" />Cześć !
Mam do dyspozycji :
głowica :
-splanowana 2mm,
- zgrane kolektory,
- prowadnice zaworów wydech. ścięte,-
- prowadnice zaworów dolotowych podtoczone na stożek
- zawory dolotowe o średnicy ~36mm (jakieś 3mm większe od seryjnych)
-koło zamachowe około3-3,5kg
-wałek 385 (przefazowany jak w instrukcji)
-gaźnik - ośka w/g Mazika i inne du...
d.paliwa 120-125
d.powietrza 190
zrobiony 'dodmuch'
Problem jest taki :
nie może przekroczyć 6000-6200obr/min
Na I zaczyna przerywać przy 40km/h(dochodzi ładnie a potem przerywa)
Na II przy 55-60km/h
Na III przy 90 km/h
Powiedzcie mi co mam zrobić aby przekroczył te obroty ?
(pozostało mi tylko bawienie się gaźnikiem i aparatem zapłonowym)
Czekam na konkretne odpowiedzi (bo np. to że musisz pobawić się z gaźnikiem wiem)
Ma ktoś podobny sprzęt ?
Czy Pan Grabowski mógłby napisać co o tym myśli ?
" />Słucha ja kupiłem głowice od zaworami od cc... wiec nie wiem jak to sie robi.. chla tak sredni około 12 l ale mam głowice 5 mm splanowaną.. ostatnio przy ostrym rajdowaniu spalił mi 15 litrów ale sie silnik skończył.. gaźnik mam od mazika-taki magik od gaxników jak chcesz to dam Ci namiary na niego
" />Heh to ja odpowiem za kunera.
Gaźnik mazik głowica splanowana sporo ponad 4 mm.
Wałek od heinricha i pare duperelów.
Wszystko spasowane - kupione jako całosc, a
moc około 35 - 38 koni obiecywana .
Gdyby nie brak kasy to ja bym jeździł na tym a tak to kuner
ps. kuner wisisz mi jazde kaszlem jak juz dotrzesz
" />Dzięki Czuczu za wypowiedź... dodam jeszcze że głowica to 5mm jest opuszczona ,zawory CC,wał od BISa,lekkie koło zamachowe,frezowane tłoki,pooprawiony dolot,kilk bajerów i mega super głośny (niestety ) tłumik w krztałcie strumiennicy
Jedyny minus to jest to że się cholernie grzeje.Miałemn zakładać chłodnice oleju ale ta którą mam jest dziurawa więc pozostaje mi grzanie silnika puki kasy nie uzbieram
Aha i teraz musze lać benzynke 98... skąd ja na to kase wezme
Dzisiaj coś mi mocy zabrakło... to znaczy tylkko na ssaniu bez gazu dało się jechać.Stwierdziłem usterke-zapchany gaźnik.Szybki telefon do p.Mazika w celu pobrania kilku porad i bryka znowu śmiga.
A z ty docieraniem to jak z grą wstępną... nie chce Ci się ale musisz.Już go kilka razy przydusiłem
I już myśle nad rozwierceniem go do 700 na tłokach od BISa albo CC...Ale pierw podbuduje swój budżet
Czuczu przy najbliższej okazji masz jazde ode mnie a potem idziemy na browca (jak oczywiście nie będziemy musieli potem jeździć )
Jeszcze raz Czuczu ogromne dzięki za to ogłoszenie
" />Niedługo ukaże się na naszej stronie artykuł o gaźniku Mazika wraz z testami
Narazie o rurkach można poczytać tu:
http://kolos.math.uni.lodz.pl/maxx/me.php?id1=gaznik6
" />proponuje inz. Mazika.. on przygotowuje gazniki m.in. do RC . koszty gaznika 100zl , tylko ze trzeba przyslac swoj gaznik, oczywiscie w cenie jest pelna regeneracja.. do kazdego gaznika dostaje sie chyba 2 rurki emulsyjne SZCZELINOWKI - turystyczna i sportowa...
kontakt [032] 228 99 67
" />No daymaon do tego pana mazika mozesz smialo walic...gosc napewno zrobi Ci co trza i bedziesz zadowolony...prawie wszyscy na rallycrosie jezdza na jego gaznikach...(bo w RC trzeba miec korpus gaznika seryjnego) wiec jest zmodyfikowany na maxa(prawie...tak aby sie nie rozlecial)...
A jak chcesz wiecej to musisz poszukac innego gaznika...np Weber 40 DCOE
" />tez miałem gaznik od Mazika
PS. Koles mieszka w bloku obok inż. Pachonia, dzieki któremu zrobił mi gaznik bo miał wtedy duzo roboty. A jak usłyszał ze przyjechałem specjalnie do niego z Białegostoku to powiedział ze nie moze mi odmówic. Ogólnie bardzo sympatyczny starszy pan.
a w gazniku zakłada płaska os przepustnicy i zaslepia z jednej strony zakłada rurki szczelinowe i takie tam inne robi naprawde porzadnie.
Przy sprezdazy zostawiłem sobie rurki na pamiatke
" />Ja u Pana Mazika robilem juz dwa komplety Weberów IDF. Te co mam teraz byly kompletnie nowe, a zrobil mi w nich full wypas. caly jest polerowany, osie odchudzone, ale gardziele chcialem seryjne(tylko wypolerowane). Telefon jest do Siemianowic. Kolega ma gaznik robiony u niego i jest jak najbardziej zadowolony.
" />jakos w RC podstawek nie widzialem
a qmpel ma gaznik od mazika specjalniue robiony pod glowice i walek na ktorych jezdze i mazik nie polecal pod to zadnych podstawek
i w zadnym malcu w ktorym sie cisnie wiecej niz jakies przerobki typu glowica -1.5mm i polerowanie gaznika nie widzialem podstawek wiekszych
abarth takich nie robi
a cala ta magia przypomina mi magie magnetyzerow to cos na ksztalt paskow na szybe +20KM
" />Jakoś to jest dziwne. Mam gaźnik od Mazika robione pod swoją głowice która jest splanowana 5mm i p. Mazik w lisciku napisał żeby zastosować dodatkową podstawke 20mm. I w sumie ze szkoły znam taka teorie że robi się to by zwiększyć moment. Jeśli komuś mniej zalezy na momencie a bardziej na mocy to zostawia seryjna podstawke
A jeśli nadal nie wierzysz tp gdześ zeskanuje list od MAzika i zobaczysz.
POzdrawiam
Kuner
" />Cześć !
Mam do dyspozycji :
głowica :
-splanowana 2mm,
- zgrane kolektory,
- prowadnice zaworów wydech. ścięte,-
- prowadnice zaworów dolotowych podtoczone na stożek
- zawory dolotowe o średnicy ~36mm (jakieś 3mm większe od seryjnych)
-koło zamachowe około3-3,5kg
-wałek 385 (przefazowany jak w instrukcji)
-gaźnik - ośka w/g Mazika i inne duperele.
Problem jest taki :
nie może przekroczyć 6000-6200obr/min
Na I zaczyna przerywać przy 40km/h(dochodzi ładnie a potem przerywa)
Na II przy 55-60km/h
Na III przy 90 km/h
Powiedzcie mi co mam zrobić aby przekroczył te obroty ?
(pozostało mi tylko bawienie się gaźnikiem i aparatem zapłonowym)
Czekam na konkretne odpowiedzi (bo np. to że musisz pobawić się z gaźnikiem wiem)
Ma ktoś podobny sprzęt ?
" />No i sprawa nie aktualna.
Zadzwonilem do Mazika - porozmawialismy 10 minut i juz wiem co zrobić.
Gaźnik zapakowany i wysłany.
Niestety czas realizacji troche przydługawy ale co tam.
Pozdrawiam i kończe - ps kuner jak bys miał problemy z weberem wal na priv dam ci namiary na firme
" />w wersji wyczynowej mazik rozwierca gardziel (+0,5mm), daje większy dyfuzor (+0,5mm), rurke emulsyjną szczelinową, większy zawór iglicowy, odchudzoną ośkę przepsutnicy, inne dysze, większe kanały biegu jałowego (te dziurki 3 pod przepustnicą).. niestety nie modyfikuje głowiczki gaźnika i mi przerywał przy 110kmh.. pomogło założenie starej zmodyfikowanej
" />
">Cześć !
Mam do dyspozycji :
głowica :
-splanowana 2mm,
- zgrane kolektory,
- prowadnice zaworów wydech. ścięte,-
- prowadnice zaworów dolotowych podtoczone na stożek
- zawory dolotowe o średnicy ~36mm (jakieś 3mm większe od seryjnych)
-koło zamachowe około3-3,5kg
-wałek 385 (przefazowany jak w instrukcji)
-gaźnik - ośka w/g Mazika i inne du...
d.paliwa 120-125
d.powietrza 190
zrobiony 'dodmuch'
Problem jest taki :
nie może przekroczyć 6000-6200obr/min
Na I zaczyna przerywać przy 40km/h(dochodzi ładnie a potem przerywa)
Na II przy 55-60km/h
Na III przy 90 km/h
Powiedzcie mi co mam zrobić aby przekroczył te obroty ?
(pozostało mi tylko bawienie się gaźnikiem i aparatem zapłonowym)
Czekam na konkretne odpowiedzi (bo np. to że musisz pobawić się z gaźnikiem wiem)
Ma ktoś podobny sprzęt ?
Czy Pan Grabowski mógłby napisać co o tym myśli ?
Problem urywania na wysokich obrotach w Fiacie 126p, został rozwiązany już ok. 1975 r. Dziwi mnie, że jeszcze Pan o tym nie słyszał. Otóż najczęściej urywanie spowodowane jest działaniem dynamicznym układu ssącego przed gaźnikiem. Powoduje ono na wysokich obrotach, powstawanie nadciśnienia w komorze pływakowej gaźnika, które uniemożliwia napływanie benzyny przez zaworek iglicowy. Aby urywanie ustąpiło, należy odpowietrzyć komorę pływakową aby nie dopuścić do powstawania w niej nadciśnienia. Jest na to kilka sposobów. W celach ćwiczebnych proszę wykonać jazdę próbną na odkrytym gaźniku ( bez czarnego kolanka ), a nastepnie na przykręconym samym kolanku i prosze napisać, co z tego wyszło.
Drugim powodem urywania na wysokich obrotach może być za duża przerwa na przerywaczu lub za miękka sprężyna przerywacza ( oczywiście dotyczy to wyłącznie silników z aparatami zapłonowymi.
" />Ja mam podstawke 20mm którą sam Mazik mi polecał. Więc jeśli gość który połowe swojego życia przerabia gaźniki twierdzi że podstawka jest git to i jest git. A co do turbinki to kontaktuj sę z DaymoNem-on jakoś specjalnie swoją przerabiał
" />zmienic, tloki, korbowody ,walek od kalurzy , klawiatura zaworow z bisa, cewiki na anglie , obrobic glowice , uklaw wydechowy i dolotowy , gazniki weber 40dv , lub przerobka seryjnego u P. Mazika =70KM
" />Wieć mysle wysłac do mazika.
Co o nim mozecie powiedzieć ktoś robil gaxnik u mazika ??????
Ps. ile za kolektor wydechowy do webera 40 dco bo jakos dorwałem i mysle.
" />Czuczu możesz coś napisać co ten Mazik robi z tym gażnikiem i ile za to sobie życzy?
" />no i wczoraj kupiłem zestawik do mojego silniczka i jest w nim gaźnik mazika.Nie bardzo zrozumiałem ale Mazik chyba zmienia dysze,wszystko poleruje,a dysze główne są z innego materiału... Podobno potrafi zdziałac cuda... więc w tym wypadku rezynuje z webera
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl