Te 3 auta co podales wszystkie sa godne uwagi.Ewentualnie dodalbym suzuki jimny chociaz tam to moze byc gorzej z bagaznikiem, chyba ze zlozysz tylna kanape.Grand Vitara i Terrano maja reduktory, czyli bieg LO.Z bardziej oryginalnych aut i wiekszych moze byc Land Rover discovery T co podal BartekCFC, czyli Cheeroke to wg.mnie tez fajne auto, czesto sa w ogloszeniach w konfiguracji benz+gaz
Witam. Mam taki problem wyjechalem na wakacje samochodem jechalem na gazie i wszystko grało, jak gaz się skończył przełączylem na benzyne i tak jeździłem ok. tygodnia. Dzień przed wyjazdem przęłączylem na gaz sprawdzając czy mam go coś jeszcze butli i załączył, znów przeszedłem na benzyne. Zatankowałem gaz i chce przełączyć na benzyne i słysze tylko pstryknięcie i diody przelatują na komputerku i znów cofa się na benzyne. Czym może być to spowodowane?
Pozdrawiam
Jacek
Witam!
Zastanawiamy się nad zamianą drugiego samochodu na coś terenowego/uniwersalnego. Ponieważ autem będzie jeździła głównie żona, więc jej damskie oko wybrało sobie Pinina w wersji krótkiej. No ja nie mam nic naprzeciw, tylko nurtuje mnie pytanie jaki silnik. Ponieważ z tego co widziałem na filmikach Pinin ze skrzynią SS4 daje radę praktycznie wszędzie uważam że jest samochodem bardziej terenowym niż SUVem ala RAV4 dlatego piszę tutaj. Dylemat mój polega na tym że SS4 jest dostępne tylko silnikami GDI. No i fajnie, mogę sobie włączyć sam tył i mam nadzieję, na asfalcie pozwoli to na duże oszczędności paliwa a i w las można zjechać (twardy off road odpada z założenia - to auto ma sobie radzić zimą z zaspami i latem z drogami gruntowymi i leśnymi - ale drogami - roczny przebieg rzędu 6-7 tyś km.). W necie ludzie co mają Carismy GDI to je sobie bardzo mocno chwalą - głównie ze względu na silnik właśnie, ale reszta ludzi pisze że GDI to sam strach. Jest jeszcze drugi silnik zwyczajna japońska szesnastka (pewnie niezawodna) ale już bez SS4 - po prostu stały nierozłączalny napęd na 4 koła 50:50 (jak w Subaru albo nowej Grand Vitarze) - no to myślę będzie fajnie jeździł po asfalcie ale w błotku nawet mniejszym się pewnie zakopie i jak sądzę zużycie paliwa będzie większe.
Proszę o poradę co wybrać i czy moje spostrzeżenia są słuszne ale zaznaczam - gazu nie stosuję a do diesli mam awersję (żona jeszcze większą). Mówimy o autach 2000 - 2003.
Pozdrawiam!
tak dla przykładu kilka dobrze sprawujących się autek 4x4 jest bez ramy na przykład czirokez, Łada Niva
pytanie dodatkowe z jakich lat chciała byś ten samochód bo to w miare ważne pytanie część samochodów 4x4 powoli traci swoje zdolności na rzecz wyglądu szpany i zachowania na asfalcie
z ramą
nissan patrol: K160, W160, K260, W260, Y60, Y61, Safari, Terrano, no i wszystkie pickupy ale te w zasadzie nie wiem czy traktować jako terenówki
Mercedes G: W460, W463
Toyota: Land Cruiser (w zasadzie wszystkie modele) 4Runer, Hilux
LR: Defender, Discovery, Range Rover
Mitsubishi: Pajero, L200
Dihadsu: Feroza, Rocky
Opel: Frontera, Monterey
Isuzu: Truper,
Suzuki: SJ (410,413) Samurai, Jimni, Vitara, Grand Vitara
Ford: Bronco, Maveric
Chewrolet: Blazer
KIA : Rocsta
Ssang Yong: Korrando
Hyundai: Galloper
Jeep: Wrangler, Willis
UAZ; 469, 452 i wszystkie późniejsze wersje) Patriot, Simbir,
Gaz: 67, 69
ARO: 243, i starsze
Tarpan/Honker
tak z głowy i na szybko pewnie jest więcej tylko mam pytanie do czego szukasz auta?
Witam,
ostatnio zapalila mi sie kontrolka "check engine"
- sprawdzilem przez komputer co to za blad i wyswietla:
P0220 "Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik B - usterka
P0120 "Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik A - usterka"
P0903 Clutch Actuator Circuit High ??
- moze ktos sie zna i wie co dokladnie oznaczaja ? ( tzn co siadlo ) ??
- blad pojawia sie podczas wciskania mocno gazu ( czyli np przy wyprzedzaniu i traci moc ( tak jak by sie turbo wylaczalo ), po restarcie silnika wszystko jest ok moc wraca.
silnik 2.0 TD
dzieki!
Witajcie!
Szukam niedużej terenówki za jakieś 15-20 tyś. i myślę nad Suzuki Grand Vitarą 5-cio drzwiową (10-cio letnią lub młodszą).
Autko ma być do pracy (jestem lekarzem weterynarii), czyli głównie asfalt i wiejskie dróżki + czasem dojazd na pastwisko jak pacjent zaniemoże , za to dziennie ma robić ok. 100 km.
Czy Suzuki to dobry wybór? Oczywiście liczę na dobre rady jaki silnik - jeśli benzyna, to na pewno z gazem (jakie są koszty zamontowania???), i jaka skrzynia - sporo jest automatów - niby wygoda, ale czy to się za często nie psuje i jak się ma do tego ew. zamontowanie gazu?
Jak na babę przystało na autach się nie znam i liczę na Wasze opinie
Suzuki Grand Vitara Lifting 2003-2005 2.0 HDI
-Deska rozdzielcza kompletna z zaślepką airbag, schowkami osłoną kolumny kierownicy i listewkami ozdobnymi
-Wzmocnienie pod deskę
-Nagrzewnica kompletna z nadmuchem
-Przewody do klimy
-Licznik razem z jego maskownicą
-Przekładnia kierownicza z przewodami do wspomagania
-Instalacja elektryczna- kompletna całe auto
-Przełączniki pod kierownicę- 2 częściowe
-Przewód hydrauliczny Sprzęgła
-Ramiona wycieraczek
-Podszybie- ale niekoniecznie
-Lampy
-Pedały komplet
-Linka Gazu
-Przewody hamulcowe: z pompy do ABS (2 szt) i z ABS do przednich kół i na tył (3 szt)
-Mocowanie pompy ABS- blacha
-Zamek maski
-Lusterka
-Wygłuszenie na ścianę grodziową: zewnętrzne i wewnętrzne
-Linka Baku
-Fotele przednie- niekoniecznie
-Przełącznik Sterowania szybami i lusterkami Lewy (kierowcy)
Maciej S. pisze:
mi braku męskości, bo podstawą w obecnym świecie jest
> informacja.
> Zaczynam od rad innych, doświadczonych, to nie wstyd, zawężam grupę (obecnie
> zostały 3 samochody do obejrzenia - Santa Fe, Koleos i Skoda Superb, ew.
> Outlander lub Grand Vitara jak zrezygnujęz automata), i SAM podejmę decyzję,
> i nie omieszkam napisać na grupie co wybrałem i dlaczego.
Renault wykreśl od razu.
doświadczenie: R19, 2x Meggi I kombi ( 1,4 i 1,6) Laguna II 1,9 dCI
ESPerience, Thalia 1,4 Alize, Clio Storia II 1,2 16V.
Wszystkie nówki salonówki serwisowane w ASO. Laguna jest "na wydaniu",
dwa ostatnie maja odpowiednio 3 i 2 lata. Do Thalii w zasadzie nic nie
mam poza tym, ze Mama pojechała do Z..ka na przegląd, absolutnie
sprawnym samochodem i zostawiła 2kPLN, z czego póxniej odkręciłem jakieś
15% ceny.
W Clio zony - własnie po gwarancji- skrzypi pedał gazu gdy sie go puści.
Nikt nie wie o co cho i "jak Pan chce i zapłaci za wymiane połowy
samochodu to poszukamy"
Usterkowośc Laguny jest makabrycznie wk jąca.
Karta - klucz 3x, panel klimy, oparcie lędźwiowe fotela kierowcy,
roleta, końcówki drazków etc.
Na plus- przeżyła zalanie do pełna etyliną zamiast diesla i jazde ca 10
km na nim.
Last but not least- makabryczna utrata wartości.. dobrze wyposażona Laga
bezwypadkowa (dupereli nie liczę) z przebiegiem 150kkm jest trudna do
sprzedania za 20% wartości zakupu po 5 latach.
Pozdrawiam
Michał
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|