Witam wszystkich po wieelu miesiacach
nabyłem sobie fajny program REGULACYJNO-TECHNICZNO-INFORMACYJNY
Program stanowi nieocenioną pomoc przy diagnostyce, naprawach, regulacjach i użytkowaniu auta, zawiera schematy elektryczne, naprawy, remonty silników, porady, lokalizacje sterowników, geometrię kól, momenty dokręcania śrub, kody serwisowe, ustawienia rozrządu i wiele wiele więcej niezwykle cennych informacji na temat niemal każdego auta. Precyzyjnie rozpisane i rozrysowane sterowanie silnikiem
Program informuje jak długo i bezpiecznie eksploatować auto, co wymieniac, co sprawdzac kiedy gdzie i jak.
Wiele opisów i rysunków jak krok po kroku naprawić dana usterkę, pomoc w zlokalizowaniu i usunięciu usterki bądź awarii, dane i opisy remontów np remont kapitalny silnika (opisy+rysunki), pełne dane regulacyjne całego samochodu itp. Program rewelacyjnie sprawdza sie w warsztatach oraz przydaje sie zwyklym użytkowniką samochodów.
Program zawiera zestaw instrukcji dotyczących napraw i obsługi samochodów osobowych i dostawczych oraz informacje techniczne przedstawione w formie grafiki, tabel i tekstu. Program stanowi zapis informacji o 42 markach, ponad 600 modelach i około 5300 typach samochodów. Program zawiera olbrzymią ilość cennych informacji (rysunków technicznych, schematów, tabel), a posługiwanie się nim jest bardzo proste.
Zainteresowani programem pisać na gg
Witam wszsytkich bardzo serdecznie.
Jak zapewne większość, jestem szczęśliwym posiadaczem opla corsy B - 1.2 silnik z kopułką, rok 1993.
I w sumie mój corsiarz sprawuje sie nieźle to może jestem nadgorliwy ale lubie grzebać i naprawiać/wymieniać co się da
I tu moja prośba/ogłoszenie.
Pewnych rzeczy mechanik amator taki jak ja nie zrobi - zwłaszcza w polu(i w deszczu najcześciej).
Dlatego też uprzejmie zapytuję szanownych forumowiczów czy któryś byłby chętny do pomocy przy aucie. Generalnie chodzi mi o to aby we dwóch (albo i trzech) zrobić coś w samochodzie - generalnie chodzi o rzeczy typu wymiana amorów, rozrządu itp - coś co ( zdążyłem się zorientowac na forum) można zrobić bez kanału/warsztatu/specjalistycznych narzędzi.
Oczywiście moją prośbę kieruje do osób, które są obeznane w temacie, robiły już to itd.
Sprawę mógłbym oddac w ręce mechanika ale po pierwsze - sam chcę też podłubać przy aucie, po drugie mechanicy zdzierają, po trzecie nie ma pewności czy nie odwalą fuszerki.
Jesli chodzi o rekompensatę za stracony czas - to możemy się dogadać finansowo - lub w zamian mogę zaofoerować swoje umiejętności, czyli projektowanie i wykonywanie stron www i wszelkiego rodzaju grafiki, druki logo itp
Jeżeli jest ktoś zainteresowany taką współpracą/wymianą to zapraszam do kontaktu. Najlepiej z Katowic i okolic.
Pozdrawiam wszystkich
Przyznam ze mnie na firefoxie dziala bez zarzutu. do czasu kiedy będziesz chciał przejrzeć więcej schematów. załóżmy, przy silniku, na dole masz 4 grafiki, to jak klikniesz na drugą to wywala na stronę główną, a w IE, otwiera poprawną stronę :-) Zawsze serwis z tego korzysta niestety ostatnio sam musiałem w aso pokazywać Pani palcem gdzie jest wariator, bo, że na wałku rozrządu to nie wystarczało a teraz można w domu numer części spisać i iść z konkretem ;-)
W Sitańcu, jadąc na Wysokie, zaraz za cmentarzem jest taki warsztat - tam się chwalili że "zrobili w V6 3.0 to w 2.4 JTD tym bardziej zrobią" - ale ja bym im nie oddał samochodu, jakoś tak mi tam nie pasuje. Ja robiłem w Płoskim rozrząd w warsztacie który jest na pierwszej ulicy w prawo od wypożyczalni przyczepek - jak jedziesz od Zamościa. Miałem swoje części, zrobili mi rozrząd w 2h bez problemów za 150 zł. Myślę że z Twoim silnikiem też by nie mieli większych problemów, mogę dać kontakt telefoniczny bo oni mają pełen grafik ale jakoś się może wciśniesz.
Na początku traktowałem rozrząd jak jakąś świętość, chciałem jechać do Rzeszowa do zakładu który się specjalizuje podobno we włoszczyźnie, zadzwoniłem tam policzyli mi 1500 zł za podstawową wymianę, ale jeszcze jakieś inne części oni musieli wcisnąć i wyszło 2000 zł niecałe więc podziękowałem. Zapytałem znajomych, polecili mi właśnie ten zakład w Płoskim, ja tam już robiłem rozrząd, wymianę oleju (też mieli spory kamień do zgryzienia bo ograniczony dostęp i zerwany ampuł w korku), szef mi "wyczaił" która rolka w micro jarmoli, więc to co robiłem wszystko jest jak najbardziej oki, sprawnie i tanio.
Cytat:
xulka napisał/a
Witam. TAk jak w temacie pytanie brzmi- Co ile tyś. km robi się rozrząd w 1.6 16v?
Tematów z tym związanych było bez liku ;)
Pasek rozrządu można przyjąć że co 60 tys.km
Zresztą przeczytaj sobie poniższy tekst :
Kiedy wymieniamy?
O terminie wymiany paska rozrządu czy raczej kompletu do napędu rozrządu jasno mówi instrukcja obsługi. Sęk w tym, że czasami wskazówki w niej zawarte rozmijają się z prawdą i w okresie pogwarancyjnym producenci nie biorą za to odpowiedzialności. O szczegółowy grafik przeglądów warto zatem zapytać mechanika wyspecjalizowanego w danej marce. Tylko nieliczne modele samochodów wytrzymują bez wymiany paska rozrządu przebiegi większe niż 90 – 120 000 km.
W większości przypadków pasek rozrządu wymienia się co 90 000 km, lub - jeszcze lepiej - co 60 000 km. Dla pewności wraz z wiekiem auta warto ten okres skracać. Okres do pierwszej wymiany „kompletu rozrządu” w fabrycznie nowym aucie powinien być nieco dłuższy niż w silniku dziesięcioletnim, gdzie tu i ówdzie sączy się olej. Obowiązkowo wymieniamy niezbędne elementy napędu rozrządu w używanych samochodach świeżo nabytych, które takowej wymiany nie mają udokumentowanej.
http://www.abs.org.pl/
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|