a w paliwie?? dlaczego mtz na ostatnim miejscu?? silnik dobry hydraulika bosha most carraro czego jeszcze chciec w mtz- cie??calkiem niezle i jest najtanszy ze wszystkich
Białoruśka też dobry sprzęt. Mój wujek ma dwie. Ma MTZ-ta 82ts. Ma go już 11 lat i na razie bez większych problemów. Miał kilka lat temu większa awarię- coś rozleciało się w jednej ze zwolnic. Trochę zapłacił, ale teraz wszystko jest ok. Był tak zadowolony z tej maszyny, że niecały rok temu kupił sobie Belarusa 1025 z turem ŁC-1650. Nic tańszego by nie dostał z turem w tej cenie. Nie chciał Pronara z plastikową maską i ładną kabiną, bo one mają złą opinię (awaryjny!). Wziął prostą białoruśkę, bez żadnych bajerów :).
Wg mnie to na tym forum idzie się dużo dowiedzieć i dużo też ludzie zmyślają takich żeczy jakby z kosmosu byi.... a mianowicie jak MTZ 82 pali komuś na dotyk np. do -15 bez jakichś mega przerubek to ja sam nie wiem po co czytać to forum przecierz ten typ nawet jak był nowy to nie palił w zimie przy dużo mniejszych mrozach i mało mu pomagało lanie gotującej wody w układ chłodzenia, sam zapalam MTZ 82 codziennie przez 12 lat i nikomu nie powiem że MTZ-y zapalają dobrze ja mam 3 rozrusznik obecnie Magneton Czeski 2 lata ma no wysiadł albo przekaźnik albo rozrusznik bo przerywa jak kręci i robi brrr i zaś normalnie i brrr, już teraz w okolicy 0 leje gorącą wode i oczywiście bardzo częste ładowanie akumulatorów, świeca ta która jest to prawie nigdy nie działała u mnie a jak pryśnie się choć troche samostartu to tak duże opory są tym ciągniku że mega ciężko go odpalić jest to poprostu bardzo źle zapalające ciągniki zimą są ludzie co mieli te ciągniki i potwierdzą moją teze np. WITEK, a i mam kolegów co mają MTZ 1025A wmiare nowe i też teraz wymieniają już rozruszniki mega ciężko palą także te modele, ogólnie ciągnik dla ludzi co mało pracują i mega mało wymagają oraz mają mechanika na stanie i żelazne nerwy. Przestrzegam przed marką Pronar
Kolega @krzysiu ma rację. Moj kumpel ma 2 MTZ 82 chyba z 92 r. oraz PRONARA 1025A 2006r. MTZ-y przy -10 są praktycznie nie do odpalenia, PRONAR jeszcze sobie radzi przy tej temperaturze. No i u tego kumpla to ja jestem mechanikiem na etacie bo ciągle się coś przy tych sprzętach sypie i cały czas trzeba je naprawiać.
ja tam wiem że czy to jest MTZ 82 czy Pronar obojętnie jaki model to bez obrazy "bubel" niesamowity a wśród osób powyżej widzę że chyba nie ma użytkowników obecnych lub byłych? bo jeżeli by byli to pierwsza sprawa w MTZ starszych modelach to hydraulika przecieka non stop na maxa w każdym który jej używa i jest słaba bo 2800kg podnośnik i 35l/min pompa w nowszych 82A, 82SA, 1025 są większe wydajności to inne elementy nie wytrzymują, np założyli szersze opony na 82a i stare sprzęgła i mosty nie wytrzymały teraz jest nowszy most i znowu się sypie to jest tak że JD, Fendt, i inne zachodnie koło 80KM to zrobią ful roboty i jej się nie boją a MTZ czy Pronar to do gospodarstw które niby chcą zaoszczędzić albo używają go okazjonalnie żeby np. zaorać pola i do garażu i nie obrotek tylko sztywna rama bo może coś w nim popękać jak miałem MTZ to 800kg ciężar to pękało wszystko z tyłu a pompa non stopa pęka hydrauliczna bo nie wytrzymuje obciążenia jak jest użytkownik Pronara który nim jeździ minimum 600 do 1000mth rocznie tak jak ja to robiłem a teraz robie lepszym sprzętem to na pewno stwierdzi że każdego dnia go zaskakiwał awariami części tanie ale nerwów i ilość zużytych części to było drożej niż Fendta mieć 20 letniego i go serwisować dobry w nich był tylko i wyłącznie silnik bezawaryjny i oszczędny na max.
a ciekawe jakby pronara robili na zachodzie to tez by tak wiara je kleła? powiem jedno smigałem kiedyś landinim 135 ps wersja podstawowa czyli wszystko mechaniczne i moje wrażenia były bardzo negatywne, sam mam 1025 i miałem mtz i uwazam ze nie sa to tragiczne ciągniki. pozdro dla wszystkich posiadaczy ( nie wszystko złoto co sie świeci) ;)
Witam. A więc powiem wam jedno.....co do wypowiedzi ze mtz i pronar to bubel sie nie zgodze. mam pronara 1025a z 2005roku,zrobione ma 1250mth i tak; regulowalem hamulce, pekły mi przewody od paliwa kilkakrotnie, i właczniki swiateł itp trzebabyło wymienic. poza tym to trochę leci z rozdzielacza gdy wywracam przyczepę ale tylko trochę.....na te 1250mth dolalem moze 8litrów oleju. Wiadomo ze jesli ktos porównuje ten ciagnik z john deerem lub fendtem to napewno nie bedzie z niego zadowolony.....ja nie zaluje ze kupiłem,na tamte czasy to byl wydatek 103tys brutto. ciagnik pracuje na 95 hektarach ziemi uprawnej(ornej) razem z zetorem 5211, czyli głownie pronar wszystko robi....kilka dni temu kupilem mu do pomocy john deera 2140 to teraz bedzie mił lzej. Dodam ze pronarem w polu praktycznie caly czas sam jeżdze,to tez jest wazne aby jedna osoba uzytkowala......to chyba wszystko....jak dbasz tak masz
Pronar 1025a II ze wzmocnionym podnośnikiem i niech nie opowiadają bajek że MTZ czy Pronary się sypią bo na Polach jest Niebiesko jak by się tak sypały to by ich nie kupowali. A ten ciągniczek jest fajny i co jak co ale uciąg ma może wszystko jęczeć ale idzie wiem bo mam Pronara. Nie to co Zetor
ursus c330-m
c 360-3p0
zetor 7211
mtz 82 +tur 2 sekcje
pronar 1025a
siewnik + agregat famarol 3,20cm
pługi staltech 4x40 i unia 4x4o
talerzówke 24 tależe
3 przyczepy o ładowności 4,5 t
2 rorzutniki czornobiałystocka 3,5 t
kombajny do zboża
claas doiminator 150
bizon rekord rok 1998
bizon super z 56
no to powiedz coś o niej nie brakuje biegów przełożenia dużo się nachodzą .
Ja w starym mam 18/4 z czym pomiędzy 8 a 9 "brakuje" biegu co jest uciążliwe (po drodze 8 to tylko ok20 a 9 ok30-35 ,dobrze że jest reduktor to na 9 żółw mam 25 ale weż przełącz 2 wajchy na raz)
Jeżdziłem sąsiada pronarem 1025 16/8 przerąbana skrzynia albo za mało nauki miałem ,dokładniej gniotłem kiszonkę i tak jak do przodu włącze 1 to wolniej jak (tą samą dźwignią ) wsteczny a 2 za szybko ,tak w ogóle jak ruszałem na drodze to co bieg za szybki
eh jezdzilem troche 1025A i przyznam ze nie byłem zachwycony jego skrzynią... jedne biegi za wolne, jedne za szybkie by ruszyć, a z polowych na szosowe w biegu nie mozna zredukować bo pojawiają sie zgrzyty...
w mtz 8 a 9 to tak jak w 82SA 3 a 4 i masz racje ze trochę duza róznica prędkosci jest, z kolei ja dochodzę do 3 calej i redukuje na 4 półbieg no i jest taki moment ze trzeba puscic kierownice i lewą ręką przerzucić półbiegi a prawą dźwignie zmiany biegów, w mtzcie jest to jednak utrudnienie bo skrzynia nie jest zsynchronizowana i biegi są pomiedzy nogami...
mi brakuje przełożenia miedzy 2 a 3 (82 sa)
eeeeeeee niemożliwe, albo brakuje Ci miedzy 1 a 2 albo miedzy 3 a 4
-2 a 3 to prawie nie ma różnicy :D
Mi sie wydaje ze wielką zaletą jest to ze mtzy/pronary mają duzo biegów dla tego ze spokojnie mozna sobie dobrac prędkość do obciązenia (co znacznie wplywa na mniejsze spalanie) :)
mth w pronarach lecą bardzo wolno liczyłem cos około 1mth=1.40
Jak najbardziej masz racje ze w mtz'ach lecą szybko mth :)
Co do 1025A to myslisz ze czemu sprzedają je i jest ich najwięcej?, Główny powód to skrzynia, jak ktos bystry jeździ nim to luzik ale jak wsiądzie jakis niekumaty to za Chiny nie ,,rozpracuje" tej skrzyni
Z minusów tego ciągnika (porównując z resztą pronarów) to wymienił bym tylko skrzynie, bądź co bądź ona jest taka jak w 1221A (130KM) i tak szybko nie siądzie w pronarze 1025A (107KM), No tak... Zamontowali te skrzynie ale nie przewidzieli tego ze ten Ciągnik ma za słaby motor dla niej, -mam na mysli to ze prędkości biegowe są wysokie i jak sie rusza z jedynki szosowej to sie dusi, a jak chce sie z polowych to potem przy redukcji na szosowe pojawia sie zgrzyt...
Do plusów zaliczył bym przede wszystkim lacze -z tyłu 52cm szerokie a z przodu 36 albo 38cm :)
Co do rocznika to 2004r. byłby lux, nowa maska(w 2003r były jeszcze innego typu), lacze radialki (2003 ma diagonalne), nowsza deska rozdzielcza jak z 2003r
no ja mam oferte aby zamienic sie za mojego Case na tego pronara z 2001 roku ale sie nie zamienie
Nie zamieniaj się, z 2001r to jest 82A czyli taki mt'z w inną kabiną i maską :)
ten nowy:
Po 1 -nie drze tak mocno opon
Po 2 -mozna znacznie większe obciążenie mu dac -w przypadku pronara to laczki mogą opony szerokosci 38cm -ten starszy by tego nie wytrzymał w porządnym obciążeniu
Po 3- ciągnik jest zwrotniejszy
No i nie wiem czy zauważyłeś ale na tych nowych mostach jest 400kg z przodu, na tych starych chyba 200. :)
Czesto sie spotyka mtz'a w którym most jest zerwany -z pronarem sie jeszcze nie spotkałem, jedyne co może zerwac sie to podpora wału pośredniego (jeżeli jest dobrze ustawiona to nie popsuje sie na pewno) w 82A 82SA, bo 82TSA, 1025A, i 1221A nie mają jej :)
Jakiego masz pronarka? -Juz pewnie z agregatem 4,2m nie dałby rady :huh:
Myślę ze to największe zalety tego mostu -a moze cos przeoczyłem jeszcze? :rolleyes:
Witam...
Wymieniałem jesienią rozdzielacz od podnośnika przy 1025A... (ten pod podłogą-siedzeniem)
Mam pytanie kto wie do czego służy pokrętło w tym rozdzielaczu, po przeciwnej stronie od wejścia dźwigni sterującej????
regulowałem w tą i w tą podczas orki ale żadnych zmian nie zaobserwowałem....
może ktoś wie.....
Witam
Posiadam Belarusa 1025.3 ponad 2 lata,jak do tej pory chodził bez większych usterek.Kilka dni temu ukręcił się wałek od przedniego napędu w skrzyni,awaria była moją zasługą gdyz kopałem gline w burcie szuflą i było za duże obciążenie na przednią oś.Ten model ciągnika ma największe spalanie 250 g/kWh w porównaniu do pozostałych modeli MTZ.Oglądałem kiedyś na targach pronara 1025A II i pod maską miał wszystko to samo co mój np różne drobiazgi tej samej producji tylko tamten pronar nie posiadał monobloku.Nie mam porównania do innych marek bo nie jeżdziłem nimi tylko cały cas MTZ.Na dzień dzisiejszy to standardem stają się biegi pod obciążeniem a ta skrzynia pozostawia wiele do życzenia ,chociaż już się do niej przyzwyczaiłem.Reduktor robi za rewers jak się dobrze ustawi to nie jest taka zła praca ładowaczem. Poza tym ma słaby skręt tylko 39 stopni.Jak Cię cos interesuje jeszcze to napisz.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl