MTX 75W140

Tematy

biblia


Olej do przekładni może być taki castrol MTX Full syntetyk 75W-140 ??? Moje zapytanie stąd że nie wiem co te ostatnie symbole oznaczają
może być, tylko było już na tym forum kilka uwag odnośnie tego oleju, niektórzy twierdzą że jest zbyt gęsty.... ale to pewnie indywidualna specyfika każdego motorku, ja nie mam ze sprzegłem żadnego problemu na tym oleju....
a tesymbole to gęstość oleju/lepkość



Kolejne pytanko koledzy zamówiłem olej do przekładni Castrol MTX Full Synthetic 75W-140 lecz przysłano mi CASTROL DIFFERENTIAL -SAF-XJ SAE 75W-140 API GL5-(TAKIE SAMO JAK W MTX) ZF-TE-ML 05D/12D/16G BMW approved więc dzwonie do sklepu i mówie jaki problem .W odpowiedzi koleś mówi że to taki sam olej jak MTX tylko inne opakowanie bo podobno MTX full synhetic już nie ma .Tłumczył że taki sam olej leją do przekładni motocyklowych. Nie dokońce wierze dlatego piszę znowu .Czy ten olej może być do mojej tzr '06 ?? Proszę o odp.Pod linkiem ten właśnie olej http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=6006480



Castrol MTX 75W-140 - nie wiem jak jest w przekładni przy skuterach, ale nie wróżę dobrej przyszłości skrzyni w Twojej RS jak ją takim olejem zalejesz... No chyba, że Twoja jest super extra wysilna, osiąga temperatury ponad 100*C i nie zamierzasz nią jeździć gdy na dworze jest mniej niż 20*C. Tak gęsty olej nie będzie w stanie zapewnić dobrego smarowania poszczególnych elementów skrzyni. W RM mam zalany 10W40, gdzie skrzynia jest jeszcze bardziej wysilona i jeszcze bardziej dostaje po du***. Można by ewentualnie wymienić na 10W50. A jak zamierzasz latać w zimie (chociaż przy dzisiejszych temp. lekko poniżej 0*C nie ma sensu) to można by wymienić na 5W40. Osobiście odradzam wlewać ten olej do RS.

Co do tematu, fajnie się czyta, wróżę, że wyjdzie coś niezłego w efekcie końcowym i żebyś ty wiedział jak ja Ci ku*** zazdroszcze garażu i narzędzi



Tak jak w temacie wpisywac po kolei jakie płyny lać do DT :-P

-olej silnikowy- Castrol POWER1 Racing 2T(chyba zdecydowanie najlepszy), Mobil1 Racing 2T(niezly ale Castrol troche lepszy) i Castrol TTS (moze byc)

-olej przekładniowy- Castrol MTX full synthetic SAE 75W-140 (mi sie osobiscie wydaje ze hujowy jest, bo sam go mam, wali brukselka i jakos silnik nie trzyma wolnych obrotow)

-płyn hamulcowy- Castrol RESPONSE DOT4 (nie wiem jak sie sprawuje, dzisiaj kupilem, wleje, pojezdze i dam opinie)

-smar do lancucha- Valvoline Lubricating (zaje..isty smar do lancucha, polecam, trzyma sie w miare dlugo i nie rozciaga lancucha)

Później jeszcze dopisze coś na temat płynów do chłodnicy i do zawieszenia.... PISZCZE CO WY LEJECIE I CZY JEST DOBRE!!



" />Który olej do przekładni będzie lepszy?

Castrol MTX Synthetic 75W-140 czy Castrol MTX Part Synthetic 80W?



" />To który ten olej przekładniowy będzie lepszy?

Castrol MTX Synthetic 75W-140 czy Castrol MTX Part Synthetic 80W?



" />To lepiej dozbieraj albo poproś rodziców i kup sobie Castrola MTX 75W-140 , przeznaczony do wysilonych silników 2t.



" />Tyle, że do rotaxa 122 zalecany jest 75W-90 (w serwisowce tak jest).
A Motul Transoil Expert 2T to 10W-40...

Ja ci polecam MTX'a 75W-140, u mnie w mieśie np. można go kupić za 45zł (1 litr)



Olej do przekładni może być taki castrol MTX Full syntetyk 75W-140 ??? Moje zapytanie stąd że nie wiem co te ostatnie symbole oznaczają



Siema.

Mam pytanko ale i prosbe Gdzie i jak wymienic olej Skrzyni biegów ? i jaki zalac do apki Dzieki za odpowiedzi.....pozdro


W końcu napisałem maila do Yamahy z zapytaniem jaki olej powinno lać się do tzr 50 do skrzyni biegów otrzymałem odpowiedz że CASTROL MTX. Teraz wszystko powinno być jasne.

Dokładne dane oleju Castrol MTX:
Castrol MTX FULL SYNTHETIC

Opis

W pełni syntetyczny olej do wysilonych przekładni motocykli o wysokich osiągach, zarówno szosowych jak i terenowych.

Lepkość SAE: SAE 75W-140
Klasa jakości: API GL5

Zalety i Korzyści
Castrol MTX Full Synthetic zapewnia wyjątkową ochronę nawet w ekstremalnych warunkach pracy:
- Doskonała ochrona przeciwzużyciowa i EP we wszystkich temperaturach otoczenia i we wszystkich warunkach pracy przekładni
- Redukcja tarcia i związana z tym większa moc efektywna oraz obniżona temperatura pracy
- Doskonała płynność zmiany biegów.
- Skuteczne zapobieganie poślizgowi i płynne włączanie sprzęgła
- Redukcja hałasu przekładni

Zastosowanie

Olej do przekładni motocykli 2- i 4-suwowych wyposażonych w mokre sprzęgło oraz bez niego, jak również do przekładni głównych. MTX Full Synthetic powinien być stosowany tam gdzie zalecany jest olej klasy API SF/SG lub API GL4/5 oraz GL5

Własności Fizykochemiczne

Lepkość SAE 75W-140
Klasa GL5
Gęstość @ 20 st.C 867 Kg/m3
Lepkość kinematyczna @ 100 st.C 25,2 mm2/s
Lepkość kinematyczna @ 40 st.C 186 mm2/s
Lepkość Brookfielda @ -12 st.C 5 750 MPas
Lepkość Brookfielda @ -26 st.C 22 000 MPas
Lepkość Brookfielda @ -40 st.C 141 000 MPas
Wskaźnik lepkości 171
Punkt płynięcia -54 st.C
Punkt zapłonu (PMC) 220 st.C
Pienienie - sekwencje I/II/III 0/5/0 ml/sec
FZG A 16.6/90 st.C >12 Stopień obciążenia



W końcu napisałem maila do Yamahy z zapytaniem jaki olej powinno lać się do tzr 50 do skrzyni biegów otrzymałem odpowiedz że CASTROL MTX. Teraz wszystko powinno być jasne.

Dokładne dane oleju Castrol MTX:
Castrol MTX FULL SYNTHETIC

Opis

W pełni syntetyczny olej do wysilonych przekładni motocykli o wysokich osiągach, zarówno szosowych jak i terenowych.

Lepkość SAE: SAE 75W-140
Klasa jakości: API GL5

Zalety i Korzyści
Castrol MTX Full Synthetic zapewnia wyjątkową ochronę nawet w ekstremalnych warunkach pracy:
- Doskonała ochrona przeciwzużyciowa i EP we wszystkich temperaturach otoczenia i we wszystkich warunkach pracy przekładni
- Redukcja tarcia i związana z tym większa moc efektywna oraz obniżona temperatura pracy
- Doskonała płynność zmiany biegów.
- Skuteczne zapobieganie poślizgowi i płynne włączanie sprzęgła
- Redukcja hałasu przekładni

Zastosowanie

Olej do przekładni motocykli 2- i 4-suwowych wyposażonych w mokre sprzęgło oraz bez niego, jak również do przekładni głównych. MTX Full Synthetic powinien być stosowany tam gdzie zalecany jest olej klasy API SF/SG lub API GL4/5 oraz GL5

Własności Fizykochemiczne

Lepkość SAE 75W-140
Klasa GL5
Gęstość @ 20 st.C 867 Kg/m3
Lepkość kinematyczna @ 100 st.C 25,2 mm2/s
Lepkość kinematyczna @ 40 st.C 186 mm2/s
Lepkość Brookfielda @ -12 st.C 5 750 MPas
Lepkość Brookfielda @ -26 st.C 22 000 MPas
Lepkość Brookfielda @ -40 st.C 141 000 MPas
Wskaźnik lepkości 171
Punkt płynięcia -54 st.C
Punkt zapłonu (PMC) 220 st.C
Pienienie - sekwencje I/II/III 0/5/0 ml/sec
FZG A 16.6/90 st.C >12 Stopień obciążenia


Sew załuż nowy temat z moim postem, albo w tym zrób porządek i go przyklej.



Ja polecam do AM6 Castrol MTX 75W-140, skrzynia zaczęła bardzo płynnie chodzić i nie ma żadnych problemów. W AM5 też spokojnie podejdzie



W temacie " Wymiana oleju w skrzyni biegów!!! " pisze że olej zalecany przez Yamahe to :

Castrol MTX FULL SYNTHETIC

Lepkość SAE: SAE 75W-140
Klasa jakości: API GL5



Wymiana:

Olej można wymienić samemu w domu, lub oddać do salonu.
Jeżeli samem to odkręcamy od spodu śrubkę (1), zlewamy stary olej, zakręcamy. Odkręcamy śrubkę z prawej strony silnika (2) , lejemy nowy olej przez korek u góry silnika (3)aż zacznie wyciekać przez tą śrubkę z boku silnika (2). Zakręcamy wszystko.



olej zalecany przez yamahe: (potrzebujemy 1l )
Castrol MTX FULL SYNTHETIC

Opis

W pełni syntetyczny olej do wysilonych przekładni motocykli o wysokich osiągach, zarówno szosowych jak i terenowych.

Lepkość SAE: SAE 75W-140
Klasa jakości: API GL5

Zalety i Korzyści
Castrol MTX Full Synthetic zapewnia wyjątkową ochronę nawet w ekstremalnych warunkach pracy:
- Doskonała ochrona przeciwzużyciowa i EP we wszystkich temperaturach otoczenia i we wszystkich warunkach pracy przekładni
- Redukcja tarcia i związana z tym większa moc efektywna oraz obniżona temperatura pracy
- Doskonała płynność zmiany biegów.
- Skuteczne zapobieganie poślizgowi i płynne włączanie sprzęgła
- Redukcja hałasu przekładni

Zastosowanie

Olej do przekładni motocykli 2- i 4-suwowych wyposażonych w mokre sprzęgło oraz bez niego, jak również do przekładni głównych. MTX Full Synthetic powinien być stosowany tam gdzie zalecany jest olej klasy API SF/SG lub API GL4/5 oraz GL5

Własności Fizykochemiczne

Lepkość SAE 75W-140
Klasa GL5
Gęstość @ 20 st.C 867 Kg/m3
Lepkość kinematyczna @ 100 st.C 25,2 mm2/s
Lepkość kinematyczna @ 40 st.C 186 mm2/s
Lepkość Brookfielda @ -12 st.C 5 750 MPas
Lepkość Brookfielda @ -26 st.C 22 000 MPas
Lepkość Brookfielda @ -40 st.C 141 000 MPas
Wskaźnik lepkości 171
Punkt płynięcia -54 st.C
Punkt zapłonu (PMC) 220 st.C
Pienienie - sekwencje I/II/III 0/5/0 ml/sec
FZG A 16.6/90 st.C >12 Stopień obciążenia


źródło: patrykRR (zebrał i opracował informacje)

Mam nadzieje, że temat ten pomoże wielu osoba i nie będzie już więcej pytań.
Pozostałe podobne wątki kasuje.
Sew

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript