Marszałkowie Województwa Wielkopolskiego

Tematy

biblia

" />wzorem innego wątku zamieszczam fragment artykułu ze stron powiatu dot. tematu południowej obwodnicy obwodnicy powiatu


">W dniu 11 lipca br. na zaproszenie posła Adama Szejnfelda powiat pilski odwiedziła delegacja Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu z Marszałkiem Województwa Markiem Woźniakiem na czele. Wizyta miała charakter roboczy i poświęcona była inicjatywom związanym z rozwojem północnej części naszego województwa, zwłaszcza powiatów chodzieskiego i pilskiego.

• Drogi powiatowe – Podczas wizyty w Pile rozmawiano również o sytuacji komunikacyjnej północnej wielkopolski. Starosta Pilski, Tomasz Bugajski poinformował Marszałka o przyjętej Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Powiatu Pilskiego na lata 2007-2015 w której zapisano przebudowę ciągu drogowego od skrzyżowania z drogą krajową nr 11 przez Byszki – Dziembowo – Kaczory – Miasteczko Krajeńskie – Białośliwie – Osiek n./Not, aż do skrzyżowania z drogą krajową nr 10 w Rudzie. Celem powyższej inicjatywy jest stworzenie na terenie Powiatu Pilskiego alternatywy dla drogi krajowej nr 10 – tzw. obwodnicy południowej powiatu pilskiego. Starosta posiada już wszystkie niezbędne pozwolenia na rozpoczęcie realizacji inwestycji, teraz oczekujemy tylko na informację o uruchomieniu środków z Unii Europejskiej, aby budowa mogła ruszyć pełną parą.


czyli skoro mają już pozwolenia to inwestycja jest bardziej prawdopodobna



Samorządy rozparcelują udziały w PKP Przewozy Regionalne. Najwięcej ma dostać Mazowsze. Plan resortu transportu podziału akcji PKP Przewozy Regionalne między województwa zakładał, że każde dostanie równą część, czyli jedną szesnastą udziałów w samorządowej spółce. Samorządowcy odrzucili ten pomysł.
Argumentowali, że linii kolejowych nie można dzielić jak tortu, ponieważ jeden region posiada rozbudowaną sieć, inny ma ich tyle co kot napłakał. Marszałkowie województw uzgodnili, że trzeba opracować specjalny algorytm, który pomoże sprawiedliwie podzielić udziały w PKP PR.

Wzór jest już gotowy. Opracowali go samorządowcy ze Śląska i Dolnego Śląska, którzy do obliczenia parytetu udziałów w spółce zaproponowali cztery wskaźniki: powierzchnię województwa, długość linii kolejowych na jego terenie, liczbę mieszkańców, średnią pracę przewozową w ostatnich trzech latach. Na razie jest to wstępna propozycja, która jest konsultowana w gronie przyszłych 16 udziałowców PKP PR.

Jeśli nikt nie zgłosi zastrzeżeń, to na podstawie algorytmu największa część w spółce przypadnie Mazowszu, które dostanie 11,7 proc. udziałów. Drugim udziałowcem będzie Wielkopolska z 10 proc. Województwo dolnośląskie obejmie 8 proc. a kujawsko-pomorskie - 5,9 proc. Najmniej dostanie się lubuskiemu - 3 proc.
(źródło: Puls Biznesu, 31 maja 2007)




Jedną z nich utworzy Wielkopolska i zaprosi do włączenia się do niej Kujawsko-Pomorskie, Zachodniopomorskie i Lubuskie.
Hehe, kolejowa elyta
To że kolej w obecnym kształcie nie przejdzie w oczach nowego Marszałka Kujawsko-Pomorskiego jest pewne. Ostro się za to towarzystwo wziął i rozmowa z PKP PR jest krótka. Z PCC nie wypali, więc pozostaje kolej samorządowa na bazie PKP PR. Patrząc na to, że tę Kompanie mają stworzyć urzędy marszałkowskie województw którym na kolei zawsze zależało, można mieć nadzieję, że wyjdzie z tego coś sensownego.



