Pronar robi ciągniki 10 lat a już technologią wyprzedził Ursusa. Jak by nie patrzeć tu Ursus klepie te same ciągniki od 20 lat, jedynie kombinują z maską i kabiną.
Tak tylko w postlicencyjnych z mf-a ursusach pewnych części nigdzie nie da się kupić a inne trzeba szukać, bo w 20 letnim ciągniku może popsuć się absolutnie wszystko, a pronar wprowadził z 15 nowych modeli z chin korei carraro zf iveco perkins i co tylko na świecie co z tego że teraz oferuje części, a za kilak lat wycofa dany model i tuz mtz części nikt nie dopasuje :D , za 20 lat np. taki zefir lub p7 co z tego że główne jakieś podzespoły będą a jak coś nie typowego pęknie lub się zepsuje to co wymiana całego podzespołu, całej skrzyni lub silnika bo od 10 lat ten model jest nie produkowany?
Ja jednak napisze swoje zdanie- polecam ci PRONAR-a 5135 który dzięki swojej mocy pozwoli ci rozwijać gospodarstwo . Silnik iweco bardzo oszczędny rodem z new Hollandów przekładnia z firmy ZF która robi przekładnie dla DEUTZ-a , EHR marki Bosch. Świetny traktor-mocny zwinny szybki oraz komfortowy a cena niejest przesadzona. Pojedz do dilera a niepożałujesz. A jeżeli niemasz kasy to MTZ na krzyżakowym moście z pronaru to będziesz miał dobry serwis. w używki się niebaw bo to nic pewnego- czasem można wpaść w niezłe bagno a czasem nie.
U mnie ma pronara 105 KM z silnikiem Iveco i nie narzeka.
Użytkownik Olik edytował ten post 25 March 2008 - 21:00
Powód edycji ortografia się kłania ! i literówki też :/
poszukam danych B)
no tylko te znalazłem
Pronar 5110 Perkins 81,6 KM 294 Nm
pronar 5115 Iveco 81,6 320
Zefir 85 287
Białoruś MTZ 81 310
no wiec proszę wytłumaczcie tak znaczącą różnicę w Nm ni jak wzór nie pasuje
ciekawostka MTZ 90 ma 386 Nm a 105 375 a to to już całkiem p.. jak to u ruskich a raczej białorusinów
poszukam danych B)
no tylko te znalazłem
Pronar 5110 Perkins 81,6 KM 294 Nm
pronar 5115 Iveco 81,6 320
Zefir 85 287
Białoruś MTZ 81 310
no wiec proszę wytłumaczcie tak znaczącą różnicę w Nm ni jak wzór nie pasuje
ciekawostka MTZ 90 ma 386 Nm a 105 375 a to to już całkiem p.. jak to u ruskich a raczej białorusinów
Ale to są podane tylko wartości szczytowe, poszukaj wykresów z hamowni i zobaczysz na czym polega różnica :) Tak właściwie to hamownie mierzą tylko moment obrotowy a moc jest wyliczana ze wzoru :
moc* = (moment obrotowy** x obroty na minutę) / 9549
* moc wyrażona w kilowatach (KW)
** moment obrotowy wyrażony w niutonometrach (NM)
Ovca a może PRONAR 5135. Za 131 000 brutto masz silnik IVECO 100,6 KM, EHR Bosch 4200 kg, skrzynia ZF z Power Schift 16/16, wielka kabina za +6500 klima. Ciągnik ten napewno nie będzie palił wiecej jak JD nie wiem jak wygląda sprawa z NH ale jelonki sporo palą. 5135 jest bardzo zwrotny, ma rewelacyjnąwidoczność z kabiny. Wiem że Pronar nie cieszy się zbyt dobrą renomą ale ten ciągnik to nowy pomysł nie ma w nim nawet jednej częsci od MTZ. Ja taki kupie w przyszłym roku, tobie terz radzę. Jestem Przekonany że w Małpopolskim lub Podkarpackim są dilerzy PRONARu. Warto porównać ceny u kilku dilerów bo różnice są kolosalne nawet do 14 000.
W opcji są bardzo szerokie opony, przyciemniane szyby, siedzenie Grammer. Widziałem już ludzi któży mają JD i kupują na PROW nowy ciągni i jest to nie kolejny JD ale właśnie 5135, coś w tym jest. B)
" />Fiat Grande Punto(na kursie)
Skoda Felicia
Dodge Caliber
Ford Focus kombi
Opel Corsa
VW Bora
Pronar MTZ 1025A
Traktor Ford, modelu nie pamietam
Iveco TurboDaily
Mercedes Sprinter
Pierwszymi trzema trochę więcej, reszta to tylko tak żeby się przejechać 50m albo przestawić gdzieś indziej.
Przyjżałem się tematowi i widzę że dyskusja dotyczy glównie P5 i Zetora nadal podtrzymuje teze że P5 w tym zestawieniu jest bezkonkurencyjny. Ludzie zastanówcie się co piszecie przecież w zetorze jak i P5 siedzi hydraulika BOSCH szanse na to że będzie ciekło są minimlne przy czym w jednym jak i drugim przypadku takie same. natomiast silniki to w P5 Perkins lub Iveco z całym szacunkiem silnik zetora nie wytrzymuje z nimi konkurencji nawet jeśli jest tak samo żywotny a nawet żywotniejszy tak samo niezawodny to normy spalania deklarowane przez producenta Zetor 12 LITRÓW :( Perkins 8 a Iveco 7 oczywiście w polu gdy dostaną na maksa to trzeba dodać 30 do 40% i w tym momęcie trzeba być szejkiem naftowym aby na zetora się decydować.
Oprucz tu wymienionych na uwagę zasługuje Belarus (tyle tylko że model 1025 103 KM przy 2200 obrotów i to takiego należy porównywać w klasie 100 koni a nie 90 konnego 952 ) jeździłem takim i musze powiedzieć że w porównaniu do mojego 82A rocznik 88 jest znaczący postęp to prsta maszyna która będzie obfitować w drobne usterki ale silnik nie zawiedzie, przód na moście belkowym, i skrzynia która nigdy mocną stroną MTZ-ta nie była ale w tym modelu jest skrzynia dokładnie taka sama jak w modelach 120 i 130 koni skoro tam jakiś czas wytrzymuje więc w setce powinna pracować długie lata.
Oczywiście przy MTZ też trzeba mieć własny dystrybutor ale jest on tańszy od P5 i Zetora o jakieś 40 tysięcy (ceny bez upustów). Z wałkiem też nie jest tak źle ale trzeba taśmy co jakiś czas wymieniać i regulowć a nie 20 lat bez zajrzenia do mechanizmu pracować, a tak w ogule to nie wiem czy przypadkiem w 1025 nie jest to jakoś inaczej rozwiązane bo skrzynia znacząco różni się od wszystkich miejszych modeli.
PIERWSZA TRÓJKA
PRONAR 5135
ZETOR 10641
BELARUS 1025
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl