Jak oddasz samochód dla lakiernika to powiedzą ci tak:
albo malujemy cały element - koszt demontazu, szlifowania, malowania i montazu + malowanie elementów obok, bo będzie wyraźnie widać różnice w kolorze (auto nie nowe, wiec lakier lekko wyblakły). Raczej nieopłacalne ze względu na $$$
albo zrobią coś, co możesz zrobić równie dobrze sam:
idziesz do lakiernika lub sklepu z farbami, tam pan sprawdza ci kolor lakieru (jest gdzieś na nadwoziu wybity) i za 10-20zł robi ci 25ml lakieru. Ty odłuszczasz powierzchnie, bierzesz malutki pędzelek i zamalowujesz ubytek. Wygląda to beznadziejnie, wiec jak lekko przeschnie, to zbierasz nadmiar farby szmatką. Teraz musisz zabezpieczyć to lakierem bezbarwnym, robisz to identycznie jak z właściwym. Na koniec możesz przlecieć pastą polerską lekko ścierną. Oczywiście nie wygląda to idealnie i trawłość ma ograniczoną, ale na pewno wygląda lepiej, niż ubytek w lakierze :) (sam robiłem, więc wiem ;))
Odradzam wszystkie wynalazki w stylu "kredki do lakieru" i inne "gotowce". Kupiłem kiedyś 2 różne kredki żółte, po malowaniu lakier zrobił się zielony :D i zeszło po pierwszym myciu wodą z mydłem
Użytkownik Ghazi edytował ten post 28 marzec 2008 - 09:05
jeżeli Ci się udało trafić z kolorem to jesteś osobą 1 na 100....ja założyłem maskę poliftową i identycznym kolorze...ale odcień od reszty samochodu różnił się o 1/2 tonu...mój już przyblakł a maska jeszcze nie i chcąc nie chcąc i tak była do malowania..
U mnie też rude wyskoczyło po zimie. Mam zamiar po prostu te miejsca zjechać do blachy, pomalować minią lub brunoxem, zaszpachlować i polakierować.
Dzisiaj zacząłem się zastanawiać czy czasem nie byłoby warto oddać samochód do lakiernika, żeby zajął się rdzą i na wierzch położył nowy lakier. Tylko pytanie - ile może kosztować takie lakierowanie - ten sam kolor i lakier tylko na zewnątrz?
raczej nie oplacalne jest malowanie calego auta. jak juz planujesz postawic do blacharza i nie ma zbyt duzych ognisk to wystarczy oczyscic porzadnie dobrac kolor i prysnac te elementy kltore potrzeba. u mnie znajomy za lakierowanie bierze 100zl od elementu wiec latwo jest przeliczyc. w normalnych serwisach koszta to okolo 300-350zl
Tez sie przychylam do opini kolegow... Sam dalem za swoja 323F niecale 8000 ale tak - wymienilem olej i filtry, kupilem 2 nowe opony, zderzak poszedl do malowania bo byl lekko wgnieciony, tu dywaniki, tam jakies srodki czyszczace, tu sprawdzilem zbieznosc, tam ustawilem swiatla, tu trzeba bylo nasmarowac, tam kupic smar, zmienic plyn hamulcowy, wywalic wode z chlodnicy i wlac Dynagelu na zime, tu to, tu tamto i sro - i wsumie wyszlo grubo ponad 10000... Mam jeszcze w zanadrzu jakis 1k na nieoczekiwana naprawe (tfu, tfu)...
Takze prawda jest taka ze przy samochodzie ponad 10letnim zawsze trzeba miec jeszcze z 1/4 wartosci auta w kieszeni bo nie wiadomo nigdy co i jak... To nie nowka ze wyjezdzasz z salonu i martwisz sie tylko czy masz plyn w zbiorniku od spryskiwaczy... Do takiego auta zawsze trzeba niestety dolozyc - mniej lub wiecej...
Takze nie wydawaj calej kasy na samochod bo moze Cie czekac niemila niespodzianka jak cos padnie a Ty juz bedziesz mial puste kieszenie.
pozdr
Widzę że sporo osób uczestniczyło przy jej budowie Podoba mi się ten lakier. Trochę podobny chyba jest do koloru Subaru Imprezy, prawda? Mój kumpel w Corsie ma taki i samochód wygląda rewelacyjnie. Jakbym miał malować w przyszłości furę, to trysnąłbym ją właśnie na taki kolor
Gratuluję pomysłowości i wyczucia estetyki
Pozdrawiam.
W Bristolu to robilem..
Po wymianie intercoolera jakby mocy przybylo toche i kopcenie sie zmniejszylo ale nie jest chyba w 100% tak jak powinno byc,bedzie trzeba turbawke sprawdzic...
Co do malowania to sam nie wiem jak to mozliwe ale "rysa" ktora byla zniknela..jest ona na drzwiach ale dalej nadkole jest jak nowka...
Mi dali nowke Micre z jakiegos warsztatu blacharskiego ale pewnie dlatego, ze bylem tam na 5min przed zamknieciem a nie mieli nic swojego.Zadzwonili do kogos i za 5 min samochod byl..
Cel malowania kopert jest taki, aby na nich nikt nie parkował, by było miejsce do przejazdu/manewrowania (np wyjazd z garażu lub hali garażowej).
U nas na wniosek mieszkańców została namalowana jedna koperta przy wyjeździe z hali garażowej - jest ona niezbędna ponieważ jest tam fragment drogi gdzie trudno jest "wykręcić" jeśli jakiś samochód stanie miejscu obecnie namalowanej koperty.
Oczywiście o niektórych kopertach możemy podyskutować.
Pytanie jest takie:
Jak oznaczyć miejsce, gdzie kategorycznie nie wolno parkować (pomijam fakt, że na naszym osiedlu obowiązuje znak, że wolno parkować tylko tam gdzie są wyznaczone miejsca).
I jeszcze jedno, w biurze BN Nieruchomości za szybą wisi ogłoszenie o sprzedaży miejsc postojowych w halach garażowych w kilku różnych budynkach - może ktoś się skusi i będzie miał spokój z parkowaniem. Ja takie miejsce kupiłem i sobie chwalę.
" />Muszę przemalować elementy drewna w kokpicie z Dedry na AL .
Panel pokręteł nawiewów zeszlifowałem do AL ,popielniczka,ramka radia do malowania .
Zastanawiam się co zrobić z listwą pod licznikem ,nie chcę przesadzić .
Myślę ,że czrny mat będzie odpowiedni dla niej .
Może ktoś ma przemalowane wnętrze .
Kolor samochodu zewnątrz będzie
biała perła -ciemno niebieski .
Czy może te dwa kolory w tym samym stylu wstawić do środka zamiast AL.
" />nie ma zdjęc lewej strony
co do malowania - miernik grubości lakieru i ogień
pooglądać płyny, wejść pod samochód i popatrzeć na progi, rzucić okiem na podłużnice
można się pokusić o wykręcenie świec i sprawdzenie ciśnienia sprężania
nadkola możesz łatwo sprawdzić czy były dłubane - przejedź palcem po zagiętej krawędzi blachy - jak gdzieś nie będzie idealnie, to wiadomo, że dłubane
zobaczyć klocki, tarcze, opony, przejechać po dziurach czy nic nie tłucze, sprawdzić datę ważności legalizacji butli gazowej - zawsze jakiś powód do zbicia paru złotych
jak będziesz w kanale to popatrz i posłuchaj swożni, a właściciel niech robi krótkie, szybkie ruchy kierownicą - czy nic nie stuka
oczywiście przyjrzeć się "z kąta" czy się odcienie lakieru zgadzają
sprawdzić numery - na podszubiu, na tabliczce, w dowodzie i karcie pojazdu ma być tak samo
... A co do farby to podobno super ta do jachtów kilka osób z forum ta malowała ale ta do samochodów też będzie ok w końcu samochody ja maja
Możesz odnaleźć kto malował taką farbą, komu dobrze to wyszło? To tak dla zebrania informacji czym najlepiej malować.
" />
">Piłowanie do odcięcia jest bez sensu.
Tylko w dieslach
A co do szukania to ja też szukam Jak narazie znalazłem jedną co odpowiadała mi wyposażeniem, ale jak pojechałem oglądać to stan karoserii był opłakany, każdy element do malowania się nadawał... Aczkolwiek przy tym co dzisiaj oglądałem (brat też szuka samochodu, bo swój skasował) to nic. Ogólnie lakier nie był porysowany, za to rdza wszędzie (dosłownie wszędzie) jedynie plastiki nie były pordzewiałe
" />Jezeli chodzi o tego goscia od aerografu (to tokmada@poczta.wp.pl
nie istnieje ) spoko ale znalazlem Firmę PLASTER (chyba) i oni mowia Cytuje:
Malujemy również na samochodach osobowych.
koszt takiego malowania uzależniowa jest od wielu czynników takich jak:
-wielkość samochodu,
- wielkość rysunku na samochodzie ( czy ma być to rysunek np. na masce
drzwich czy na całym samochodzie),
- od stanu blachy,
- od projektu.
Cena może się wachać od 500zł do 4000zł Netto.
wiec niby wszystko gra tak czy siak dzieki za interwencje. Pozdrawiam HaQ
" />Już odokleiłem bo rzeczywiście troche tego za dużo i z górnej części przedniego zderzaka też. jak myslicie jak by okleić maskę, dach, i tylnią klape bez zagięcia czarnym matem to dobrze będzie się prezentować?? Mi się wydaje że chyba będzie spox. A co do malowania Vince to potem jakim bezbarwnym trzeba to pomalować specjalnym do lexanu czy może byc taki zwykły powiedzmy do samochodów?
Michale Fotki robiłem na warsztacie, wieczorem i aparatem z komórki. Efekt "brokatu" o którym mówisz jest spowodowany tym faktem.
Zdaje sobie z tego sprawę, widzę że użyłeś ostrego światła do oświetlenia modelu, a tutaj potrzeba miękkiego rozproszonego światła.
Dobrze wiesz, że dostępność tego typu materiałów jest silnie ograniczona w naszym kraju.
Nie mam pojęcia o czym piszesz, farby TS Tamiy są ogólnie dostępne, ewentualnie trzeba zamówić i chwilkę poczekać, farby Gunze również są ogólnie dostępne w kilku sklepach, C159 Super Silver jest bardzo fajnym srebrnym metalizerem na karoserię samochodu.
Alcladami również można śmiało malować karoserię, efekt jest najdelikatniejszy z możliwych.
Ponadto... farby samochodowe są bardzo przyjemne w użyciu...
Oj, o tym było już wiele wątku, zróżnicowanie zdań sięgało zenitu, jednak zdecydowana większość modelarzy uważa tak jak napisałem "metaliczne farby do samochodów w skali 1:1 nie nadają się do zastosowania w modelarstwie, ze względu na wielkość metalicznego pigmentu"
" />wspominałeś kiedyś o malowaniu samochodu na ten kolor
i tak się na compacie prezentuje
Jak W Temacie Jaki byście położyli kolor na samochód Seat Toledo. Bo jest w sumie cały do malowania orginalnie jest czarny lecz nie bardzo mi się uśmiecha
ja osobiscie walnalbym meksykanska czerwien
Szukam pracy: najlepiej stalej ,na umowe.
Posiadam Numer personalny,konto w banku
Mezczyzna,100% abstynencji.
samochod,prawo jazdy katB,
Doswiadczenie zawodowe
2010 prace remontowe wykonczeniowe
dorywczo (wymiana i malowanie fasad,ukladanie podlog,
szpachlowanie,malowanie,docieplanie,
2009-2010 do konca kwietnia
praca w zakladzie mechaniczno slusarskim
w Stockholmie
obsluga frezarek i tokarek
gwintownice,szlifierki,wykanczalnia detali
1997-2009
Dzialalnosc gospodarcza w zakresie
-uslug remontowo-budowlanych
-montazu i serwisu stacji uzdatniania wody
-serwis urzadzen technicznych
1987-1997
Praca w firmach budowlanych prywatnych
glazura,terakota,klinkier,prace malarskie,gladzie,
szpachlowanie,malarskie na wysokosciach,
tynkarskie,murarskie,podlogi(deska,panel)
drobne stolarskie i hydraulczne itp.
1985-1987
Pomorskie Zalady Aparatry Elektrycznej Ema Apator
-tokarz
1980-1985
Zaklady Urzadzen Okretowych w Toruniu "Metalchem"
-odlewnia zeliwa
-szlifiernia
Dodatkowe umiejetnosci
âÂË obsluga komputera
âÂË prawo jazdy kat B
Znajomosc jezyków obcych
angielski podstawowy - komunikatywny
Dodatkowe informacje
âÂË pracowitosc, rzetelnosc i odpowiedzialnosc, pelna abstynencja
âÂË kreatywnosc,zaangazowanie,lojalnosc
Szukam normalnej,8,9-godzinnej pracy,
w Sztokhlomie,lub cala Szwecja.
Darek,tel: 767788091
Ale powiedziałeś co wiesz na temat wypadkowosci tego samochodu? Myślę, że gosciu wie co kupił i wie co sprzedaje i to chyba od początku.
nie, nic nie mowilem na temat raportu z carfax, z reszta nie spodziewalbym sie innej odpowiedzi niz tej o ktorej mowilem "ja takie auto kupilem i takie sprzedaje, wiem ze bylo malowane to i to, reszta do sprawdzenia w aso"
na pytanie o kraj pochodzenia, Pan powiedzial ze sprowadzony z us&a i ze ogolnie wiadomo ze cos tam zawsze jest do zrobienia w takich autach, ze malowanie bylo robione w kraju, wie ze blotnik malowany bo sam sprawdzal miernikiem i wsio
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl