Sztuka - i znów: o czym tu dyskutować? Ja np. niewiele wiem o malarstwie tego okresu w A-W (no chyba że trochę o krakowskiej "Młoda Polska"), a orzeźbie to już w ogóle. A nie mamy tu chyba jakichś ludzi po ASP.
Secesja! Moja miłość! ale niestety, tylko jako laik ale może będąc w Pradze zwróciłeś uwagę na niejakiego Alfonsa Muchę?
Poza tym - 32 użytkowików (jak mówi statystyka) jest z Krakowa.
mówmy raczej o użytkownikach aktywnych...
po drugie primo-żeby wzięło w nim udział pzrynajmniej kilkunastu do dwudziestu Forumowiczów i
tylu to aktywnie działa na forum (ostatnio w nocy liczyłem ), myślę, że 10 już byłoby niezłym wyczynem (plus osoby towarzyszące obojga płci).
Osoby które wymieniłem swoim działaniem stoczyły dyskusje w tym temacie do dna. Jeżeli chcą komuś podocinać i prowadzić dziwne wojenki na forum to niech sobie idą i tyle.
rzeczywiście wielka dyskusja - jeden post!
Szkoda,że wyciąłeś temat tej książki o Wiedniu - nie zdążyłem zapoznać się z tekstami.
mogę ci na oko napisać posta CK Tigera i moją odpowiedź, nie wiem co było potem, bo już nie siadałem do kompa
Chmielewska E., Witraże w pałacu Schoenów w Sosnowcu [w]: Witraże na Śląsku : materiały sesji Górnośląskiego Oddziału SHS, Chorzów 2001, red. T. Dudek-Bujarek. Katowice, 2002
Kontny I., Secesyjne dekoracje malarskie w kamienicach miast uprzemysłowionej części Górnego Śląska i Zagłębia [w]: Oblicza secesji w Katowicach i na obszarze województwa śląskiego, red. T. Dudek-Bujarek. Katowice, 2006 (tu z Zagłebia jest tylko o jednej kamienicy w Sosnowcu , ale zawsze)
Gajda I., Secesja w Sosnowcu [w]:Oblicza secesji w Katowicach i na obszarze województwa śląskiego, red. T. Dudek-Bujarek. Katowice, 2006
Chmielewska E., Witraże w pałacu Schoenów w Sosnowcu [w]: Witraże na Śląsku : materiały sesji Górnośląskiego Oddziału SHS, Chorzów 2001, red. T. Dudek-Bujarek. Katowice, 2002
Kontny I., Secesyjne dekoracje malarskie w kamienicach miast uprzemysłowionej części Górnego Śląska i Zagłębia [w]: Oblicza secesji w Katowicach i na obszarze województwa śląskiego, red. T. Dudek-Bujarek. Katowice, 2006 (tu z Zagłebia jest tylko o jednej kamienicy w Sosnowcu , ale zawsze)
Gajda I., Secesja w Sosnowcu [w]:Oblicza secesji w Katowicach i na obszarze województwa śląskiego, red. T. Dudek-Bujarek. Katowice, 2006
@Ewa, nie rób bałaganu w bibliotece Przy wpisywaniu książek zachowaj przyjętą konwencję.
Dwie pozycje przepisuję, a resztę popraw sama (wpisz jeszcze raz), bo za bardzo nie wiem jak to porozdzielać!
Książki Ewy:
89. Jerzy Abramski "Cmentarze Zagłębia Dąbrowskiego i Ziemi Zawierciańskiej"
Wyd: (?) Zawiercie 1998
90. Jerzy Abramski "Cmentarze Częstochowy, Katowic, Zagłębia Dąbrowskiego i Ziemi Zawierciańskiej"
Wyd: (?), Zawiercie 2006
92. Chmielewska E., Witraże w pałacu Schoenów w Sosnowcu [w]: Witraże na Śląsku : materiały sesji Górnośląskiego Oddziału SHS, Chorzów 200. Katowice, 2002
93. Kontny I., Secesyjne dekoracje malarskie w kamienicach miast uprzemysłowionej części Górnego Śląska i Zagłębia [w]: Oblicza secesji w Katowicach i na obszarze województwa śląskiego. Katowice, 2006
94. Gajda I., Secesja w Sosnowcu [w]:Oblicza secesji w Katowicach i na obszarze województwa śląskiego. Katowice, 2006
Ja tez bardzo lubie secesje..Mucha, Klimt..Ale zawsze ciągneło mnie do impresjonizmu,kubizmu,surrealizmu..
Zgadzam sie z Aqusia, Beksiński to jeden z moich ulubionych malarzy, min, na podstwie jego malarstwa została stworzona "Katedra". Nie jestem jakąs fascynatka sztuki, ale chciałam iść na architekture, sama troche maluje, wiec raczej lubie tego typu rzeczy.. Może wypowie się ktoś kto bedzie miał większa wiedze
Bardzo lubie malarstwo. Ulubione okresy to impresjonizm, postimpresjonizm. Bardzo lubie secesje z Gustawem Klimtem na czele.
Mój ulubiony obraz to: "Skąd przychodzimy? Kim jesteśmy? Dokąd zmierzamy?" Paula Gauguin'a. Niezwykle symboliczny, wieloznaczny - takie obrazy lubię : )
Jak ktoś nie widział, a chce obejrzeć oto link:
http://pl.wikipedia.org/w...5d_zmierzamy%3F
Widze, ze lubisz van Gogh'a Colorblind (Gwieździsta noc). Pewnie czytałaś "Pasję życia"? Na mnie najbardziej działa i tym samym jest moim ulubionym obrazem, jeden z jego ostatnich Pole pszenicy z krukami. Ten kontrast nieba i pola pszenicy jest niesamowity!
pozdro : )
Jaką muzyką?
Jakim kinem?
Sama malujesz czy też interesujesz się dziełami innych?
Słucham:Pink Floyd,Led Zeppelin,Alice In Chains,Mad Season,Rage Against The Machine,Smashing Pumpkins i wiele innych:)
Uwielbiam filmy:Lyncha,Almodovara,Kubricka,Jarmuscha
Raczej interesuje się dziełami innych.W tej chwili mam straszną faze na secesje i malarstwo klimta:)Sama wykonuje biżuterie.
* Imię: Paulina
* Nazwisko: mam
* Urodzona: w maju
* Stan cywilny: in relationship
* Miejsce zamieszkania: pociągi i dworce PKP
* Rodzeństwo: brat + pół brata
* Zwierzęta: w końcu kot. Ma na imię Fenris. Albo Grzybu. Jak kto woli.
* Wiara: dyskordianizm
* Zainteresowania: muzyka, dziennikarstwo, literatura, media, malarstwo, secesja, historia, angelologia, antropologia, podróże, zwierzowie, socjologia...eee...chyba wystarczy
* Ulubione danie: czekolada w czekoladzie, niestety
* Ulubiony napój: Bayley's, sok pomarańczkowy i kakao.
* Ulubiony film: "Apocalypse Now" + 100 innych
* Ulubiony aktor: Gary Oldman, Johnny Depp, Anthony Hopkins, Jack Nicholson...hmm...Leslie Nielsen? John Cleese. Klaus Kinsky.
* Ulubiona aktorka: Christina Ricci, Cate Blanchet & Nicole Kidman.
* Ulubiony gatunek muzyczny: metal, neoklasyka, ambient, rock, grunge, post rock, trip - hop, trip rock, awangarda...
* Ulubiony zespół: w tej chwili Darkspace. Jutro będzie co innego.
* Ulubiony wykonawca: wielu
* Motto życiowe: Nic nie powinno stawać na przeszkodzie drodze do doskonałości.
* Ulubiony cytat:
Larch.
I ogólnie witam.
ja jestem po seansie "smierć w Wenecji" adaptacji ksiazki T.Manna
jakbym z filmami maił styczność od dosć krótkiego czasu to zaraz bym wyłaczył bo stwierdził bym że jest cholernie nudny, może sie wydać dlatego że Visconti wrecz upaja sie kreceniem krajobrazó,spowalnia obraz-np. przez dłuzsza chwile kamera skupiona jest na plazy
Trudno tutaj w ogóle mówić o akcji w jej potocznym znaczeniu. Czas tego filmu nie jest linearny. Ciągle przenosimy się w wyobraźni Aschenbacha z jednego miejsca do drugiego
Klimat filmu tworzą długie, teatralne ujęcia
ale jest to ciekawe,wrecz malarskie-kacja dzieje sie w secesyjnej Wenecji
widać tez zamiłowanie reżysera do malarstwa impresjonistów-pojedyńcze,wyciete kadry moga tworzyc dobry obraz
dodatkowo muzyka-rózna-i operowa( muzyka Mahlera, która wyznacza ton filmu oraz wskaźnik uczuć Aschenbacha od samego początku. Do końcai piesni ludowe
mamy watek Polski-głowny bohater Tadzio(grany przez Szweda)-słychac nawet dialogii po Polsku
Film można ująć jako analizę drobiazgowej psychiki jednostki wyalienowanej, której kontakt z otaczającą rzeczywistością został gruntownie załamany.
A w necie nie ma?
Wiesz w ogóle jak napisać konspekt?
W literaturze podmiotu weź dwie ksiązki z XIX w i dwa obrazy, które są do siebie jakkolwiek podobne
W literaturze przedniotu ksiązke o malarstwie XIXw, opracowanie twórczości pisarzy
Potem wymyślasz sobie teze, np. "W literaturze i malarstwie XIX wieku znajdujemy wiele podobieńst" (adziłabym wymyśleć coś ambitniejszego)
Teraz argumenty i na końcu materiały pomocnicze - kartka z cytatami, reprodukcje obrazów
Dzięki wielkie, dzisiaj byłam u babki od woku i powiedziala mi zebym np. na podstawie obrazkow secesyjnych do 'boskiej komedi' np. go zrobiła ;) jeszcze nie zaczelam :eviltong: ale juz nie jestem taka wkurzona ;)
W sobote ide do budy :angryy: Odpracowujemy jakiś poniedziałek :angryy: najgorsze jest to, że poniedziałek to najgorszy dzień :angryy: Zaraz kilka fotków :)
porządkuję;
Cezanne
Skarby Świata
Pałace Świata
Antyczny Świat
Wojciech Kossak
Malarstwo Polskie
Degas
Antyki
Witkacy - sprzedana
Tiffany
Klejnoty Swiata - sprzedana
Miśnia
Wielka Encyklopedia Antyków
Klimt - sprzedana
Ermitaż
Dzieje Archeologii
Art Deco - sprzedana
Matejko
Galle
Impresjonizm
Rosenthal
Porcelana Europejska
Secesja Europejska - sprzedana
Kamienie Szlachetne - sprzedana
Style w Architekturze
Biżuteria Wiktoriańska - sprzedana
Dość fajne prace. Ja bardziej gustuje w impresjonizmie, temperach i wielkich, grubych pociągnięciach na płótnie, ale to zapowiada się całkiem nieźle.
Może zrób coś nieoczekiwanego? Hmf, myślę że nowy powiew, zrobi na wszystkich lepsze wrażenie.
Można powiedzieć, że twoje prace są inspirowane secesją- delikatne pociągnięcia, brak bardzo wyraźnych konturów, grające ze sobą barwy. Z punktu widzenia malarskiego twoje prace są dobre rysunkowo- ale nie malarsko. Bardzo mało kolorów, powinno być ich bardzo dużo, przyjrzyj się pracom, nie tylko grafików komputerowych ale i malarzy- nie chodzi mi tu o sławy typu Da Vinci, ale również polskich artystów. Widac że dobrze czujesz się w klimatach grozy, tajemnicy ;) TAK Trzymaj!
Jedź metrem na Stefanplatz(auto można zostawić gdzieś na obrzeżach albo na parkingu przy pierwszych stacjach metra - wysiądziesz pod gotycką katedrą, masz główną ulicę Graben, którą idziesz - to taki deptak bardzo piękny wśród secesyjnych kamienic- do końca, skręcasz w lewo przed kamienicą Julius Mainl i dochodzisz do bramy Hofburgu - miejskiej rezydencji Habzburgów, można przejśc przez dziedzińce - cały ten spacer z wejściem do katedry 30 minut, można jeszcze pokrążyć po centrum, robi wrażenie, przejśc kawałek zakupową Kartnerstrase (odchodzi od Graben)- wszystko blisko bardzo. Jeszcze warto dom Hundretwassera zobaczyć jak sie czasu ma na tyle. Jak sie ma więcej czasu to polecam Kundshistorishes Muzeum - jak się lubi malarstwo, imponująca kolekcja starych mistrzów.
Dot.: Arcydzieła malarstwa - jakie perfumy się Wam z nimi kojarzą?
1 załącznik(i/ów)
Cytat:
Napisane przez Twitter
(Wiadomość 9204547)
Swoją drogą, Rachelo, ciekawa jestem dlaczego dałaś 5 polskich artystów i żadnego zza wody czy zza granicy chociażby. Po prostu, patriotyzm czy przypadek?
Jeszcze inaczej - uzależnienie od Muzeum Narodowego i nieuleczalna miłość do secesji, chociaż nie tylko do niej.
Ale zdarzało mi się w ten wątek wrzucać Parkes'a, Klimta, Goodall'a, Gigera... :ehem:
Cytat:
Napisane przez Twitter
(Wiadomość 9207253)
1. J. Duda-Gracz Łagów Czerwcowy wieczór
2. J. Duda-Gracz Mojej Wilmie
3. Maśluszczak Pastuszka z Kamionu
Ktoś ma jakieś zapachowe skojarzenie?
Do pastuszki skojarzenie mam naprawdę dziwaczne - nie mogłam się opędzić od tych barw, zupełnie pomijając treść obrazu. Skutek? Timbuktu...
Duda-Gracz wybitnie smużkowy, leniwy. Pierwszy obraz - Scent, drugi - Ambre Sultan.
--
Proszę nie bić, ja tym razem nietypowo.
Ayami Kojima.
Dla jednych kicz i niestrawnie romantyczny ulep, dla innych... Cóż, mam świra i kropka.
Duszek mnie namówił i coś tam skleciłem alejkę i secesja w nowym wydaniu.
kurcze przy pierwszym mam zawrót głowy ..
ale drugie ... wg mnie bardzo malarskie...
Panie Jurku, ależ mnie pan zaskoczył tym Hofmanem. Toż to mój ulubiony malarz, symbolista, z okresu secesji. Odkryłem go ok. 20 lat temu, w Zakopanem, na Przeglądzie Filmów o Sztuce. Choć słyszałem o nim wcześniej.
Znam jego twórczość, ale nie znam go jako człowieka. Wiem tylko, że był pół Polakiem (z matki) i pół Czechem (z ojca). Malował w Polsce. Przepiękne rzeczy: Polskie krajobrazy, pola, prace na polach, chłopów, kapliczki i krzyże przydrożne i wszystko co było kiedyś najpiękniejsze w polskim krajobrazie. Jego malarstwo cenię wyżej niż malarstwo innych symbolistów, choćby Malczewskiego, Mechoffera czy Wojtkiewicza. Wspomniany wcześniej Malczewski, owszem wysokiej klasy malarz, ale dla mnie za bardzo akademicki. Wlastimil Hofman był bardziej bezpośredni, swojski, szczery. Na jego obrazy patrzy się i czuje. I przeżywa. Nie czuj się takiego respektu, dystansu jak do Malczewskiego. Głęboko wzrusza. Tak jak podczas czytania opowiadań Zofii Kossak - Szczuckiej. [Bardzo polecam do czytania, tak jak do oglądania obrazy Hoffmana].
Znam wiele jego obrazów. Ale przed oczami stoi mi wciąż jego obraz, nie pamiętam tytułu, który przedstawia: Lato, upał, pola z krajobrazem falowanym, żyta, pszenice itp. i chłopów pracujących. Wspaniały klimat, styl realistyczny. Na pierwszym planie Chrystus, w koronie cierniowej, siedzi w konfesjonale, stojącym gdzieś w tym polu. Siedzi cierpiący, i wysłuchuje klęczącego na klęczniku tego konfesjonału chłopa. Prostego chłopa, w polowym roboczym potarganym lichym ubraniu, boso. I ta twarz chłopa. Tak szczera, lekko zawstydzona, przejęta, tak wzruszona że prawie ze łzami w oczach... ... ... Ten obraz można przeżyć. Gdy ktoś jest bardziej wrażliwy, może się rozpłakać. Ktoś inny może się nawrócić, patrząc na ten obraz. Nie jestem w stanie go lepiej opisać, bo on nie da się opisać. Ten niesamowity klimat, ta szczerość, ta duchowość może być tylko namalowana. Przez prawdziwego mistrza. Wlastimil Hofman był, jest i będzie dla mnie mistrzem, nigdy niedoścignionym.
Cieszę się, że się dowiedziałem że jest gdzieś zachowana jego pracownia, że można ją wreszcie zobaczyć. Dzięki panie Jurku za tą dobrą wiadomość.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|