany skomunikowaniem ze Świnoujsciem (po 22 VI 5 minut na
przesiadke w Sz.Dąbiu).


| - Brak "IC" Mare Balticum
Jest pośpiech Olsztyn - Szczecin w jego planie.


Jechać Mare do Olsztyna, a jechać rzeźnią...


| - Lębork - Łeba. Wzór na przyszłe lata. Pewnie takie skomunikowania wejdą w
| życie w RJP 2001/2002.

| - Lębork-Kartuzy jest chyba przewidziany dla kilku(nastu) uczniów szkół
| średnich w Lęborku, bo innego zastosowania nie widzę.
Jest przewidzinay do likwidacji -:(((


To właściwie po kiego grzyba wprowadza się 2 pary pociągów na dobę, którymi
przez ten miesiąc i tak nikt nie będzie jeździł i będą przynosiły jeszcze
większe straty? Dla MK?



Franciszek Grzegorek <franek_g.SKA@gazeta.plnapisał(a):


W Gryfie Kartuzy udało mi się kiedyś kupić bilet Z Gdańska do Bąckiej Huty
z przesiadką w Kartuzach.


Bo Gryf to nie busiarz. Gryf zapewnił sobie Twoje pieniądze na odcinku
Gdańsk - Bącka Huta, zamiast liczyć, że nie będzie Ci się chciało czekać na
bezpośredni autobus PKS Gdańsk, a w Kartuzach nie przejdziesz się 100 metrów
dalej i nie wsiądziesz w nieco wcześniej odjeżdżający autobus PKS Gdańsk z
Kartuz do Bąckiej. :)


No ale te praktyki nie wychodzą przewoźnikom na dobre - linię do Bąckiej
Huty jako nierentowną szybko zlikwidowano.


ROTFL, jedno nie ma nic do drugiego. Tu akurat liczyła się wysoka w miarę
wysoka częstotliwość konkurencji, połączenia bezpośrednie z Gdańskiem, a
przede wszystkim opuszczenie przez Gryfa linii do Mirachowa kilka lat
wcześniej (brak pewności).

GK



On 1 Oct 2007 21:50:47 +0200


"archi.r" <rymszartWYTNI@op.plwrote:
Ale nie ma nic gorszego niż PKP.
A jak pokazuje autobusowy "GRYF" na Pomorzu, prywaciarz jest tańszy.


G...o prawda.

Nie ma zniżek studenckich na biletach jednoerazowych, a PKS (ztcp)
Starogard i jeszcze jakiś ma ==Gryf jest droższy!
A na takiej trasie Gdańsk - Kartuzy to co polecasz? Możesz kupić
miesięczny na PKS i wtedy jeździ ich mnóstwo i jest trochę drożej (~10
zł-na odcinku Gdańsk - Leźno, U49). Taki Gryf jest trochę tańszy, ma
więcej przystanków w Gdańsku (np. Brama Wyżynna) i ma zdecydowanie mniej
kursów, zwłaszcza w dni wolne (10 vs 24, nie licząc PKSów innych niż
Gdańsk)

Cena/jakość *zdecydowanie* na korzyść PKS Gdańsk.

P.



Użytkownik Pan Tograf <lukask005WYTNI@op.plw wiadomości do grup dysku
syjnych napisał:2c43.00001172.406c3@newsgate.onet.pl...


Nie od dziś wiadomo, ze Gryf nie jest lubianym przewoźnikiem wśród urzed
ników,
a to ze względu na konkurencyjne ceny w stosunku do PKS i dużo lepszy ta
bor
autobusowy oraz nienaganne zachowanie kierowców.


Chyba tylko w Polsce dzieją się takie paranoje... ;-(


Jest bowiem koncepcja (całkiem realna), że od przyszłego rozkładu kolejo
wego
ma w tej relacji kursowac szynobus.
[...]
jeden pojedzie na zamknięty (od 7 lat w ruchu osobowym- jeśli dobrze lic


ze) szlak

Masz na myśli Pruszcz Gdański-Stara Piła-Kartuzy !?

A my tam teraz drezynkami jeździmy :-)

Dokładnie prawie 10 lat nie widział ten szlak pociągu osobowego -
29 Maja 1994 roku a, ostatni kurs, a co do towarowych, to 24 Kwietnia
mijały 2 lata od ostatniego brutta...


a resztę z
tej kasy przeznaczy się na naprawe szlaku kolejowego- jeśli wystarczy ;)


Oj, to dużo kasy będą musieli włożyć w renowację tego szlaku:
a) - odbudowa ubytków w torze po wizytach złomiarzy
b) - osunięcie się nasypu za Kolbudami w stronę Pruszcza Gdańskiego
c) - drugie osunięcie nasypu (osiadł) za Kolbudami w stronę Starej Piły
d) - i pewnie jeszcze inne rzeczy, o których nie wspomniałem

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript