małe przedsiębiorstwa w Polsce

Tematy

biblia

UWAGA !!!

Teraz możesz zainwestować w myjnię bezdotykową na terenie Śląska z dotacją nawet do 750 000 zł, a my umożliwimy Ci zarządzanie myjnią z dowolnego miejsca w Polsce.

Śląsk został objęty programem unijnym związanym z dofinansowaniem małych i średnich firm poprzez udzielanie mikrokredytów i gwarancji kredytowych na działalność gospodarczą. W zależności od wielkości przedsiębiorstwa ubiegającego się o dotację, koszty inwestycji mogą być obniżone nawet o 60%. Mikroprzedsiębiorstwa mogą starać się o dotację w wysokości do 200 000 zł, małe i średnie firmy do 750 000 zł.

W ramach Partnerskiego Systemu wybieramy dla Ciebie najlepsze działki inwestycyjne. Już dziś prezentujemy na Śląsku nieruchomości zlokalizowane w następujących miastach:

1. Gliwice, ul. Chorzowska,
2. Tarnowskie Góry, ul. Andersa,
3. Zabrze, ul. Wolności,
4. Świętochłowice, ul. Śląska,
5. Pyskowice, ul. Zaolszany,
6. Rybnik, ul. Chwałowicka,
7. Ruda Śląska, ul. 1 Maja,
8. Mysłowice, ul. Katowicka,
9. Knurów, ul. Dworcowa,
10. Radzionków, ul. Unii Europejskiej,
11. Katowice, ul. Ceglana,
12. Sosnowiec, al. Zagłębia Dąbrowskiego.

Nie zwlekaj i już teraz skontaktuj się z nami, aby skorzystać z możliwości dotacji w ramach Partnerskiego Systemu Carwash Investment - decyduje kolejność zgłoszeń! Na Śląsku konkurs trwa do 12 listopada br.

Osoba kontaktowa w sprawie konkursu:

Katarzyna Gębka
Tel.: 32 786-45-20
e-mail: dotacje@carwashinvestment.pl



Jedną z głównych barier rozwoju wskazywaną przez małe i średnie firmy jest niedobór własnych środków finansowych i trudny dostęp do obcych źródeł finansowania działalności.. Praktycznie od początku narodzin sektora MSP w Polsce jednym z kluczowych problemów hamujących zarówno proces ich powstawania, jak i wzrostu był ograniczony dostęp do źródeł finansowania. Zapewnienie funduszy umożliwiających prowadzenie działalności przez małe i średnie przedsiębiorstwa to problem, który występuje nie tylko w Polsce. Z problemem tym borykały się praktycznie wszystkie kraje zarówno te o dobrze rozwiniętych rynkach kapitałowych, jak i te zdominowane przez ustrój bankowy.
Małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP) napotykają trzy podstawowe bariery rozwojowe:

-bariery rynkowe i otoczenia, wiążące się z problemami wynikającymi zarówno z ogólnej sytuacji gospodarczej (wahania koniunktury) jak i zmian natężenia konkurencji,

-problemy zarządzania, wynikające z niewystarczającej wiedzy i umiejętności przedsiębiorców oraz kadry zarządzającej. W większości przypadków problemy te są umniejszane przez przedsiębiorców, ale faktycznie istnieją i stanowią istotną przeszkodę w rozwoju,

-bariery finansowe.



Dotacje dla małych i średnich firm
Jak wiadomo zawsze najtrudniej jest małym i średnim przedsiębiorstwom. W obecnej dobie kryzysu stało się to jeszcze trudniejsze, gdyż właśnie u nich widać największy zastój. Dlatego też w każdym programie operacyjnym przedsiębiorcy prowadzący małe i średnie firmy mogą starać się o dotacje. Najważniejszym programem unijnym dla małych i średnich firm jest Innowacyjna Gospodarka. Nie jest to na szczęście jedyne źródło pieniędzy dla tych przedsiębiorstw ponieważ przewidziano go w każdym programie operacyjnym. Niestety mnogość programów, instytucji ogłaszających konkursy i zasad starania się o pieniądze powoduje, że przedsiębiorcy zbyt rzadko korzystają z tej formy pomocy. Za większość konkursów programu Innowacyjna Gospodarka dla małych i średnich przedsiębiorstw odpowiada Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Rywalizacja o pieniądze nie jest duża. Jednak może to się zmienić z powodu światowego kryzysu bankowego. Ponieważ inne źródła finansowania projektów mogą być niedostępne. Dlatego też przedsiębiorcy powinni śledzić strony internetowe odpowiedzialne za wdrażanie poszczególnych działań, by zdążyć ze złożeniem wniosku, zanim wyczerpią się pieniądze.



Polski rząd przygotował w ramach programów o charakterze strategicznym dla państwa i gospodarki dokument pt. „Przede wszystkim przedsiębiorczość”. W programie tym rząd przedstawia działania na rzecz likwidacji formalnych utrudnień w tworzeniu nowych przedsiębiorstw, ułatwianiu działalności przedsiębiorstw istniejących oraz zwiększaniu zatrudnienia w sektorze wytwórczym i usługowym. Służyć temu będą rozwiązania polepszające kondycję finansową jednostek gospodarczych, przede wszystkim małych i średnich.
W ramach pakietu rząd przygotuje nowelizację blisko 40 ustaw oraz opracuje lub zmodyfikuje wiele aktów prawnych niższego rzędu. Regulacje te dotyczyć będą całego obszaru działalności przedsiębiorstw, począwszy od procedury rejestracji, poprzez nowe uregulowania dotyczące prowadzenia działalności, zmiany w prawie pracy, skończywszy na znacznym uproszczeniu i uelastycznieniu rozliczeń podatkowych i ubezpieczeniowych, sprawozdawczości i kontroli ze strony organów zewnętrznych.



Według sondaży polski rząd nie ma żadnych osiągnięc na arenie nowoczesnej polityki jeżeli chodzi o dbałośc interesów małych i średnich przedsiębiorstw.Na dzień dzisiejszy ich funkcjonowanie jest tak samo zaniedbane jak np.w roku. Srodki z funduszy unijnych są dostępne dla nich nadal w minimalnym stopniu.Czas potrzebny na założenie przedsiębiorstwa nie uległ skróceniu,kontrole państwowe prowadzone w przedsiębiorstwach potrafią nakładac się na siebie,obsługa małych i średnich przedsiębiorstw przez urzędy państwowe jest niezadowalająca.Małe przedsiębiorstwa mają ciągle trudności z dostępem do kapitału.Trzeba powiedziec,że polski rząd nic nie zmienia na lepsze,nie ma żadnych istotnych osiągnięc we wdrażaniu nowoczesnej polityki.Nie są wdrażane żadne nowe przepisy i rozwiązania, które wspomagałyby te przedsiębiorstwa.Nie ma żadnych ulepszeń przepisowych,podatkowych.Nic się nie robi żeby wspomóc działalnośc małych przedsiębiorstw które w naszej gospodarce zajmują bardzo wysokie miejsce i w bardzo dużym procencie przyczyniają sie do jej rozwoju.



Praca w firmie zajmujacej m.in. sie obsluga wizerunkowa oraz inna (pisanie budzetow, wnioskow unijnych itp.) malych i srednich przedsiebiorstw. Ale ja akurat bede w ich nowym biurze stworzonym pod katem nowego projektu (rodzaj e-uslugi dla konkretnych odbiorcow)
Wlasnie mysle, ze nie wiem jak w koncu bedzie brzmiec moje stanowisko, bo zglosilam sie tam po ogloszeniu, w ktorym szukali kogos na stanoiwsko administracyjno-sekretarskie/iackie, ale po przeczytaniu mojego CV i rozmowie wymyslili, ze do nowego produktu/uslugi, na ktory wygrali wlasnie konkurs grantowy beda potrzebowac kogos do koordynacji i promocji tej nowosci wlasnie. Co oznacza dla mnie np. wyzsza pensje:) i wiecej zroznicowanych zadan, co mnie baardzo cieszy! i wyjazdy!!! i w centrum bede pracowac (blisko szkoly Michasi), i fajni ludzie jak tak patrze. I umowa o prace. Choc najpierw okres probny 1 miesiac, co TROCHE mnie stresuje.

(baardzo przepraszam za brak polskich znakow- maz podlaczyl inna klawiature)



agak szkoda, że o UE nie możesz pisać, bo na ten temat miałabym dla Ciebie sporo materiałów ( juz nawet nazbierałam), ale i tak postaram Ci się pomóc.
a może mogłabys np. napisać jeden rozdział o funkcjonowaniu małych przedsiębiorstw w UE, drugi w Polsce, a trzeci jako przykład opisac swoją firmę - czy wogóle o UE nie moze byc nic



Narodowemu radykalizmowi okresu dwudziestolecia międzywojennego z całą pewnością bliżej było do korporacjonizmu. Dystrybutyzm wówczas był w Polsce praktycznie nieznany. Niemniej już np. The International Third Position - w relacjach z którą (z tego co mi wiadomo) pozostawało Narodowe Odrodzenie Polski, przyjęło dystrybutyzm za podstawę swojego programu społeczno-ekonomicznego.
Poniżej tłumaczenie z materiałów ITP, z którymi kiedyś miałem okazję się zapoznać.
Trzecia Pozycja uważa, iż istnieje model własności – w przemyśle, rolnictwie – wykraczający poza nieludzką i niesprawiedliwą jej koncentrację spowodowaną zarówno przez kapitalizm jak i socjalizm, a który wyróżnia się praktycznością, naturalnością oraz zgodnością z ludzką naturą. Alternatywa ta, zwana dystrybutyzmem, jest ideą rozwiniętą i spopularyzowaną przez dwóch wybitnych pisarzy angielskich, H. Belloc’a i G.K. Chesterton’a. Koncepcja ta zakłada maksymalnie posuniętą decentralizację własności, tak aby powstało mnóstwo małych przedsiębiorstw, zakładów rzemieślniczych, firm rodzinnych, cechów, koopertyw wytwórczych i usługowych. Dystrybutyzm jest systemem własności który promuje indywidualną inicjatywę i kreatywność, przyczyniając się jednocześnie do dbałości o dobro wspólne. Jest to naturalne połączenie wolności indywidualnej ze sprawiedliwością społeczną. Wobec zupełnej klęski socjalizmu, z jego rozrosłą biurokracją i nieefektywnością, oraz wyzysku i narastającego rozwarstwienia kapitalistycznego tzw. wolnego rynku, ewidentnym jest że dystrybutyzm będzie ideą społeczno-ekonomiczną XXI wieku.



Jakie słodkie okładka 2 tomu wyjątkowo mi się podoba ^^
Powiem tyle...niech moce będzie z nimi ciekawa jestem jeszcze jak tam Bleach

Aha pragne was poinformować że na konwencie otrzymałam potwierdzony przeciek że niebawem (kwesta kilku miesięcy) na Polski rynek wyjdzie Hetalia z tym że będzie można ją nabyć tylko przez internet lub w malych sklepikach jak komiksiarnia (Empik i tym podobne przedsiębiorstwa nie otrzymają praw do sprzedaży)



Grupa A
1. Wymień ubezpieczenia w Polsce.
2. Wymień własności państwowe.
3. Czym zajmują się ubezp. majątkowe.
4. Różnica między akcjami a obligacjami.
5. Wymień przedsiębiorstwa organizacyjno-prawne.

Grupa B
1. Wymień aktualne stawki na poszczególne rodzaje ubezp. społecznych i zdrowotnych.
2. Podaj głowne wskaźniki giełdowe na GPW w W-wie.
3. Podaj wady i zalety małych i średnich przedsiębiorstw.
4. Opisz system emerytalny w Polsce.
5. W jakiej formie organizacyjno-prawnej chciałbyś/chciałabyś prowdzić działalność gospodarczą? Uzasadnij. dnia Śro 14:23, 14 Maj 2008, w całości zmieniany 2 razy



Z wczorajszego Parkietu:

08:08 28.12.2006 Nr 3221, kolumna 7
Piórkowscy będą mogli sprzedawać na Ukrainę?
Drób jedzie na Wschód
Magdalena Graniszewska

Tuż przed świętami ukraińskie służby weterynaryjne zgodziły się, żeby jeden z polskich zakładów mięsnych eksportował na Ukrainę. Wciąż nie wiadomo jednak, która firma dostała pozwolenie. Nieoficjalnie mówi się, że chodzi o Ubojnię Drobiu Piórkowscy.

- Nie dostaliśmy żadnej oficjalnej zgody - mówi Jerzy Piórkowski, właściciel zakładu zlokalizowanego w województwie łódzkim. Nie kryje zaskoczenia. O pozwolenie ubiegało się przecież wiele firm z całej Polski. Jego przedsiębiorstwo już wcześniej sprzedawało na rynek ukraiński. Poprzez firmy pośredniczące trafiało tam 5-7 proc. produkcji zakładu, którą szacuje się na 100-150 ton dziennie (140 mln zł obrotu rocznie). Ile firma mogłaby sprzedawać teraz? - Za wcześnie na szacunki - ucina J. Piórkowski.

O pozwolenie na eksport na Ukrainę ubiegali się najwięksi polscy producenci mięsa, m.in. Animex i Duda. Na razie bezskutecznie. Druga z firm rozwija więc własną produkcję na Wschodzie. Inwestuje w fermy, planuje też kupno dużego producenta mięsa czerwonego. - Dlatego obowiązujące wciąż embargo ma dla nas małe znaczenie - mówi Roman Miler, wiceprezes Dudy.

Pozdrawiam i życzę sukcesów, nie tylko inwestorskich, w Nowym 2007 Roku!

[ Dodano: 2007-01-03, 09:37 ]



Małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią blisko 99,8 proc. wszystkich firm działających w Polsce, z czego mikroprzedsiębiorstwa stanowią aż 99 proc. Blisko trzy miliony działających w Polsce małych i średnich przedsiębiorstw zatrudniają 2/3 pracowników przedsiębiorstw i wytwarzają blisko połowę produktu krajowego brutto. Jak pokazują wyżej przedstawione statystyki, firmy sektora MSP pełnią kluczową rolę dla rozwoju i modernizacji polskiej gospodarki.
MSP odgrywa bardzo istotną role w gopodarce krajowej.
Więc jakie przeszkody stoją na drodze do rozwinięcia tego sektora?
Niejasne przepisy prawne, które przejawiają się trudnymi do zinterpretowania ustawami i rozporządzeniami, skomplikowany system podatkowy i wysokie obciążenia kosztów pracy. To tylko nieliczne bariery, na jakie napotykają w swojej działalności mali i średni przedsiębiorcy.
Trudny dostęp do kapitału stanowi jedną z kluczowych barier rozwoju małych i średnich firm – i to nie tylko w Polsce, ale również w krajach wysokorozwiniętych. Banki często nie chcą się angażować w obsługę tych podmiotów. W obecnych czasach może być to jeszcze trudniejsze, ponieważ banki żądają coraz wyższych zabezpieczeń.
Brak kapitału w wielu wypadkach powoduje, że wiele dobrych projektów, które mogłyby przynieść właścicielowi zysk, jest zaniechanych. To właśnie z myślą o takich przedsiębiorcach powinno się tworzyć fundusze pożyczkowe i poręczeniowe.
Pomoc z Unii.
W obecnej perspektywie finansowej 2007 – 2013, wsparcie dla przedsiębiorstw z sektora MSP jest dostępne w ramach programów krajowych (Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Program Operacyjny Kapitał Ludzki) oraz w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych przygotowywanych odrębnie przez każde z województw. Lecz pozyskanie funduszy z tych programów też nie jest łatwe, często stawiane są zbyt wysokie wymagania, dochodzi do niedociągnięć. I tak Polska traci wiele milionów zł.
Z sektorem MSP wiążą się największe nadzieje na generowanie nowych miejsc pracy i przyspieszenie wzrostu gospodarczego.
Niech wreszcie nasi politycy przestaną walczyć i zaczną działać.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript