granit Brzesko

Tematy

biblia

Dzisiaj mija 10 dni od wyboru wykonawcy na odcinek Szarów - Brzesko. Protestów na razie nie widać, więc tutaj wszystko zmierza w dobrą stronę. Polimex-Mostostal z Doprastavem mają jeszcze kilka miesięcy na skończenie pierwszego odcinka WOK S7, więc logistycznie to najlepszy wybór, zresztą na jakość chyba też nie trzeba będzie narzekać.

Dzisiaj także wybrano wykonawców na dwa pozostałe odcinki.

Odcinek Brzesko - Wierzchosławice:

W dniu 27.11.2009 r. jako najkorzystniejszą wybrano ofertę nr 1 złożoną przez konsorcjum firm NDI S.A., SB Granit SA- Skopje w którym liderem jest NDI S.A. z siedzibą przy ul. Powstańców Warszawy 19 , 81-718 Sopot za cenę ofertową: 622.518.403,13 zł (słownie: sześćset dwadzieścia dwa miliony pięćset osiemnaście tysięcy czterysta trzy złote i 13/100) w tym 22% podatek VAT.
Uzasadnienie wyboru - spośród ofert niepodlegających odrzuceniu wybrano ofertę zawierającą najniższą cenę. Oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w ustawie oraz SIWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ kryterium wyboru.



Oferujemy Parapety z kamienia naturalnego i innych materiałów powiązanych.
W podstawowej ofercie posiadamy dużą ilość marmurów, granitów, piaskowców, agglomarmurów.
Ponadto możemy ściągnąć każdy inny kamień z poza naszej podstawowej oferty.
Nasz zakład mieści się w Brzesku w woj. Małopolskim, jednak nasza firma działa na terenie całego kraju i innych rynkach Unii Europejskiej.

We współpracy z firmami produkującymi fasady aluminiowe często współpracujemy przy nowoczesnych realizacjach biurowców, hoteli i innych obiektów budowlanych. Oferujemy produkcję, dostawę i montaż elewacji z kamienia naturalnego.

Więcej informacji o nas można znaleźć na stronie http://www.granitonline.pl .

Zapytania proszę składać bezpośrednio na adres g.popiela@granitonline.pl .

Pozdrawiam.

| Granit | Marmur | Piaskowiec | Onyx | Agglomarmur | Silestone | Elewacje | Fasady | Kotwy | Podkonstrukcje | Parapet |



GDDKiA WYGRYWA W KIO

Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych wydała wczoraj orzeczenie w sprawie sporu firmy Dragados z GDDKiA. Przedmiotem sporu było rozstrzygnięcie przetargu na budowę autostrady A4 pomiędzy Brzeskiem a Wierzchosławicami. KIO przyznała rację GDDKiA oceniając, że komisja przetargowa słusznie wskazała jako zwycięzców przetargu konsorcjum firm NDI SA z Warszawy oraz SB Granit SA ze Skopje.

Pod koniec listopada 2009 roku w krakowskim oddziale GDDKiA rozstrzygnięto przetarg na budowę autostrady A4 w kierunku Tarnowa. Wykonawcą odcinka o długości 20,8 km miało zostać konsorcjum firm NDI SA z Warszawy oraz SB Granit SA ze Skopje, które złożyło ofertę w wysokości 622.518.403,13 zł brutto. Jednakże dwóch spośród pozostałych uczestników przetargu – Dragados SA oraz konsorcjum z POLDiM SA na czele - oprotestowało rozstrzygnięcie. GDDKiA oddaliła protesty uznając je za bezzasadne, lecz Dragados skorzystał z dalszej ścieżki odwoławczej do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Prezes zwołał posiedzenie Krajowej Izby Odwoławczej, która orzekła, że rozstrzygnięcie komisji przetargowej było słuszne. Co prawda oferentowi pozostała jeszcze droga sądowa, lecz ewentualne skorzystanie przez niego z tej możliwości nie wstrzymuje dalszego procedowania. Teraz całe postępowanie przetargowe zostanie poddane przez Prezesa UZP kontroli uprzedniej, a po jej zakończeniu będzie można podpisać umowę ze zwycięzcą przetargu. Nastąpi to prawdopodobnie na początku lutego.

Wykonawca będzie miał 2 lata na realizację zadania – tak, jak wykonawcy dwóch pozostałych odcinków autostrady: z Szarowa do Brzeska i z Wierzchosławic do Krzyża. Kierowcy dojadą autostradą do Tarnowa wiosną 2012 roku.

20.01.2010



" />Drodzy sąsiedzi,
dziś razem z K. Marschalem odwiedziliśmy firmę Archicom i zostaliśmy poinofrmowani o wstępnych rezultatach obrad jury konkursu na "rzeźbę miejską". Otrzymaliśmy również do wglądu protokół z obrad jury oraz dodatkowe ilustracje.

Jury obradowało w składzie prof. ASP Zbigniew Makarewicz, prof. ASP Konrad Jarodzki, Piotr Fokczyński - dyrektor Wydziału Architektiry i Budownictwa UM, Marek Puchała - dyrektor BWA Wrocław, Kazimierz Sródka - prezes Archicom Studio. Na posiedzenie zaproszono część artystów, w celu m.in. negocjacji dot. materiałów i kosztów wykonania rzeźb.

W wyniku burzliwych obrad, 2 głosy padły na "Króliki", 2 na "Jabłko". Projekt zegara słonecznego, na który głosowała większość z nas, został odrzucony ze względu na brak walorów artystycznych (pomysł został uznany za dobry). W tej sytuacji pozostał decydujący głos należy do Archicomu (głos p. Śródki). Głos ten został oddany nam. Głosujcie więc - liczy się jednak nie tylko "argument siły" (liczba oddanych głosów), lecz także "siła argumentu" - piszcie, dlaczego wybieracie jeden z wariantów. Poniżej dodatkowe informacje o rzeźbach (też fragmenty prezentacji - w cudzysłowie) oraz stare i nowe zdjecia (wizualizacje).

1. "Króliki".

Nazwa wg twórcy (Olaf Brzeski) - "Alicja".

Koncepcja - "Rzeźba nawiązuje do symboli "Alicji w krainie czarów". Eksponuje dwie warstwy - lliryczną - uszlachetnienie rzeczywistości; nobilitacja przedmiotów, którymi isę otaczamy i wskazanie, że są równoległe światy przedmiotów, zwierząt, możłiwe do zobaczenia w różnych perspektywach - przestrzenną - zabawa ze skalą. Rzeźba większa niż człowiek, lecz widziana z okna uzyskuje inne wymiary (chaos skali)."

Materiał - brąz na odlewy królików (ze względu na koszty zmiana na laminat), stół i krzesła - stalowa blacha malowana.

Wizualizacje:











2. "Jabłko"

Nazwa wg tórcy (Alojzy Grot) - "Pod Jabłonią".

Koncpecja - "Proponowana forma jest rzeźbą w kształcie kamiennego jabłka, z któego wyrasta drzewo, wraz z postaciami (Adma i Ewa). Bilogiczna forma tego rozwiązania stanowi kontrast do geometrii otaczajacych budynków, dobrze wpisujac się w otaczajacą przestrzeń zieleni. Elementy tej przestrzeni oraz ich wzajemna relacja pozwalaja odczytać w niej spaekt historyczny - początki zwiazane z człowiekiem i rodziną. Całkowita wysokość rzeźby to 200 cm; przy tej wysokości poziom horyzonty człowieka pokrywa się z horyzontem postaci budując szczególne związki."

Materiał - szary granit (jabłko), drzewo i postaci w brązie.

Zdjęcia i wizualizacje:









" />
">UMOWA NA TRZECI ODCINEK AUTOSTRADY A4
Dziennik Polski 04 02 2010. INWESTYCJE.
Jutro przedstawiciele krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz konsorcjum NDI SA z Warszawy i SB Granit SA ze Skopje podpiszą umowę na budowę odcinka A4 z Brzeska do Wierzchosławic. Wartość kontraktu to 622,5 mln zł.

W ten sposób GDDKiA będzie miała umowy na całą autostradę z Szarowa do Tarnowa. Kontrakt na odcinek Szarów - Brzesko został zawarty w ubiegłym roku, a na odcinek Wierzchosławice - Tarnów (Krzyż) - w styczniu tego roku. Podpisanie umowy na środkowy fragment autostrady opóźniło się, bo wyniki przetargu na jego budowę zostały oprotestowane. GDDKiA za bezzasadne uznała protesty firmy Dragados i konsorcjum z firmą POLDIM na czele. Wprawdzie od tej decyzji odwołał się Dragados, ale Krajowa Izba Odwoławcza działająca przy prezesie Urzędu Zamówień Publicznych przyznała rację GDKKiA i oceniła, że komisja przetargowa słusznie wybrała ofertę konsorcjum NDI i SB Granit.

(GEG)


-- 5 lutego 2010, o 17:23 --


">A4 BRZESKO – WIERZCHOSŁAWICE
PODPISANIE UMOWY NA BUDOWĘ AUTOSTRADY W KIERUNKU TARNOWA


5 lutego 2010 roku w krakowskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad została podpisana umowa na budowę kolejnego odcinka autostrady A4 w kierunku wschodnim. Wykonawcą ponad 20-kilometrowej autostrady od węzła Brzesko do węzła Wierzchosławice będzie polsko-macedońskie konsorcjum firm NDI SA z Sopotu oraz SB Granit SA ze Skopje. Ze strony Inwestora – GDDKiA w Krakowie – umowę podpisali: Jacek Gryga dyrektor Oddziału oraz Tomasz Pałasiński zastępca dyrektora Oddziału, natomiast konsorcjum reprezentował Jerzy Gajewski, prezes zarządu NDI SA. Wartość kontraktu to 622.518.403,13 zł brutto. Budowa będzie trwała 2 lata.
Pod koniec listopada 2009 roku w krakowskim oddziale GDDKiA rozstrzygnięto przetarg na budowę autostrady A4 w kierunku Tarnowa. Wykonawcą odcinka Brzesko-Wierzchosławice o długości 20,8 km miało zostać konsorcjum firm NDI SA z Warszawy oraz SB Granit SA ze Skopje, które złożyło ofertę w wysokości 622.518.403,13 zł brutto. Jednakże dwóch spośród pozostałych uczestników przetargu – Dragados SA oraz konsorcjum z POLDiM SA na czele - oprotestowało rozstrzygnięcie. GDDKiA oddaliła protesty uznając je za bezzasadne, lecz Dragados skorzystał z dalszej ścieżki odwoławczej do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Prezes zwołał posiedzenie Krajowej Izby Odwoławczej, która orzekła, że rozstrzygnięcie komisji przetargowej było słuszne. Następnie postępowanie przetargowe zostało poddane kontroli uprzedniej Prezesa UZP, która zakończyła się pomyślnie.

Zakres inwestycji obejmuje:

- budowę odcinka autostrady o dł. 20,8 km o przekroju poprzecznym 2 x 2 pasy ruchu + pas awaryjny i parametrach technicznych drogi klasy A,
- budowę bezkolizyjnego węzła autostradowego "Wierzchosławice"
- przebudowę (lub przełożenie) istniejących dróg poprzecznych: 2 wojewódzkich, 5 powiatowych i 8 gminnych krzyżujących się z projektowaną autostradą A4 z zachowaniem parametrów technicznych dróg klas G, Z i L,
- budowę dróg dojazdowych,
- budowę dwupoziomowych skrzyżowań z drogami poprzecznymi, rzekami i szlakami migracji zwierząt przecinającymi autostradę w postaci następujących obiektów inżynierskich:

•wiadukty drogowe - 9 szt. (jeden o konstrukcji z betonu sprężonego, 8 szt. o konstrukcji żelbetowej sprężonej ),
•wiadukty autostradowe - 7 szt. ( 4 szt. o konstrukcji z belek prefabrykowanych "T", 3 szt. o konstrukcji żelbetowej monolitycznej ,
•mosty autostradowe - 3 szt. (2 szt. o konstrukcji z belek prefabrykowanych "T", jeden o konstrukcji żelbetowej sprężonej),
•mosty w ciągu drogi zbiorczej - 4 szt. (jeden o konstrukcji żelbetowej sprężonej, 3 szt. o konstrukcji z belek prefabrykowanych "T" ,
•przejścia dla zwierząt - 2 szt. o konstrukcji z belek prefabrykowanych "T" ,
- budowę 20 szt. przepustów żelbetowych ramowych pod autostradą z półkami dla zwierząt,
- budowę 5 szt. przepustów żelbetowych rurowych na węźle "Wierzchosławice",
- budowę 40 szt. przepustów żelbetowych rurowych pod drogami dojazdowymi,
- budowę 15 szt. przepustów żelbetowych rurowych i 1 szt. przepustu żelbetowego ramowego pod drogami poprzecznymi,
- budowę kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających,
- przebudowę sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i sieci drenarskiej,
- przebudowę sieci gazowej wysokoprężnej i średnioprężnej,
- budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska, m.in. ekranów osłonowych, urządzeń podczyszczających wody deszczowe spływające z jezdni, wykonanie nasadzeń zieleni,
- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz instalacja urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- doprowadzenie wody, budowę oświetlenia i zasilania SPO Wierzchosławice,
- budowę oświetlenia węzła Wierzchosławice,
- budowę rurociągu dla łączności autostradowej,
- przebudowę lub przełożenia i zabezpieczenia następujących urządzeń kolidujących z projektowaną drogą:

a) linie energetyczne napowietrzne i kablowe nN, SN oraz WN,
b) linie oświetlenia drogowego,
c) stacje transformatorowe,
d) linie teletechniczne napowietrzne, kablowe oraz kanalizacje telekomunikacyjne,
e) kolejowe linie SRK,
f) trakcje kolejowe.

W ramach zadania zaprojektowano Miejsca Obsługi Podróżnych: MOP I Mokrzyska oraz MOP I Bagno. W ramach niniejszego zamówienia przewidziano budowę:
- budynków WC,
- zadaszenia dla miejsc wypoczynku,
- dróg manewrowych i rozprowadzających na terenie MOP-u,
- miejsc postojowych dla samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, oraz doprowadzenie wody, budowę oświetlenia i zasilania obiektów, budowę kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej oraz wewnętrznych instalacji wodociągowo - kanalizacyjnych i wewnętrznych instalacji elektrycznych dla obiektów na MOP-ach Mokrzyska i Bagno.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript