Witam!
Mama problem w moim MTZ-cie 82. Mianowicie mam ogromne luzy na kolumnie kierowniczej (ciągnik bez orbitrolu). Kupiłem nowe końcówki drążków i dalej jest to samo... Gdy kręce kierownicą, drążek się obraca- w kolumnie też a koła ani drgną. Luz jest spory i bardzo przeszkadza w kierowaniu po asfalcie więc jeśli ktoś wie co za diabeł tam siedzi, to proszę o jakiekolwiek rady :D pozdrawiam! ;)
A nie próbował nikt naprawic tej starej kolumny (no chyba ze sie nie da), bo wiem ze tam pod pokrywą jest ślimak i takie dziwne "półtrybko" i wedłog mnie to tu jest wina, moze sie myle, tez mam ten problem w mtz 80 wąs wymieniony dokręcony, gałki jak trzeba (po regeneracji), luz u góry zmniejszony, a luz na kierownicy na 1/3 obrotu i tak z bratem myśle zeby zajrzec do tej kolumny. Moze nie ma sensu czy ktoś to rozbierał????
Ja u swoich MTZ kierownice zmieniłem na takie jakie są w 360 (te nowsze wyższe). Musiałem skrócić wałek w MTZ .Teraz jest super bo te oryginalne kierownice to rzeczywiście są niewygodne.
a siedzenie masz od jakiegoś samochodu, czy też tak nisko? Wymieniając kierownice to całą kolumnę zmieniałeś? Pozdro
Tak poruszając stary termat chce napisać swój problem.
Mój MTZ ma już 18 lat. Jego układ kierowniczy (a nie wspomaganie układu kierowniczego bo nic nie czuje by mi pomagał :-) ) powoli pada. luz którego już nie można wykasować w tej kolumnie i i duuuże opory przy skręcaniu. Piszcie o swoich przeróbkach i usprawnieniach. W poprzednik MTZ-cie taki ukraińczyk o imieniu Sasza zamontował mi takie wspomaganie że od max w prawo do max w lewo było 9 obrotów kierownicy. Może ktoś też trafił na niego??? Fajnie się jeździło ale jak na 9 na pełnimk gazie wchodziło się w łuki to bywało nie ciekawie albo jak w obracalnym pługutrzeba było zawracać- masakra.
Piszcie każde usprawnienie układu kierowniczego. Pozdrawiam
A jaka może być przyczyna takiego niedomagania?
Pronar 82 (czyli prawie MTZ 82)
- alternator ładował na maksa - świeciły się wszystkie kontrolki od ładowania w skali (3 zielone i 1 czerwona)
- notorycznie przepalał się mostek zasilania instalacji (przy przełączniku rozruchu 12/24)
- przy dłuższej pracy cała kolumna kierownicy nagrzewała się, że wszystkie kontrolki przygasają.
Wstawiłem nowy regulator napięcia i wszystko padło - brak ładowania, kontrolki zgłupiały.
I jeszcze jak działa to sprzężenie, że jak alternator nie działa to obrotomierz rzekomo też?
A jaka może być przyczyna takiego niedomagania?
Pronar 82 (czyli prawie MTZ 82)
- alternator ładował na maksa - świeciły się wszystkie kontrolki od ładowania w skali (3 zielone i 1 czerwona)
- notorycznie przepalał się mostek zasilania instalacji (przy przełączniku rozruchu 12/24)
- przy dłuższej pracy cała kolumna kierownicy nagrzewała się, że wszystkie kontrolki przygasają.
Wstawiłem nowy regulator napięcia i wszystko padło - brak ładowania, kontrolki zgłupiały.
I jeszcze jak działa to sprzężenie, że jak alternator nie działa to obrotomierz rzekomo też?
Co masz na myśli pisząc mostek zasilania oraz, że kontrolki zgłupiały? To jest poważne forum, a Ty piszesz jak byś był w gimnazjum. Świecenie wszystkich kontrolek ładowania oznacza napięcie powyżej 15V, czyli ewidentnie uszkodzony regulator napięcia (zwarty). Po wymianie powinno być dobrze, musiałeś cos źle podłączyć. Co do obrotomierza, to nie jest to żadne sprzężenie. Po prostu sygnał pobierany jest bezpośrednio z uzwojenia pomijając prostownik. Obrotomierz jest w tym przypadku miernikiem częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator. Ruski alternator ma magnes w wirniku, więc powinien się wzbudzić na tyle, żeby obrotomierz działał prawidłowo (nawet bez podłączonego regulatora).
sluchajcie mam problem ze wspomaganiem w mtz 80 z 90 roku tam nie ma orbitrolu tylko jast to wspomaganie w tej kolumnie. przy niskich obrotach ciezko jest ukrecic kierownica dopiero jak sie doda gazu to wtedy idzie lekko. tam w tej kolumnie juz wszystko jest wporzadku wymienione sa uszczelniacze na tym tloczku i nadal tak chodzi. co to moze byc???? ktos mi mowil ze to moze byc ta pompa co jest pod rozrusznikiem. moze mial ktos z was taki problem????
Eureka!!!!! Wiem jak poprawic działanie wspomagania w MTZ na serwomotorze,tzn na starej kolumnie! Rozebrałem rozdzielacz, przemyslałem jego działanie i stwierdziłem że to tłoczysko w rozdzielaczu porusza sie w zbyt małym zakresie i dlatego nie otwiera i nie uszczelnia odpowiednich kanałów w rozdzielaczu. Podłozyłem podkładki o takiej samej średnicy jak tłoczysko z jednej i z drugiej strony tak aby miesciły sie one w otwór w rozdzielaczu. W środek dałem tulejkę (pasuje od ramy od rowera), która mieści sie w tłoczysku i żeby podkładki były idealnie na środku.(tulejke trzeba przeciąć żeby ja nałozyć na wałek).Wszystko razem skręciłęm tą nakrętką. Przez ten zabieg tłoczysko pracuje w większym zakresie. Teraz kręcę kierownica jedym palcem!!!!! :D
Mtz ma blokadę przedniego i tylnego mostu.Nakrętka jest schowana pod pokrywką,przy kolumnie kierowniczej.Najlepiej było by pokazać to na zdjęciu
Co do blokady przedniego to trochę źlę się wyraziłem.MTZ ma 3 położenia dźwigni załanczania przedniego napędu.Ostatnie położenie umożliwia załączenie napędu w taki sposób że działa on równierz na biegu wstecznym.
Użytkownik PrzemoO edytował ten post 06 April 2010 - 18:45
Nie chcę zakładać nowego tematu więc postanowiłem napisać tutaj. Otóż zabrałem się za przerobienie wspomagania w mtz 80 zakupiłem już prawie wszystkie potrzebne elementy i pojawił się problem. W orbitrolu oprócz 4 podłączeń jest jeszcze jedno z boku i nie wiem co tam podłączyć. Sprzedawca mówił że podłącza się tam przelew do zbiornika ale przelew jest oznakowany jako T. Może z was ktoś będzie wiedział co tam podłączyć i czy da się jeszcze jakoś podłączyć blokadę do tego układu? Dodam że orbitrol planuje umieścić pod kierownicą a stara kolumna będzie robić jako zbiornik oleju
na co ci w władku - mirku wspomaganie, przecierz to jest letki ciągnik, i kierownica wcale ciężko nie chodzi?, no chyba że masz przy nim tura
Oryginalny układ kierowniczy w T-25 jest tak "toporny" że szkoda gadać ,spośród wszystkich krajowych traktorków oraz MTz-ów ,władziem najciężej się kieruje.Dodatkowo u mnie kolumna jest już mocno zużyta (duże luzy na maglownicy).Z tego co się orientuje remontować się nie opłaca bo za jakiś czas wrócą luzy , a nowa jest dość droga i dalej będzie ciężko kręcić.
Witam
Miałem to samo w swoim MTZ 82, nie kupuj nowej kolumny, tylko od razu przerób na orbitrol, w razie co to mam taki orbitrol na sprzedaż, jak coś to dzwoń 607124640. Pozdrawiam
Wykasuj luzy na końcówkach układu kierowniczego bo w mtz masz taką możliwość oraz musisz wykasować luzy na tej kolumnie. jeśli nie wiesz jak to pytaj. no i zbieżność musisz sprawdzić i jeśli będzie taka potrzeba to wyregulować.
Chciałbym zrobić z swojego mtz-eta fizualnie nówke i założyć nową maske metalową i błotniki bo są w komplećie ( szukajćie na allegro) za 750zł, ale jest problem czy niebędzie przeszkadzała ta kolumna z olejem pzed chłodnicą?
Mtz ma blokadę przedniego i tylnego mostu.Nakrętka jest schowana pod pokrywką,przy kolumnie kierowniczej.Najlepiej było by pokazać to na zdjęciu
Śruba od regulacji ciśnienia czy tak.
A z tą śrubką nie jest że czeba ją wkręcić tylko wykręcic wtedy są efekty a znajduje się na tej kolumnie z przodu mtz taka śrubka bodajrze na klucz 22
Witam. Czy istnieje jakaś alternatywa dla rozdzielacza hydrauliki w MTZ-tach (tego pod kolumną kierownicy)? Mam na myśli jakiś wytrzymalszy i taki który nie będzie chlapał olejem.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl