Pozwole sobie dodac cos od siebie, zeby to nie byly tylko suche cyferki:
Hawker Fury - mozliwosc wykonania w wersji Mk.I malowanie angielskie i Jugoslowienskie. Z tym, ze Jugoslowianskie to blad bo oni mieli Fury Mk.III.
Spitfire IX - model z poznym statecznikiem pionowym. W podelku jest polskie malowanie ale proponuja przerobic go na wczesny Mk.IX poprzez zeszlifowanie gory statecznika. Troche chybiony pomysl.
Gladiator Mk I - malowanie brytyjskie i szweckie z tym, ze te drugie jakies chyba troche lewe.
Lysander - swietny model, doskonala replika silnika. Trzeba tylko uwazac na krzyzak przytrzymujacy skrzydla. Rysunek w instrukcji jest odwrocony.
Tempest II/VI - istnieje mozwiwosc wykonanie wersji z silnikiem gwiazdowym w Indyjskim malowaniu.
Swordfish I/III - podstawowa wypraska kadluba jest do wersji Mk.III z radarem. Aby wykonanc samolot z ataku na Tarent trzeba przerobic kadlub.
Buffalo I/B-339D - kadlub nie posiada dolnego okienka.
Wellington B. X/ GR. XIV - wersja GR. XIV w polskim malowaniu
Lancaster B. I/III - mozna wykonac wersje z poglebiona komora bombowa oraz z lub bez grzbietowej wiezyczki strzeleckiej.
F-86A - wersja A-1. Rzadziej spotykana.
Meteor NF 11/12/14 - bardzo ciekawe modele. Wersje powojenne z radarami.
Lightning T.55/58 - pozwala na wykonanie wesji Kuwejdzkiej lub Saudyjskiej
C-64 Norseman - pozwala na wykonanie wersji na kolach, nartach lub plywakach.
Hunter F.6/T.7 - ma mozliwosc wykonia wersji jedno (bojowej) ub dwu miejscowej (w barwach zespolu akrobacyjnego)
He-70/170 - ciekawy model, jak dobrze pamietam mozna wykonac model z silnikiem gwiazdowym (malowanie niemieckie), silnikiem rzedowym (malowanie wegierskie) oraz w wersji pasazerskiej.
Mosquito B.IX/NF XXX - mozliwosc wykonania wesji bombowej lub nocnego mysliwca. Wymienny jest caly przod kadluba.
He-115 - Uwaga!! model w pudelku revella to nie Matchbox.
Bf-110C-3/D-2 - Uwaga!! Przepak Revella to nie Matchbox tylko Monogram.
Z samej listy widac, ze sporo odrzutowcow jest w wersji szkolnej. Dodatkowo jeszcze sporo modeli ma mozliwosc wykonania roznych wariantow. Teraz juz nie ma tak. Na podstawie jednej wypraski producent robi wiele zestawow rozniacych sie szczegulami.[/img]
Uzupełnienie-gafy i różnice (ten sam model a nie ten sam)
He -70 wystepuje też w malowaniu hiszpanskim-frankistowskim(oryginalny Matchboxa)
Ju-188 posiada błedy w oszkleniu (raczej braki)
Spit IX w malowaniu 306 Sqd ma błedny serial BS 184 to serial Mk V
Mój Hunter miał malowanie RAF Aden (T7) i szwajcarskie dla myśliwca jednomiejscowego(zmiana Revella)
W Gladiatorze z czasów revellowskich jest malowanie srebrne i kamo z Afryki Pn (kod RT-S)
P-40 N miał u Matchboxa malowanie RAF w Italii i słynne czaszki USAAF, u Revella holenderskie i australijskie
Lancaster to trzy wersje: z ataku na Tirpitza Tallboy'ami, standartowy i australijski z radarem
Halifax-dwa bombowe-stateczniki poziome rózne(prostokatny i trójkatny) i morska wersja patrolowa.
Me 410 wersja bombowa( brak otwieranej komory bombowej) i z armata 57 mm(kompletnie do przerobienia, nie zgadza sie z oryginałem).
Hurricane IIc, sprytnie dodano Vickersy i filtr pustynny (za mały) i mamy IId, reszta wyprasek bez zmian.
Privateer to wersja transportowa(jako Liberator IX) i morska patrolowa
Phantoma widziałem w trzech różnych pudełkach(9 malowań?)Posiadam najwcześniejsze zielono-szaro-szare i FAA z omega, potem były szare przewagi powietrznej i z Falklandów
Mój Wellington ma malowanie polskie (BH-300Sqd) ale nocne, nie na morską wersje patrolową GR
A-20 i B-25 wersje gunship i glass nose (dwa w jednym)
Mam Do-17Z pudło Matchbox, ale czy to repak Revella? (Za dobry jest na Revella.)
Z tym Fury u Jugoli to nie tak prosto, bo Hawker zbudował dla nich 6 sztuk Mk II bardzo podobnych do Mk I , a potem 10 z wolnonosnym podwoziem, a Zmaj i Ikarus dodały jeszcze 40sztuk w latach 1937-38. A wszystko jako Mark II, nie spotkałem oznaczenia Mark III
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|