Jolo witam.czytam twoje opinie i stwierdzam że jesteś specjalistą w koltecu.mam od paru dni mazdę 626 z koltec 392.kupiłem przyjechałem na gazie.po miejscu pojeżdziłem dzień i koniec jazdy na gazie.po automatycznym przełączeniu na gaz zaraz silnik gaśnie to samo jak chce zapalić na gazie przy ciepłym silniku-zapali i drazu gaśnie.o co chodzi.przeczyszczony rozdzielacz i dalej nic.gość który sprzedał auto mówił że wymieniał kable.auto ma przejechane 200 tys.co zrobić nie ma tu fachowca jechać odrazu do krakowa czy pobawić sie w regenerację i czyszczenie.kupić zestaw na allegro-piszą że orginalny.mam już nerwy bo myślałem że nie będzie dużych problemów z gazem.proszę o radę. z góry dziękuję.
Użytkownik bakla edytował ten post 09 marzec 2009 - 01:44
Stoję przed wyborem - zmieniam samochodzik z Astry na coś większego i zawężyłem krąg moich poszukiwań do dwóch modeli...
http://img342.imageshack.us/img342/772/mazdaupzw3.jpghttp://img342.imageshack.us/img342/7448/vectraupbv4.jpg
http://img374.imageshack.us/img374/2528/mazda2upmd6.jpghttp://img374.imageshack.us/img374/521/vectra2upaw3.jpg
Co wybrać? Chciałbym samochód którym się przyjemnie jeździ, z dobrym komfortem resorowania (łódzkie dziury i kocie łby).
Bezawaryjność jest atutem, ale z drugiej strony obawiam się że w razie potrzeby to ceny serwisowania Mazdy sprawią że osiwieję przed 30tką.
Jak wygląda sprawa wyciszenia - Mazda lepsza czy Viki?
Osiągi - to już się orientowałem, 2.0 Mazdy jest troszeczkę szybsza od Viki 2.0. No ale w Viki mamy jeszcze do wyboru legendarną V6 :cool: która każdą Mazdę objedzie :cool:
Wszelkie opinie/uwagi są mile widziane. Przekonajcie mnie rzeczowymi argumentami że Viki jest the best! :grin:
Z góry dzięki,
Grid
Xantii Ci nie będę proponował, bo będą na mnie tutaj krzyczeć że Ci wciskam auto dla zgredów
-Odpuść sobie Megane- same kłopoty. Za to Laguna od początku była w miarę mało awaryjna (poza ostatnimi silnikami diesla, z bardzo czułymi turbinami).
-Fiat ma solidne silniki 1.9, ale Bravo jednak odpada bo to trzydrzwiówka (a Brava jest niezbyt ładna).
-Mitsubishi- jak najbardziej, tyle że raczej benzynówki- diesle w starszych rocznikach były z Francji i miały bardzo małę moce.
-Mazdy 323, 626 to trwałe i solidne auta- ale diesle jak w Mitsubishi
-Ford Focus- w miarę nowoczesne wnętrze, świetne zawieszenie i kierowalność, awaryjność w normie
-Galanty EVO 6 są bardzo łądne i zadziorne- ale trudno będzie kupić nie zlumpiony model w tej cenie.
-Civic- wiadomo- ale ciężko znaleźć w Polsce bezwypadkowy model.
-Grupa VW- tu nie trzeba opisywać- solidność trochę ponad normę, toporne wnętrza, dobre diesle mimo lekkiego "zacofania" konstrukcji w porównaniu do reszty firm (bez Common Rail).
Oczywiście to subiektywne opinie
Witam!
Kilka dni temu pytałem się o głośniki do mojego Probe. Trochę pod wpływem Waszych sugestii, trochę pod wpływem innych opinii kupiłem uDimension EL Comp. Muszę przyznac, że wraz z subem EL S104 tworzy to poprawną i miłą w odsłuchu całośc. Ale teraz nie o tym. Obecnie, moje drugie auto - Mazda 626 GE - stoi u kolegi z forum mazdaspeed, który wykonuje dla mnie całą zabudowę. Auto jest w wygłuszone w całości prócz podsufitki i przegrody silnika. Okablowanie Eagle, wzmacniacz 4-kanałowy RF T600-4 i subwoofer JL Audio 10W3W3. Kupuąc w US klocki zdecydowałem się na zestaw RF T1652s. Jednak po pierwszym odsłuchu okazało się, że sporo odstaje od reszty i nie spełnia moich oczekiwań. Przede wszystkim ma 100x za ostry tweeter - tego nie toleruje - sopran musi byc łagodny i naturalny. Bas jest powiem szczerze niezły, ma kicka, ale bez rewelacji. W związku z powyższym pragnę zasięgnąc Waszej opinii co do zestawu na przód pod mój już założony wzmak, kable, suba i oczywiście przygotowane wygłuszenie. Nie wiem tylko czy jest sens iśc w pasywkę na 3-way, czy lepiej skupic się na dobrym 2-way...
Oto moje propozycje:
1. u-Dimension ProX Comp 6
2. Morel Dotech Ovation
3. Helix RS 63 - to zestaw 3-way, ale moge miec go praktycznie za 1/2 ceny
4. μ-Dimension Jr. Pro 6 (ten sam tweeter i zwrotka co w ptk. 1, inny woofer, cena sporo niższa)
Proszę Was o pomoc i rady. Głównie nie wiem czy jest sens dokładac na tym wzmaku do zestawu Helixa prawie 1000zł ... osobiście chodzi mi o łagody tweeter, dużą dynamikę i mocnego kicka.
Pozdrawiam
Łukasz
Ogladalem ten program. Ogolnie to gdyby był to benzyniak to wszystkie opinie były by raczej na miejscu. Prowadzacy bardzo pozytywnie wypowiadał sie wogóle o Mazdzie. Oczywiscie wychwalanie tego turbo diesla tez rzuciło mi sie na uszy i bardzo mnie zraziło - jak dla mnie to raczej dali i nie przygotowali sie do tego programu. Prowadzacy twierdził m.in. ze (cytuje raczej z pamieci)
"Mazda to bardzo dobry samochód, a Mazda i Diesel to juz wogóle super"
"Diesel Mazdy jest bardzo nowoczesny"
"Oszczedny i bezproblemowy silnik"
"Tylko lać i jeździć - wogole malutko pali"
i takie tam pierdoły....
O dziwo nic nie wspomniał o bardzo funkcjonalnym wnetrzu - rozkladanym przednim fotelu, rozkladanej i przesuwanej tylniej kanapie. Wg. niego BJ-ta jest ciasnym autem co wogole mi nie pasuje gdyz sadze ze jest to jeden z wiekszych kompaktów przełomu wieków (płyta podłogowa bodajrze z 626 )
Wiec generalnie sadze ze wątek o Mazdzie turbodieslu był niewypałem - oczywiscie z Naszego puntku widzenia mozemy być zadowoleni, gdyż w ogolnopolskim programie motoryzacyjnym Mazda została wychwalona pod niebiosy.
Jedynie w podsumowaniu - tu wypowiadał sie inny dziennikarz - było coś tam powiedzianie ze internauci narzekaja na mazdowskie turbo diesle.
Tak czy owak z obiektywego punktu widzenia TVN Turbo wprowadził ludzi w błąd oceną DiTD Mazdy.
Witam
Właśnie zamierzam kupic sobie mazdę 626 i zastanawiam się na silnikami 1.8 16V, lub 2.0 16V. Głownie chodzi mi o średnie zużycie paliwa a dokładnie, czy jest spora różnica w spalaniu pomiędzy silnikami 2.0 16V i 1.8 16V ( mam upatrzone dwie mazdy: mzada z silnikiem 2.0 16V rocznik 1994 i mazda z silnikiem 1.8 16V rocznik 1992). Nie proszę o porady typu: porównaj dane podawane przez producenta, chodzi mi o opinie osób użytkujących takie autka. Jeżeli możecie to proszę napiszcie ile wynosi średnie spalanie waszych samochodów. Oczywiscie ma na myśli spalanie benzyny. Jakie są różnice mocy wiem: 2.0 16V - 135KM (nowsze modele podobno 140KM, ale nie wiem czy mazda z 1994 roku zalicza się do nich - tu też proszę o informację na ten temat) 1.8 16V 105KM. Moc nie jest dla mnie taka istotna (byle by było ok 100kM), głownie chodzi mi o to nieszczęsne spalanie (miesięcznie robię duży przebieg ). Oczywiście mogę założyć gaz, lub kupić mazdę z gazem ale nie o to chodzi, chcę dowiedzieć się jakie będą koszty tankowanie w przypadku benzynki.
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy mojego upragnionego autka :-)
prosilbym jeszcze o napisanie mi najgorszej wersji gdybym kupil ta mazde i okazalo sie ze byl dolany ceramizer czy motodoktore co najgorszego moze mnie czekac i ile pieniedzy moze mnie to kosztowac
To że był dolany ceramizer czy motodoktor to nie jest żaden problem. Od tago się nic nie zepsuje (moja opinia). W klubie jeździ sporo osób na ceramizerach i raczej nikt nie narzeka tzn. nikt nie mówi że jest gorzej, a sporo osób wręcz chwali. Nie znam nikogo kto jeździłby na motodoktorze.
Jeżeli (powtórzę), jeżeli było coś takiego zalane to tylko i wyłącznie z jednego powodu. A powód jest prozaiczny.
Silnik kopcił. A te silniki kopcą dlatego, że zapiekają się pierscienie olejowe na tłokach. W najgorszym przypadku posiadacza takiego pojazdu czeka wymiana owych pierścieni oraz uszczelniaczy zaworowych.
Koszt?
Pierścienie, uszczelniacze, uszczelki.
W przypadku silnika FS (2.0 z 626) można się zamknąć w kwocie do 800zł robiąc to dobrze, ale samemu (tak zrobił np. forumowicz sołtys).
W innym przypadku musisz liczyć się z robocizną dla mechanika. I tutaj koszty z reguły przekraczają 2000zł.
Zawsze można to olać i przy kolejnej wymianie oleju również zalać profilaktycznie ceramizer. Jak nie pomoże to można się przyzwyczajać do dymów z tyłu auta i ubywania oleju. Poza tym nic innego/złego cię nie czeka.
Ot, cała filozofia.
pozdr.
Grzyby
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl