Witam, Niedługo miną 3 tygodnie odkąd zareklamowałem po raz drugi T230. Tym razem nie wrócił na czas, więc piętnastego dnia od złożenia reklamacji zgłosiłem się do salonu(Idea) po nowy telefonik. Po rozwiązaniu, jak to zwykle nie tylko w salonach Idei bywa, kilku nierozwiązywalnych problemów (Pani: nie przyjmujemy pism skierowanych do producentów, Ja: kierownika salonu, Kierownik: zazwyczaj nieeeeee, ale proszę zostawić) złożyłem pismo o wydanie nowego telefonu i czekam.. W związku z tym proszę o pomoc: 1. Ile czasu trwa rozpatrywanie takiego 'podania o wymiane aparatu w związku z niedotrzymaniem warunków grawancji' w SE? 2. Ile może to trwać maksymalnie? 3. Czy jest jakaś szansa, że podanie nie zostanie rozpatrzone pozytywnie? IMHO podanie jest wogóle rzeczą bezsensowną, powinno być tak - mieli naprawić w 14 dni, dzień później odbieram nowy telefon Erol
Użytkownik Erol napisał: Witam, Niedługo miną 3 tygodnie odkąd zareklamowałem po raz drugi T230. Tym razem nie wrócił na czas, więc piętnastego dnia od złożenia reklamacji zgłosiłem się do salonu(Idea) po nowy telefonik. Po rozwiązaniu, jak to zwykle nie tylko w salonach Idei bywa, kilku nierozwiązywalnych problemów (Pani: nie przyjmujemy pism skierowanych do producentów, Ja: kierownika salonu, Kierownik: zazwyczaj nieeeeee, ale proszę zostawić) złożyłem pismo o wydanie nowego telefonu i czekam.. W związku z tym proszę o pomoc: 1. Ile czasu trwa rozpatrywanie takiego 'podania o wymiane aparatu w związku z niedotrzymaniem warunków grawancji' w SE? 2. Ile może to trwać maksymalnie? 3. Czy jest jakaś szansa, że podanie nie zostanie rozpatrzone pozytywnie? IMHO podanie jest wogóle rzeczą bezsensowną, powinno być tak - mieli naprawić w 14 dni, dzień później odbieram nowy telefon Erol Racja, 14 dni roboczych, czyli 17 dni kalendarzowych. Po przekroczeniu tego terminu serwis powinien poinformowac Ciebie o przedluzeniu naprawy. Nalezy pamietac, ze salony nie odpowiadaja za niedociagniecia serwisow [o czym szaraki nie bardzo chca sie przekonac]. Ale niestety wszystkie obelgi i krzyki splywaja wlasnie na pracownikow salonow, ktore to tylko posrednicza w procesie przekazywania telefonow do napraw do serwisow. Pigus
Mam takie pytanko, mianowicie czy jest jakos sprecyzowany czas transportu do i od serwisu po zgloszeniu reklamacji? Bo mija mi za 2 dni owe 14 dni roboczych na naprawe (nie zanosi sie cos na wykonanie w terminie) i nie wiem po jakim czasie wystosowac pisemko o wydanie nowego aparatu. Czy wogole to jest sprecyzowane, czy po prostu bede musial byc bardziej upierdliwy? Macie z tym jakies doswiadczenia w Idei?
Więc jeśli to gwarancja to warunki muszą być w gwarancji.
Jeśli telefon kupiony w zeszłym roku i rękojmia - bodajże 14 dni. Jeśli telefon kupiony w tym roku i oddany do naprawy na podstawie 'niezgodności z umową' - ustawa z tego co pamiętam nie określa maksymalnego terminu dokonania naprawy. Głowy za te dwa ostatnie nie dam. Lepiej zobacz i pytaj tutaj: www.federacja-konsumentow.org.pl.
Witajcie! Na poczatku lutego br. kupilem w Mediamarkcie obiektyw Tamron 28-300 mm do Nikona. Kilka tygodni temu cos sie z nim stalo - po zamontowaniu go do aparatu przyslona byla caly czas maksymalnie przymknieta, tak ze w wizjerze widac bylo tylko zarysy przedmiotow, ktore chcialem sfotografowac. Jako ze sprzet prawie nowy - zanioslem go do serwisu w tymze Mediamarkcie. Przyjeli go do naprawy - dostalem papierek "Zlecenie naprawy nr..." na ktorym napisano m. in. "Z uwagi na koniecznosc dostarczenia sprzetu do autoryzowanego serwisu naprawa zostanie dokonana w terminie nie przekraczajacym 21 dni liczac od daty przyjecia sprzetu do naprawy. termin ten moze ulec wydluzeniu w wypadkach przewidzianych w karcie gwarancyjnej". Nadmienie ze karta gwarancyjna zostala zabrana przez serwisanta wraz ze sprzetem. Minelo 19-20 dni i otrzymalem telefon z Mediamarktu, w ktorym dowiedzialem sie ze bede musial poczekac jeszcze miesiac ze wzgledu na koniecznosc sprowadzenia specjalistycznego podzespolu zza granicy. Obiektyw jest mi bardzo potrzebny. Stad wiec pytanie - czy moge zrobic cos wiecej niz tylko czekac przez ten miesiac. Pozdrawiam i czekam na porade N.
pile bo licza sie godziny - w sobote firma jest czynna do 14 a potem bedzie juz po ptakach. Czy istnieje jakis przepis (wynikajacy z rękojmi, gwarancji czy czegos innego) zmuszajacy sprzedawce do wymienienia rzeczy na nowa po wykryciu wady w terminie 3 (lub ilus tam dni - po ilu maksymalnie dniach?) od zakupu? Chodzi mi o to aby nie oddawac do naprawy gwarancyjnej co zapewnie potrwa 3 lub wiecej tygodni - tylko zeby mi od reki (lub prawie od reki - czyli zaraz po udowodnieniu /czy tez uznaniu przez sprzedawce/ sprzedawcy, ze wada rzeczywiście istnieje) wymienili aparat (chodzi tu o aparat telefoniczny) na nowy. pzdr matjaw
Możesz skorzystać z prawa rękojmi tylko że wtedy rezygnujesz z gwarancji!!. Sprzedawca musi dokonać jak najszybszej naprawy czyli ma 14 dni roboczych jeżeli nie zdąży musi dać nowy aparat tel. i w tym momencie nie użerasz się z serwisem i z nie wiadomo jakimi terminami napraw. Żagiel ----- Original Message ----- From: "matjaw" <mat@wp.pl To: <pl-soc-pr@newsgate.pl Sent: Friday, March 29, 2002 11:54 PM Subject: Pilne - prosze o pomoc
pile bo licza sie godziny - w sobote firma jest czynna do 14 a potem bedzie juz po ptakach. Czy istnieje jakis przepis (wynikajacy z rękojmi, gwarancji czy czegos innego) zmuszajacy sprzedawce do wymienienia rzeczy na nowa po wykryciu wady w terminie 3 (lub ilus tam dni - po ilu maksymalnie dniach?) od zakupu? Chodzi mi o to aby nie oddawac do naprawy gwarancyjnej co zapewnie potrwa 3 lub wiecej tygodni - tylko zeby mi od reki (lub prawie od reki - czyli zaraz po udowodnieniu /czy tez uznaniu przez sprzedawce/ sprzedawcy, ze wada rzeczywiście istnieje) wymienili aparat (chodzi tu o aparat telefoniczny) na nowy. pzdr matjaw
-- Określ Swoje potrzeby - my znajdziemy ofertę za Ciebie! [ http://oferty.onet.pl ]
On Fri, 29 Mar 2002, matjaw wrote:
[...]
+ Czy istnieje jakis przepis (wynikajacy z rękojmi, gwarancji czy czegos + innego) zmuszajacy sprzedawce do wymienienia rzeczy na nowa po wykryciu wady + w terminie 3 (lub ilus tam dni - po ilu maksymalnie dniach?) od zakupu?
AFAIK nie.
+ Chodzi mi o to aby nie oddawac do naprawy gwarancyjnej co zapewnie potrwa 3 + lub wiecej tygodni - tylko zeby mi od reki (lub prawie od reki - czyli zaraz + po udowodnieniu /czy tez uznaniu przez sprzedawce/ sprzedawcy, ze wada + rzeczywiście istnieje) wymienili aparat (chodzi tu o aparat telefoniczny) na + nowy.
MOŻE się zdarzyć, że dostawca sprzedawcy (hurtownik) daje taki rodzaj rękojmi (nieoobowiązkowej !) owemu sprzedawcy - wtedy jest szansa. Inaczej... marnie.
Pozdrowienia, Gotfryd
On Fri, 29 Mar 2002, matjaw wrote: Czy istnieje jakis przepis (wynikajacy z rękojmi, gwarancji czy czegos innego) zmuszajacy sprzedawce do wymienienia rzeczy na nowa po wykryciu wady w terminie 3 (lub ilus tam dni - po ilu maksymalnie dniach?) od zakupu?
Nie. Sprzedawca powinien uczynić to niezwłocznie, ale terminu zawitego nie ma.
Chodzi mi o to aby nie oddawac do naprawy gwarancyjnej co zapewnie potrwa 3 lub wiecej tygodni - tylko zeby mi od reki (lub prawie od reki - czyli zaraz po udowodnieniu /czy tez uznaniu przez sprzedawce/ sprzedawcy, ze wada rzeczywiście istnieje) wymienili aparat (chodzi tu o aparat telefoniczny) na nowy.
W ramach rękojmi? Wątpię czy się uda.
reklamacja po 14 miesiącach od daty zakupu dzień dobry!
po lektrze wielu wątków na forum doszłam do przekonania, że mogę
reklamować wadliwy towar (pralka 2 krotnie naprawiana, obecnie znów
zepsuta oraz aparat fotograficzny, dla którego właśnie ubiegła 12-
mies. gwarancja i się zepsuł) na podst. ustawy o sprzedaży
konsumenckiej; moje wątpliwości wzbudza jednak zapis ustawy,
mówiący, że "sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeśli towar
konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową"; czy
warunek ten jest spełniony, jeśli pralkę kupiłam 1,5 roku temu, na
początku funkcjonowała (czyli w chwili wydania była teoretycznie
zgodna z umową)? i drugie pytanie: ze względu na upływ czasu (> 6
mies.) nie działa domniemanie istnienia niezgodności w momencie
wydania -> ciężar dowiedzenia, że niezgodność miała miejsce,
spoczywa na konsumencie; w jaki sposób dowodzi się tej niezgodności
(w szczególności jeśli - jak wspomniałam - w międzyczasie pralka
była używana/ funkcjonowała)?
kolejna moja wątpliwość dotyczy sposobu zgłoszenia reklamacji i
żądania wymiany sprzętu na nowy - czy w przypadku pralki muszę ją
dostarczyć do sklepu czy też tylko złożyć reklamację w formie
pisemnej, a odbiór sprzętu ode mnie pozostawić sklepowi (ew. wskazać
to oczekiwanie w piśmie reklamacyjnym)?
a tak na marginesie uważam, że zapisy tej ustawy są mocno
nieprecyzyjne - choćby ze względu na powstające ww wątpliwości;
ponadto - co oznacza " odpowiedni czas naprawy lub wymiany"?
wydaje się, że autorzy niezbyt trafnie oddali intencję prawodawstwa
UE, które mówi raczej o sytuacji, w której przedmiot/ towar nie
spełnia warunków umowy zawartej ze sprzedawcą w chwili dokonania
transakcji zakupu, a nie o tym, że w tylko w chwili wydania ma być
zgodny z umową; a przez następne 2 lata to już nie?
bardzo proszę o odpowiedź na moje wątpliwości
a jako ciekawostkę cytuję fragment z regulaminu sklepu
internetowego, w którym kupiłam pralkę, zamieszczonego na ich
stronie internetowej - postanowienia mocno mieszają pojęcia i prawa
z różnych ustaw i wprowadzają konsumenta w błąd:
...
Reklamacje
1. Zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
oraz o zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 roku, MF
Electronics odpowiada wobec Kupującego za niezgodność towaru z umową
na warunkach określonych tą ustawą. W przypadku stwierdzenia
niezgodności towaru z umową w okresie 10 dni od daty zakupu, pismo o
niezgodności towaru z umową opisujące tą niezgodność oraz żądanie
usunięcia tej niezgodności (najlepiej dołączyć opinię autoryzowanego
serwisu producenta na temat usterki), Kupujący powinien wysłać za
pośrednictwem firmy spedycyjnej "Siódemka" na adres firmy MF
Electronics na własny koszt. (Ustawa stanowi że na koszt sklepu)
2. MF Electronics ustosunkuje się do żądania Kupującego w terminie
natychmiastowym. Jeżeli rozstrzygnięcie będzie wymagało dodatkowych
ekspertyz technicznych wykonanych przez Autoryzowany serwis
producenta termin odpowiedzi może wynieść maksymalnie 14 dni od daty
otrzymania pisma.
3. W przypadku gdy żądania kupującego uznane zostaną za zasadne MF
Electronics ponosi wszystkie koszty związane z dostawą nowego
sprzętu lub naprawą wadliwego.
4. Dostawa nowego sprzętu możliwa jest dopiero po otrzymaniu
wadliwego modelu. Wadliwy model nie może nosić śladów użytkowania,
jak również musi posiadać oryginalne opakowanie. Przy wysyłce
sprzętu należy pamiętać o jego ubezpieczeniu na kwotę 20.000zł bez
względu na wartość przesyłki
5. Podstawą rozpatrywania spraw reklamacyjnych oraz zwrotów jest
opinia serwisu danej marki, stwierdzająca usterkę bądz wadę w
działaniu reklamowanego sprzętu.
Postanowienia końcowe
1. Składając zamówienie Kupujący akceptuje powyższy regulamin.
...
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|