Trzecie gniazdo hydrauliki w MTZ
Witam, posiadam ciągnik MTZ Belarus 80. Niedawno zakupiłem prasę rolującą Claas Rolant 44S. Problem polega na tym że potrzebuje 3 gniazd hydrauliki ponieważ prasa ma dwa przewody do otwierania i zamykania komory i jeden do podbieracza. Czy wie może ktoś jak rozwiązać ten problem?
Chciałbym zasięgnąć opinii o ciągniku MTZ Belarus 820. mam 18 hektarowe gospodarstwo, grunty średniej klasy i zastanawiam sie nad kupnem ciągnika. Ostatnio znajomy polecił mi ten właśnie model.
witam. mam dylemat w wybiorze ciągnika pomiędzy zefirem a Belarusem. mam tu na myśli modele 80 konne.oczywiście nowe. co sądzicie o tych ciągnikach i którego bardziej sie opłaca wybrać?? z góry dzięki;]
witam. mam dylemat co do mtz belarus a zefir. modele 80-konne. co mam wybrać ??proszę o opinie do tych ciągników. z góry dzieki;]
Hej!
Jedno pytanie.
Zamierzam kupić ciągnik MTZ Belarus Euro II i nie wiem czy lepiej kupić z turbosprężarką czy bez. Powiedzcie jakie są różnice w zużyciu paliwa oraz czy większa moc zrekompensuje mi większe spalanie??
"....Cena Belarusa 920.3 o mocy 80-90...."
dalej czytam
".. i moc nominalną 84 KM osiąganą przy 1800 ....." - art z gazety -> str.18
i teraz do sedna sprawy - te belaruski są dostępne w ofertach allegro jako 90konne (robi się ciekawie bo różne moce są podawane).
turbina + intercooler to już się łapią w euro2 więc może zacznijmy od źródeł oficjalnych a oficjalnym dystrybutorem na rynek polski wg rodzimej strony belarusa jest pronar gdzie oto czytamy:
http://www.pronar.pl/bela...larusEUROII.pdf
Moc (KM [kW]) 79,81±2,7 [58,7±2]
czyli po zaokrąglemiu 80 KM?
Strona rodzima belarusa mówi jednak co innego bo według producenta jest niby 84KM
Zaczynam lekko głupieć - moc w dowodzie rejestracyjnym to moc z homologacji chyba i dla danego modelu z danego roku nie powinno być rozbieżności rzędu 10 KM?
O skrzyniach biegów nie będę nawet zaczynał bo różne cuda są powypisywane na stronach internetowych.
Spostrzeżenie wynika z tego że rozglądam się za ciągnikiem na PROW (wpisałem zakres mocy) i mamy różne moce zalezy kto je podaje i wg czego ;)
A skoro sie czepiłem juz artykułu to:
"...poczciwa osiemdziesiątka dawała wyższy ogólny komfort pracy."
ok, może i tak jest, ale ten ciągnik nie jest produkowany od lat osiemdziesiątych bo zastąpiono ją modelem U902.
"... Tapicerka również nie zachwyca swoją jakością, ale nie jest to już czerwona blacha jaką znają użytkownicy MTZ-ów. Spalanie paliwa jest porównywalne z Ursusem C-385."
czyli porównujemy belaruska do c-385. Miałem C385 i jeździłem U902 i żaden z nich nie miał tapicerki a miał "czerwoną blachę".
Chodzi mi o język - takie porównanie które nie jest miarodajne i nie wiadomo do czego je przypiąć.
i teraz cytuję z gazety:
"Rolnik wybrał Bealrusa z przednim mostem stożkowym bo montowane są na nim koła z węższymi oponami niż na ciągniku z mostem belkowym (stożkowym)."
lekko nie rozumiem tego zdania (chodzi o treść z nawiasów).
Pomijam fakt że teraz każdy kawaler będący posiadaczem belarusa będzie postrzegany jako poszukujący białorusinki na żonę ;)
No i ta czerwień belarusów ;)
Pozdrawiam redakcję i czytelników RPT.
siema mam taką prośbę.mógłby mi ktoś w tym ciągniku MTZ Belarus 892 + KHR80E FL odwrócić kamerę bo się odwrotnie obraca.ja próbowałem i nie działa,a bardzo mi na tym zależy.
Wejdz w ciagniki i na pierwszej stronie masz Belarus Mtz 50 tylko bez tura.
Cytat:
Mam pytanie, najlepiej do wlasciciela ciagnika MTZ, otoz jestem zainteresowany jego kupnem a dokladniej MTZ820.
Jeśli ktoś ma lub zna to prosze o opinie.
witam
mój ojciec ma 160 ha ziemi, przez długi czas posiadał tylko 2 mtz 82 z 1990 i 1992 roku, służyły bardzo dobrze do zeszłego roku wtedy kupiuł dużą szóstkę mtz i 82 z turbinką. Proponował bym ci o ile masz zamiar kupić nowego to lepiej jest wziąść oryginalnego belarusa, bo te składane w pronarze sa niekoniecznie bez wad, dużo ludziu się bardzo na nie skarży. "ruski" to dobry ciągnik jak możesz to kup już z przdnim napędem na cardanach, bo bramówki ciekna olejem. Duzy problrm jest z uszczelnieniem rozdzielacza, tego pod kierownica i wszystkie sowiety zawsze tam sa mokre od oleju. Pozatym silniki nie do zajechania, odpalaja jednak dobrze zimą tylko gdy masz instalację 12/24 V(24 do odpalania), psują się rzadko i przeważnie bzdury, przy transporcie dużych ładunków nie wolno zbyt mocno hamować skrzynią biegów, bo pierniczy się wałek ataku(zrywa się gwint na nakretce koronowej i)jednakże cena nowego to jakieś 200zł, BARDZ MAłO PALA - w tej klasie (80 KM) oszczędniejszych chyba nie ma.
wady to niewygodna i głośna kabina ...na ale za te pieniądze nie ma się cvzego spodziewać... w tych nowych wersjach ojciec ma równiez zastrzeżenia co do wykonania plastików - pękaja i bledną po czasie, ale za to w porównaniu z blachami są dużo ładniejsze..warto też kupić nowego już z tym zmodyfikowanym podmosnikiem tylnym(combi blok)ma dużo lepsze wyniki niz stary jednot łokowy i nie wycieka z niego olej
w razie innych pytan pisz na PW chętnie odpowiem
pozdrawiam
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl