I co to za afera?
Wczoraj podczas sesji sejmiku Mazowsza wyjaśnień zażądali radni współrządzącej województwem Platformy Obywatelskiej. - Spółka pod rządami Jakuba Majewskiego szła w stronę nowoczesności i dbania o pasażera. Do zmian przekonał opinię publiczną, która stanęła za nim murem. Powinien wrócić na stanowisko - stwierdził radny Grzegorz Kostrzewa-Zorbas, szef komisji rozwoju regionalnego w sejmiku. - To jest kompletnie niezrozumiałe, że zawiesza się prezesa, który chciał reform. To wbrew interesom mieszkańców Mazowsza. Tej sprawy nie odpuścimy - stwierdził radny klubu PO Marcin Święcicki.
Odpowiedzialny za koleje wicemarszałek Mazowsza Piotr Szprendałowicz (PO) też twierdzi, że zmiany zaproponowane przez Majewskiego idą w dobrym kierunku. Na jego wniosek za tydzień zbierze się zarząd województwa i jako właściciel kolejowej spółki będzie zastanawiał się nad jej przyszłością.
Przeciwnikiem zawieszonego prezesa jest marszałek Mazowsza Adam Struzik (PSL). - Pan Majewski doprowadził do konfliktów w spółce. Oprócz marzeń, które prezentował, trzeba mieć też zdolności przywódcze i umiejętność przekonywania pracowników - oznajmił Adam Struzik. Należy czytać cały artykuł a nie tylko tytuł
:ph34r:
Głowy państw i szefowie rządów 26 krajów NATO spotykają się dzisiaj w kwaterze głównej Sojuszu Północnoatlantyckiego w Brukseli, aby przedyskutować sprawy transatlantyckie na najwyższym szczeblu.
Szczyt umożliwi głowom państw i szefom rządów wymianę poglądów i dyskusję nad przyszłością transatlantyckiego zaangażowania w Afganistanie, na Bałkanach i w Iraku.
Oczekiwana jest także dyskusja o możliwościach wzmocnienia i pogłębiania politycznego dialogu w NATO o kluczowych kwestiach transatlantyckich.
Spotkanie jest kontynuacją intensywnego miesiąca transatlantyckiej dyplomacji, na który złożyło się spotkanie Ministrów Spraw Zagranicznych i Obrony NATO, jak również decyzji o rozszerzeniu zaangażowania Sojuszu w Afganistanie.
W Brukseli liderzy NATO spotkają się z nowym prezydentem Ukrainy, Wiktorem Juszczenką w trakcie posiedzenia rady NATO-Ukraina na najwyższym szczeblu.
Zdaniem dr Grzegorza Kostrzewy-Zorbasa, wydawcy portalu www.global.net.pl jest nieprawdopodobne, aby NATO zaproponowało Ukrainie członkostwo w strukturach Sojuszu. Każde z dotychczasowych rozszerzeń Sojuszu Północnoatlantyckiego poprzedzone było bardzo długimi przygotowaniami, negocjacjami i targami między państwami członkowskimi. Sytuacja na Ukrainie jest wciąż zbyt niestabilna,, by NATO zdecydowało się na krok większy niż wysłanie sygnału zachęty dla Ukrainy do dalszej integracji z zachodem – powiedział Kostrzewa-Zorbas.
Global
Marcinkiewicz, który zachłysnął się wielkim światem i porzucił żone dla dużo młodszej, dyrektor banku Goldman Sachs, który według mediów, przyznał się do spekulacji na Polskim rynku finansowym...
Marcinkiewicza nie ma na liście.
Pierwsza trójka PO w Warszawie to Danuta HÄźbner, Paweł Zalewski i Grzegorz Kostrzewa-Zorbas.
Fundacja Odpowiedzialność Obywatelska
ma przyjemność zaprosić Państwa na:
SZKOŁĘ OBYWATELSKĄ
"NAPRAWA PAŃSTWA JAKO WYZWANIE POLITYCZNE I INTELEKTUALNE"
Wykłady wygłoszą między innymi:
Rafał A. Ziemkiewicz, Kazimierz M. Ujazdowski,
Tomasz P. Terlikowski, Rafał Matyja,
Grzegorz Kostrzewa – Zorbas, Arkady Rzegocki
Szkoła odbędzie się w dniach 14 – 19 listopada 2008 r. w Jadwisinie, w okolicach Zalewu
Zegrzyńskiego.
Do udziału w Szkole zapraszamy maturzystów i studentów – mieszkańców Warszawy, bądź osoby uczące się w Warszawie.
Dzięki dofinansowaniu koszt uczestnictwa w Szkole to jedynie 150 złotych.
Organizatorzy zapewniają zakwaterowanie i pełne wyżywienie.
Projekt współfinansowany jest przez Miasto Stołeczne Warszawa.
Zgłoszenie zawierające CV wraz z kilkuzdaniowym uzasadnieniem Państwa zainteresowania udziałem w Szkole, prosimy przesłać do dnia 26 października, drogą mailową na adres:
szkola@odpowiedzialnosc.org
lub pocztą:
Fundacja Odpowiedzialność Obywatelska, ul. Smolna 18/3, 00-375 Warszawa,
z dopiskiem Szkoła Obywatelska.
Więcej informacji na stronie: www.odpowiedzialnosc.org
" />info z wczoraj.
Prezydent George W. Bush poprosił Kongres USA o zaledwie 20 milionów dolarów na pomoc w modernizacji polskich sił zbrojnych - pisze "Rzeczpospolita". Jak dodaje gazeta, Amerykanie przedstawią swoją ofertę najprawdopodobniej w tym tygodniu. Politolog Grzegorz Kostrzewa - Zorbas ocenia na łamach dziennika, że gdyby Polska przyjęła taką propozycję, to naraziłaby się na śmieszność. Tymczasem według źródeł w Waszyngtonie, 20 milionów ma być tylko fragmentem większego pakietu, związanego z tarczą antyrakietową. W tym tygodniu odbędzie się w Warszawie kolejna runda polsko - amerykańskich negocjacji. Nasz rząd chce, by w zamian za budowę bazy Amerykanie zobowiązali się między innymi do pomocy w unowocześnieniu polskiego systemu obrony powietrznej. "Rzeczpospolita" pisze, ze polska strona liczy na bliższe szczegóły oferty, przygotowywanej przez Amerykańów. Wiadomo jednak, że nie jest ona jeszcze gotowa - czytamy w gazecie.
"Rzeczpospolita"/IAR .................................... chyba bardziej do dowcipu miesiąca by pasowało, ale jako czarny humor. no chyba, że te 20 mln na łapówki tylko a reszta na modernizację ... ale ile, co i jak ...
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... warii.html
Są szanse, że na początku czerwca pociągi zaczną dojeżdżać do Góry Kalwarii. Przejazd koleją do Warszawy trwałby krócej niż zakorkowanymi drogami. Teraz podróż samochodem czy autobusem z miasta położonego 30 km od stolicy w szczycie komunikacyjnym trwa nawet dwie godziny. Na obu trasach dojazdowych (przez Piaseczno albo Konstancin-Jeziornę) tworzą się ogromne korki. Pociągi mogą być więc prawdziwym wybawieniem dla mieszkańców. Z Góry Kalwarii pojadą linią do Czachówką używaną teraz przez składy towarowe i tu skręcą do Warszawy na linię radomską. Przejazd do Dworca Śródmieście zajmie blisko godzinę, a do stacji Warszawa Służewiec - 40 minut.
Według Haliny Sekity, szefowej Kolei Mazowieckich, pociągi dotrą do Góry Kalwarii na początku czerwca lub września. Na razie nie chce mówić o szczegółach tego połączenia. Mazowiecki radny Grzegorz Kostrzewa-Zorbas (PO), który mocno lobbował za uruchomieniem tych kursów, przekonuje, że czerwcowego terminu uda się dotrzymać, jeśli gmina zdąży wyremontować zaniedbany peron. - Trzeba tam m.in. postawić wiatę i poprawić dojście - wylicza radny. Władze Góry Kalwarii liczą, że zdążą z remontem. - Ogłosiliśmy już przetargi. W dalszej kolejności przy stacji chcemy uruchomić parking przesiadkowy - planuje Renata Lasocka z urzędu gminy w Górze Kalwarii.
Koleje Mazowieckie przygotowały już wstępny rozkład jazdy. Na trasie do stolicy kursowałyby cztery pary pociągów. Z Góry Kalwarii składy mają odjeżdżać o godz. 5.15, 6.10, 13.15 i 17. Widać więc, że został on, niestety, ułożony głównie z myślą o tych, którzy dojeżdżają do pracy lub do szkoły na godz. 7 i 8. Dlaczego nie ma pociągu, który do stolicy docierałby np. ok. godz. 8.30? - To na razie wstępny projekt rozkładu. Być może coś jeszcze w nim się zmieni - uspokaja Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich.
Tymczasem do władz Góry Kalwarii zgłaszają się już przewoźnicy , którzy chcieliby dowozić pasażerów z centrum miasteczka do oddalonej o ponad kilometr stacji. Mikrobusy docierałyby tam na kilka minut przed odjazdem pociągu. W urzędzie gminy nie wykluczają, że wraz z uruchomieniem połączenia kolejowego, ruszy też dowozowa linia autobusowa. Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
----------------
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|