ze Śląska prosta:
koleją do Ustronia
wyciagiem na Czantorię
15 min z górnej stacji kolejki do szczytu
powrót tą samą trasą lub (dla tych, co jeszcze czują nogi ) wzdłuz granicy pasmem aż do któregoś z licznych szlaków obijających do Wisły
generalnie całe pasmo Stożka i Czantorii jest łatwe i przyjemne i wprost wymarzone dla poczatkujących - gęsta sieć schronisk i szlaków, mozna sobie wymyślać różne trasy i trudno się zgubić Na Równicę drapać się z Ustronia tez można
No i plus - Ustron i Wisła łatwy i szybki dojazd z Katowic (czy samochodem czy koleją).
z Bielska podobnie trudna wersja wycieczki na Szyndzielnię - komunikacja miejską do dolnej stacji kolejki , z opcją przedłużenia i np noclegiem w schronisku )
Podobnie dobry dojazd w Kotlinę Żywiecką
Z tym, że na wycieczki w góry to tak lepiej późniejszą wiosną, wtedy zaczynać, jak sniegi zejdą i nie będzie wszystko takie rozmoczone
Choc zima tez ma swoje uroki, kiedyś np przedzierałem się z Rabki do Koninek pod Turbacz początkiem lutego zdaje się sz. niebieskim, a trasy nawet latem nie robiłem, ciekawe doświadczenie - wygładzona przez wiatr powierzchnia śniegu, zero śladów i na chybił trafił wg mapy jak czapla po pas krok za krokiem ale poczatkującym takich tras nie polecam
Powoli zbliżamy się do ukończenia projektu.
W związku z tym mam pytanie a raczej kilka:
Gdynia
http://ams1.lo3.wroc.pl/~...ig/28/12264.jpg
260 zostały wycofane w 2003 - w związku z tym, że sa budowane mapy na pomorzu wykonam takiego ikarusa - czy takie malowanie moze być?
Katowice
W zwiazku tym, że w MPK nie ma 260 a sa w firmie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej, Międzygminna Spółka z o.o. - Świerklaniec, czy zapisac je pod nazwa Katowic?
http://ams1.lo3.wroc.pl/~...big/32/3114.jpg - takie malowanie moze być?
Myslę nad dwoma malowaniami: Konin i Radom.
> jaka komunikacja miejska staje przy ulicy Katowickiej 72 w Mysłowicach,[color=blue]
> czyli tu
> [url]http://www.zumi.pl/namapie.html?Submit=Szukaj&qt=&loc=Mys%B3owice%2C+Katowicka+72[/url][/color]
Na stronie KZKGOP wchodzisz w rozkład jazdy, wybierasz mapę i możesz
(przy odpowiednio dużym powiększeniu) kliknąć na dowolny przystanek i
zobaczyć listę linii ;)...
--
Pozdrawiam
Konop
Osoba nazywajaca sie daromar w liscie z dnia 2007-03-19 23:07 napisala
nastepujace slowa:
[color=blue]
> Mam pytanie, jak można najłatwiej dojechac do Mysłowic na ulicę Fredry?
> Komunikacją publiczną z Katowic.
> Znalazłem jakiś tramwaj 14 ale nie wiem jaki jest rozkład przystanków w
> Mysłowicach.
> Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)[/color]
Proponuję raczej tak: dojazd do pętli tramwajowej w Zawodziu, a stamtąd
autobus 76
([url]http://www.kzkgop.com.pl/rozklady/frame.php?kat=076_20070207&nr=1&kier=1[/url])
lub 618
([url]http://www.kzkgop.com.pl/rozklady/frame.php?kat=618_20070207&nr=1&kier=1[/url])
i jedziesz do przystanku Bończyk Gałczyńskiego. Przystanek znajduje się
na skrzyżowaniu Gałczyńskiego z Tuwima (mapa:
[url]http://miejsce.targeo.pl/,,,Mapa_Polski_Pozycja,507600,263850,0[/url]).
--
michal
gg: 2865620 ^^^ www: mmm.slask.pl ^^^ skype: waniak
witam
w czwartek przyjezdzam pociagiem do Katowic :) bede musial udac sie na ul.
Slowackiego, a konkretnie pod KZK nr 1. dowiedzialem sie juz, ze ulica ta
jest doslowanie dwa kroki od dworca na ktorym wysiade.
jednak co to jest KZK nr 1?
przeczytalem, ze to Komunalny Zwiazek Komunikacji. ale czego dokladnie
wypatrywac? przystanek? jakis wiekszy dworzec? i gdzie to mniej wiecej
jest? do wskazania mozna uzyc tej mapy, bo to chyba w tym obszarze:
[url]http://img46.imageshack.us/my.php?image=11zf1.jpg[/url]
--
Disco Bear
Można spróbować opcji z komunikacją miejską.
a) czymś (nie wiem, bo nie uczęszczam takimi trasami) do Bytomia na Dworzec PKP i stamtąd linią 85 prosto na lotnisko
b) Linią nr. 5 (z Mickiewicza) lub 820 (ze Stawowej) na Dworzec w Tarnowskich Górach i linią 738 też na lotnisko. Biorąc pod uwagę Twoje propozycje - czas przejazdu waha się od 1,5h (820/830+85) do ponad 2h (5+738), a chyba nie o to chodzi. Nie wziąłeś też pod uwagę, że 738 z Tarnowskich Gór jedzie jedynie 4 razy na dobę, pozostałe kursy wykonywane są ze Świerklańca. Mieszkam w Piekarach Śląskich i kilka razy w tygodniu jeżdzę na lotnisko (5/192 + 738 oraz 53+85) i niejednokrotnie jestem jedyną osobą jadącą do samego lotniska, bowiem nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie się z walizkami przesiadał z autobusu do autobusu i jechał ponad godzinę czasu. To samo się tyczy dojeżdzania do Katowic i potem przesiadania się na pociąg - wystarczy spojrzeć na mapę GOP-u by stwierdzić że byłby to pomysł delikatnie mówiąc nietrafiony.
Prośba do ludzi z Katowic.
Mam trochę "mało fotograficzną" prośbę, a mianowicie: czy ktoś mieszkający w Katowicach mógłby w ramach czynu społecznego wybrać się do najbliższego kiosku ruchu i kupić mi.... ulgowy bilet komunikacji miejskiej :lol To nie jest żart - mój młodszy kuzyn musi zrobić do szkoły jakąś tablicę o komunikacji miejskiej w Polsce i brakuje mu biletu z GOPu, żeby ładnie "zamknąć" mapę naszego kraju :) Jako, że mieszkam w Gorzowie, a studiuję w Szczecinie - do Katowic mam kawałek i szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się tam jechać w najbliższym czasie ;-). Oczywiście zrewanżuje się piwkiem + zwrot wszystkich kosztów przesyłki i biletu. Pomożecie? :)
Może jednak ta inwestycja się opóźni. Chyba nikt nie wklejał jeszcze tego artykułu:
http://miasta.gazeta.pl/k...19,4355259.html
Jeżeli szybko wkrótce nie pojawi się ustawa umożliwiająca błyskawiczny wykup gruntów pod inwestycje, to możemy zapomnieć o szybkiej kolei na lotnisko w Pyrzowicach. Okazuje się, że mapy są już dawno nieaktualne i nie wiadomo, czyje działki trzeba kupić, by stworzyć to połączenie.
Plany przedstawione we wtorek przez PKP Polskie Linie Kolejowe są ambitne. Do grudnia 2011 roku - a więc jeszcze przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej - Katowice mają mieć bezpośrednie połączenie kolejowe z Pyrzowicami. Podróż na lotnisko ma trwać mniej niż 30 minut. Z siedmiu propozycji wybrano już wstępny przebieg trasy. Z Katowic przez Chorzów Batory do Bytomia linia ma biec istniejącymi torami. Z Bytomia przez Piekary Śląskie do Pyrzowic ma powstać nowy, 20-kilometrowy odcinek szybkiej kolei. PKP PLK obiecują, że pociągi na całej trasie będą osiągały prędkość co najmniej 160 km/godz. W Bytomiu planowane jest też stworzenie specjalnego węzła, gdzie przesiadaliby się pasażerowie podróżujący do Pyrzowic od strony Gliwic.
Tymczasem plany stworzenia szybkiej kolei może pokrzyżować brak aktualnych map, w tym tych robionych z powietrza. Plany, którymi dysponuje kolej, zostały zrobione wiele lat temu. Nie wiadomo, czyje działki trzeba wykupić, aby stworzyć to połączenie. Sprawa wyjaśni się częściowo dopiero w 2009 roku, gdy wyłoniona zostanie firma, która stworzy studium wykonalności i projekt inwestycji. Ale wtedy może być już za późno, by zdążyć przed 2012 rokiem.
- Jeżeli nie powstanie specjalna ustawa umożliwiająca błyskawiczny wykup gruntów, połączenie Katowic z portem lotniczym nie powstanie w terminie - mówi Bronisław Stankiewicz, dyrektor naczelny PKP PLK w Katowicach.
Połączenie Katowic z lotniskiem w Pyrzowicach ma kosztować ok. 30 mln euro. Kolej zapewnia, że ma część potrzebnych pieniędzy, ale liczy na wsparcie Unii Europejskiej. Władze Katowic obiecały pomoc przy kompletowaniu dokumentacji i projektowaniu. - Nie będę ukrywał, że ostatnich osiem lat to był czas inwestycji drogowych. Teraz przyszła pora na inwestowanie w komunikację publiczną - mówi Piotr Uszok, prezydent Katowic.
We wtorek okazało się też, że PKP Polskie Linie Kolejowe nie wycofują się z planów przedłużenia Centralnej Magistrali Kolejowej do Katowic. Dzisiaj ta najsłynniejsza linia kolejowa w Polsce zaczyna się w Grodzisku Mazowieckim, a kończy w Zawierciu. Kolej chce stworzyć nową, alternatywną nitkę popularnej "ceemki". Pociągi do Warszawy miałyby jeździć starą trasą przez Sosnowiec i Zawiercie oraz całkiem nową, ale dużo szybszą - przez Pyrzowice, Piekary i Bytom. W ten sposób kolej zamierza upiec dwie pieczenie na jednym ogniu: stworzyć bezpośrednie połączenie Katowic z lotniskiem w Pyrzowicach oraz spowodować, że pociągi z i do Warszawy nie musiałyby zwalniać za Zawierciem.
Kolej tłumaczy, że nowa nitka CMK jest potrzebna, bo do 2015 roku pociągi mają osiągać na tej trasie prędkość od 300 do 320 km/godz. Choć dziś brzmi to jak żart, PKP zapewniają, że podróż z Katowic do stolicy skróci się w przyszłości z 2 godz. 50 min do 1,5 godz. Osiągnięcie takich prędkości dziś, gdy pociąg za Zawierciem musi zwalniać i wlec się do Katowic, nie jest i nigdy nie będzie możliwe. Dlatego potrzebna jest alternatywna trasa. - Chcę jednak uspokoić, że nie zamierzamy rezygnować ze starej. Pociągi będą jeździć obiema trasami - mówi dyrektor Stankiewicz, uspokajając tym samym władze zagłębiowskich miast, które już protestują przeciwko przedłużaniu CMK.
Mniej czasu zajmie nam także podróż do Krakowa, bo kolej przymierza się do modernizacji trasy Opole - Kraków - Katowice. Na odcinku Opole - Zabrze pociąg będzie jeździł z maksymalną prędkością 200 km/godz., a na odcinku Zabrze - Kraków - 160 km/godz.
Jak wyglądaja u nas sprawy przejmowania gruntów to wiadomo, więc może plany PKP ulegną opóźnieniu, a w międzyczasie po wyborach Polaczka już w Ministerstwie Transportu nie będzie... OBY.
Jest już dostępna koncepcja rozbudowy ścieżek rowerowych w kierunku przejść granicznych. Można się z nią zapoznać na stronach internetowych miasta w dziale Turystyka sciezki_rowerowe/ oraz w Miejskim Centrum Informacji przy ulicy Długiej.
Koncepcja dostępna w językach polskim i czeskim. Ujęte w projekcie ścieżki pełnią rolę rekreacyjną jak również komunikacyjną, umożliwiającą bezpieczny i szybki dojazd na rowerze z dzielnic do centrum miasta. Koncepcja została opracowana zgodnie z normatywami funkcjonalności ścieżek rowerowych przygotowanymi przez holenderskie stowarzyszenie Centrum Badań i Standaryzacji Kontraktów Inżynierii Lądowej i Ruchu.
Program pięciu wymogów obejmuje:
1. spójność (infrastruktura rowerowa jest spójna i prowadzi przez wszystkie źródła i cele podróży rowerowych
2. bezpośredniość (dążenie aby infrastruktura zapewniała najkrótsze, najszybsze trasy dotarcia do celu podróży)
3. wygodę (trasy rowerowe umożliwiają szybki i wygodny przepływ ruchu rowerowego)
4. bezpieczeństwo (infrastruktura rowerowa gwarantuje bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu rowerowego)
5. atrakcyjność (infrastruktura zaprojektowana jest i dostosowana do otoczenia, aby poruszanie się na rowerze było atrakcyjne)
W projekcie położono nacisk na powiązania ponadlokalne, turystyczne i rekreacyjne trasy rowerowe regionalne i międzynarodowe - w tym połączenia z przejściami granicznymi Pietraszyn – Sudice i Chałupki – Bohumin. Takie rozwiązania spowodują możliwość bezpiecznego przejazdu cyklistów sąsiadujących państw na trasie Bohumin – Racibórz oraz Racibórz – Sudice. Zaprojektowane ścieżki rowerowe biegną wzdłuż ciągów komunikacji samochodowej oddzielonych pasmem zieleni, tworząc dogodne warunki sprzyjające rowerowym wycieczkom.
Projekt w oparciu o przedstawiony przez magistrat przebieg ścieżek rowerowych, opracowało Architektoniczno - Urbanistyczne Biuro Projektowe ARCH URBS z Katowic.
Środki na opracowanie koncepcji w lutym 2007 r. pozyskano z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Interreg IIIA Czechy-Polska. W marcu przeprowadzono przetarg na wykonanie koncepcji rozbudowy ścieżek rowerowych jak również tłumaczenie na język czeski, wykonanie ulotek promocyjnych oraz internetowej prezentacji multimedialnej. Koncepcja udostępniona zostanie również partnerom projektu tj. Opawie, Krzyżanowicom oraz Stowarzyszeniu Gmin Dorzecza Górnej Odry.
www.raciborz.pl
POBIERZ MAPĘ
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|