Wszyscy narzekają na czas przejazdu na trasie Łódź - Warszawa. Otworzyłem mapę prędkości na stronie http://woznyj.republika.pl/ i widzę, że prędkości maksymalne na trasach łączących Łódź z Warszawą są przyzwoite. Na trasie Łódź - Skierniewice - Żyrardów - Grodzisk Mazowiecki - Warszawa (linie nr 17 i 1) jest prawie cały czas 120 km/h (może są pojedyncze wolniejsze odcinki - tego nie wiem). Nie mam pełnych informacji, co do trasy Łódź - Zgierz - Łowicz - Sochaczew - Warszawa (linie nr 16, 15, 3). Z fragmentarycznych informacji, które posiadam widzę, że nie jest źle (90 km/h w okolicach Łowicza i 160 km/h na linii nr 3). Czy ktoś może mi wyjaśnić, o co chodzi w tej awanturze z rzekomo "powolnymi" połączeniami między Łodzią, a Warszawą? MK
Witam "Maciej Kościowski" wrote: Wszyscy narzekają na czas przejazdu na trasie Łódź - Warszawa. Otworzyłem mapę prędkości na stronie http://woznyj.republika.pl/ i widzę, że prędkości maksymalne na trasach łączących Łódź z Warszawą są przyzwoite. Na trasie Łódź - Skierniewice - Żyrardów - Grodzisk Mazowiecki - Warszawa (linie nr 17 i 1) jest prawie cały czas 120 km/h (może są pojedyncze wolniejsze odcinki - tego nie wiem). Nie mam pełnych informacji, co do trasy Łódź - Zgierz - Łowicz - Sochaczew - Warszawa (linie nr 16, 15, 3). Z fragmentarycznych informacji, które posiadam widzę, że nie jest źle (90 km/h w okolicach Łowicza i 160 km/h na linii nr 3). Czy ktoś może mi wyjaśnić, o co chodzi w tej awanturze z rzekomo "powolnymi" połączeniami między Łodzią, a Warszawą?
Już wyjaśniam. O nowego rozkładu najszybszy pociąg Łódź-Warszawa będzie jechał ponad 100 minut (teraz 92) co przy odległości 130km daje średnią 78km/h (bez żadnych postojów po drodze). I to jest faktyczna przędkość - wyrzuć te mapy do diabła.
Pozdrawiam, Marcin
Kurcze, w takim razie plan Elblaga z 1980 roku i okolice Elblaga z 1981 roku to kolejne juz komunistyczne klamliwe mapy w moim posiadaniu.
Wiele jest 'cudownych' map z tego okresu. Ja mam nawet przeklamana sztabowke z czescia Gdyni, na ktorej tory grupy towarowej nagle urywaja sie w szczerym polu, miast isc w kierunku Nabrzeza Weglowego i temu podobnych. Podobnie jakims cudownym sposobem w atlasie samochodowym linia kol. dochodzi do samiutkich Budziszewic Lodzkich, a na mapie Polski z lat 60-tych mozna koleja dojechac do Istebny oraz przejechac sie z Ozorkowa do Strykowa bez zmiany czola w Zgierzu. :-)) Pozdrawiam
Huckleberry napisał(a): Prawdopodobnie jechałeś przez Łódź ul. Szczecińską i potem przez Konstantynów Łódzki i może Pabianice - Rzgów potem.
Patrzylem na mape i tez mi sie tak wydaje.
Przynajmniej ja bym tak jechał w godzinach szczytu. Rzeczywiście nie ma sensu się pakować w korki.
Zwlaszcza ze bede przejezdzal tamtedy w okolicach miejsckiego szczytu.
Jeśli jechałeś przez rondo w Zgierzu to była ta trasa. Żeby trafić na tą trasę w Zgierzu najprościej tak: 1. Jadąc od Gdańska skrzyżowanie koło mcdonaldsa na światłach prosto 2. Następne światła w prawo koło komisu samochodowego 3. Dojeżdżamy do ronda i na rondzie w lewo 4. Prosto kawał drogi przez całą Łódź aż do Konstantynowa 5. Dalej już na Pabianice i Rzgów
Na mapie widze ze miedzy Pabianicami a poluniem Łodzi sa jakies kosmosy :) Ciezko wyjechac w dobra strone, czy to tylko na mapie tak wyglada?
http://tinyurl.com/66vp3 6. I jesteś z powrotem na trasie za Łodzią
Nie wiem gdzie teraz w Zgierzu jest remont. Być może już się nie da tak...
Hmmm... a ktos wie? :) Glupio bedzie ugrzeznac gdzie w nieznanym miescie. pozdrawiam
dzieki :)
Łódź bez suburbiów? [[[[W szczególności chodzi o istnienie wokół silnie rozwiniętej aglomeracji tzw.
suburbiów - czyli dobrze rozwiniętych okolicznych miejscowości i gmin, do
których można delegować pewne funkcje gospodarcze. Nie posiada ich np.
Łódź,]]]]
a 70-tysięczne Pabianice, 60-tyś. Zgierz i kilka innych mniejszych miejscowości
blisko Łodzi takich Aleksandrów Łódzki, Konstantynów Łódzki, Rzgów, Tuszyn,
Andrespol ... to co jest? Z tego co wiem w bliskich okolicach Łodzi mieszka
prawie tyle samo ludzi co w samym mieście, a autorowi proponuję choć rzut okiem
na mapę a nie bezmyślne przepisywanie bzdur z kretyńskiego raportu.
Wariant "czerwony" "...najbardziej realny jest wariant "czerwony". Planowany był on od kilkunastu
lat..."
Nie rozumiem argumentów ludzi, którzy wybudowali się na Smulsku parę lat temu.
Przecież korytarz S14 był już wyznaczony, trzeba było tylko zadać sobie trochę
trudu i zerknąć na mapę zanim zdecydowało się na budowę "w cichej, spokojnej
okolicy"!
S14 ma rozładować ruch w centrum Lodzi i jednocześnie skomunikować Aleksandrów,
Konstantynów, Pabianice i Zgierz, a nie omijać miasto w odległości 20 km!
misiomis napisał:
> Głównie do pracy i z pracy : )
> Generalnie gdzie popadnie. Większość okolic Łodzi w promieniu 30km.
> Co do preferencji, to asfalt i lekki teren.
>
>
...to może w najbliższa niedziela? Wtedy jeżdżę w grupce kilkuosób a zbieramy
się tutaj mapa.szukacz.pl/?&n=51,85622&e=19,40596&z=0&m=Zgierz&u=Stary%
20Rynek
Komputerowy plan Lodzi w Rzepie Witam
Nabylem jak codzien Rzeczpospolita. Znalazlem tam krazek z planami
miast, w tym z planem Lodzi. Zainstalowalem i padlem. Plany zrobione
przez jakas dziwna firemke SilverSoft z Wa-wy i plan Lodzi tak sknocony,
ze trudno bardziej.
Z ciekawszych rzeczy (pomijam niewygodny interface uzytkownika i brak
pomocy) Mickiewicza konczy sie przy Wlokniarzy, przejazd w strone Retkini
tak jak kiedys - Karolewska. Co ciekawe nie wiadomo czemu tak bowiem
nie ma na tym planie linii kolejowej biegnacej przy dworcu Kaliskim
w kierunku Zgierza. Tory kolejowe z Retkini skrecaja tylko na poludnie
i juz. No coz w sumie linie te zbudowano dopiero w 1902 roku wiec
tworca (a raczej tfurca) mapy mogl tego nie zauwazyc. Brak na mapie jest
zaznaczonych dworcow kolejowych. Zas jako najkrotsza droge z okolic BULy
(Matejki/Narutowicza) na Retkinie zaproponowano mi trase biegnaca ulica
Kopcinskiego, a potem skret w Tuwima. Czy mam sie samochodem rzucic
z wiaduktu? Zdecydowanie nie polecam tej mapy.
Pozdrawiam, MarcinK
linia zgierz łowicz (stuletnia) jest kręta ale równie kręte są inne linie
magistralne np działdowo-iława, linie w okolicach kielc czy też skierniewice-
koluszki (tak przynajmniej wynika z mapy)
z liniami prostymi to tak u nas jest, że omijają miasta - tak jest z liniami
np warszawa-białystok (wyszków), bydgoszcz-gdańsk (świecie, gniew), inowrocław-
tarn.góry (kruszwica, radziejów, koło, turek, sieradz, złoczew, wieluń)
tak sobie spojrzałem na mapę Helsinek i okolic
glinki.com/?l=rqe76h
i co widzę?
Ano z Helsinek w 4 kierunkach wybiegają DWUPASMOWE drogi.
50 km w kierunku zachodnim ( Nummela)
73 km na wschód - kier. Perna
100 km na północ - kier. Lahti
200 km na północny zachód - kier. Tampere
a z Łodzi mamy 200 km na południe - do Katowic
10 km na północ - do Zgierza
10 km na południowy zachód - do Pabianic.
CZyli w Finlandii jest tak jakby z Łodzi były dwupasmówki do Rawy, Łęczycy i
Włocławka.
No i widać, że Finowie głupki inwestują w drogi. Idioci. Miejmy nadzieję że
profesor przebywający w Finlandii powie im to wprost.
No ja właśnie z kumplem ostatnio na Placu Stary Rynek obserwowaliśmy sobie mapę,
gdzie jest zaznaczone przelotówki nowe wokół Zgierza i rzeczywiście istnieją
obawy, że trasa pójdzie przed lasem bliżej osiedla, jednak równie prawdopodobne
że polecą przez las grotnicki w okolicach Jedlicza A. Zobaczymy jak to będzie,
szukam dokładniejszych planów.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|