Nto fotog ty sie chybanie zajmujesz freeride'em tylko juz downhill'em a to juz niebezpieczny sport
Co do RS Judy to sam powiem ze to sprzet do cross'u. Jesli cos chcesz wiedziec vicki o nim to na MTB WR jest test RS JUDY, z tym ze jest to model z 2001 roku i sie troszeczke wizualnie rozni od modelu 2002 (ale tylko wizualnie bo w sordku jest to samo, system hydracoil itd.).
No, ale to wygląda tak. O ile jeszcze na rowerze do dirtu/streetu czy tam na bmx jeszcze jakoś dojedziesz do sklepu, znajomych i pracy to juz na takim najzwyklejszym mtb skakanie jest praktycznie rzeczy biorac niemozliwe.
Powiedz moze ile masz tej kasy. Bo skoro celowales w XTR to zakladam, ze sporo. Moze w takim razie kup cos porzadnego do trickow, a do codziennej jazdy wystarczy ci jakis uzywany rower ATB/Cross.
Kup sobie cross-a, Merida lub Kelly's (lub coś innego, ja jak kupowałem 3msc temu to wybierałem z tych dwóch). Praktycznie od 1tys w górę znajdziesz coś dla siebie. Na początku trochę żałowałem że nie kupiłem MTB, że cross się kiepsko w ciężkim terenie sprawdza, ale jednak przy codziennych >20km po szosie jest cudownie :)
@Luso co do rozmiaru ramy, to tez mam 183 wzrostu. Jak podasz mi jaki masz zasięg ramion, długość nóg (do pasa) to będę mógł dokładnie Ci powiedzieć jaki rozmiar ramy powinieneś kupować. Jak dla mnie wyszło 19,9", więc myślę, że dla Ciebie również 20" będzie optymalne. Oczywiście na trasę lepsze będzie 21", a z kolei na off-road 19", więc opcja 20" wydaje się najbardziej wyważona, ale niestety ten model jej nie ma... więc musisz sam zdecydować jaki styl jazdy preferujesz.
Co do zabezpieczenia roweru, to możesz spróbować wkręcić dwa haki w sufit i podwieszać rower gdzieś w pokoju (bo rozumiem, że nie masz miejsca w domu).
Nie wiem, czy zauważyłeś, że to jest cross (28") :) Z tych dziwnych obliczeń na długość nóg i wzrost (185) wyszło mi ... 22,86 :hmm: tyle że do trekkingów/crossów, do mtb chyba 21,20 (coś koło tego). To by się sprawdzało, jeżeli ten cross miałby być tylko na szosę (u mnie jest :D ), jeżeli na różny teren to trzeba mierzyć do mtb.
Jak dla niego to tylko 21".
- czas jazdy: 10h25min :o  Ja po 5-6h straciłbym już chyba jakąkolwiek przyjemność z jazdy. Robiłeś ten wynik na MTB czy crossie?
Z tego co ja wyczytałem to 40 km, a tu już nie zasługuje na FS :D
Bo po edycji tak jest napisane. I brzmi teraz realnie.
Z tego co podałeś to przydały by ci się dwa rowery - jeden do dojazdów do pracy, drugi do jazdy w terenie. Do dojazdów do pracy cross-a jakiegoś, sam dojeżdżam 8km w jedna stronę i mojego cross-a (Kellys Phanatic) nie zamienię na żadnego mtb. Z drugiej strony jazda po lasach - strome podjazdy, piachy, mchy itp. to mordęga. W niedzielę byłem na przejażdżce >60km terenem różnym i o ile na asfalcie leciałem sobie na luzie spowalniany przez gości na mtb, to w lesie oni musieli na mnie czekać - coś za coś.
Na twoim miejscu kupił bym jednak MTB, chyba że te przejażdżki po lesie to taki lekki teren jest.
Rama 19" do twojego wzrostu.
Cross = (MTB + kolarzówka) : 2 :E
Znaczy się?? Mógłbyś rozwinąć myśl? Bo jakoś mało czytelna jest w tej postaci.
Cross:
28" koła - większe o ok. 5 cm od tego zwykłego [teoretycznie większa prędkość],
W sensie, że dlaczego teoretycznie?? PRAKTYCZNIE (biorąc pod uwagę tego samego bikera posadzonego na MTB vs CROSS
Amortyzator inny? Nie, reszta części taka sama, tylko dostosowana do większych rozmiarów.
Amortyzator inny, to po pierwsze, a co miałeś na myśli pisząc, że dostosowana do większych rozmiarów?? Może jakiś przykład?? (poza oponami)
Ale przejedziesz takim po każdej nawierzchni, oprócz głębokiego piachu ...
Zapomniałeś jeszcze o błocie i trawiastych podjazdach, że o kamienistych zjazdach i paru innych rzeczach nie wspomnę.
MTB a CROSS to zdecydowana różnica. Skonstruowane je do całkowicie innych zastosowań, mają inną geometrię i częściowo osprzęt.
Znaczy się?? Mógłbyś rozwinąć myśl? Bo jakoś mało czytelna jest w tej postaci.
Cross [krzyżówka] = połowa mtb [osprzęt mechaniczny] i połowa kolarzówki [rama, koła, kaseta i korba]? Oj czepiasz się ...
W sensie, że dlaczego teoretycznie?? PRAKTYCZNIE (biorąc pod uwagę tego samego bikera posadzonego na MTB vs CROSS
Tak, ale na większych kołach ciężej się rozpędzić i trzeba więcej siły w to włożyć.
Amortyzator inny, to po pierwsze, a co miałeś na myśli pisząc, że dostosowana do większych rozmiarów?? Może jakiś przykład?? (poza oponami)
Rama [bo trzeba jakoś wsadzić tylne koło; bardziej szosowa], całe koła i widelec, często przełożenia - 11 zębów na najmniejszej z tyłu, 48 na największej z przodu
Zapomniałeś jeszcze o błocie i trawiastych podjazdach, że o kamienistych zjazdach i paru innych rzeczach nie wspomnę.
Błoto - tak,
trawiasty podjazd - czy ja wiem ...
kamienisty zjazd - tak samo, jak na cieńszych kołach mtb
W crossie często stosuje się opony tzw. "terenowe".
MTB a CROSS to zdecydowana różnica. Skonstruowane je do całkowicie innych zastosowań, mają inną geometrię i częściowo osprzęt.
Zgadza się.
Ten post był edytowany przez karol2808 dnia: 28 Czerwiec 2008 - 09:46
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl