MTT Superbike (znany również jako Y2K Turbine SUPERBIKE) - produkowany przez firmę MTT w Luizjanie motocykl napędzany turbiną gazową.
Jednostka napędowa Rolls-Royce Allison 250, stosowana przede wszystkim w lotnictwie (np. w helikopterach Bell JetRanger 206), wytwarza ona moc 286 KM przy 52 000 obr./min, co pozwala motocyklowi osiągnąć prędkość około 400 km/h i przyśpieszyć od 0-320 km/h w mniej niż 13 sekund. Przyśpieszenie od 0-100 km/h nie jest znane. Jako paliwo do MTT Superbike może być stosowana nafta lotnicza lub olej napędowy. Rzeczywista prędkość maksymalna tego motocykla waha się w graniach 400-420 km/h. Maksymalna prędkość zmierzona przez niezależnych ekspertów wynosi 397 km/h.
Silnik pracował na paliwie diesla. "Może spalać cokolwiek, od normalnej benzyny, po tequilę, a nawet perfumy Chanel" - twierdził Travert, prezes MTT. Długi, opływowy kształt Y2K stwarzał dużą przestrzeń dla kierowcy, który mógł mocno się pochylić, aby skryć się przed naporem powietrza zwłaszcza, gdy wykorzystywał on do maksimum osiągi motocykla.
MTT Y2K Superbike jest najdroższym i najszybszym seryjnie produkowanym motocyklem świata, kosztuje ponad 150 000 dolarów.
Cena niezła ;ppp
MTT Superbike
Producent Marine Turbine Technologies Inc.
Inne nazwy Y2K Superbike
Okres produkcji 2000-
Silnik Rolls-Royce 250-C20 turboshaft
Skrzynia biegów 2-biegowa automatyczna
Rozstaw kół 1803,4 mm
Pojemność baku 34 l
Masa własna 230 kg
I tu kilka infoo
Model Lata panowania Pojemność skok. Moc1
@ RPM Moment2
@ RPM Maksymalne obroty
(RPM) Masa (sucha)
(kg) 0-100
(km/h) V-max
(km/h) ok. 420km/g
MTT Y2K ?-? nie ma zastosowania 320 KM (235 kW) @52.000 576 N·m @2.000 52.000 190,0 kg 1,5 s 400+ km/h
®
http://pl.youtube.com/watch?v=zINujts5oZM lol tego już kiedyś widziałem ale jak zobaczyłem dane techniczne mtt y2k i dodge tomahawk 2003 szok
Dane Techniczne MTT Y2K :
Silnik: Gazowa turbina Rolls-Royce Allison 250, nie posiada ukł. chłodzenia, uruchamiana hydraulicznie.
Sprzęgło jednotarczowe, suche. Jeden/dwa biegi (zależnie od modelu).
Przeniesienie napędu łańcuchem.
Moc: 320 KM (233,6 kW) przy 52 000 obr/min
Maks. moment obr. :576 Nm przy 2000 obr/min
Podwozie: Rama ze stopów lekkich, wahacz wleczony.
Ogumienie: p./t.:120/60 ZR17/ 200/50 ZR17
Hamulce: przód: 2x tarcza 320 mm z czterotłoczkowymi zaciskami Brembo, tył: 2x/1x (zależnie od modelu) tarcza 320 mm z czterotłoczkowymi zaciskami Brembo,
Wymiary: Rozstaw osi 1803 mm, wys. siodła 800mm
Masa własna : 208,7 kg (z płynami ponad 230 kg)
Poj. zbiornika paliwa : 34 litry
Osiągi
Pr. maks.: 402,3 km/h
Przyspieszenie na 1/4 mili: 9.8 sec (pr. ok. 268 km/h)
0 - 363 km/h : 15 sekund
Dane techniczne Dodge Tomahawk 2003
Silnik: Chłodzony cieczą, czterosuwowy, V10 - 90 stopni, wałek rozrządu umieszczony w bloku silnika, po 2 sterowane popychaczami zawory na cylinder, smarowanie suchą miską olejową, elektroniczny wtrysk i zarządzanie silnikiem
Średnica cylindra x skok tłoka : 102,4 x 100,6 mm
Pojemność skokowa: 8277 cc
Stopień sprężania: 9,6:1
Maks. moc: 507 KM (373 kM) przy 5600 obr./min
Maksymalny moment obr. : 712 Nm przy 4200 obr./min
Przeniesienie mocy: dwutarczowe mechanicznie sterowane sprzęgło suche, sekwencyjna dwustopniowa skrzynia biegów z mechanizmem różnicowym, łańcuch, przełożenie wtórne 35:14
Rama: aluminiowa typu monocoque
Ukł. kierowniczy: ukł. kier. ze zwrotnicami, niezależne zawieszenie kół, z przodu dwa aluminiowe wahacze wzdłużne, z tyłu wahacz jednoramienny, w pełni regulowany centralny element resorująco - tłumiący z systemem dźwigni z przodu i z tyłu
Hamulce: z przodu i z tyłu po jednej pływającej tarczy hamulcowej o średnicy 508 mm w każdym z kół, z przodu po dwa cztertłoczkowe zaciski hamulcowe, z tylu po jednym
Koła: Felgi aluminiowe, przód 4,00 x 20; tył 5,00 x 20; opony dunlop,
Rozstaw osi: 1930 mm, rozstaw kół z przodu 222 mm, rozstaw kół z tyłu 254 mm,
Maks. przechył w obie strony: 45 stopni
Długość/szerokość/wysokość: 2591/704/937 mm
Wysokość siodła: 737 mm
Masa własna: 680 kg
Rozkład masy przód/tył: 49/51 %
Pojemność zb. paliwa: 12.30 l
Prędkość maksymalna: ponad 480 km/h , nieoficjalnie ponad 600 km/h
Przyspieszenie: 0-100 km/h w 2,5 sekundy
Cena: 250 000 dolarów (ok.236 400 euro)
Który lepszy? Proszę o wasze opinie...
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|