MTF 94 olej zamiennik

Tematy

biblia

Witam wszystkich.
Od momentu zakupu swojego Roverka (220SDi 97r) zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni biegów mimo że ze skrzynią nic się nie dzieje.
Przeglądając forum internetowe i artykuły na stronie klubowej, wymieniony jest tylko olej Texaco MTF 94 jako jedyny stosowany, oraz informacja, że oleju w tej skrzyni się nie zmienia tylko dolewa.
Mam więc pytanie: może jednak ktoś wymieniał sobie olej w takiej skrzyni i może jednak są jakieś zamienniki?
Skoro producent nie zaleca wymiany oleju może nie ma sensu zawracać sobie głowy, a może ma ktoś inne zdanie?
Interesują mnie zdania znawców tematu.
Mam jeszcze jedno pytanie: gdzie w takiej skrzyni biegów znajduje się otwór przelewowy?
Bo w serwisie Rovera w moim mieście bardzo ciężko się czegoś dowiedzieć a jak do nich podjechałem to wywracają oczy i nie wiedzą jak się zabrać do roboty.
Pozdr...



Co do olej w skrzyni biegów to jeśli ci się poci uszczelniacz to w pierwszej kolejności wymienić go bo co z tego że wymienisz olej jak ci ucieknie.

Na dolewki można stosować zwykły 10W40 a wymienić najlepiej na MTF94 lub jego zamiennik. Olej 10W40 był zalecany gdy jeszcze nie było MTF-a w sprzedaży ale ponoć wymiana na MTF-a polepsza ogólna pracę skrzyni biegów (np biegi łatwiej wchodzą - z takimi opiniami się spotkałem).

Myślę ze każdy dobry olej do skrzyni biegów zgodny z zaleceniem producenta (czyli 75w/80w) mógłby być. Ma smarować i tyle.

Np Valvoline na swojej stronie internetowej zaleca swój produkt valvoline MaxLife ATF - który jak nazwa wskazuje że jest przeznaczony dla automatów. Ale słyszałem o człowieku który tym olejem zalał civica z roveroskim dieslem (co za tym idzie i skrzynią PG1) i nie odczuł jakieś specjalnej różnicy.

Na allegro jest firma która sprzedaje oleje firmy Kroon-Oil i w ofercie jest olej spełniający wymagania MTF-94 :

http://www.allegro.pl/ite...1l_kr31224.html




Witam was i mam pytanie - jaki olej lejecie do swoich 416 do skrzyni? ,
ponieważ jestem zdezorientowany gdyż jeden z mechaników mówi, że
mineralny
a drugi mówi, że taki sam jak silnikowy czyli półsyntetyk 10W40.

kiedys cos takiego splodzilem na newsy, teraz ponowie:

Skrzynia w samochodach MG Rover z silnikami diesla oraz z silnikami
1.8VVC i 1.8MPI to model PG1. Skrzynie te rowniez obecne sa w Lotusach i
Land Roverach i ciesza sie sporym uznaniem. Jest to konstrukcja
aluminiowa i na sucho wazy okolo 37kg. Producentem tych skrzyn (podobnie
jak i silnikow serii 'K' i 'L') jest Power Train Limited:
<http://www.powertrainltd.com/product/pg1.htm>
Oczywiscie skrzynie ta stosuje sie w roznych kombinacjach ustawien.
Zakres ich uzycia oraz zastosowania mozna znalezc na stronie:
<http://www.mgfcar.de/gearbox/gearbox_2001.jpg>

Zatem do dieslowskiej skrzyni w R420 wchodzi 2,4 litra oleju na sucho
(lub 2,2 na mokro).

W Roverach z mniejszymi silnikami serii 'K' mamy do czynienia ze
skrzynia manualna o symbolu R65 lub R65U (nieco zmodyfikowana, glownie
wystepuje w mlodszych autach). Oleju wchodzi tu bodaj 2 litry na sucho
(1,8 na mokro).

W nomanklaturze niektorych producentow wystepuja oleje (zamienniki)
pasujace do Roverowych skrzyn biegow typu R65 z takimi oznaczeniami:
ESSO Gear oil BV 75W/80W
MOBIL Mobilube 1 SHC
SHELL SF5288 75W/80W
UNIPART MTF94 Gear oil BV 75W/80W
Castrol SMX-S Ful-Synthetic, SAE75-W-85 API GL 3/4
i tymi olejami mozna zalewac skrzynie R65. Ich koszt to oklo 30-40PLN za
litr.

