mapa Morze polskie Szwecja

Tematy

biblia


od 3 rano powinni byli sypać na Katowickiej sól. Jeżdżę i w Szwecji, Niemczech, Belgii umieją działać.

Dlaczego powinni sypać od 3 w nocy?
Zadam ci takie małe pytanie czemu porównujesz kraje które maja gęsta siec monitoringu meteorologicznego takiego zaścianka europy jakim jest polska? Nawet na Ukrainie maja lepiej.
Na zachód od Odry południe od Karpat, wschód od bugu i pólnoc od morza Bałtyckiego mapy meteorologiczne stref opadów sa aktualizowane co 15-30 minut, w Polsce co godzinę z opóźnieniem 180minut (czyli de facto możemy sobie co najwyżej zobaczyć co się działo 4 godziny temu)
co jak co ale skąd taki pan "Zdzisław" siedzący na solarce ma wiedzieć kiedy jechać i w jakim miejscu sie ustawić by jak najszybciej obsypać? Na czuja? niestety nie mój drogi, oni maja płacone od każdego kg soli czy piasku i od każdego kilometra i minuty. pamiętaj tez ze samo sypanie ma sens po ustawieniu opadów jak i przy opadach małych bo przy nawalnych to nic nie pomoże. Swego czasu była głośna sprawa o to że miasto Warszawa wydało 150mln zł na służby do walki ze śniegiem kiedy dni śnieżnych w mieście wymagających odśnieżania było 7 przez cała zimę.





producent: Splash Damage
wydawca: Activision
kategoria: gry akcji / FPS

Data Premiery:
Świat: 15 kwietnia 2003
Polska: obecnie brak planów wydania

tryb gry: single / multiplayer
tryb multiplayer: LAN / Internet | liczba graczy: 1 - 64
wymagania wiekowe: 16+


Rozsądne wymagania sprzętowe:
Pentium III 600MHz, 128MB RAM, 32MB akcelerator 3D.
zobacz oficjalną stronę WWW:

Wolfenstein: Enemy Territory to samodzielna, darmowa gra akcji/FPS, osadzona w realiach II Wojny Światowej, dedykowana wyłącznie rozgrywce wieloosobowej w sieci Internet i w sieci lokalnej. Stworzył ją zespół Splash Damage w kooperacji z firmami id Software i Activision, z myślą o rozgrywkach drużynowych.

Gracze mogą rozgrywać samodzielne mecze lub też całe kampanie składające się z trzech rozbudowanych, następujących po sobie meczy. Dostępne są dwie kampanie umiejscowione w Afryce Północnej i Europie – mecze wchodzące w skład kampanii afrykańskiej rozgrywają się kolejno: w Libii, Egipcie i Tunezji, zaś mecze wchodzące w skład kampanii europejskiej toczą się w Niemczech, Szwecji oraz w okolicach Morza Czarnego. Podczas rozgrywki w pojedynczych spotkaniach uczestnicy muszą polegać tylko na własnych umiejętnościach, jednakże podczas zmagań w obrębie kampanii, poszczególni gracze zyskują doświadczenie (cztery poziomy doświadczenia) oraz awansują w strukturze wojskowej (od szeregowca do pułkownika), i co za tym idzie rozwijają specjalne umiejętności bojowe. Naturalnie wpływa to na przebieg walki oraz bardzo urozmaica rozgrywkę.

Użytkownicy otrzymują możliwość wyboru jednej z pięciu klas postaci: inżyniera, specjalisty od tajnych operacji, lekarza, zwykłego żołnierza i dowódcy. Każda z nich posiada właściwe tylko sobie umiejętności i rodzaje broni, bardzo pomocne podczas różnorodnych misji – począwszy od niszczenia wrogiego składu paliw, a skończywszy na eskortowaniu czołgu lub atakowaniu niemieckiego garnizonu. Gra wykorzystuje engine graficzny użyty w Return to Castle Wolfenstein, jednakże został on wzbogacony o szereg innowacji wizualnych, włączając w to efekty atmosferyczne redukujące widoczność, itp. Rozszerzono też arsenał dostępnej broni, m.in. o wyrzutnie rakiet i miny które można podkładać w dowolnym miejscu mapy. Dostępna jest rozgrywka w kilku różnych trybach, w tym: Single-Map Objective, Stop-Watch oraz Last Man Standing.


http://ftp.freenet.de/pub/4players/hosted/et/official/WolfET.exe
Patch: http://download.gamezone.cz/RTCW/ET_Patch_2_60.exe



Nadejszła wiekopomna chwila – chciałoby się rzec. Było wiele spekulacji, fani gry nie mogli spać po nocach i pisali petycje do producenta, na forach dochodziło do starć między zwolennikami tezy o potędze Rzeczypospolitej na początku XVIII w., a tymi którzy dowodzili, że to już przeszłość i nasz kraj był wtedy, co najwyżej poligonem dla sąsiednich mocarstw. Emocji było co niemiara – ile będzie frakcji grywalnych i czy będzie wśród nich Polska. Tak było. Aż do 21 stycznia 2009 roku. Wtedy to właśnie na oficjalnej stronie gry pojawił komunikat o takiej treści:

Poland-Lithuania Confirmed! Poland-Lithuania have been confirmed as playable in our latest Faction Feature!
Rzeczpospolita Obojga Narodów potwierdzona, jako grywalna frakcja w Empire Total War!

Jeśli ktoś do tej pory jeszcze miał wątpliwości, to teraz już wszystko jest jasne. Kolejny Total War będzie przełomowy pod wieloma względami, ale nie zmieni się jedno – Polska będzie w nim frakcją grywalną. Autorzy umieścili też krótką charakterystykę naszej pozycji na początku rozgrywki. Wynika z niej, że łatwo to nasz kraj mieć nie będzie. Wokoło sami agresywni sąsiedzi, pragnący uzyskać dominującą pozycję nad Bałtykiem i w Europie środkowo-wschodniej w ogóle, a my samym środku tego wszystkiego. Jednak jak zapewniają twórcy, sprytny monarcha może wykorzystać ścieranie się często sprzecznych interesów sąsiadów i poprzez zawieranie korzystnych sojuszy i ostrożną politykę, wyjść z tego obronną ręką. Szwecja, Rosja, Prusy, Austria, Turcja – tylko od nas zależy czy te państwa doprowadzą nasz kraj do zniknięcia z mapy świata, czy też pomogą nam pobić potencjalnego agresora i odzyskać pozycję lokalnego i światowego mocarstwa.

Tak w ogóle to jestem tym wszystkim bardzo mile zaskoczony. Okazuje się, że twórcy nie tylko dali nam szansę poprowadzenia naszego kraju do zwycięstwa i uniknięcia rozbiorów, ale nie postawili nas na straconej pozycji i zadbali o realia. Ba, nawet flaga i herb Rzeczypospolitej Obojga Narodów są jak najbardziej historycznie poprawne.

Pod takimi sztandarami być może już w marcu poprowadzimy do boju połączone siły Królestwa Polskiego i Wielkiego Księstwa Litewskiego, odnosząc spektakularne zwycięstwa na lądzie i (po raz pierwszy!) na morzu!

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript