Zerawszan Expedition 2007 - Skład
Skład
Wpisał: Giaur
10.01.2007.
Skład naszej wyprawy, który najprościej można opisać jako mieszankę doświadczenia i młodzieńczej pasji: ROBERT REMISZ Urodzony w Warszawie w 1968r., zrzeszony w Jurajskim Klubie Wysokogórskim. Doświadczenie górskie: Aconcagua (Andy), Demawend (Góry Elburs), Jebel Toubkal (Atlas Wysoki), Pico Viejo (Las Canadas de Teide), liczne wejścia w Alpach (w tym m. in. Matterhorn, Mont Blanc, Castor, Monte Rosa, Weissmies, Punta Penia, Grossglockner, Grossvenediger), wejścia zimowe w Tatrach (w tym m. in. Pośrednia Grań, Rysy, Kozi Wierch, Świnica), udział w wyprawach na Pik Lenina (Pamir), Khan Tengri (Tien Szan), trekkingi wysokogórskie (Himalaje, Kaukaz). Więcej o mnie, moich podróżach i wyprawach znaleźć można na: www.albumwypraw.waw.pl .
Wreszcie jestem zadowolony z jakiegoś etapu w tegorocznym Tourze. Piękny, soczysty atak Contadora, wielka praca Cancellary, solidny Andy Schleck, wszystko to złożyło się na ciekawy etap. Ważne, że już od samego początku poszły ataki, więc nie wiało nudą
Na minus na pewno Armstrong, który zawiódł i trochę Evans i Sastre(który jednak pod koniec zaczął coraz lepiej jechać).
No a widoki już po rozgrywce cud, miód i orzeszki . Zresztą rok temu przejeżdżałem przez Martigny, to ogólnie fajnie było sobie przypomnieć okoliczne góry . Zresztą teraz alpejskie widoki będą towarzyszyły przez najbliższy czas. We wtorek będziemy w okolicach 4-tysięczników(Grand Combin, masyw Mont Blanc), a więc warto będzie oglądać od samego początku transmisji
Kontynujac dyskusje z poprzedniego watku, zrobilem zestawienie miejsc, gdzie mozna jezdzic na najwiekszej wysokosci w Alpach na przygotowanych trasach:
1. 3899 m. Zermatt (Szwajcaria) - niestety orczykami Gobba di Rollin i Grenzlift dojedziemy na Gobba di Rollin 3899 m.
2. 3573 m. Saas-Fee (Szwajcaria) - kszeselkami Allalin 2 dojedziemy na wysokosc 3573 m.
3. 3520 m. Les Deux Alpes (Francja) - pomiedzy Les Deux Alpes a La Grave-La Meije, najpierw snieznym pojazdem Croisiere Blanche a nastepnie wycigarka Dome de la Lauze dojedziemy na wysokosc 3520 m.
---------- Najwyzej polozona trase w La Grave-La Meije siegajaca wysokosci 3560 m. mozna rowniez uznac jako trase przygotowana, nie zmienia to jednak trzeciej pozycji.
4. 3480 m. Cervinia (Wlochy) - jesli Cervinie potraktowac osobno od Zermattu kolejka linowa Laghi Cime Bianche - Plateau Rosa dojedziemy na wysokosc 3480 m na Plateau Rosa.
5. 3456 m. Tignes-Espace Killy (Francja) - kolejka linowa Grande Motte dowiezie nas na wysokosc 3456 na La Grande Motte.
6. 3450 m. Passo dello Stelvio (Wlochy) - na letnim lodowcu we Wloszech dojedziemy do wysokosc 3450 m.
7. 3440 m. Pitztal Gletscher (Austria) - na austriackim lodowcu kolejka linowa Pitz-Panoramabahn dowiezie na do wysokosci 3440 m.
8. 3330 m. Alpe d'Huez (Francja) - kolejka linowa Pic Blanc dojedziemy na wysokosc 3330 m. na Pic Blanc.
8. 3330 m. Verbier-4 Vallees (Szwajcaria) - kolejka linowa Mont Fort dojedziemy na wysokosc 3330 m. na Mont Fort.
10. 3303 m. St. Moritz-Corvatsch (Szwajcaria) - kolejka linowa dojedziemy do wysokosci 3303 m. na Corvatsch.
Jesli o czym zapomnialem to prosze o korekte. ;)
Asp99 - Z Bydgoszczy chcesz sie pchac tak daleko na narty?Nie lepiej do Austrii - duzo blizej i fajniej.Sa miejsca w Alpach gdzie z naszej kochanej Bydzi masz niecale 800 km...
Do austrii jezdze co roku, w tym sezonie wole posluchac innego jezyka, a nie ciagle raus, a tak powaznie, bylem juz raz w avoriaz 4 lata temu-polecam, bylo swietnie, zapinasz nartki i heja, bez jakis tam skibusow czy samochodu.
Mysle, ze czasami trzeba zmienic klimat i przy okazji zobaczy kilka 4 tysiecznikow z mont blanc na czele, bo wlasnie tam sie wybieram, grand massive, oz en oais jest rzeczywiscie za daleko. pozdrawiam.
ps. austria jest troche dalej niz te 800 km:)
Cyt. Lobo:
Nie zdążyłem poznać Kazika osobiście, korespondowaliśmy ze sobą kilka lat, niestety z Gdańska do Krakowa jest daleko. Był na swój sposób bezkompromisowym człowiekiem, miał talent do robienia sobie wrogów ale miał też pasję co w ludziach cenię sobie szczególnie.
PS czy polecasz Cervinię ? Moja Małżonka chce koniecznie tam zawitać, ja mam niestety spory zgryz bo od kilkunastu lat zapadam powyżej 2500 m na chorobę wysokogórską, a tam zdaje mi się trzeba jeździć wysoko.
Misiu był oryginałem i zapaleńcem narciarskim. Ciekawa naprawdę postać. Zresztą ja lubię trochę zwariowanych ludzi na punkcie jakiejś pasji.
Cervinia(Breuil po francusku, bo kiedyś dolina Aosty należała do Francji). Jest to przepiękna walna alpejska dolina, którą zamyka w miejscowości Courmayeur masyw Mont Blanc. Stąd tunelem dojeżdżamy do Chamonix. Wjeżdżając w nią mamy po lewej stronie Alpy Graickie, z najwyższym szczytem Gran Paradiso(4060 m). Jeden z najłatwiej dostępnych czterotysięczników. Po prawej główna grań Alp z Monte Rosa(drugi co do wielkości po Mont Blanc), potem min. Breithorn, Matterhorn, aż do Mont Blanc. Obok Breithornu(nieco pow. 4000 m) jest położony Klein Matterhorn(3820 m). Na niego wyjeżdża kolejka z Zermattu(z poz. 1620 m). Będąc po stronie włoskiej, gdzie jest bez porównania taniej, niż w Szwajcarii, można było zakupić karnet na obie strony. Wyjeżdża się z Cervinii na Plateau Rosa(3500 m), i mamy przed sobą Mały Matterhorn, i stronę szwajcarską z lodowcem Theodul. Granicę tę można przekroczyć niżej 200 m, przez przełęcz Theodul Pass. Do której dojeżdża się różnymi wyciągami. Cervinia jest położona na wys. 2000 m. My mieszkaliśmy w miejscowości Antey St. Andre, położonej kilometr niżej. Dowoził nas autobus z biura podróży.
Jest to przepiękny wysokogórski teren. Dookoła najwyższe szczyty Alp. Najwyżej położony w Europie i chyba jeden z najwyższych na świecie. Wyciągi(orczykowe) dochodzą do szczytu Gobba di Rolin(3899 m) ukrytego pod czapą lodowca. Zjeździliśmy z żoną wszystkie ciekawsze trasy, po stronie włoskiej i szwajcarskiej(z wyjątkiem odosobnionego Rothhornu), aż pod północną ścianą Matterhornu. Nie dało się zjechać(druga poł. marca), po stronie włoskiej do Valtournenche(1500 m). Z braku śniegu. Jeździ się tu ciągle powyżej 2500 m, a praktycznie nawet pow. 3500. Gdybym miał jeszcze okazję tu przyjechać to zrobiłbym z największą przyjemnością. Żaden teren(nie znam Francji) nie ma z nim porównania. Tu się czuje potęgę gór.
Gdyby ktoś był zainteresowany opisem tras i opisem terenu mogę podesłać zeskanowany mój artykuł. Oryginał został pozbawiony opisu tragedii jaka się rozegrała swego czasu na Małym Matterhornie, gdzie turystów w październiku spotkał huraganowy wiatr. W błyskawicznym tempie zmarło z wychłodzenia kilku dobrze przygotowanych ludzi. To są góry.
Pozdrawiam
Sami popatrzcie co *Kuba (aka cita)* napisał:
> mz wrote:
>> Nowelizacja rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych
>> (opublikowana w Dz.U. nr 179, poz. 1104, z 9 października) przewiduje
>> nowe oznaczenia tuneli. Gdy jego długość przekracza 500 metrów, przed
>> wjazdem zostanie umieszczona rzeczywista odległość do jego końca. Gdy
>> przekracza 3 km, dystans pozostały do wyjazdu z tunelu będzie
>> podawany co kilometr. Znajdzie się w nim także nowy znak drogowy
>> sygnalizujący zbliżającą się zatokę, która daje możliwość awaryjnego
>> zatrzymania pojazdu w sposób zapewniający płynność ruchu w tunelu. W
>> zatoce będą umieszczane telefony alarmowe i gaśnice.
>
>
> jest tyle rzeczy, nad ktorymi należałoby popracować (np. wspominane ostatnio
> rondo) .. a Ci zajmują sie znakami, ktore w polsce nie znajdą zastosowania.
> ps. czy ktoś zna tunel w Polsce, który ma długość większą niż 500m?
Dwa takie mamy. Jeden w Katowicach, drugi w Wawie.
> Jakkolwiek moze taki sie mozesz gdzies przytrafić, to taki o długości 3 km
> .. to cięzko w europie znaleźć.
A tutaj to już poszalałeś.
Poz. Nazwa Państwo Długość Data otwarcia
2. Chunnel (Eurotunnel) Anglia - Francja 50 450 1994
3. Laerdal Norwegia 24 510 27.11.2000
5. Simplon-II Włochy - Szwajcaria 19 824 16.10.1922
6. Simplon-I Włochy - Szwajcaria 19 803 01.06.1906
7. Vereina Szwajcaria 19 058 19.11.1999
8. Shinkanmon Japonia 18 713 1975
9. Appennino Włochy 18 507 21.04.1934
11.St. Gotthard / San Gottardo 2nd RĂśhre Szwajcaria 16 918
05.09.1980
12. Rokkou Japonia 16 220 1972
14. Furka Base tunnel Szwajcaria 15 442 25.06.1982
15. Haruna Japonia 15 350 1982
16. Severomuyskiy Rosja 15 300 12.2001
18. Monte Santomarco Włochy 15 040 1987
19. St. Gotthard Szwajcaria 15 003 01.06.1882
21. LĂśtschberg Szwajcaria 14 612 15.07.1913
23. Romeriksporten Norwegia 14 580 1999
25. Arlberg Austria 13 972 01.12.1978
27. Frejus (Cenisio) France-Włochy 13 536 17.09.1871
30. Sciliar Włochy 13 159 1993
32. FrĂŠjus Francja - Włochy 12 895 12.07.1980
33. Inntal Austria 12 756 28.05.1994
35. Novo Kusnetzkij Rosja 12 200 1957
37. Mont-Blanc / Monte Bianco Francja - Włochy 11 660 19.07.1965
38. Gudvanga Norwegia 11 428 17.12.1991
40. Vosges Francja 11 300 1937
42. Folgefonn Norwegia 11 130 15.06.2001
44. San Donato Włochy 10 954 1986
46. LandrĂźcken Niemcy 10 779 1988
47. Liera*sen Norwegia 10 723 1973
48. Finse Norwegia 10 589 1993
49. MĂźndener Niemcy 10 514 1991
51. Arlberg Austria 10 249 21.09.1884
52. Santa-Lucia Basis Włochy 10 200 1977
53. Gran Sasso d'Italia (wsch.) Włochy 10 176 01.12.1984
54. Gran Sasso d'Italia (zach.) Włochy 10 173 1995
To są same ponad dziesięciokilometrowe...
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|