Fiat Grande Punto 1,3 MJet 70 KM
Zastanawiam się czy auto z 2009 rocznika będzie rozsądnym wyborem dla przedstawiciela handlowego - cena takiego pojazdu to 45 000 zł - jest to wersja z klima, do tego lakier metalik; radio i co najważniejsze kratka i 3 lata gwarancji .
Szukałem na forum - ale nie znalazłem. Jest Panda z tym silnikiem - jednak autor narzeka na silnik i jego hałas.
Dziś w zakupie kontrolowanym był pokazany ten model i było przyzwoicie.
Autko nie ma być do rajdów, ma być ekonomiczne i tanie.
Proszę o wszelkie wasze opinie.
Cytat:
Mówisz, że tyle Mito jeździ już po ulicach. Masz na forum jakiegoś właściciela takiego autka? Służę uprzejmie swoją osobą, i witam wszystkich po raz pierwszy.
Kupiłem to auto bo jednak różni się od konkurencji a przy tym wcale nie jest droższe. Mam na myśli wersję z fiatowskim starjetem 95 KM uwaloną do 78 KM. Jest to zrobione tak że powyżej 5 tys obrotów auto już nie wkręca się tak jak mogłoby (przymyka się elektroniczna przepustnica) ale do tego momentu oferuje bardzo przyzwoitą dynamikę identyczną z pierwowzorem. Odblokowanie tego w sofcie to tylko kwestia czasu choć wkręcam 5 tys raczej rzadko. Ktos powie kpina taki silnik w Alfie-może, ale sprawia że to auto może być interesujące nie tylko dla osób z zacięciem rajdowym.Można jeżdzić ładnie i nieco taniej.Wbrew pozorom wśród konkurencji (a własnie auta w tym segmencie szukałem)szału ni ma-przed zakupem trochę się naoglądałem i naczytałem cenników. Ibiza, Fiesta,Grande Punto C3, Corsa a nawet Fabia Sport WSP (Wielka Stylistyczna Pomyłka)wcale nie były w podobnej specyfikacji tańsze. Gdy zaczniemy dodawać klimę, ESP, radio, projekcyjne reflektory, 16'' koła, hamulce tarczowe z tyłu, 7 poduch, itp ( nie mówiąc o lampach diodowych, DNA bezramkowych szybach, 6 biegowej skrzyni) wychodzą podobne i wyższe ceny. Wiem że są zarzuty że to na płycie GP ale gdyby tak nie było byłoby dużo droższe i faktycznie dla wybranych a ani producentowi ani sympatykom marki chyba nie o to chodzi. W porównaniu z tymi którymi jechałem prowadzi się wspaniale nie wybijając zębów twardym zawieszeniem. Owszem przód auta jest dyskusyjny (nie tylko w naszym kraju) ale wiekszość jest zgodna że auto nie pozostaje niezauważone. Być może alfa ma jakiś zamysł w tym bo zwróćcie uwagę na to że teraz wiele aut "kipi agresją" poprzez wstawianie długich poziomych lamp ale powoli staje się to codziennością. Alfa była jedną z pierwszych, stylistyka Brery 159,156 nadal jest piękna ale może zaczyna się przejadać poprzez mutacje w innych autach.Okazuje się że klasyka,retro sa równie chętnie widziane (patrz sukces 500-tki) i być może AR pójdzie w tym kierunku(Mito troszkę jest retro).Na przykładzie zdjęć 149 na razie tego nie widzę ale trzeba poczekać i zobaczyć na żywo.Niech będzie pocieszna,pluszowa czy jak to tam ktoś nazywa byleby tylko nie była nijaka, taka sama jak cała fura aut na ulicach.
Na prośbę kolegi Pawko podzielę się moimi wrażeniami z zakupu nowego Fiata Grande Punto 1.3 MultiJet B&M, otóż tak pierwsze dni jak zacząłem jeździć autkiem (codziennie do pracy 130 km) samochód prowadzi się dobrze spalanie, pierwszy tysiąc oczy mi wyszły gdzie te 4l no 4.5 trasa, palił ponad 5, pytałem się kolegów na forum Fiata otóż na początku jak nowy tak jest i prawda dziś jest 4 tyś ponad i bez problemu schodzi na 4,2 4,4 bo spodobało mi się wyprzedzanie co w SDI zapomnij, posiada klimę manualną, radio zintegrowane Blaupunkta z USB i pełna opcja komunikacji z komórką po przez blutu i czyta mi jakaś baba smsy ubaw po pachy bo kumple ślą mi bekowe smsy, samochód ma pełną elektrykę dwa zdublowane kompy pokładowe jeden kasuję do dziennej jazdy a drugi po tankowaniu co do spalania to na baku 45 litrów robię spokojnie ponad 900 dało by się więcej ale kusi jazda dynamiczna,ma prawie 5 tyś spokojnej jazdy , pełna kontrola drzwi otwartych pasów nie zapiętych termometr zewnętrzny, światła przeciw mgielne, wyświetla komunikaty o przymrozkach na centralnym wyświetlaczu no i kiera steruje radiem i komórka oraz multimedialnym Windowsem, lewar z kierą obszyte skórą, materiały wykończeniowe dość dobre, plastiki mają wrażenie dość trwałych odpornych na zarysowania, pojemność bagażnika taka sama jak w Fabii ale autko jest szersze zdecydowanie i dłuższe, co do silnika to common rail drugiej generacji wykonany w całości z aluminium, turbina bez zmiennej geometrii łopatek no i sprężarka, to cudo jeździ na oleju 5w30 long life z normą c2,b2 o niskiej zawartości popiołów , interwał wymiany oleju to 30 tyś lub 2 lata, przeglądy według rozpiski co 30 tyś, więc lać i jeździć i korzystać z gwarancji trzy letniej bez limitu km. jak najmniej oczywiście, zapewne koledzy powiedzą czemu nie Skoda a szkoda w trójmieście objechałem dealerów i mi podziękowali bo rocznik 2000 za stary a z ogłoszeń to jak pisałem wcześniej dawali 9 taka to se odpuściłem i pojechałem przez KIA bo Venga mi się widziała ale to samo więc Opel Corsa ale za te pieniądze to 1.2 w benzynie o co to nie sobie powiedziałem, przypadkiem kolega mnie podwiózł w/w fiatem i kazałem mu się tłumaczyć jak jest z tym jego GP po dłuższym namyśle wszedłem na nie winny rekonesans i skończyło się rezerwacją i podejściem do wyceny mego SDI i przeszedł bez mrugnięcia całą ścieżkę diagnostyczną wraz z grubością lakieru i nic czysty dali mi 12 tyś jak chciałem i wyobraźcie sobie że sprzedali w trzeci dzień tu link http://www.autotrader.pl/...2000/111090041/ oferta jest nie aktualna bo autko sprzedane było w styczniu, więcej nie mam co pisać bo za mało przejechane mam ale w tym roku ok 40 tyś będzie zrobione a bym zapomniał rozrząd łańcuszek, silnik ma przejechać 250 tyś bez żadnych wymian według producenta Bielskiej fabryki Fiat-GM Powertrain, czas pokarze, pozdrawiam kolegę Pawko.
Jak są pytania co do autka to odpiszę.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|