Marszałek Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu

Tematy

biblia

http://www.uzp.gov.pl/biulety/2003/22/22_9085.html
"...PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Oddział Regionalny - Poznań,
61-875 Poznań, Al. Niepodległości 8, woj. wielkopolskie, pow. m. Poznań,
tel. 061 8631494, e-mail: iziw.poz@pkp.com.pl, informuje, że
przeprowadzona zostanie wstępna kwalifikacja w sprawie udzielenia
zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na
opracowanie wymagań i założeń do projektu Modernizacja Poznańskiego
Węzła Kolejowego dla układu torowego i urządzeń sterowania ruchem
kolejowym..."

http://www.uzp.gov.pl/biulety/2003/23/23_9309.html
"...PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Oddział Regionalny - Lublin -
Wydział Realizacji Inwestycji, 20-022 Lublin, ul. Okopowa 5, woj.
lubelskie, pow. m. Lublin, tel. 081 5313665, e-mail: m.sa@pkp.com.pl,
ogłasza przetarg nieograniczony na budowę mostu w km 136,691 linii
kolejowej Łódż Kaliska - Dębica..."

http://www.uzp.gov.pl/biulety/2003/25/25_10250.html
"...Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, 31-156 Kraków, ul.
Basztowa 22, woj. małopolskie, pow. m. Kraków, tel. 012 2990600, fax 012
2990654, www.malopolskie.pl, e-mail: ur@malopolska.mw.gov.pl, ogłasza
przetarg nieograniczony na wykonywanie pasażerskich przewozów kolejowych
na terenie Województwa Małopolskiego w okresie 01.07.2003 - 31.12.2003
r. ..."




| - Liczymy, że na tej trasie uda się coś jeszcze z korzyścią
| dla pasażerów zmienić - twierdzi Petrykowski. - Na Piłę nic się uda
| wynegocjować, bo tam władny jest marszałek w Poznaniu.

| Taaak??? To dlaczego wielkopolskie szynobusy kończą bieg w
| Lipce Krajeńskiej? Najłatwiej jest zganiać wine na kogoś...

Akurat marszałek w Poznaniu, z tego co wiem, jest jak najbardziej za
kursowaniem do Chojnic, ale skoro pomorzanie nie chcą dopłacać...


Wiem o tym. Dlatego śmieję sie z tej argumentacji.
Ten Pan Petrykowski jest albo beszczelny albo nieświadomy
tego co mówi. Wielkopolskie szynobusy kończą bieg na granicy
województwa bo Pomorskie sie na nie wypięło. A tutaj gościu
jakies legendy opowiada, że z Poznaniem nie można negocjować.
Ręce opadają jak się takie brednie czyta. :/
Pozdrawiam



...znalazłem artykuł o trzech kolejnych szynobusach dla Wielkopolski:

miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,2452702.html

PO i PiS poprą budżet województwa na poniedziałkowej sesji sejmiku

boj 17-12-2004 , ostatnia aktualizacja 17-12-2004 18:08

W poniedziałek opozycyjny klub radnych PO-PiS poprze budżet, bo marszałek
dokonał w nim istotnych poprawek

Pod presją propozycji klubu radnych PO-PiS Zarząd Województwa zdecydował się
wyasygnować w przyszłorocznym budżecie 18,4 mln zł na zakup kolejnych trzech
szynobusów, które powiększą tzw. flotę kolejowego taboru lekkiego -
poinformowali wczoraj na konferencji prasowej Paweł Arndt (PO) i Zbigniew
Czerwiński (PiS).Opozycja oczekuje, że jeszcze w tym roku powołana zostanie
samorządowa spółka Koleje Wielkopolskie, która przyczyni się do usprawnienia
i zracjonalizowania transportu kolejowego w regionie

..i nie moge znaleźć nt. tych dwóch elektrycznych...



Powstaną Koleje Wielkoplskie
Radni województwa wielkopolskiego podjęli uchwałę upoważniającą zarząd
regionu do utworzenia spółki pasażerskiej Koleje Wielkopolskie (KW), która
już w 2007 roku ma przejąć od PKP przewozy osób na terenie województwa. Urząd
Marszałkowski w Poznaniu ma gotowy biznesplan, niezbędne decyzje samorządu i
program inwestycyjny na najbliższe siedem lat.
Samorządowy przewoźnik ma być tańszy i bardziej wydajny niż PKP. Już w 2007
roku KW planują uruchomić 30 pociągów więcej niż obecnie ma PKP PR i
zwiększyć przewozy o 10 proc.

- Będziemy w stanie zrealizować zwiększone przewozy przy dotacji samorządu
na poziomie 68 mln zł. Za tę samą usługę PKP PR chcą dostać 80,2 mln zł -
mówi Jerzy Kriger, dyrektor departamentu transportu w wielkopolskim UM.Samorząd
zamierza też zainwestować w tabor dla swojej spółki środki, jakich
PKP nigdy nie znajdzie. Już ogłosił przetarg na 8-9 szynobusów. Wartość
zamówienia to 60,5 mln zł. Powstał też projekt zakupu 50 nowych
elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) za około 700 mln zł.

cały tekst: biznes.onet.pl/5,1362904,prasa.html

Napisałbym, jako komentarz, co sądzę o działaniach związanych z koleją Łódzkiego
Urzędu Marszałkowskiego ale zostałyby same kropki. Więc nic nie piszę...





ostatnio miałem możliwość porównania Górnego Śląska z Wielkopolską. Muszę
przyznać, że wiele świadczy na korzyść Górnego Śląska. Wielkopolska to Poznań i
.... nic więcej, a w świadomości społecznej Wielkopolska jest postrzegana
bardziej poważnie np. z biznesowego punktu widzenia niż Górny Śląsk (co jest
obiektywnie nieprawdziwe).

Istotne jest, by zbudować wspólną politykę regionu, niekoniecznie realizując ją
w formie dużego sformalizowanego organizmu miejskiego. Górny Śląsk ma ogromny
potencjał - ostatnio w jednym z badań nasze województwo zostało sklasyfikowane
na pierwszym miejscu w Polsce pod kątem atrakcyjności inwestycyjnej (taka
Wielkopolska dopiero na czwartym; wyprzedziliśmy nawet Mazowsze). Musimy
zmieniać wizerunek Górnego Śląska z wizerunku kopalń i hut na wizerunek regionu,
w którym jest np. największe skupisko ludzi z wyższym wykształceniem. Ten
wizerunek pomoże nam przyciągnąć jeszcze więcej inwestycji.

Co do organizmu miejskiego - przecież istnieją już platformy ogólnowojewódzkie -
przecież mamy kilkustopniowy samorząd terytorialny (do budowania wspólnej
polityki całego regionu można już wykorzystać poziom np. marszałka).



Regionalne linie lotnicze
Dnia 30 listopada 2004 r., w Porcie Lotniczym Poznań-Ławica Sp. z o.o. odbyło
się spotkanie grupy inicjatywnej na rzecz rozwoju regionalnego transportu
lotniczego. Współorganizatorem spotkania był Prezydent Miasta Poznania – Pan
Ryszard Grobelny, równocześnie Prezes Związku Miast Polskich. Analiza rynku
lotniczego w Polsce i Europie wskazuje na pilną potrzebę utworzenia systemu
regionalnego transportu lotniczego jako narzędzia rozwoju gospodarczego
polskich miast i regionów. Powstała grupa inicjatywna w składzie: - Urząd
Miasta Poznania - Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego - Starostwo
Powiatu Poznańskiego - Urząd Miasta Białegostoku - Urząd Miasta Gdańska - Port
Lotniczy w Gdańsku - Urząd Miasta Koszalina - Port Lotniczy w Krakowie - Urząd
Miasta Lublina - Port Lotniczy Łódź - Urząd Miasta Świdnika - Urząd Miasta
Zakopane która wyłoniła przedstawiciela w osobie Zastępcy Prezydenta Miasta
Poznania – Pana Tomasza Kaysera oraz wskazała sekretariat Portu Lotniczego
Poznań-Ławica do obsługi technicznej. Uczestnicy spotkania zapraszają do
współpracy wszystkie zainteresowane instytucje samorządowe. Zapytania i
zgłoszenia udziału w projekcie prosimy kierować do sekretariatu Portu
Lotniczego Poznań-Ławica.



rausla napisał:
>ludzie w Polsce to czytaja i smieja sie do rozpuku, jak
> malenkie miasteczko co rusz przy okazji polityki probuje zmieniac staus quo
Ludzie w Polsce mają waszą nadbrdziańską mieścinę gdzieś a Toruń poprostu nie
chce i nie będzie w jednym województwie z taką zakompleksioną dziurą. Poznań
oczywiście was doceni i napewno marszałek wielkopolski będzie przyjeżdżał do
Bydgoszczy codziennie a może nawet przeniesie do was swoją siedzibę - bo
przecież będziecie w centrum Wielkopolski.



gracz_nr_1 napisał:

> Marszalek powinien byc w Bydgoszczy!

Bez urazy ale właśnie dzięki takim ######### jak Ty są napięcia na linii
Bydgoszcz - Toruń.
Życzę Tobie rozpadu województwa i przyłączenia Bydgoszczy jako miasta
powiatowego do woj.Wielkopolskiego.
Nawet wojewody nie będziecie mieli, a o rozbudowie lotniska już nie wspomnę.
Poznań się wypnie na was mając terminal na Ławicy.
No i troszkę bezrobotnych wam przybędzie po likwidacji Urzędu Wojewódzkiego,
Komendy Wojewódzkiej Policji i innych urzędów wojewódzkich.
Co do Torunia ...... damy sobie radę. Nie będziemy płakać po Was.
Jestem raczej pozytywnie nastawiony do współpracy Torunia i Bydgoszczy ale
właśnie tacy ######## jak Ty powodują, że moje i mi podobnych wysiłki wcześniej
czy później legną w gruzach.
Żyj w tej swojej utopii.



Zbliżenia Toruńskie ?
Ten program nie powinien się pojawić. Mamy jedno województwo i dwie
stolice.Bydgoszcz i Toruń, wojewoda i marszałek, wszyscy powinni wypracować
jakiś kompromis.Może należy zobaczyć jak robią TV i radio regionalne w woj.
lubuskim.W województwie wielkopolskim są nadawane o 18.00 jednocześnie dwa
programy informacyjne: z Poznania i Kalisza.Czy w Poznaniu , tak jak w
Bydgoszczy ktoś robi z tego problem ? - odpowiadam, że NIE! Obecne Zbliżenia
Toruńskie to program robiony przez Bydgoszczan i nie wiem do kogo
adresowany.Pozdrawiam i zapraszam do Torunia.



witam!
zastanawia mnie tylko jak dlugo jeszcze bedziemy pisac o tym, praktycznie co 2
tyg dowiaduje sie ze likwiduja jakies polaczenia i zawsze dodtyczy to gorzowa!
niedługo nie beda mieli co likwidowac hehehe
Czy nikt naprawde nie widzi w tym czegos podejrzanego.niechce mi sie wierzyc ze
nikt nie jezdzi tymi pociagami ktore likwiduja. Pociag do TrojMiasta był kiedys
i to bylo rewelacyjne polaczenie, ale przydalo by sie tez wiecej polaczen do
Poznania bo ze stolicy wielkopolski odjezdza duzo wiecej pociagow niz z Krzyz,
w ktorym my Gorzowianie musimy sie meczyc.
Gdzie jes Marszałek naszego wojewodztwa, czy on wie ze połnocna czescia
lubuskiego trzeba tez sie interesowac? Czy niedlugo calkiem zlikwiduja pkp w
gorzowie na na dworcu zrobia TESCO? a za tym wszystkim stoi zarzad pkpk na
lubuskie w zielonej gorze!!! Piszcie do nich!!!(ja juz to zrobiłem)

Pozdrawiam!
Ps. Die Bahn nie wejdzie tak sztbko, poniewaz oststnio gdzies czytalem ze pkp
jest niezagrozone przez konkurencje do 2017 albo 2019, cos jakos tak

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript