- zerwanie z obżarstwem, zmiana diety w porównaniu z poprzednimi wiekami,
- większa kultura i higiena spożywania pokarmów, powszechniejsze używanie sztućców,
- liczne zabawy w trakcie uczt (gra w karty, szachy, warcaby, gry towarzyskie),
- zakładanie wśród szlachty własnych zespołów teatralnych i baletowych,
- rozwój szkolnictwa, oświaty,
- zagraniczne podróże, pielgrzymki,
- ceniono spokój domowy i uroki codzienności,
- mieszczaństwo - naśladowanie szlachty, niższe warstwy - model życia zbliżony do chłopów (liczne obrzędy chrześcijańskie i pogańskie itd.).
Luk6Man pisze: Twoje pytanie jest bardzo ogólne i w zasadzie ciężko coś odpisać. Najłatwiej chyba zalecić Ci byś wyposażył się w książkę o Javie i trochę poczytał. Ja widzę to tak, że musisz napisać aplikację działającą po stronie serwera ( np serwlet ), a dodatkowo applet który będzie się z tą aplikacją komunikował.
Trzy odpowiedzi i z wszystkich wynika, że za ogólnie zadałem pytanie. ;( Więc konkretnie: chodzi mi o takie gry jak szachy, warcaby itd. np. dostępne na kurniku czy innych tego typu portalach. Napisać grę potrafię, zrobić z tego aplet też. Pytanie jest jak dorobić do tego apletu komunikacje przez internet? Czy aplety umożliwiają jakąś prostą komunikację typu P2P? czyli komunikację między jedną instancją apletu uruchomioną na kompie A do innej instancji tego samego apletu na kompie B? Jeżeli nie. To czy dostęp do serwera z php wystarczy by dopisać możliwość takiej komunikacji?
Dawno nie zajmowałem się appletami, ale z tego co pamiętam działają one w środowisku bezpiecznymi będą wstanie połączyć się tylko z domeną z której zostały pobrane. ( jeżeli się mylę proszę oczywiście mnie poprawić ) Tak, wiem o tym to trochę zepsuło moje pomysły na rozwiązanie tego problemu. A.
* Tue, 16 Apr 2002 14:58:03 +0200 * * fear <f@interia.plwrote: Szukam gry ( chinczyk warcaby szachy jakas kosmiczna strzelanka lub inne ), ktora napisana bylaby w Pascalu Z gory dziekuje
tutaj jest link do jednej. ;) "http://www.google.com/search?q=sadist+pascal+gad"
Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote: IMHO możliwych ruchów w warcabach jest raczej 10 x mniej. Co prawda bardziej skomplikowane jest wyliczenie możliwych ruchów i bardziej odległy jest koniec gry (trzeba oceniać sytuację w innych kategoriach niż "czy gracz może w tym ruchu doprowadzić do zwycięstwa"), ale plansza jest mała i jest mało ruchów do wyboru.
zwróć uwagę, że warcaby to nie szachy i oceniać można np. na podstawie ilości pionków (plus jakieś bonusy za damki)
Mam problem. Potrzebuje na jutro (czwartek) program - symulacje (np. banku, sklepu - jakies kolejki). Gdyby ktos dysponowal w swoich archiwach czyms tego typu, bylbym bardzo dzwieczny.
Na http://mpp.koti.com.pl | Algorytmy masz opis implementacji kolejki. Jesli chcesz gotowca to patrz FAQ: "Czy moze ktos mi napisac program na zaliczenie?"
Potrzebuje rowniez programu ktory wyglada nastepujaco: - plansza jest trojkat rownoboczny o boku 5 - 13 czerwonych pionkow i jeden zielony - gra polega na tym, aby poruszajac sie na zasadzie warcab (bicia i inne takie) dowolnymi pionkami, tak bic aby zostal tylko jeden pionek i to koloru zielonego - program ma zawsze wygrywac.
Za darmo? Patrz FAQ. W przeciwnym wypadku -t@sprint.com.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|