A to było niedawno. Przed 39 rokiem rozkład podaje jedną pospieszną parę bezpośrednią Berlin- Królewiec oraz 3 pary Berlin-Słupsk.
Na pewno w rj. 1999/2000 Gedania prowadziła bezpośredni wagon sypiany oraz z miejscami do leżenia, który kursował w relacji Berlin LIcht. - Kaliningrad (powrót do relacji przedwojennych).
Poza tematem; W rj 1989/1990 w związku z elektryfikacją trasy Stargard Szcz. - Wejherowo kilka pociągów pospiesznych kursowało linią Wejherowo - Garczegorze - Lębork: sezonowy pospieszny (okresowy) 18401/18402 rel. Warszawa Zach. - Słupsk, kursujący 30.06 - 3.07, 14-17,29.07-1.08,13-15,29.08-1.09, pospieszny Gryf 5801/5802 relacji Gdynia - Szczecin, i "perełka" 1051 osobowy relacji Gdynia - Lębork, "normalnie" kursujący przez Luzino i Strzebielino, a którym wówczas można było się przejechać "choczewką". Ówcześnie ze 2 razy jechałem tym pociągiem na wypoczynek do Choczewa. Zatrzymywał się tylko w Kostkowie, Choczewie i Garczegorzu, a także nw. Wsi Lęborskiej. W relacji powrotnej pospieszny Gryf 8502(w momencie elektryfikacji odcinka Wejherowo - Lębork) kursował w skróconej relacji Słupsk - Gdynia trasą Lębork - Kartuzy - Somonino - Gdynia. Krzysztof Labudda
Krzysztof Labudda napisał(a): Na pewno w rj. 1999/2000 Gedania prowadziła bezpośredni wagon sypiany oraz z miejscami do leżenia, który kursował w relacji Berlin LIcht. - Kaliningrad (powrót do relacji przedwojennych). Poza tematem; W rj 1989/1990 w związku z elektryfikacją trasy Stargard Szcz. - Wejherowo kilka pociągów pospiesznych kursowało linią Wejherowo - Garczegorze - Lębork: sezonowy pospieszny (okresowy) 18401/18402 rel. Warszawa Zach. - Słupsk, kursujący 30.06 - 3.07, 14-17,29.07-1.08,13-15,29.08-1.09, pospieszny Gryf 5801/5802 relacji Gdynia - Szczecin, i "perełka" 1051 osobowy relacji Gdynia - Lębork, "normalnie" kursujący przez Luzino i Strzebielino, a którym wówczas można było się przejechać "choczewką". Ówcześnie ze 2 razy jechałem tym pociągiem na wypoczynek do Choczewa. Zatrzymywał się tylko w Kostkowie, Choczewie i Garczegorzu, a także nw. Wsi Lęborskiej. W relacji powrotnej pospieszny Gryf 8502(w momencie elektryfikacji odcinka Wejherowo - Lębork) kursował w skróconej relacji Słupsk - Gdynia trasą Lębork - Kartuzy - Somonino - Gdynia.
W życiu bym nie przypuszczał, że linią 230 mogły kursować pośpiechy, nawet okresowo. Ech, to było zbyt piękne by mogło wrócić :-(
----- Original Message ----- From: <mkulin@hotmail.com To: <pl-misc-ko@newsgate.pl Sent: Friday, March 02, 2001 12:06 PM Subject: Jak to sie robi w PKS (wglad w taktyki)
Przeczytane w dzisiejszym gdanskim grzbiecie "Gazety Wyborczej": PKS blokuje konkurencję Czy PKS uczciwie konkuruje z prywatnymi przewoźnikami? - Nie u nas - twierdzi Marian Kotecki, właściciel firmy Gryf. - Od ponad pół roku blokują uruchomienie mojej linii z Gdańska do Kartuz. A mógłbym jeździć nawet o połowę taniej niż PKS.
Lublin miastem Marianów Koteckich :-((( To fajnie że Gdańsk wyciągnął słuszne wnioski z lubelskiego bałaganu. Pozdrawiam Aron
et42 napisał(a) w wiadomości: <6e98ki$2r@rekin.onet.pl... Niedawno znalazlem w sieciowkach z okresu 89-94 ciekawe trasy pospiesznego Gryf Tczew - Szczecin . Otoz czesto jechal on przez kartuzy i Sierakowice zamiast Wejcherowa. W innym roczniku jechal przez Choczewo. Byl on trzecim pociagiem na tej linii (2 osobowe byly jeszcze). Przez lipiec kursowal on przez korzybie ze zmiana kierunku. Co sie z nim dzialo? -- Michal "et42" Tusk, IILO Sopot Maniak kolejowy emalia:<e@friko2.onet.pl
Ciekawym pociagiem byl kiedys pospieszny z Wroclawa jezdzacy przez Chojnice i Koscierzyne, zwykle ciagnela go ST44. Czas przejazdu na Kaszuby byl naprawde imponujacy. juliusz juliu@sunrise.pg.gda.pl
Tomasz 'FAQir' Jaruga <t@linux.krakow.plwrote: + krótsze czasy Koszalin-Szczecin (Gryf zamiast 5:30-8:08 jedzie teraz 5:40-7:58 czyli 20 minut krócej!, podobnie inne; nawet osobowe). Z czego to może wynikać? Coś remontują?
Możliwości są dwie: albo coś wyremontowali, albo jest kupa ograniczeń nieuwzględnionych w czasach jazdy (jak np. na linii Tarnów - Krynica)
- Brak "IC" Mare Balticum
Jest pośpiech Olsztyn - Szczecin w jego planie.
- Brak Gedanii
To chyba na życzenie DB.
- Lębork - Łeba. Wzór na przyszłe lata. Pewnie takie skomunikowania wejdą w życie w RJP 2001/2002. - Lębork-Kartuzy jest chyba przewidziany dla kilku(nastu) uczniów szkół średnich w Lęborku, bo innego zastosowania nie widzę.
Jest przewidzinay do likwidacji -:(((
Pozdrowienia Paweł Engel
On 25 May 2000 13:18:00 GMT, Paweł ENGEL <pe20@sgh.waw.plwrote: | + krótsze czasy Koszalin-Szczecin (Gryf zamiast 5:30-8:08 jedzie teraz | 5:40-7:58 czyli 20 minut krócej!, podobnie inne; nawet osobowe). Z czego to | może wynikać? Coś remontują? Możliwości są dwie: albo coś wyremontowali, albo jest kupa ograniczeń nieuwzględnionych w czasach jazdy (jak np. na linii Tarnów - Krynica)
No właśnie. Pytanie nie jest czysto teoretyczne, bo jestem żywo zainteresowany skomunikowaniem ze Świnoujsciem (po 22 VI 5 minut na przesiadke w Sz.Dąbiu).
| - Brak "IC" Mare Balticum Jest pośpiech Olsztyn - Szczecin w jego planie.
Jechać Mare do Olsztyna, a jechać rzeźnią...
| - Lębork - Łeba. Wzór na przyszłe lata. Pewnie takie skomunikowania wejdą w | życie w RJP 2001/2002.
| - Lębork-Kartuzy jest chyba przewidziany dla kilku(nastu) uczniów szkół | średnich w Lęborku, bo innego zastosowania nie widzę. Jest przewidzinay do likwidacji -:(((
To właściwie po kiego grzyba wprowadza się 2 pary pociągów na dobę, którymi przez ten miesiąc i tak nikt nie będzie jeździł i będą przynosiły jeszcze większe straty? Dla MK?
Franciszek Grzegorek <franek_g.SKA@gazeta.plnapisał(a): W Gryfie Kartuzy udało mi się kiedyś kupić bilet Z Gdańska do Bąckiej Huty z przesiadką w Kartuzach.
Bo Gryf to nie busiarz. Gryf zapewnił sobie Twoje pieniądze na odcinku Gdańsk - Bącka Huta, zamiast liczyć, że nie będzie Ci się chciało czekać na bezpośredni autobus PKS Gdańsk, a w Kartuzach nie przejdziesz się 100 metrów dalej i nie wsiądziesz w nieco wcześniej odjeżdżający autobus PKS Gdańsk z Kartuz do Bąckiej. :)
No ale te praktyki nie wychodzą przewoźnikom na dobre - linię do Bąckiej Huty jako nierentowną szybko zlikwidowano.
ROTFL, jedno nie ma nic do drugiego. Tu akurat liczyła się wysoka w miarę wysoka częstotliwość konkurencji, połączenia bezpośrednie z Gdańskiem, a przede wszystkim opuszczenie przez Gryfa linii do Mirachowa kilka lat wcześniej (brak pewności).
GK
On 1 Oct 2007 21:50:47 +0200 "archi.r" <rymszartWYTNI@op.plwrote: Ale nie ma nic gorszego niż PKP. A jak pokazuje autobusowy "GRYF" na Pomorzu, prywaciarz jest tańszy.
G...o prawda.
Nie ma zniżek studenckich na biletach jednoerazowych, a PKS (ztcp) Starogard i jeszcze jakiś ma ==Gryf jest droższy! A na takiej trasie Gdańsk - Kartuzy to co polecasz? Możesz kupić miesięczny na PKS i wtedy jeździ ich mnóstwo i jest trochę drożej (~10 zł-na odcinku Gdańsk - Leźno, U49). Taki Gryf jest trochę tańszy, ma więcej przystanków w Gdańsku (np. Brama Wyżynna) i ma zdecydowanie mniej kursów, zwłaszcza w dni wolne (10 vs 24, nie licząc PKSów innych niż Gdańsk) Cena/jakość *zdecydowanie* na korzyść PKS Gdańsk. P.
Użytkownik Pan Tograf <lukask005WYTNI@op.plw wiadomości do grup dysku syjnych napisał:2c43.00001172.406c3@newsgate.onet.pl... Nie od dziś wiadomo, ze Gryf nie jest lubianym przewoźnikiem wśród urzed ników, a to ze względu na konkurencyjne ceny w stosunku do PKS i dużo lepszy ta bor autobusowy oraz nienaganne zachowanie kierowców.
Chyba tylko w Polsce dzieją się takie paranoje... ;-(
Jest bowiem koncepcja (całkiem realna), że od przyszłego rozkładu kolejo wego ma w tej relacji kursowac szynobus. [...] jeden pojedzie na zamknięty (od 7 lat w ruchu osobowym- jeśli dobrze lic
ze) szlak
Masz na myśli Pruszcz Gdański-Stara Piła-Kartuzy !? A my tam teraz drezynkami jeździmy :-) Dokładnie prawie 10 lat nie widział ten szlak pociągu osobowego - 29 Maja 1994 roku a, ostatni kurs, a co do towarowych, to 24 Kwietnia mijały 2 lata od ostatniego brutta... a resztę z tej kasy przeznaczy się na naprawe szlaku kolejowego- jeśli wystarczy ;)
Oj, to dużo kasy będą musieli włożyć w renowację tego szlaku: a) - odbudowa ubytków w torze po wizytach złomiarzy b) - osunięcie się nasypu za Kolbudami w stronę Pruszcza Gdańskiego c) - drugie osunięcie nasypu (osiadł) za Kolbudami w stronę Starej Piły d) - i pewnie jeszcze inne rzeczy, o których nie wspomniałem
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|