Mapa Polski połączenia PKP

Tematy

biblia

Sam sobie odpowiadając na pytanie o zakres inwestycji kolejowych wpisanych do wniosku o organizację Euro w Polsce i Ukrainie, podaję za "Faktem" (z onet.pl):

Do 2012 roku zostanie zmodernizowanych ponad 1500 km linii kolejowych. Chodzi głównie o połączenia międzynarodwe oraz linie łączące główne węzły kolejowe. Dzięki Euro 2012 nasze koleje będą szybsze, bezpieczniejsze i bardziej przyjazne dla pasażerów.

- Powstaną nowe połączenia: Poznań-Łódź, Wrocław-Łódź, Łódź-Warszawa oraz niewielki odcinek z południa kraju do Krakowa.

- W latach 2007-13 zmodernizowane zostaną m.in. połączenia: Kielce-Warszawa, Warszawa-Gdańsk, Warszawa-Poznań, Wrocław-Szczecin, Żywiec-Katowice-Opole, Wrocław-Poznań, Poznań-Szczecin, Warszawa-Terespol

- Dzięki Euro w stolicy ma powstać połączenie kolejowe między lotniskiem Okęcie a centrum miasta. Do 2012 roku powstanie nowy Dworzec Zachodni z nowoczesną halą pasażerską i centrum handlowo-biurowym. Niestety kibice z całej Europy zastaną zaniedbany Dworzec Centralny w Śrómieściu. Jego modernizacja rozpocznie się dopiero w 2012 roku.

Trudno powiedzieć po tym tekście jak to wszystko ma wyglądać. Ogólnie można stwierdzieć, że wypisano to, co było już przewidziane do zrobienia od zera lub modernizacji na lata do 2012(13) - dokładnie tak, jak pokazuje mapka ze strony pkp.pl - Mapa linii kolejowych. Ale biorąc pod uwagę widoczne powyżej zdolności dziennikarzy Faktu do pisania skrótów z większych opracowań, to myślę, że ich dzieło nie jest zbyt jasne...



Pytanie...
jaki przedzial czasowy ciebie interesuje ?, jakie konktetne zadadneinia chcesz opisac ?,w kazdej pracy nalezy sie powolac na przedzial czasowy, aby moc wykazac roznice, w tej pracy mozna pokazac dokladna analize rozwoju polaczen kwalifikowanych na przestrzeni lat, jak nazwy pociagow zmienialy kierunki polaczen, zmiany w kwalifikacji EX, na IC albo odwrotnie, mapy oraz porady chetne udziele. Mam w swoim dorobku prace w PKP-Cargo, oraz prace magisterska na temat transportu w niemczech, francji w odniesieniu do polskiego transportu.




Wg informacji PKP PR z powodu remontu torów na trasie Warszawa - Kraków te dwa pociągi zostają odwołane, Reymont i Giewont pojadą okrężną trasą przez Dąbrowę Górniczą Ząbkowice i Jaworzno Szczakowę
Spośród tych ekspresów o nieparzystych godzinach powinni wyciąć Matejkę, bo nim najmniej ludzi jeździ. A zamiast niego o tej porze przepuścić Giewonta po stałej trasie. Tak to na ponad pół roku znowu zniknie z kolejowej mapy Polski połączenie Kozłowa z Koniecpolem.



Bardzo się zdziwiłem czytając wypowiedź Dyrektora PKP IC w pewnej fachowej prasie: "Przekazanie do obsługi w dniu 1 grudnia 2008 roku przewozów międzywojewódzkich spółce PKP Intercity było elementem rządowej strategii dla transportu do 2013 roku. Przyjęte rozwiązanie miało na celu uporządkowanie rynku przewozów pasażerskich w Polsce. Od tego momentu obsługa całego segmentu przewozów dalekobieżnych przypadła w udziale PKP Intercity SA, natomiast spółka PKP Przewozy Regionalne miała skupić się na realizacji przewozów regionalnych. Taka segmentacja rynku z czytelnie określonym profilem działalności miała umożliwić stworzenie sprawnego, komplementarnego systemu połączeń pasażerskich."
A więc likwidacja pociągów pośpiesznych od 1 IX w tym dwóch jeżdżących przez nasz region to UWAGA!!! element rządowej strategii dla transportu do 2013 roku. Cóż to więc za strategia?!
Niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu bo zaraz zdębnieję. Rząd Tuska chce więc świadomie utrudnić życie wielu ludziom i zamiast modernizować kolej - będzie likwidować połączenia i to w ramach strategii rozwoju... 20 lat temu to bym się jakoś z tym pogodził no bo mógłby jeszcze ktoś stwierdzić, że połączeń po komunie było za dużo. Ale w XXI wieku i to w dniu w którym pan premier Tusk chwalił się w TV z mapą Europy w tle, że Polska jako jedyny kraj ma PKB na plusie. Popatrzcie jaki paradoks. Czesi, Węgrzy, Austria, Ukraina, Rumunia, Niemcy - wszyscy mają PKB na minusie i NIKT NIE LIKWIDUJE POCIĄGÓW DALEKOBIEŻNYCH. W Polsce - podobno "Ameryka" i nie stać państwa na utrzymanie pociągów do miast 100-150 tysięcznych

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript