Mazda MX3 dusi sie

Tematy

biblia

Witam,

mam uszkodzana cewke aparatu zapłonowego o symbole H3T021 F693 i jest to cewka Mitsubishi...
i jak to w tym pieknym kraju bywa nigdzie nie mozna kupic takiej ! obdzwonilem juz chyba wszedzie gdzie sie dalo i zero szans na dostanie cewki do MX3 1.8.V6 '94

jedynie na Puławskiej AZO Mazdy maja cewke nową za 690 PLN
jednak gdy im podalem symbol cewki ktora mam teraz uszkodzona to stwierdzili ze to cewka mitsubishi (co jest prawda) a oni maja tylko oryginalne cewki Mazdy i teraz zglupialem czy Mazda robi wlasne cewki? i najwazniejsze czy ta oryginalna cewka Mazdy bedzie pasowac do mojego aparatu a co najwazniejsze czy bedzie wogole dzialac bo niechcialbym wydac kasy w bloto... i tak juz duzo wydalem na naprawy

dodam tylko ze mechanikom po podpieciu cewki z innego auta nie 1.8V6 (z 2 wejsciami zamiast 3) udalo sie samochod odpalic wszystko chodzi, jednak przy gwaltownym wcisnieciu gazu auto nie wchodzi na wysokie obroty tylko strzela i sie dusi... ehhh

zdjecie cewki ktora mam uszkodzona znalazlem na forum i jest pod adresem:
http://wellcharter.com/IgnitionCoilMitsubishi.pdf
(2-ga od lewej)

pozdrawiam zdesperowany juz powoli
Tomek



Jestem nowy na tym forum więc wypadałoby się przywitać, więc Witam . Mam nadzieję że mi pomożecie w niektórych nurtujących mnie sprawach związanych z budową i funkcjonowaniem mojej mazdy mx-3 i ja będę mógł wam w czymś pomóc chociaż moja wiedza na temat tego samochodu jest dość skromna. Wracając do problemu.
Problemem a bardziej z jej jednostką napędową jest Mazda mx-3 1,6 16v z gazem. Przy niskich temperaturach ( trochę ponad kreskę i ujemnych) mam problem z odpaleniem za pierwszym razem tj samochód "kręci" odpala na chwile i gaśnie, za kolejnym odpaleniem "kręci" dusi się trochę i znów umiera. Żeby go utrzymać przy życiu muszę dodać i trzymać gaz. Po jakiś 3 minutach pracy z wciśniętym gazem mam pewność że odjadę samochodem bez "przegazówki".
Ps samochód w tym czasie chodzi na benzynie, elektryka wydaje mi się w porządku( świece i kable nowe, wyczyszczony palec i kopułka, akumulator RACZEJ sprawny choć nie sprawdzany)



Witam problem polega na tym iz samochud odpala bez obciazenia wchodzi w obroty lecz kiedy zaczynamy jechac dochodzi do pewnych obrotów zaczyna sie dusić staje i juz nie chce wejsć na obroty dusi sie kiedy zgasimy postoi znów wchodzi zaczynamy jechać i koniec jazdy.Było duzo wody w zbiorniku po wyczyszczeniu zmianie filtra na drugi to samo kat brzeczał był zbity wyrzucony dalej nie to i kiedy sie puszcza gaz strzela wygladało na cos z zapłonem cewkai inne zeczy znajduja sie w aparacie zmieniony na drugi dalej nic cisnienie paliwa ok.Zmieniany był silnik pare lat temu i coś jest ze złaczem diag nie idzie wymrugać kodów ani ich odczytać .Ma ktoś moze pomysł na te auto.



Witam, jestem posiadaczem mazdy mx3 1.6 silnik v6.
Najprawdopodobniej to sie stalo po wystrzale gazu. Pisze najprawdopodobniej bo po jakiejs godzinie. Mam uszczelkę ktora dla bezpieczenstwa zostaje odrzucana w trakcie wybuchu. Takie zabezpieczenie. Ale mimo to moglo cos przez to nawalic. Mianowicie sprawa jest taka

Samochód mam na benzynie + gaz. Na gazie chodzi bardzo ładnie. Natomiast przed przelaczeniem na gaz, musze odpalic go na benzynie, charczy i silnik sie dusi. Traci obroty ale jak dodam gazu to sie przelancza na gaz i smiga. Na benzynie natomiast da sie jezdzic ale to niebezpieczne, zapala slabo ale zapala, dodajac gazu mozna jechac tyle ze czesto gasnie. Gasnie wtedy kiedy nie dodaje sie pedału gazu. Tak jakby trzeba było wciskac caly czas pedał gazu zeby nie zgasl, a wiadomo przed krzyzowkami trzeba puscic i wtedy gasnie.
Na biegu jałowym traci obrotym, zreszta nie tylko na nim. Trzeba je podtrzymywac pedalem gazu bo zgasnie. Chyba silnik czyms zalewa bo te swiece czarne jak smoła.
Odpalilem raz silnik na gazie i smigal.


Mało tego, z rury smoli niesamowicie, jak syrenka. (tylko jak jest na benzynie) A swiece zasmala. Kupilem nowe swiece i przewody,swiece po 15 minutowej jezdzie znowu zasmolone.

Silnik traci obroty na bezynie, ksztusi sie.

podłaczyłem diodke ale tylko na ABSie odczytałem błedy:
napewno 51 i 53.
Na silniku diodka nic nie pokazała moze cos zle zrobilismy.

51 - przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 - przekaźnik silnika pompy / silnik

ABS przed ta usterka juz swiecil wiec bledy z absu mi raczej nic nie pomoga, ale tez fajnie by bylo jakby ktos wyjasnil je:)


mozeliwe ze jest to przepustnica, cos klapka sie zacinala i niechciala sie chowac. Czy ma ktos jakies manuale do sprawdzenia przepustnicy?
jest to przepustnica klapkowa. Chodzi mi o to zeby sprawdzic jaka rezystancje powinny miec piny w wtyczce, tej prowadzacej do czarnego pudeleczka, wielkosci paczki szlug.

szukalem i szukalem ale tylko do innych modeli znalazlem. Chodzi mi o to np 2 i 3 pin jaki powinien miec opór. Dziekuje

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript