Hejka. Mam do napisania pracę licencjacką na temat "marketing mix w działalności przedsiębiorstwa X działającego na rynku business to business B2B". Może ktoś pisał pracę na podobny tremat i mógłby mi pomóc w jakiś sposób. Może ktoś troszkę naprowadzić z jakich książek korzystał pisząc coś podobnego.Proszę o pomoc z waszej strony i serdecnie pozdrawiam. Kontakt: anetka.slonko@poczta.onet.pl
W mojej grupie było trzeba napisać coś o produktach powszechnych i ich rodzajach, wyjaśnić pojęcie rebrandingu, opisać jak dobrze pamiętam czynniki zewnętrzne mające wpływ sprzedaż dla dealera samochodów, szanse i zagrożenia dla firmy wchodzącej na rynek wycieczek autokarowych po Europie, coś o strategii marketingu-mix, a w tej pierwszej części było o firmie organizującej kursy językowe i jak wejść do firm. Tak mniej więcej to wyglądało...
Powodzenia
A i gdybyś dostał już nasze wyniki na maila bo mają być do końca tygodnia to zamieść je jak najszybciej na forum.
1) Istota marketingu (jako koncepcja filozoficznego postepowania w marketingu)
2) Marketing w ujeciu instrumentarno-czynnosciowym
3) Marketing mix (wymiana towarow i uslug)
4) Charakterystyka promocji dystrybucji
5) Struktura produktu
6) Cele i forma promocji
7) Istota dystrybucji (roznice miedzy dostawa towarow i uslug)
Cena i jej funkcja na rynku
9) Rola czynnika ludzkiego w marketingu uslug
10) Znaczenie procesu marketingu mix w uslugach
11) Otoczenie fizyczne jako element markteingu mix w uslugach
12) Cele i kryteria oraz etapy segmentacji rynku
Przy okazji szukania definicji firmy globalnej, trafilam na fajna prezentacje mowiaca generalnie o firmie globalnej, marketingu globalnym, itd.
Zapodaje do niej linka
http://marketing.rynkologia.home.pl/flush.php/l_id/246/l_plik/mm.pdf/
rzuccie w ogole okiem na tej stronie marketing.rynkologia.home.pl do dzialu "prezentacje" gdzie znajduja sie m. in. opracowania takich zagadnien jak: Pojęcie marketingu, segmentacja rynku, marketing mix.
Era rozpętuje wojnę dilerską - pisze "Puls Biznesu". Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era i Heyah, chce przejąć sieć dilerską Orange lub Plusa, by ratować własną sprzedaż po stracie Germanosa.
Według dziennika utrata ponad 300 punktów należących do Germanosa uderzy w jego sprzedaż już w drugim kwartale. Dotrzymanie tempa konkurentom będzie praktycznie niemożliwe. Era straci m.in. kilkadziesiąt salonów w dużych centrach handlowych. Odbudowa sieci to co najmniej kilkanaście miesięcy. PTC tak długo czekać nie może - czytamy dalej.
PTC zdecydowała się na ryzykowny krok. Podjęła rozmowy z dużymi sieciami dilerskimi konkurentów, dotyczące ich potencjalnego przejęcia. Rozmowy ze strony operatora prowadzi Klaus Tebbe, dyrektor ds. strategii, marketingu i sprzedaży. Determinacja PTC jest duża, ale ryzyko wywołania otwartego konfliktu z Centertelem i Polkomtelem jeszcze większe - dodaje "PB". Oficjalnie PTC z nikim nie rozmawia.
Operator analizuje możliwość wykorzystania do operacji przejęcia konkurencyjnej sieci jednego z najbardziej lojalnych partnerów. W grę wchodzą Baltimpex Telecom, Eurotel i Mix Electronics. Zdaniem części menedżerów PTC, mogłoby to uchronić firmę od zarzutów wrogiego przejęcia. W ocenie konkurentów natomiast to naiwny tok myślenia.
Więcej na ten temat w dzienniku Puls Biznesu 26.02.2007, w artykule Era rozpętuje wojnę dilerską
(ź) Telix-Kan
Jezeli duza wiekszosc sceny, a nawet najbardziej inactive gracze wracaja, zeby kupic NS2, to proponowalbym wziac sie razem w garsc z odbudowa serwisu i wielka promocja tego w polsce, chociazby powoli.
Jezeli ktos zajmie sie domena www.naturalselection2.pl, jestem sklonny zrobic od poczatku do konca layout. Jezeli nikt nie podejmie sie kodowania, uzyje sie Mambo. Mozna by tez rozreklamowac na jakims gram sram pl, plus jakis newsletter tak jak Szyman ostatnio, tylko bardziej rozbudowany.
Opinie?
Dzielimy na:
*mix produktowy - obejmujący kształtowanie produktu, asortyment opakowań, politykę marki handlowej, określony zakres gwarancji i usług przy i po sprzedażowych.
Podstawą określenia mix produktowego jest ustalenie fazy cyklu życia produktów wchodzących w jego skład. Cykl ten dzielimy na dwie fazy: *powstawanie produktu *jego sprzedaż na rynku...
Dalsza cześć w załącznikach.
Tylko POP.
Orange ma podzielonych ludzi od marketingu i MIX ma odrębne oferty od POPa.
egz z wieczorowki:
1. skladniki marketingu mix
2. opisac cos o autentycznej nowosci
3. cechy uslug finansowych
4. cos bylo z tymi czynnikami wewnetrznymi, tzn z samodzielnością
ekonomiczną banków ->dot. swobody wyboru klienta
5. ewolucja MUF
Podstawowe formy promocji
Kiedy rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny przedsiębiorca jest zmuszony do podejmowania działań promocyjnych aby wyróżnić siebie i swoją ofertę spośród innych obecnych na rynku.
Promocja to sposób komunikowania się firmy z rynkiem, będący elementem strategii marketingowej. Komunikowanie to polega na przekazywaniu na rynek (za pomocą różnorodnych środków i działań) informacji o produkcie lub firmie, kształtujących potrzeby nabywców i wpływających na popyt.
Podstawowe cele promocji to:
- kształtowanie wizerunku firmy lub/i produktu,
- zdobycie przewagi nad konkurentami,
- zachęcenie do zakupu towarów i usług w określonym miejscu lub czasie.
Instrumenty, za pomocą których firma realizuje powyższe cele składają się na tzw. promotion mix. Zaliczamy do nich:
a. Reklamę - jest to podstawowa forma komunikowania się z rynkiem, która obejmuje informowanie i przypominanie o zaletach jakościowych produktu, kreowanie wśród klientów potrzeby i chęci posiadania danego produktu, oraz kształtowanie pozytywnego wyobrażenia o firmie.
b. Promocję sprzedaży (inaczej: promocja uzupełniająca lub aktywizacja sprzedaży) - forma promocji obejmująca krótkookresowe bodźce zachęcające nabywcę do przyspieszenia decyzji zakupu lub nabywania większej ilości promowanych produktów. Podstawową zaletą tej formy promocji jest relatywnie szybkie sprzężenie zwrotne (wzrost sprzedaży).
c. Marketing bezpośredni - forma promocji oparta na interakcji, wykorzystująca jeden lub kilka rodzajów mediów, by wywołać określoną odpowiedź. Jako cztery podstawowe narzędzia marketingu bezpośredniego najczęściej wymienia się: telemarketing, listy, katalogi, połączenia elektroniczne (Internet, telewizja cyfrowa, itp.)
d. Public relations - promocyjne zapewnianie zrozumienia działalności firmy i przez to kreowanie jej pozytywnego wizerunku w otoczeniu.
e. Sprzedaż osobistą - forma promocji polegająca na prezentowaniu oferty firmy i nakłanianiu do zawarcia transakcji poprzez bezpośredni kontakt z klientem.
UWAGA: Należy pamiętać, że każda, nawet najmniejsza firma powinna starannie zaplanować swoje działania promocyjne. Należy przede wszystkim określić:
- do kogo skierowane będą nasze działania promocyjne
- za pomocą jakich narzędzi promocji będziemy się komunikować z rynkiem
- w którym momencie rozpoczniemy nasze działania.
Dodaję 2 prace dotyczące koncepcji marketingu mix
A dlaczego w 2 jest obsluga klientow, przeciez to nie jest element marketing mix?
To co ty właśnie robisz zamiast sie wymądżać lepiej wklej jakieś nutki pozdro
Widocznie niewiesz co to jest SPAM to ci wyjaśnie :
SPAM (ang.Shoulder Pork and hAM"/"SPiced hAM) - Elektroniczna wiadomość, 'JEŻELI':
1. Treść i kontekst wiadomości są niezależne od tożsamości odbiorcy, ponieważ ta sama treść może być skierowana do wielu innych potencjalnych odbiorców,
ORAZ
2. Jej odbiorca nie wyraził uprzedniej, możliwej do weryfikacji, zamierzonej, wyraźnej i zawsze odwoływalnej zgody na otrzymanie tej wiadomości,
ORAZ
3. Treść wiadomości daje odbiorcy podstawę do przypuszczeń, iż nadawca wskutek jej wysłania może odnieść korzyści nieproporcjonalne w stosunku do korzyści odbiorcy wynikających z jej odebrania.
Rodzaje spamu:
* Spam korespondencyjny
o E-mailowy, faxowy, telefoniczny, SMS-owy, MMS-owy. Wiadomości w komunikatorach internetowych lub komunikaty windows messengera
o Multi-posting i x-posting do wielu grup dyskusyjnych, zakładanie zbędnych, mnogich grup dyskusyjnych.
o Cudze reklamy (odnośniki, bannery, itp..., niezwiązane z tematyką danego forum lub nadmiernie liczne) w blogach, guestbook'ach, na forach dyskusyjnych.
* Spam na stronach www
o Zatruwanie baz wyszukiwarek internetowych słowami niezwiązanymi z treścią danej strony i inne metody fałszowania rankingu strony.
o Przeciążenie stron bannerami, "wyskakującymi" reklamami, okienkami z innymi stronami www, czy innymi nachalnymi reklamami.
o Spam typu SEO - tworzenie licznych stron zawierających nic (lub niewiele) ponad wyniki wyszukiwania w wyszukiwarkach pod kątem okreslonych słów - takie strony zawierają bardzo dużo słów kluczowych, ale nie mają żadnej wartości dla osoby szukającej czegoś w Internecie (czasem związany też ze spamem typu DNS Pollution).
* Spam DNS-owy, DNS Pollution
o Tworzenie nie-hierarchicznych, rozbudowanych nazw hostów internetowych.
* Zjawiska pokrewne spamowi
o Hoax, "dowcipy biurowe", marketing "wirusowy".
o Ostrzeżenia o wirusach, jakie niektóre serwery rozsyłają do niedoszłych (lub potencjalnych) ofiar wirusa, lub na sfałszowane przez wirusa adresy rzekomych nadawców wirusa. A takze same wirusy, rozprzestrzeniające się drogą e-mailową.
o Zwroty listów wysłanych przez spamera z cudzego adresu na nieistniejące lub chronione konto (joejob). Spamem również stają się prośby o potwierdzenie, czy nie jest spamem list wysłany do osoby używającej systemu typu "pytanie-odpowiedź" ("challenge-response", np. TMDA), jeśli nadawca listu użył cudzego adresu, lub jeśli list ten został przesłany przez listę dyskusyjną.
o Zaśmiecanie klatek schodowych ulotkami, nadmiar reklam na ulicach, w gazetach, radiu, telewizji...
Teraz chyba wiesz juz co to SPAM, a ja nie spamuje tylko pisze normalne posty i rada dla ciebie przeczytaj regulamin. Pozdro.
Max Graham - Crank (DJ Simi & Masterkeys Remix)
Booty Luv Vs. Lucy Pearl - Don't Mess With My Man (Thomas Gold Remix)
4 Mal & Etiket - Tomorrow Never Comes (Original Mix)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl