No dokładnie karty są nieważne a żeby dostać rabat w kinie np. trzeba mieć identyfikator graficzny w telefonie ściąga sie go przez telefon wiec dochodzi koszt polaczenia chyba ze wifi no i mamy na telefonie zwykły obrazek z napisem nokia i logo np. heliosa
Witam. Dziś analiza jeszcze ciepłego skryptu (z dzisiaj) ze strony http://wiki.forum.nokia.com/index.php/Category:Python , How to use appuifw.app.layout Autorem skryptu jest Aapo Rista
Analizę rozpocznijmy od lini numer 41. Wyoływana jest tu funkcja get_layout_ids() i wynik jaki zwraca ta funkcja przypisywany jest do zmiennej layout_ids. W ciele funkcji tworzona jest pusta lista layout_ids która będzie zawierać identyfikatory/stałe rozkładu. (wiem , wiem , ciężkie tłumaczenie) Następuje wywołanie wbudowanej funkcji dir , która zwraca wszystkie właściwości obiektu który jest jej argumentem. W tym wypadku jest nim moduł appuifw. Dzięki pętli for ... in , zmienna layout będzie przybierała kolejno wszystkie wyniki jakie zwróci wywołanie dir (appuifw) , w tym także stałych z tego modułu , które są esencją tego programu. W pętli if następuje porównanie za pomocą funkcji startswith stringu zawartego w layout z zadanym parametrem będącym argumentem funkcji startswith (jak widać jest to "E"). Wszystkie więc stringi które na początku (startswith) będą miały E , zostaną dodane za pomocą funkcji append do listy layout_ids. W argumencie funkcji append występuje jeszcze wywołanie funkcji unicode (layout) które ma za zadanie przekształcić zwykły łańcuch na łańcuch unicode. Następnie w wierszu 25 lista layout_ids jest zwracana i wracamy do punktu 42 W wierszu 42 wywoływany jest konstruktor klasy Listbox modułu appuifw z argumentem którym jest zwrócona lista layout_ids , oraz z funkcją zdarzeniową (tako rzeką polskojęzyczne opisy Tkintera) show_layout (wiersz 27) i tworzony jest obiekt layout_listbox , który w wierszu 43 staje się ciałem (appuif.app.body) aplikacji. (widzimy listę stałych z modułu appuifw w postacji listy na ekranie) 44-46 to klasyczny kod praktycznie każdej aplikacji , nie wymaga objaśnień. Ponieważ utworzyliśmy już "pudełko" z listą i ją wyświetliliśmy , wiemy , że każdy wybór elementu listy , spowoduje wywołanie funkcji show_layout. W wierszu 28 za pomocą wywołania layout_listbox.current() pobieramy bieżący/zaznaczony/wybrany element obiektu layout_listbox , a następnie z listy zawierającej nasze stałe , czyli layout_ids , pobierany jest za pomocą odpowiedniego indeksu łańcuch reprezentujący stałą i przypisywany zmiennej layout a następnie zmiennej text.
Teraz najważniejsza sprawa - wywołanie funkcji layout w wierszu 31 zwraca tuple która zawiera rozmiar i pozycję na ekranie telefonu żądanego elementu z rozkładu. Wywołanie eval("appuifw.%s" % (layout)) , kompiluje łańcuch na obiekt kodu , w wyniku czego mamy np. wywołanie appuifw.app.layout(appuif.ECColumn) i otrzymujemy tuple (size , position) , to przyda się później do stworzenia odpowiednich wymiarów okna i jego lokalizacji w funkcji show_layout_window. W wierszu 32 następuje wywołanie tej funkcji , skoczmy więc do wiersza 6 W ciele funkcji tworzony jest obiekt topwinn klasy TopWindow modułu TopWidnow. Atrybut size (wiersz 8) , określa wielkość okna , atrybut posiotion rzecz jasna pozycję , corner_type typ rogu wyświetlanegookna , od square , przez corner1 do corner5 z pominięciem wartości corner4 , ustalany jest kolor tła okna , atrybut shadow ustawiony na 0 powoduje , że okno jest niewidzialne. W oknie tworzony jest mutowalny obrazek (img = graphics.Image.new(size)), obrazek jest "czyszczony" wybranym kolorem oraz wyietlany jest w nim odpowiednio "zawiszony" tekst. Nastęnie obrazek z nazwą stałej dodawany jest do okna i okno jest wyswietlane metodą show() W wierszu 18 zwracany jest obiekt okna. Jeśli wszystko w klauzuli try ... except poszło dobrze , wracamy do linii 35 gdzie następuje zatrzymanie aplikacji na pół sekundy i okno zostaje zamknięte (hide - ukrywa się) Jeśli się nie powiedzie pobranie danych albo wyświetlenie okna o podanych danych , następuje wywołanie z wiersza 34 z informacją , że nie powiodło się wyświetlenie danej stałej. (tak będzie ze stałymi określającymi rozkład w trybie landscape) No chyba , że ktoś sobie rozłoży e90:) I to wszystko.
Kod: Zaznacz cały 1. import appuifw 2. import e32 3. import TopWindow 4. import graphics 5. 6. def show_layout_window(text, size, position, color): 7. topwin = TopWindow.TopWindow() 8. topwin.size = size 9. topwin.position = position 10. topwin.corner_type = 'square' 11. topwin.background_color = 0x0000ff 12. topwin.shadow = 0 13. img = graphics.Image.new(size) 14. img.clear(fill=color) 15. img.text((0, 15), text, font=(u"Series 60 Sans", 15), fill=0x000000) 16. topwin.add_image(img, (0,0)) 17. topwin.show() 18. return topwin 19. 20. def wez_idy_rozkladu(): 21. layout_ids = [] 22. for layout in dir(appuifw): 23. if layout.startswith("E"): 24. layout_ids.append(unicode(layout)) 25. return layout_ids 26. 27. def show_layout(): 28. layout = layout_ids[layout_listbox.current()] 29. text = layout 30. try: 31. (size, position) = appuifw.app.layout(eval("appuifw.%s" % (layout))) 32. topwin = show_layout_window(text, size, position, 0xffff00) 33. except: 34. topwin = show_layout_window("FAILED: " + text, (150, 50), (20, 100), 0xff0000) 35. e32.ao_sleep(0.5) 36. topwin.hide() 37. 38. def exit_key_handler(): 39. app_lock.signal() 40. 41. layout_ids = get_layout_ids() 42. layout_listbox = appuifw.Listbox(layout_ids, show_layout) 43. appuifw.app.body = layout_listbox 44. app_lock = e32.Ao_lock() 45. appuifw.app.exit_key_handler = exit_key_handler 46. app_lock.wait()
" />Częstotliwość działania
* Trójzakresowy telefon GSM oraz WCDMA 2100, działający na pięciu kontynentach (GSM/EDGE 900/1800/1900)
* Automatyczne przełączanie między zakresami w celu uzyskania lepszego zasięgu
Wielkość
* Waga: 110 g
* Wymiary: 108 x 46 x 18 mm, 81 cm3
Wyświetlacz
* QVGA, 262 144 kolorów, 320 x 240 pikseli
* Znacznie bardziej wyraźny, aktywny wyświetlacz kolorowy TFT
Rozkład funkcji
* Nowy rozkład funkcji Series 40
* Ulepszony, bardziej czytelny rozkład funkcji umożliwiający szybszą nawigację
* Animowane, trójwymiarowe menu i grafiki
* Boczne klawisze regulacji głośności oraz funkcji zbliżenia
* Osobny klawisz do aplikacji fotograficznej
Wbudowany cyfrowy aparat fotograficzny
* Aparat fotograficzny o rozdzielczości 2 megapikseli z 8-krotnym zbliżeniem cyfrowym i osobnym klawiszem do obsługi
* Obsługa trybu pracy w poziomie
* Wizjer pełnoekranowy
* Drukowanie zdjęć bezpośrednio z telefonu przez łącze Bluetooth lub z karty MMC (w zależności od drukarki)
Multimedia
* Wbudowany odtwarzacz wideo do pobranych plików i transmisji strumieniowych: 3GPP, wideo H.263, MPEG-4 i AMR
* Dodawanie filmu oraz muzyki do identyfikatora rozmówcy
* Interakcyjne gry trójwymiarowe z obsługą trybu dla wielu graczy
* Odtwarzacz muzyczny obsługujący pliki w formatach MP3, MP4, eAAC+ i AAC
* Zainstalowane dzwonki polifoniczne w formacie midi, MP3, eACC+ i powiadomienia o wiadomościach
* Pobieranie dźwięków, motywów i tapet w trybie OTA
* Pobieranie i wysyłanie zdjęć oraz plików wideo
* Usługi Kodak Photo umożliwiające łatwe drukowanie wysokiej jakości zdjęć
* Stereofoniczne radio FM
* Udostępnianie obrazu wideo
* Transmisja strumieniowa danych w standardzie 3GPP umożliwiająca dostęp do najnowszych informacji oraz wiadomości sportowych, rozrywkowych oraz serwisów pogodowych
Wiadomości
* Wspólna skrzynka odbiorcza (MMS, SMS, poczta elektroniczna)
* Pełna funkcjonalność w standardzie MMS 1.2, wysyłanie i odbieranie wiadomości, w tym plików wideo, zdjęć i muzyki
* Ulepszona, łatwa w obsłudze aplikacja poczty elektronicznej wykorzystująca technologię Java z filtrem niechcianych wiadomości
* Poczta elektroniczna: protokoły SMTP, POP3 i IMAP4
* Wiadomości tekstowe SMS: łączone wiadomości SMS i wiadomości obrazkowe
* Dostępność: Wireless Village i dynamiczny spis telefonów – możliwość sprawdzenia statusu rozmówcy, zanim wybierze się jego numer
Funkcje pamięci
* Wbudowana pamięć: 70 MB
* Obsługa kart pamięci microSD o pojemności do 2 GB
* Możliwość tworzenia kopii zapasowych ważnych plików, takich jak prezentacje i dokumenty, a także przechowywania zdjęć w osobistym, mobilnym urządzeniu
Gry
* Nokia World Cup, 3D Street Racer i 3D Snake
* Możliwość pobierania nowych gier w technologii Java
Aplikacje
* Udoskonalona, łatwa w obsłudze aplikacja poczty elektronicznej wykorzystująca technologię Java z filtrem niechcianych wiadomości
* Synchronizacja danych
* Visual Radio
* Prezenter bezprzewodowy
* Notatnik i dyktafon
* Translator
* Zegar światowy II
* Converter II
* Łatwe pobieranie nowych aplikacji dzięki technologiom Java MIDP 2.0 i Bluetooth API
* Udostępnianie obrazu wideo
* Aktywny tryb gotowości
Łączność
* Przesyłanie zdjęć, nagrań wideo, plików dźwiękowych i innych
* Bezprzewodowa technologia Bluetooth: duży zakres profili oraz technologii programistycznych, zapewniający bezproblemową łączność
* Podczerwień
* port USB,
* łatwa synchronizacja zdalna i lokalna z komputerem lub innym urządzeniem
* Pełny mechanizm OMA DRM 2.0 do zabezpieczania materiałów chronionych prawem autorskim
* Push to Talk over Cellular (PoC) – bezpośrednia komunikacja jak za pomocą krótkofalówki
Internet
* WAP 2.0, przeglądarka XHTML przez HTTP/TCP/IP stack HSCSD
* HSCSD, CSD do przeglądania oraz jako modem
* Strumieniowe transmisje wideo w formacie 3GPP
Transmisja danych
* EDGE klasa 10 (4+1, 3+2): szybkość do 236,8 Kb/s
* GPRS klasa 10 (4+1, 3+2)
* HSCSD z szybkością maksymalną 43,2 Kb/s w sieciach HSCSD
* Technologia DRM 2.0 zapewniająca bezpieczne pobieranie danych
* Obsługa formatów kodowania mowy FR, EFR, AMR
* TCP/IP
Połączenia
* Szybkie wybieranie numeru: maksymalnie 9 nazwisk
* Powtórne wybieranie ostatniego numeru z listy nawiązanych połączeń (wyświetlanej po naciśnięciu klawisza wybierania)
* Automatyczne ponowne wybieranie (maks. 10 prób)
* Automatyczne odbieranie (działa jedynie z zestawem słuchawkowym lub samochodowym)
* Połączenia oczekujące, zawieszanie połączeń, przekazywanie połączeń, licznik czasu połączeń
* Automatyczny i ręczny wybór sieci
* Identyfikacja osoby telefonującej za pomocą zdjęcia
* Zamknięta grupa użytkowników
* Wybieranie ustalonych numerów (możliwe są tylko połączenia z ustalonymi numerami)
* Połączenia konferencyjne (maks. 5 uczestników)
* Powiadamianie wibrowaniem
Funkcje głosowe
* Specjalny klawisz do komunikacji Nokia Push to Talk
* Dwa głośniki stereofoniczne (o wymiarach 15 mm x 11 mm)
* Funkcja dźwięku przestrzennego
* Wiadomości dźwiękowe Nokia Express
* 16 poleceń głosowych
* Wbudowany zestaw głośnomówiący
* Wybieranie głosowe, 25 ustawień
W sprzedaży w 2 kwartale 2006 roku
Noramalnie to ja idę spac bo ja nie wstanę a pisania jeszcze dużo CYA
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|