"Janusz" <mi@poczta.onet.plwrote in message
Alekloco napisał(a):
| Na http://alekloco.republika.pl/mdklwP.htm wisi Mapa degradacji sieci | kolejowej w Polsce od końca lat 80-tych. ???? Czy Wy tez odnosicie wrazenie, ze uzyte tu slowo "degradacja" ma pejoratywny oddzwiek? Przeciez to nie jest zadna degradacja, lecz usuwanie odcinkow zbednych, wycofywanie sie z bledow minionego okresu.
Hm, bardzo ciekawa opinia.... Kochasz to co robi PKP? Miniony okres to rowniez ciekawe - zaczal sie tak mniej wiecej okolo 1850? Odcinki zbedne.... No to popatrz sobie na liczne posty o zamknietych liniach. Zacznij tak dajmy na to od Plock - Sierpc - Brodnica, Ostroleka - Wielbark, Ostroleka - Lapy, Swidwin - Polczyn Zdroj - Grzmiaca.... moznaby jeszcze dlugo wymieniac. Dopiero po doglebnych studiach polecam ferowanie opinii. Pozdrawiam Alekloco. PS: WG MNIE TO JEST DEGRADACJA - WIECEJ - DEWASTACJA!
Witam! Poszukuje mapy kolejowej polski, m.in takiej, jakie można spotkac na dworcach w kasach czy informacji...(ale nie taka do SRJP jaka jest w pociagach) w necie nic nie znalazlem... Moze ktoś z Szanownych grupowiczów ma jakieś źródła...:D Pozdrawiam! Rafał
Zwróciłem uwagę na reprincie mapy wojskowej ("Słupsk" 1936), że nie zaznaczono polskiego odcinka linii kolejowej Bytów - Lipusz.
Z ciekawości: jakiej dokładnie mapy "Słupsk 1936" jest to reprint?
Przyjrzałem się także mapom zamieszczonym u mnie na stronie. Również występuje na nich przerwa (np. tu: http://www.berlinka.pcp.pl/bytow_mapa.html ) choć może nie tak wielka (długa) jak na tym reprincie.
Odsyłam do skanu arkusza polskiej mapy WIG z 1936 "Lipusz i Bytowo (Butow)" - może to o tę mapę chodziło? http://www.chem.univ.gda.pl/~tomek/lipusz1936 (spora: 1,4 MB..., ale może ktoś będzie chciał wydrukować) Przy okazji: oferta udostępnienia starych map: http://www.chem.univ.gda.pl/~tomek/mapy.htm I najważniejsze: czy ktoś mógły udostępnić mi posiadane a brakujące mi arkusze przedwojennych map WIG ? tomasz pluciński
Byłem wczoraj świadkiem pewnej niemiłej dla oka i ucha scenki na radomskim dworcu, gdzie informatorka potraktowała klienta jak natręta, a nie jak kogoś komu należałoby pomóc zwłaszcza, że sprawiał wrażenie dosyć zagubionego. A oto jak wyglądała sytuacja. Do okienka "Informacja" podszedł chłopak i spytał siedzącą z drugiej strony panią o połączenia do Jezioran. Pani coś tam klepnęła w klawiaturę i z oczywistych względów takiej stacji nie znalazła. W związku z powyższym bezradnie rozłożyła ręce, zrobiła głupią minę i zakomunikowała, że: "Nie ma takiej stacji"!. Chłopak w takim razie pyta jak może dostać się gdzieś w pobliże. "Nie ma takiej stacji, niech pan mi poda stację dokąd chce pan jechać"! - słyszy w odpowiedzi. "Aha" - chłopak odwrócił się i poszedł. Zapewne na dworzec PKS. No i tyle. Niby nic, ale prawdziwe sedno tkwi w tym, że przed oczami kobieta miała kolejową mapę Polski (taką jaką dają razem z rozkładem), na której na 100% Jeziorany są zaznaczone (a może się mylę?), a mimo to nie zadała sobie trudu, żeby z niej skorzystać.
Wyobrazasz sobie, ze informatorzy beda szukac kazdego Pcimia na mapie, skoro pasazer nie potrafi nawet okreslic przyblizonego miejsca, do ktorego jedzie? To jak szukanie igly w stogu siana. Nie bronie informatorow, ale to jest sytuacja z cyklu - dokad chce pan jechac? - nie wiem.
Pozdr. TC
Byłoby pięknie gdyby wróciły połączenia na trasę Międzyrzecz-Toporów przez Łagów. Choć i tak już te połączenia to wiele, wiele razy patrzyłem na mapę i myślałem sobie o wielkich kolejowych czarnych dziurach na zachodzie Polski. A tutaj proszę wraca tyle tras. A jak jest ich stan? Zwłaszcza gdy spojrzę na bazę kolej.one.pl to widzę, że na całej trasie Rzepin-Międzyrzecz-Międzychód zamknięty został fragment Sulęcin-Trzemeszno Lubuskie. Były tam kradzieże? Nadaje się ta trasa dla szynobusu?
Na TRAKO dokonalem( z reszta nie tylko ja) zakupu mapy POLSKA mapa sieci kolejowej w skali 1:500 000 wydanej przez KOW. Jak na razie dostrzeglem na niej 2 bledy: -linia ELK-KORSZE jest zelektryfikowana -linia LEGNICA-ZLOTORYJA jest nie zelektryfikowana. Czy ktos dostrzegl na niej jeszcze jakies inne bledy ???
Cześć! Chciałbym się dowiedzieć czegoś na temat największego (podobno) mostu kolejowego w Polsce - mostu w Stańczykach. Czy są tam jeszcze tory? Jak domyślam się, to nie, bo "wielki brat" w swoim zwyczaju praktykowanaym na Warmii i Mazurach po prostu zwinął. Ale nie jestem tego pewien. No i kiedy jechał tamtędy ostatni pociąg? Według mojej mapy cała linia biegnąca przez Stańczyki była przed wojną w granicach Niemiec, ale niektóre fragmenty niemal ocierały się o granicę z Polską i Litwą. Ale mapa jest niedokładna i nie jestem tego pewien. A swoją drogą ciekawe co się stało również z linią Gołdap - Węgorzewo? Zamknął ją Hitler, czy Wielki Brat? Pozdrawiam, Marcin
Czesc Zapraszam na moja strone Cześć! Chciałbym się dowiedzieć czegoś na temat największego (podobno) mostu kolejowego w Polsce - mostu w Stańczykach. Czy są tam jeszcze tory? Jak domyślam się, to nie, bo "wielki brat" w swoim zwyczaju praktykowanaym na Warmii i Mazurach po prostu zwinął. Ale nie jestem tego pewien. No i kiedy jechał tamtędy ostatni pociąg? Według mojej mapy cała linia biegnąca przez Stańczyki była przed wojną w granicach Niemiec, ale niektóre fragmenty niemal ocierały się o granicę z Polską i Litwą. Ale mapa jest niedokładna i nie jestem tego pewien. A swoją drogą ciekawe co się stało również z linią Gołdap - Węgorzewo? Zamknął ją Hitler, czy Wielki Brat? Pozdrawiam, Marcin -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Użytkownik Mieszko Mularczyk <mies@sz.onet.plw wiadomości do grup dyskusyjnych napisał: 1. Najbardziej komiczne sa informacje samej firmy -82% ludnosci. Dlaczego nigdy nie chca podac % obszaru jak to robi + i R ?? Pewnie jest sie czego wstydzic. (Ciekaw jestem ile bylo % ludnosci w idei gdy ta dzialala tylko na 1800 ... pewnie prawie tyle samo -duze miasta w Polsce...)
Nieprawda, wszystkie sieci podaja % ludnosci w zasiegu. Niektore robia to tak sprytnie, ze czytajacy nawet nie wie, ze mowa jest o %ludnosci a nie o %obszaru. Autor tego postu chyba tez przegapil ;-)) Z rzadka WSZYSTKIE sieci podaja rowniez %obszaru, ale zwykle nie w reklamach ;-))
2. Druga smieszna rzecza to mapa zasiegu na www.idea.pl. Na pierwszy rzut oka wyglada jak + czy R, ale po dokladniejszym przygladnieciu sie... Ciekaw jestem po co ta TePsiarska firma ma zaznaczone ZWARTE KOMPLEKSY LESNIE (czyli zasiegu tam nigdy nie bedzie , a nawet gdy ktos ma to klamie). Nieraz sie spotkalem (mam R) ze w duzych lasach byl zasieg i to niezly...
A skad taki wniosek ze w lesie zasiegu nie bedzie? Ten wniosek jest malo inteligentny, ale to nie wina Idei...
3. Zasieg nawet po odjeciu wszystkich kolorow z mapki z wyjatkiem pomaranczowego i tak jest iluzoryczny. Ostatnio jechalem pociagiem ze Szczecina do Gdanska.
Zadna siecnie zaczynala od pokrywania tras kolejowych. Ida tez nie zaczyna.
Witam, Nie podejrzewacie mnie chyba, że jestem uwielbiaczem rowerowym? :)))) Ale to fajna jest informacja. Przytaczam: <Cyctat z Zielonych ŚCIEŻKI NA ORTOFOTOMAPIE Z przyjemnością informujemy, że na internetowej ortofotomapie Warszawy pojawiła się warstwa pt. "ścieżki rowerowe". Ortofotomapa dostępna jest ze strony: http://www.mapa.um.warszawa.pl W związku z powyższym przekazujemy prośbę od Pełnomocnika ds. transportu rowerowego o zweryfikowanie zawartości mapy i zgłaszanie błędów na adres row@warszawa.um.gov.pl: http://www.zm.org.pl/?a=ortofotomapa-077 TURYŚCI NA TORY A my z okazji wakacji przygotowaliśmy mapę atrakcji kolejowych w Polsce - drezynowni, kolejek wąskotorowych, skansenów i parowozowni: http://www.zm.org.pl/?a=drezyny_i_kolejki-07 Szczegółowa oferta turystycznych przejazdów kolejami wąskotorowymi i retro: http://www.zm.org.pl/?a=kolejki-077 Mamy nadzieję, iż materiały te przydadzą się podczas planowania letnich wyjazdów. Oczywiście, korekty i uzupełnienia mile widziane.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|