Do uzupelniania brakow czyli dolewek (jedynie) w R65 mozna uzyc jeszcze
takich:
BP Hypogear TL 75W/80W
CASTROL EPX 75W/80W
DUCKHAMS Hypoid PT 75W/80W


Fabrycznie jednak, skrzynie biegow sa zalewane olejem MTF94
(przeznaczonym na cale jej, czyli skrzyni zycie, tzn. bez koniecznosci
wymiany). I w przypadku skrzyn PG1 producent mowi tylko ich uzywaniu
(bez stosowania zamiennikow). Mozna je nabyc w autoryzowanej sieci
sprzedazy Rovera:

Charakterystyka:
API GL-4
Rover Group
MTF-94; R380, PG1 & H gearbox approvals
Honda MTF-7289
MG PG1 gearbox approval

Wlasciwosci:
SAE Viscosity 75W-80
Density at 15°C, kg/L 0.870
Flash Point, COC, °C 185
FZG, Load Stage 11
Pour Point, °C -45
Viscosity at -40°C, cP 60,000
Viscosity at 40°C, cSt 53.2
Viscosity at 100°C, cSt 10.50
Viscosity Index 190
Full Synthetic 75W80 GL-4

i rzeczywiscie litr tego specyfiku kosztuje w ASO okolo 110PLN.



ppawlow wrote:

Dzwonilem wlasnie do serwisu i tam sa przekonani ze dobry olej wlali .
Nie znaczy to iz wlali inny olej niz na rachunku tylko znaczy to iz
SH.SH/CF 15W-40 to odpowiedzni olej do tej skrzyni !

Skrzynia biegow w R420 na dieslu to nie ta sama co w R214 benzyna!

Skrzynia w samochodach MG Rover z silnikami diesla oraz z silnikami
1.8VVC i 1.8MPI to model PG1. Skrzynie te rowniez obecne sa w Lotusach i
Land Roverach i ciesza sie sporym uznaniem. Jest to konstrukcja
aluminiowa i na sucho wazy okolo 37kg. Producentem tych skrzyn (podobnie
jak i silnikow serii 'K' i 'L') jest Power Train Limited:
http://www.powertrainltd.com/product/pg1.htm
Oczywiscie skrzynie ta stosuje sie w roznych kombinacjach ustawien.
Zakres ich uzycia oraz zastosowania mozna znalezc na stronie:
http://www.mgfcar.de/gearbox/gearbox_2001.jpg

Zatem do dieslowskiej skrzyni w R420 wchodzi 2,4 litra oleju na sucho
(lub 2,2 na mokro).

W Roverach z mniejszymi silnikami serii 'K' mamy do czynienia ze
skrzynia manualna o symbolu R65 lub R65U (nieco zmodyfikowana, glownie
wystepuje w mlodszych autach). Oleju wchodzi tu bodaj 2 litry na sucho
(1,8 na mokro).

W nomanklaturze niektorych producentow wystepuja oleje (zamienniki)
pasujace do Roverowych skrzyn biegow typu R65 z takimi oznaczeniami:
ESSO Gear oil BV 75W/80W
MOBIL Mobilube 1 SHC
SHELL SF5288 75W/80W
UNIPART MTF94 Gear oil BV 75W/80W
Castrol SMX-S Ful-Synthetic, SAE75-W-85 API GL 3/4
i tymi olejami mozna zalewac skrzynie R65. Ich koszt to oklo 30-40PLN za
litr.

Do uzupelniania brakow czyli dolewek (jedynie) w R65 mozna uzyc jeszcze
takich:
BP Hypogear TL 75W/80W
CASTROL EPX 75W/80W
DUCKHAMS Hypoid PT 75W/80W


Fabrycznie jednak, skrzynie biegow sa zalewane olejem MTF94
(przeznaczonym na cale jej, czyli skrzyni zycie, tzn. bez koniecznosci
wymiany). I w przypadku skrzyn PG1 producent mowi tylko ich uzywaniu
(bez stosowania zamiennikow). Mozna je nabyc w autoryzowanej sieci
sprzedazy Rovera:

Charakterystyka:
API GL-4
Rover Group
MTF-94; R380, PG1 & H gearbox approvals
Honda MTF-7289
MG PG1 gearbox approval

Właściwości:
SAE Viscosity 75W-80
Density at 15°C, kg/L 0.870
Flash Point, COC, °C 185
FZG, Load Stage 11
Pour Point, °C -45
Viscosity at -40°C, cP 60,000
Viscosity at 40°C, cSt 53.2
Viscosity at 100°C, cSt 10.50
Viscosity Index 190
Full Synthetic 75W80 GL-4

i rzeczywiscie litr tego specyfiku kosztuje w ASO okolo 110PLN.

ufff, chyba powinienem zrobic z tego art... na www

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript