Hmm, wiesz, było by duuużo latwiej, gdybyś jednak określił dokładnie swoje poglądy ekonomiczne. Póki co, nie wiem dalej o co biega. Chcesz anarchii i dynamicznego oddziaływania jednych cen na drugie? Jak teraz, bez odgórnego sterowania, chcesz uniknąć chociażby pośredników? Jak bez pośredników rozwiążesz problem produkcji masowej - a tylko taka wchodzi w grę? Jak, bez centralnego sterowania finansami, rozwiążesz problem nadmiaru / niedoboru gotówki w stosunku do produktów?
Pa?stwo można porównać do firmy. Można narzekać, ze firmy są złe i w ogóle to lepiej żyło się pod strzechą na klepisku - ale zmienisz zdane, gdy Twoje dziecko będzie umierać na tężec. Niestety, ale do produkcji antybiotyków czy szczepionek, nie wystarczą dwa garnki. Potrzebna jest firma, firma mająca możliwie duży rynek zbytu. Jak chcesz taką prowadzić w anarchii?
No, ale ogólnie, piękne masz marzenia :D
Witajcie. Chciałbym przedstawić wam nową grę przez przeglądarkę: Zielone Imperium.
Zielone Imperium jest zabawną symulacją ekonomiczną, w której wszystko odbywa się w ogrodzie. Jako bezpłatna gra online działa całkowicie w twojej przeglądarce bez konieczności jej instalowania i pomocy dodatkowego oprogramowania!
Zlecając pracę skrzętnym krasnalom ogrodowym będziesz mógł stworzyć swój własny mały Rajski Ogród. Siać, sadzić, zbierać plony, handlować z innymi graczami, czy też ulepszać metody uprawy. Sałata, marchewka, truskawki, szpinak czy też cebula - zależy od ciebie, które warzywa, kwiaty lub owoce chcesz uprawiać. Odwiedź przyjazne miasta Zieloną Dolinę i Działkowo, by handlować z innymi graczami, kupować nowe rośliny i ozdoby do twojego ogrodu, a także realizować zamówienia klientów. Pamiętaj też o tym, by zawsze być dobrym sąsiadem, w przeciwnym razie jakiś życzliwy działkowicz pewnego dnia wpuści ci do ogródka...kreta!
Gra nie jest specjalnie skomplikowana, a wszelkie niejasności można rozwiązać na forum. Zapraszam i życzę powodzenia!
***Do administracji forum: to tylko skromna reklama tej gry, bo gra jest naprawdę przyjemna i ciekawa. Oświadczam również, że w niniejszym poście reklamującym grę nie znajduje się żaden link referencyjny z moimi danymi, dlatego klikanie w jakikolwiek link tutaj nie przynosi mi korzyści! ***
[/quote]
jak sie zajmuje wysokie miejsce to sie jest liderem lub vce liderem itd. Żeby być elitą pracuje sie latami, a esl nie jest jedynym miejscem gdzie toczą sie rozgrywki w Europie wiec napewno nie jesteści ani elitą ani tym bardziej europejską http://fifa.pes.com.pl/images/smilie...lt/biggrin.gif. Czy teraz wszystko jasne? http://fifa.pes.com.pl/images/smilies/default/laugh.gif Zresztą słowo elita nie ma zastosowania w takich kwestiach jak gra w PESA, żeby uciąć ewentualne checi dyskusji na ten temat, tłumaczenia znaczenia słowa ze słwonika dla tych mniej ze słownictwem zaznajomionych:
Elita - kategoria osób znajdujących się najwyżej w hierarchii społecznej, ekonomicznej lub politycznej, mających realny wpływ na kształtowanie postaw i idei w społeczeństwie. Jest to zazwyczaj mała grupa, która ukształtowała się wewnątrz dużych grup społecznych, takich jak naród, społeczeństwo czy klasa społeczna.
Najczęściej pojęcie to odnosi się do elity politycznej (rządzącej), chociaż w ujęciu Pareto występuje obok elity rządzacej także pojęcie elity nierządzącej, opozycji. Gaetano Mosca określił elitę rządzącą jako klasę polityczną, odnoszac to pojęcie do podziału klasowego. Poza elitą polityczną wyróżnia się także: elitę intelektualną i elitę menedżerską.
Xabre ma czasami problemy z grami, ale z regóły wgranie nowych sterowników załatwia sprawę, niedam sobie głowy uciać że chodzą na niej wszystkie gry, ale z tego co wiem niewiele jest gier których xabre nielubi (jedyna z nowszych które niechodzą to Call of Duty, chociaż pewnie nowy soft się gra i bedzie działało, bo to wkońcu medal of honor, a przeciez starsze medale chodziły).
Co do testów w grach i markach... zobaczcie sobie testy na siriusie, testowali xabre 600 w porównniu do radka za 128 megami i kilku podobnych grafik. Nazwali ten test jhakoś coś z ekonomiczne grafiki...
Ogórek co Ty gadasz? A niby dlaczego są takie łatwe do obrony? :|
heh... Na razie to jest odwrotnie. Polska nie ma żadnego kapitału narodowego. Wszystkie wielkie fimry są w rękach zagranicznych!!! Powodem tego jest ten idiota Balcerowicz i jego dzika prywatyzacja! Sprzedawali największe krajowe firmy za grosze!!! Ostatnia spora firma - PKP jest ofiarą nagonki, która ma doprowadzić do jej bankructwa i odsprzedania. Kupi jakiś Hindus, tak samo jak nasze "bankrutujące" kopalnie na których zarabia teraz kupe kasy, i podwyższy ceny biletów, kupi nowe pociągi, zarobi krocie. A co z tego będą mieli Polacy??? *****. Polska teraz jest ofiarą ekonomicznych rozbiorów! Wkrótce dojdzie do tego, że Polacy będą tylko robolami. Małymi pionkami w grze wielkich zagranicznych koncernów! Podam kilka przykładów. Gdy pijecie piwo Tatra wydaje wam się, że to polskie jest. Nic bardziej mylnego! Zagraniczny koncern (bodajże Heineken) sprzedaje pod taką nazwą, żeby Polacy myśleli, że to swojskie jest! Dalej... Ketchup Pudliszki - w rękach giganta spożywczego - Nestle. Panowie... my tu żyjemy w wojennym klimacie pod wpływem HoI, planujemy inwazje i nie zauważyliśmy jak wróg zniszczył nas od środka. To tak jakby zabrali wam całe PP. heh... ostatnio spodobała mi się optymistyczna prognoza jakoby nasz dług narodowy miał się niedłgu zmniejszyć do zaledwie 20 miliardów dolarów.
Wczoraj grałem w demo - i jestem zachwycony. Bardzo fajnie się w to gra. Wydaje mi się to najważniejsze w grze, nie świetna grafika i dźwięk.
Dzisiaj patrzę w necie na recenzje i jestem zdziwiony kiepskimi ocenami.
No nic - zagram w pełną wersję i się przekonam czy gierka rzeczywiście fajna.
PS: chyba lubię nietypowe gry - nie widzę nic fajnego w hiciorach takich jak GoW, GTA IV czy Resident V. Na PC grywam w gry z lat 90-tych, głównie strategie ekonomiczne i "transportowe"
Amanis: Nie wiem w czym problem - grając Polską przecież możesz wypowiedzieć wojnę Zakonowi?? Księstwa ruskie dostały specjalne decyzje ponieważ AI nigdy nie wyzwalało się samo od Ordy i nawet w XVII wieku wszystko potrafiło w grze tam stać bez zmian. To nie miało sensu. W przypadku Krzyżaków Polska ma nich Core'y więc wszystko jest ok, po co jakieś decyzje? Są specjalne misje - jak zajmiesz Gdańsk możesz nawet COTa dostać. Chyba i tak już starczy tych bonusów :P
Co do migracji do Polski - to nie była ona aż tak masowa - było wiele różnych migracji w tym czasie w wielu kierunkach... Jeśli zaś chodzi o podawane przykłady zmiany kultur poprzez zasiedlanie (jak Niemcy w Europie Środkowej) - to wszystko to ustało na początku XIV wieku. Kontynent się przeludnił, nowe tereny o w miarę żyznej ziemii się skończyły, a wkrótce potem wstrząsy społeczno-demograficzne zakończyły czas wielkiej ekspansji kolonizacji wewnątrzeuropejskiej. Następne zaś fale ruszyły głównie za Ocean...
Theos: Nie specjalnie doradcy, którzy są tylko na starcie każdej gry są naszym priorytetem po prostu... ale oczywiście fajnie by było jakby ktpś ich dorobił :)
Zaś w kwestii kultury i centralizacji - to nie ma tu wielkiego związku.... czasem wynaradawianie daało rezultaty, a czasem lepsza była po prostu integracja ekonomiczna. Szkoci czy Irlandczycy zupełnie się zangielszczyli a byli inaczej traktowani. Przy czym poczucie tożsamości na Wyspach jest o silnym zabarwieniu lokalnym - nieważne czy dotyczy Walijczyków czy mieszkańców poszczególnych dzielnic Londynu. Język ma drugorzedne znaczenie - bo każdy bełkocze innym rodzajem "angielskiego" :) Zaś w ciągu 2 lat mieszkania na prowincji irlandzkiej (300 km od Dublina) usłyszałem rozmowę po gaelicku na ulicy tylko raz. Większość znajomych Irlandczyków zna tylko parę zdań ze szkoły i pojedyncze słowa. Niestety. Ale jakby ktoś ich wziął za Anglików za granicą.... :)
Ale to samo Prowansalczycy, Katalończycy etc. Scentralizowana historia Hiszpanii i Francji nic tu specjalnie nie zmieniła.
Jeśli w grę wchodzi wersja ekonomiczna to prześcieradło świetnie wywiązuje się z takiego zadania.... :)
Ja mam tylko jedno "ale" jeśli chodzi o zastosowanie laptopa do gier: Jest to o wiele droższe i mało ekonomiczne, no i łatwośc rozbudowy.
Twierdza PL
Pełna wersja Polska (głosy po polsku + Crack)
Obraz ISO
Party po 50 mb
WYMAGANIA:
Procesor: Pentium II 300 lub szybszy
Pamięć: 64 MB RAM
Karta grafiki: 4 MB, rozdzielczość 800x600, kompatybilna z DirectX 7.0
Karta dĄwiękowa: kompatybilna z DirectX 7.0
CD-ROM 8x
Miejsce na HDD: 750 MB (w zależności od wersji może ulegać zmienie)
System operacyjny: Win 95/98/ME/2000
Modem 56 Kbs do gry przez internet
Stronghold to strategia czasu rzeczywistego z 2001 roku, autorstwa firmy FireFly Studios. Twierdza (taką nazwę nosi gra w Polsce) to unikalne połączenie tradycyjnych strategii typu rzeczywistego z grami typu sim, w których zajmujesz się budowaniem (Caesar 3, Sim City)
W Twierdzy głównym zadaniem gracza jest budowa zamku, zarządzanie jego społecznością. Tworzymy zamkową ekonomię, dbamy o zapasy żywności, o własną popularność wśród poddanych oraz podnosimy walory obronne zamku, budując wieże, mury i zastawiając pułapki.
Powyższy schemat nie zawsze jest prawdziwy, gdyż możemy również stać się stroną atakującą zamek. Szerokie spektrum możliwości dają nam różnorodne tryby gry. W kampanii militarnej (21 misji) rozprawimy się z czterema wymagającymi przeciwnikami komputerowymi, z których każdy preferuje różne sposoby walki. Inne dostępne tryby gry to:
misje typu "oblężenie" (atak lub obrona zamku, bez możliwości rozbudowy zamku)
misje typu "inwazje"
kampania ekonomiczna (5 misji)
misje ekonomiczne
tryb swobodnego budowania
rozgrywka multiplayer (do 8 graczy)
Twierdza zachwyca nas znakomitą, szczegółową grafiką 2D oraz dopracownymi animacjami postaci. Dostępne rozdzielczości to 800x600 i 1024x768.
W grze usłyszymy również klimatyczną, oryginalną ścieżkę dĄwiękową oraz realistyczne odgłosy zamkowego życiu i walki oraz setki odzywek naszych poddanych, żołnierzy i przeciwników.
Akcja gry umiejscowiona jest w średniowiecznej Anglii. Walka skupia się na budowaniu, obronie i oblężeniu zamków. W grze pojawiają się machiny oblężnicze (balisty, mangonele, katapulty), kilkanaście typów jednostek (rycerze, łucznicy, kusznicy, włócznicy), w tym kilka jednostek o specjalnym przeznaczeniu (inżynierowie, kopacze, żołnierze z drabinami).
W Stronghold zamki stają się żyjącymi społecznościami wymagającymi podejmowania wielu decyzji. Gdzie umiejscowić farmy? Czy rozciągnąć naszą linię obrony, aby chronić jak najwięcej budyków?
W grze pojawia się mnóstwo elementów związanych z obroną zamku, takich jak fosa, most zwodzony, wilcze doły, rowy ze smołą, wrzący olej.
Aby móc zobaczyć zawartość umieszczoną w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|