W iątek w Koszalinie zorganizowana została konferencja n. "Droga S11". W konefercencji udział wzięli samorządowcy z województw zachodniopomorskiego, wielkopolskiego i śląskiego oraz arlamentarzyści i naukowcy. Pokłosiem koneferncji było odpisanie listu intencyjnego ws. owołania Stowarzyszenia Gmin, Powiatów i Województw "Droga S11". Celem Stowarzyszenia miałyby być działalnośc zmierzajaca do rzekształcenia drogi krajowej K11 w drogę ekspresową S11 z dwoma asami ruchu w kazdym kierunku i ujęcia tego zdania w lanie dubowy i modernizacji dróg rzed rokiem 2013.
Jednak jak odało "Miasto":
"... jak kubeł zimnej wody odziałały na zgromadzonych słowa Zbigniewa Kotlarka szefa Generalnej Dyrekcji Dr óg Krajowych i Autostrad. Ten bez ogródek oświadczył, ze są ustalone trasy najważniejsze dla ukłądu komunikacyjnego Polski, a zatem nie ma szans żeby jedenastka była szybciej modernizowana. Z rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów zaś wynika, ze nastąpi to najwcześniej w 2013 roku"

A co by było jeszcze "przyjemniej" - na spotkaniu arlamentarzystów z województwa u marszałka zachodniopomorskiego Meyera na sugestię aby większą uwagę i więcej środków zaangażować w rozwój infrastruktury na obszarze regionu koszalińskiego an oseł Lityński ze Szczecina stwierdziłbył, że absolutnie nie. Trzeba bowiem wg. ana osła koncetrowac się na wspieraniu inwestycji infrastrukturalnych wokół "metropolialnego" Szczecina gdyż jest to czynnik rorozwojowy dla całego regionu, nawet ze stratą dla mniejszych miejscowości.
Widać an (p)oseł raportu IBnGR nie czytałbył



" />Na zamówienie TVP-3 powstaje kolejny film dokumentalny z cyklu ‟Poza horyzontem”. Tym razem jest poświęcony tematyce olęderskiej w Wielkopolsce. Inspiracją jego powstania i motywem przewodnim jest trwająca do końca maja 2007 r., wyróżniona nagrodą Marszałka Województwa Wielkopolskiego, wystawa ‟Olędry. Przestrzenie obok nas”. Autorzy tego filmu starają się pokazać to, co pozostało po olędrach w wielkopolskim krajobrazie oraz podejmowane próby zachowania olęderskiego dziedzictwa kulturowego. Znalazł się w nim również wątek nekielski, poświęcony inicjatywie ratowania cmentarzy olęderskich oraz działaniom Anny i Andrzeja Kareńskich, zajmujących się renowacją kościoła w Nekielce z przeznaczeniem na cele kulturalne.
W związku z tym w niedzielę, 20 maja 2007 r. gościła na naszym terenie ekipa filmowa, przygotowująca zdjęcia do filmu.
Autorem scenariusza jest szefowa redakcji kulturalnej Radia Merkury p. Grażyna Wrońska, realizatorem p. Piotr Libicki, współautor opracowania ‟Dwory i pałace w Wielkopolsce”. Zdjęcia wykonał p. Mirosław Basaj.

Zapraszamy do obejrzenia tego filmu w regionalnym programie TVP-3 w najbliższy czwartek, 24 maja 2007 r. o godz. 17.00 oraz w niedzielę, 27 maja 2007 r., również o godz. 17.00.

Pozdrawiam. Jerzy Osypiuk



W listopadzie ubiegłego roku przeczytałem o tym, że starosta Jęcz wyprosił od Marszałka Województwa prawie 600 tys. złotych z funduszu PFRON na remond Domu Pomocy Społecznej w Mościszkach.
Doszło wówczas do podpisania umowy z panem Smulskim - członkiem zarządu Woj. Wielkopolskiego, podczas której starosta poinformował, że prace w Mościszkach są zaawansowane.

Tymczasem miałem okazję rozmawiać niedawno z jednym z mieszkańców Mościszek. Okazało się, że podczas remontu odchodziły dantejskie sceny.
Niczego nie oddano w terminie, remont w gruncie rzeczy nadal trwa, a powinien być zakończony w ubiegłym roku. Pensjonariusze spali w jednej sali - pensjonariusze dodajmy upośledzeni bądź niepełnosprawni psychicznie - dochodziło do kłótni, pobić, podobno interweniowała policja.

Sądzę, że dla gazety, czy radia mógłby być to doskonały temat na to w jaki sposób wydaje się publiczne pieniądze.



" />Uprzejmie zapraszamy do udziału w drugiej edycji konkursu "Kuźnia talentów" organizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Do wygrania nawet 10 000 złotych!

Aby wziąć udział w konkursie należy przesłać pracę dyplomową (pracę licencjacką, inżynierską, magisterską, doktorską lub rozprawę habilitacyjną) wraz z wymaganymi załącznikami do 15 listopada 2010 roku na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, Departament Gospodarki, ul. Przemysłowa 46, 61-541 Poznań. Praca powinna być napisane w okresie od 2007 - 2010 roku i powinna charakteryzować się innowacyjnością oraz realną możliwością komercjalizacji.

W przypadku pytań prosimy o kontakt pod adresami e-mail:
http://www.rsi-wielkopolska.pl/kuznia_talentow/2010



" />
">Powrócą pociągi

Jest to dobra wiadomość dla mieszkańców miejscowości położonych wzdłuż tej linii. Zabiegali oni od lat, aby pociągi ponownie jeździły. W tej kwestii spotkali się wicemarszałkowie z województw wielkopolskiego i zachodniopomorskiego, którzy wyrazili wolę uruchomienia regionalnego połączenia na trasie Piła – Wałcz.

– Pieniądze na kursowanie pociągu wyłożą oba wojewódzkie samorządy. Natomiast szynobus przekaże na tę trasę Szczecin. Teraz organizacją przewozów pasażerskich zajmą się fachowcy, którzy wyliczą koszty i ustawią rozkład jazdy pociągów tak, aby linia się przyjęła – informuje Jerzy Krygier, dyrektor departamentu transportu Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu.

Zdaniem dyrektora Krygiera, do podróżowania zachęcić mogą dogodne godziny odjazdów, częstotliwość kursowania oraz wygodna podróż nowoczesnym wagonem. Jeśli te warunki będą spełnione, kolej na tej trasie może być konkurencyjna wobec autobusów. Rozważana jest też kwestia, aby pociąg na trasie Wałcz – Piła jeździł nawet bezpośrednio do Bydgoszczy i Poznania. Do przywrócenia trasy kolejowej dla ruchu osobowego włączą się też gminy. Uruchomione muszą być do tego czasu zamknięte stacje. Trasa z Piły do Wałcza będzie pierwszym etapem odbudowy linii. Zamierzeniem samorządowców jest, by w przyszłości pociąg kolei regionalnej jeździł z Piły do Stargardu Szczecińskiego. Potrzeba jednak pieniędzy na remont mostu w Krępie na rzece Drawie. Te znaleźć ma Urząd Marszałkowski w Szczecinie, bo położony jest on jest w województwie zachodniopomorskim. ans

Linia kolejowa z Piły do Wałcza należy do starszych w północnej Wielkopolsce. Otwarta została w 1888 roku. Jeszcze w tym samym roku pociągi pojechały do Stargardu Szczecińskiego. Składy osobowe na tej trasie kursowały do końca lat osiemdziesiątych. Przez ostatnie kilkanaście lat na trasie z Piły do Wałcza i z powrotem jeździły tylko pociągi służbowe. Dzięki nim jednak linia jest przejezdna, a tory i kolejowe urządzenia techniczne nie zostały rozkradzione przez złomiarzy.

Głos Wielkopolski, znaleziona na http://skyscrapercity.com

Piękne ale nie jestem pewien czy to wyjdzie.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript