| Granada lub Scorpio ;) | Generalnie masz racje ;) ale XM, Xantia, albo CX bedzie lepszy ;) i | kasy mu starczy nwet na 3 sztuki :) | Kłamiesz, udowodnij. :P | Niestety serwisowanie XM'a nie jest tanie. Sprężyny w zawieszeniu, | amortyzatory i tuleje gumowe tylnich wachaczy są koszmarnie drogie. Nic nie bede udowadnial - jest prawda przekazywana z dziada pradziada :) A do tego dochodzi komfort podrozowania (uwaga Ci wrazliwi na kolysanie - kajak na jeziorku przy 4B to wlasciwie zachowuje sie jak spora platforma wiertnicza w porownaniu z w/w ;)
A tak na serio - mozesz sie zdziwic.
XM baz HA czy tez CX to faktycznie moze byc ponton, natomiast wersje hydrowozow z HA juz sa wyraznie "twardsze" Generalnie az takiego "kolibania sie" w nich nie ma.
Adam Płaszczyca wrote: | A Scorpio nie :P o bo charakter zazwyczaj się dzieli przez numer wersji. Dlatego charakter ma granada Mk.1
Ona to ma... ręcznie opuszczane tylne szyby.... Javelin może na ten temat szerzej ;)
Jurand.
Użytkownik "Marcin Kaniewski" <mkan@systemgwarant.pl napisał w wiadomości Ale juz Granada 2.8i (4 zaw na cyl) miala 170KM.
A zawsze mi sie wydawalo ze 2.8 mialo 145KM, i ze w Granadzie nie bylo wielozaworowej glowicy.
2.9i 24V (Scorpio) mialo 145KM. 2.8i (dwuzaworowe - Granada, Capri) mialo 160KM. Andy
On Mon, 23 Jan 2006 15:44:10 +0100, "Przemysław Szeremiota" <przemeksWY@TOTEZ.icpnet.pl wrote: Na allegro jest kilka taunusów, czy one też koszerne są? :-).
Są :D
Piękne samochody, jeden z nich ma silniczek 2.9 v6, kusi.
W sumie tojuż lepiej 2.9V6 i Granada Mk.3 znwana u nas Scorpio.
On 5 May 2005 11:13:45 +0200, at@op.pl wrote: | Scorpio. Zdecydowanie najlepszy wybór z tego zo powyej. Tylko wyceluj | w roczniki 91-94. Za 8 tyysiaków 2.9, automat, klima, elektryka. Z | gazem (sekwencja) 12-14 kzł.
Żartujesz? On chce auto do jeźdżenia a nie stania w serwisie....
Dlatego Scorpio. Własnie takowy egzemplarz jeździ w duecie z moja Granadą. Czyli około 70 000 km rocznie. Dzień w dzień.
On 1 Dec 2002 16:20:32 GMT, Adam Płaszczyca <_@irc.plwrote: Na niektóre :-) JAk Ci się trafi taka jedna Granada z silniczkiem 2.9EFI to bedziesz mógł sobie obserwować zmniejszający sie jej tył ;)
Demonizujesz. 2.9 EFI ma nie więcej niż 150KM więc zważywszy na rozmiary tego auta, nie jest w żadnym stopniu potworem mocy. Dopiero ingerencja Coswortha, pod koniec produkcji Scorpio pozwoliła wycisnąć nieco ponad 200KM ze słabego silnika V6 Forda.
Jacek. i@cuoresportivo.pl
Bogdan Ł. <Bogdan@??dobrabessa??.plwrote: Adam, ale nas (mnie) jest jeden. Czasem Pani jakaś i to wszystko. A z Granady to bym se 'zapodał' jeno silnik. Podobno był taki 2.3 V6. Co sześć garów to nie cztery.
Do ścierki to 2.0 wystarczy. No chyba, że zapodasz 2.9iEFI od scorpio :-)
2.3 to ja mam pod maską :-)
tomekw@poczta.onet.pl wrote: Witam, Bardzo prosze o poradę szanownego grona jakie autko kupić do 7k PLN. Do tej pory jeżdzę maluchem. Zależy mi na tym aby auto było tanie w eksploatacji, chodzi mi o: - spalanie, tylko auto z LPG, - tanie części, ew. naprawy, - jak najmniejsza awaryjność, - w miarę świeży rocznik, tzn 1992
Poza ostatnim parametrem - Ford Granada. Ew. młodsze scorpio sierra.
Opłaty OC też ważne ale mam dużą zniżkę tak że pojemność silnika może być duża.
2.8 może być? ;)
Zależy mi na tym abym mógł wsiąśc do takiego samochodu i np. przejechać bez problemu 500km nie martwiąc się że mi się rozsypie po drodze. Zdaję sobie
w tym roku 35000. Paliwo, olej, płyn do spryskiwaczy.
Z gazem kupujesz za 3-4000zł. Nie bedzie to super wygląd, natomiast spokojnie pojeździ. Resztę kasy mozna zainwestować w inicjalny przegląd i wymiane tego, co trzeba będzie. I potem święty spokój.
On Mon, 10 Jul 2006 23:46:45 +0200, Richat <richatjestc@tlen.pl wrote:
Adaś plis, ile czasu zjezdzaja do zera? dzień, dwa? bo ojciec miał, szwagier ma i jakoś długo mu sie utrzymuje na wskazywanym poziomie ja wiem, ze ty wszystkie rozumy pozjadałeś, ale proszę jak nie wiesz na 100% to nie zabieraj głosu.
Nie wiem jakie ma Twój szwagier, natomiast scorpio z rocznika 1991 ma bimetalowe. Tak samo Granada.
hamberg wrote: On 10 Paź, 12:05, "arek.pp" <arek@op.pl wrote: Podajcie może linki do filmów z crashtestów "stary duży vs nowy mały". Te dwa espasy to w sumie wielkosciowo identyczne wozy, a warto by było np. scorpio rocznik 90 vs nowy fiat punto albo renault twingo. Na youtube nie moge znalezc nieczego ciekawego oprócz tych 3 czy 4 znanych testów z programu "5th gear". BTW dzisiejsze kompakty ważą tyle ile kiedys auta segmentu D.
a dlaczego twingo czy punto? porownajmy to do clio albo megane! Przy Megane nie mam watpliwosci ktory lepiej wypadnie przy Clio vs Granada to chyba wolalbym byc tez poza granada
Audi Q7 vs Fiat 500: http://autokult.pl/2008/07/26/dawid-potyka-sie-z-goliatem/
Marcin Kaniewski <mkan@friko4.onet.pl would like to share a revelation that he/she had during his/her time here: Jedna uwaga. Granada mkII (technicznie prawie identyczna z mkI, a zupelnie rozna od mkIII czyli Scorpio) nie jest samochodem amerykanskim i nigdy w Ameryce nie byla robiona. Jest to produkt angielsko-niemiecki i wywodzi sie z Taunusa 26M. Byl tez w Ameryce Ford Granada, ale to byl zupelnie inny
To troche smutne wiesci, ale jest to najblizsze samochodu amerykanskiego, co mozna dostac za rozsadna cene, a jednoczesnie majace podobne "parametry", czyli duze, wygodne, solidne, no i o czesci nie bedzie tak trudno, jak przy typowym amerykancu.
Trzypion napisał(a): On Wed, 14 Dec 2005 10:56:49 +0100, KRzysiO <spame@spamujezklub.chip.plwrote:
| mikserow i takie zalecaja. Zreszta do granady np. taki rybacki proponuje | 70-34, Niech on zacznie odróżniać Granade od Scorpio najpierw... | Co do samego zdlawienia, to podcisnienie jakies przeciez musi byc, ja Pan Bernouli Ci macha z daleka...
No macha, na zwezce bedziesz mial mniejsze cisnienie statyczne i dlatego gaz zostanie zassany (w sumie nie wiem jak to obrazowo napisac).
On Fri, 05 May 2006 18:29:23 +0200, J.F. <jfox_xnosp@poczta.onet.plwrote: | Rozgladnij sie za Granadą mk. 3. 'Scorpio'. Czyli Scorpiakiem.
I nie skonczy jak Cyprian ? Fajne auto, ale jednak za duzo pali :-)
Nie, o ile nie kupi sobie 'taniego' inaczej cosswortha. Polecam 2.0DOHC 8V - trasa/miasto 8/10l LPG.
On Fri, 7 May 2004 15:40:40 +0200, "Jakub Zawiła-NiedĂËwiecki" <j@astercity.netwrote: W Microcacie sa inne numery części budy prawej i lewej, zgadza się. Wiem że anglicy jak przerabiają Cosworthy różne na RHD to potrzebuja zawsze donor car żeby wyciąć niektóre elementy z niego.
Wiesz, w microcacie to rózne bzdety są... Naprzykład linka sprzęgła do Scorpio, Granady, Sierry to rózne elementy, do tego do wersji rzędowej i V-ki tez inne. A sa całkowicie wymienne...
On Wed, 6 Oct 2004 12:19:51 +0200, "Jakub Zawiła-NiedĂËwiecki" <j@astercity.net wrote: Znaczy się przebudowywali jeżdżące już samochody? WOW
Albo tak, albo produkowali z tego, co mieli custom Granadę Microcat ma w każdym razie takie pcja jak Granada 4x4. Chyba nie było innej czteronapędowej skrzyni Forda niż MT75, nie?
Znaczy sie podaje Ci skrzynie do Scorpio RHD.
On Sun, 18 Jul 2004 23:29:52 +0200, "Jakub Zawiła-NiedĂËwiecki" <j@astercity.netwrote: http://img4.photobucket.com/albums/0603/Porkie/1077724596pa.jpg
http://img4.photobucket.com/albums/0603/Porkie/bigeng.jpg http://img4.photobucket.com/albums/0603/Porkie/1077724596lb.jpg http://img4.photobucket.com/albums/0603/Porkie/1077724596ld.jpg Moze byc troche ciezko zmiescic do Scorpio/Granady ale fajny jest ;-) Kto wie co to? ;-)
Magnetti marelli? A fuj, włoszczyzna!
On Thu, 07 Jul 2005 16:38:19 +0200, krzychoo <krzyc@pulapka.araneo.plwrote: Adam Płaszczyca napisał(a): | Zdradze sekret - Scorpio to tak na prawdę Ford Granada Mk. 3 "Scorpio" | ;) A nowe Mondeo to Taunus Mk. 17 czy Sierra Mk. 5? :)
Nie, to trochę rozdmuchany Escort.
Czyli Anglicy mogliby spokojnie jeździć u nas po lewej stronie? Skoro przepisy w icvh macierzystym kraju na to zezwalają a nawet nakazują to czemu nie?
A jaki widzisz problem? Mój nauczyciel języka angielskiego (rodowity Anglik) jeździł właśnie Fordem Granada (ichniejsze Scorpio) po Polsce i jedynie policjanci się trochę dziwili, jak podchodzili od lewej strony a tam nie ma kierowcy! Nie było problemu z poruszaniem się tym autem po Polsce. Jedynie Polak nie mógłby takiego auta zarejestrować w Polsce.
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzyp@oldfield-pulapka.org.plnapisał w wiadomości On Fri, 21 Jul 2006 13:31:44 +0200, "Piotrek" <@p.lewandowski.link.waw.plwrote: | jakos nie zauwazylem zeby moja sierra byla ciasna - wrecz przeciwnie 5 | osob | podrozuje nia komfortowo ;) Porównaj do Scorpio lub Granady ;)
scorpio do przednich siedzen to praktycznie sciera - lekko szerzej chyba ale z tylu - tyyyyyyyyyyle :)
On 8 Sep 2002 23:08:27 GMT, Adam Płaszczyca <_@irc.plwrote: | Ford Granada, Sierra, Scorpio z LPG. Ooo - samochody już znasz trzy. Ale dalej w obrębie jednej marki.
Oczywiscie wszystkie niezawodne i nie wymagajace nakladow finansowych ;)
Użytkownik "Trzypion" <trzyp@oldfield.org.pulapka.plnapisał w wiadomości | Scorpio. | W wersji 2.4V6 masz mało paliwa, w wersji 2.9 12V masz radość z jazdy. | Za 8-9 tysięcy kupisz wypasione autko z gazem którego spalisz 13-14l | na setkę. | I wlozysz w krotkim czasie jeszcze polowe tego. Maciusiu, to nei XM, gdzie takie twierdzenie może byc prawdą.
Owszem, jest prawdo - przyklady Scoprio czy Granady juz znamy.
Na przykładzie Cypriana można powiedzieć, że po roku eksploatacji auto sprzedał za tyle, za ile kupił, a w czasie eksploatacjio nie dokładał. To są fakty. Wiem, złe fakty.
Znowu mylisz fakty z mitami, ale beton tak ma.
Nawet do cudownej granady musisz dolozyc.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|