mapa historyczna Europy

Tematy

biblia

Tym razem wasza subiektywan ocena, dlaczego kogoś podziwiasz, która ci najbardziej imponuje.

Dla mnie napewno będzie to Napoleon Bonaparte. Troche groteskowo, ale mimo swojego wzarostu jest wielkim człowiekiem. Genialnym wodzem, który walczył sam przeciwko całej Europie i prawie wygrał. Jednak nie był zbrodniarzem jak np. Hitler tylko człowiekiem oświeconym, postępowym, czego wyraz dał np. w Konstyucji Księstwa Warszawskiego.

Ciekawą anegdotą po części harakteryzującą Cesarza może być taka sytuacja:

Jeden z marszałków Cesarza, chciał mu pomóc i podać mapę leżącą wysoko na półce i zwrócił się do Napoleona słowami "Cesarzu ja ją wezmę jestem większy", a Cesarz odpowiedział "tylko dłuższy"



Tak, mister Frozen. Uważam się za europejskiego eurazjatę, który z taktycznego punktu widzenia popiera ewentualny sojusz Europy ze światem Islamu i CHRL - i nie Tobie to oceniać.

Może nawet kiedyś napiszę takie "Wyznanie eurazjaty europejskiego" tak jak niegdyś Władysław Studnicki napisał "Wyznanie germanofila polskiego", chociaż daleko mi do kunsztu Profesora Studnickiego...

Na twoje rozbawienie odpowiem cytatem z Ernsta Jungera: "Dziękuję moim przyjaciołom, a i wrogom także. Bez nich nie ma profilu". Jak więc widzisz dziękuję Ci gdyż dzięki takim osobom jak Ty mogę szlifować mój europejski eurazjatyzm ;-)

Proponuję jednak wrócić do głównego tematu tego postu jakim jest zagadnienie konfliktu rosyjsko-gruzińskiego.

Moim zdaniem Gruzja jest skazana przez geografię na pełnienie roli państwa frontowego (lub "strefy ścisku") między dwoma ośrodkami siły: europejskim i eurazjatyckim. Państwo to jest bowiem położone dokładnie na granicy odzielającej zlewisko Atlantyku (na którym dominuje UE) od zlewiska bezodpływowego (obejmującego dawne środkowoazjatyckie republiki ZSRR) - por. mapa nr 7, s. 98 w "Geopolityce" L. Moczulskiego.

Takie położenie ma swoje historyczną analogię w starożytności, kiedy to o panowanie nad Armenią (dziś Gruzją) nieustanne walki toczyły ze sobą Imperium Rzymskie (dziś UE) oraz Persja (dziś Rosja flirtująca z Iranem).

henryk duran dnia Wto 1:21, 23 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz



Chłopie a ty dalej sensacje rodem z ksiązek szpiegowskich lub gazet typu Fakt.
Konkrety historyczne poprosze....... wtedy mogę dyskutować.

Choć na logikę - zauważ że jeśli Armia Czerwona mogła pokonać Hitlera i nawet "mieli mapy europy zachodznie" (sensacja) oraz rozmówki rosyjska - hiszpańskie ( to dopiero hit) to na co czekali????? Przecież krwiożerczy Stalin chciał podbić świat.



Zna ktoś? Grał ktoś? Nie spodziewam się znaleźć innych graczy zafascynowany tą serią, ale warto zapytać

Wg mnie 'EU 2' i 'EU: Mroczne Wieki' to prawdziwe arcydzieła. Panowie z Paradox Entertainment odwalili kupę świetnej roboty. Dla nieznających - jest to seria gier strategicznych, granych "na mapie", a więc widzimy mapę świata/Europy, podzieloną na paąstwa i prowincje, i na tym wszystko się dzieje. W przeciwieąstwie do innych gier strategicznych, osią rozgrywki nie jest rozbudowa miast i sterowanie poszczególnymi jednostkami; tutaj skupiamy się na "wielkiej polityce". A ukłony twórcom należą się za całą robotę historyczną - wszystkich władców, historycznych dowódców i historyczne wydarzenia, które miały faktycznie miejsce. I to dla niemal wszystkich krajów w historii świata.



Europa Universalis - cała seria.
Najbardziej polecam EU2, oraz Victorię :]

To taka bardzo strategiczna strategia, albo co by tu nie mówić : mapa historyczna :]

Szczegóły bodajże na www.eufi.org albo www.pieu.prv.pl



Timesplitters Future Perfect



producent: EA Games
wydawca: Electronic Arts Inc.
dystrybutor PL: Electronic Arts Polska
kategoria: gry akcji / FPP
Data Premiery:
Europa (PAL): 24 marca 2005
Polska: 25 marca 2005
USA (NTSC): 21 marca 2005

tryb gry: single / multiplayer

Timesplitters: Future Perfect. Podróżuj w czasie w trzeciej części jednej z najlepiej przyjętych konsolowych gier akcji z perspektywy pierwszej osoby.

W TimeSplitters Future Perfect™ ponownie wcielasz się w postać twardego jak skała Corteza i będziesz walczyć, by zmienić przeszłość i wpłynąć na przyszłość. Ruszaj do boju w różnych epokach - od wczesnego wieku XX, aż po późny wiek XXV. Każda epoka to inny, pokaźny zestaw broni oraz pojazdów do Twojej dyspozycji. Dzięki pomocy Twoich przeszłych i przyszłych wcieleń, bedziesz infiltrować historyczne zamki, unicestwiać wrogie roboty oraz niszczyć niewidzialne ghule i duchy. Walcz z przyszłością i zostań swoim najlepszym sprzymierzeńcem... w samą porę.

Cechy:
- Setki godzin niesamowitej zabawy. W grze dostępnych jest wiele rozmaitych trybów rozgrywki, w tym m.in.: Story, Arcade, Challenge, Multiplayer Deathmatch, Assault, Capture the Flag oraz Co-Op.
- Utoruj sobie drogę przez czas wykorzystując w tym celu dziesiątki rozmaitych broni i gadżetów (jak np. gravity gun i wyrzutnię rakiet) lub siadając za kierownicą pojazdów lądowych – ciężarówek, czołgów i samochodów wyposażonych w systemy obronne.
- Innowacyjna podróż przez czas, podczas której poznasz samego siebie. Zarówno w przyszłości, jak i w przeszłości sprzymierzysz się z samym sobą.
- Rozgrywaj pojedynki w trybie deatmatch. Jednocześnie walczyć może aż 16 graczy.
- Poprawiony interfejs tworzenia map ułatwia projektowanie nowych aren walki, które można następnie przetestować w wieloosobowych pojedynkach w sieci.
- Na zakończenie każdego poziomu możesz odblokować nowe postacie, bronie i mapy, a następnie wykorzystać je we wszystkich dostępnych trybach gry.
- Tętniące życiem środowisko gry, spektakularne efekty specjalne, wysokiej jakości sekwencje animowane, usprawniony silnik odpowiadający za fizykę gry, mądrzejsza sztuczna inteligencja. To bez wątpienia ścisła czołówka gier akcji z perspektywy pierwszej osoby.




ed2k://|file|PS2-Timesplitters.Future.Perfect.Usa.DVDFull.rar|3265150626|6CF2AFF84D5D75EA2791C0199F73188B|/

Hasło www.ps2rip.com-visitanos



ZACHOWNICA INACZEJ

Chyba każdy wie, co to są szachy. Ta jedna z najstarszych strategicznych gier planszowych (powstała w VI wieku naszej ery) wywodzi się z Indii, skąd, poprzez Persję i kraje arabskie, w VIII wieku dotarła do Europy. Tutaj od razu zyskała sobie olbrzymie grono zwolenników. W Polsce szachy pojawiły się w wieku XII, za panowania Bolesława Krzywoustego.

Jako miłośnicy wargamingu postanowiliśmy stworzyć system niezbyt skomplikowanych (ale atrakcyjnych) gier taktycznych, wykorzystując do tego dwie olbrzymie zalety szachów:

* proste pole gry (szachownica)
* proste, przejrzyste i krótkie przepisy.

Natomiast jako miłośnicy historii wojskowości staraliśmy się zadbać o to, by nasze gry opierały się na realiach poszczególnych okresów historycznych (oczywiście w pewnym umownym, wynikającym z prostoty przepisów, zakresie). Zaletą tego typu gier jest szybkość ich rozgrywania oraz niski stopień skomplikowania. Do rozgrywek niepotrzebne są długotrwałe przygotowania, mapy, rozjemcy ani setki godzin wolnego czasu. Do stoczenia emocjonującej batalii wystarczy niewielki stolik, szachownica 10x10 pól, kilka kostek i zestaw figurek (w skrajnej wersji - żetonów). Tego typu starcia służą nam jako sympatyczny przerywnik między dużymi, czasochłonnymi bitwami czy kampaniami. Ze względu na to, że przeciętny czas rozgrywki wynosi ok. 20-30 minut, system ten nazwaliśmy SPEEDGAMINGIEM. W gry tego typu może grać praktycznie każdy, nawet osoby, które nie posiadają żadnej wiedzy historycznej na temat danej epoki, okresu czy wojny.

W chwili obecnej udało nam się stworzyć następujące gry:

* I Wojna Światowa manewrowa 1914
* I Wojna Światowa okopowa 1915-1918
* Kreta 1941
* Wojna Siedmioletnia 1756-1762

Większość gier zawiera podstawową wersję STANDARD, ale dla miłośników bardziej skomplikowanych rozgrywek utworzyliśmy wersje trochę bardziej rozbudowane.

W przygotowaniu:

* Wojna Polsko-Bolszewicka 1920
* Średniowiecze: XIV-XV wiek
* Chocim 1621
* Wojna Secesyjna 1861-1865
* Trafalgar 1805
* Tarawa 1943
* Wietnam 1965-1973

Podsumowując, naszym celem było stworzenie systemu prostych gier taktycznych, charakteryzujących się:

* najprostszym możliwym polem gry,
* treściwymi i przejrzystymi przepisami,
* nawiązaniem do realiów poszczególnych okresów historycznych,
* krótkim czasem rozgrywki,
* satysfakcjonującą dawką emocji podczas rozgrywki.

Czy to się nam udało?. Odpowiedź na to pytanie pozostawiamy innym. My, w każdym bądź razie, gorąco zachęcamy do gry.



Pisałem kiedyś o samym mount and blade, teraz to znaczy 20.11.09, wychodzi dodatek o dumnym tytule Ogniem i Mieczem Czas na wspaniałe szarże Husarii !!

dla nie wtajemniczonych podstawka mount and blade jest grą RPG, w której wcielamy się rolę młodego ambitnego człowieka dążącego do władzy w czasach przybliżonych do późnego średniowiecza na kontynencie zbliżonym do europy. Gra nie powala grafiką, ale chodzi praktycznie na każdym kompie, nadrabia za to różnorodnością uzbrojenia (koło 300 broni każdy typ i rodzaj ma swój własny sposób użytku), rozwiniętym systemem jazdy konnej, ogromnym światem z wyjątkowym systemem generacji map gdzie się rozgrywa bitwa /małe słowo wyjaśnienia: główna mapa wygląda mniej więcej jak w Herosach tylko że jest w pełni 3D, po rozpoczęciu bitwy mamy zbliżenie na pole bitwy, generowane tak jak to widzieliśmy na głównej mapie/, niesamowity i realistyczny system walki w bitwach do 160 jednostek na mapie, rozwinięty system klasowania jednostek i najważniejsze, niezapomniane oblężenia zamków gdzie każdy jest inny. Jeżeli pamiętacie grę Twierdza to mniej więcej to samo tylko w 3D.

Tyle o podstawce a teraz o samodzielnym rozszerzeniu gry (to znaczy że nie musicie bulić za podstawkę). Gra jest już teraz konkretnie zlokalizowana (gdzieś w pobliży Rzeczpospolitej i wiej granicach), w konkretnym czasie (około 1654 roku).
Fabularnie gra nawiązuje do Trylogii Sienkiewicza (raczej mniej niż więcej). Czyli będziemy mieć szwedów, tatarów, kozaków i ruskich do wytłuczenia w kampanii polskiej, a kampanii mam 3 więc będzie co robić. Nowością jest dodanie broni palnej, swoją drogą ciekawe czy będą działa? oraz samo zlokalizowanie gdzieś gry. Gra będzie się toczyć równolegle do wydażeniń historycznych i np. będziemy mogli wziąć udział w obronie Jasnej Góry (oczywiście jeżeli dopuścimy do jej oblężenia).

Podsumowując w końcu dostaniemy grę opowiadających o czasach w których Polska mogła jeszcze skopać nie jeden tyłek. Dostaniemy to w dopracowanej oprawie graficznej i mam nadzieje i muzycznej.
Poniżej tailer gry:
http://www.youtube.com/watch?v=UUbvxqRpebM
oraz strona gry: http://www.oim.valkiria.net

Amor Patriae nostra lex jak mawiali Husarze

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript