MTF 94 TEXACO

Tematy

biblia

Olej już sprawdziłem, czysty i odpowiedni poziom. Z tego co zauważyłem, poza Ursusem, nikt nie miał podobnego problemu (eremita miał problem ze wstecznym, jemu pomogła wymiana widełek, ale w moim przypadku to modapda, bo z trójką wszystko ok). Z racji tego, że bieg wchodzi płynnie i bez zgrzytów, wykluczyłbym synchronizator. Wydaje mi się, że to może być przesuwka 4tego biegu. Na pewno będę wiedział jak już wyjmę skrzynię. Tylko teraz problem gdzie mogę dostać taką przesuwkę? Czytałem na tym forum, że niektóre części do skrzyni pasują od benzyny.. Przy okazji planuję wymianę łożysk, bo troszkę słyszę tą skrzynię, ponadto zaleję ją chyba olejem takim jak Marcino, tj. Texaco 75w80, inaczej Rover MTF 94. Może poprawi to troszkę sytauację z synchronizatorem 2go biegu. Zdaje się, że ta skrzynia była już robiona, o czym świadczy spora ilość silikonu..

[ Dodano: 08-09-2008, 15:01 ]



Dokładnie. Co z tego olej wygląda ok, jak może mieć niewłaściwe parametry etc.
Jeśli wysprzęglik lub pompa nie wydają to stań na pierwszym biegu na równej nawierzchni, żeby był przdewszystkim poziom. Wciśnij sprzęgło tylko raz. Odczekaj ze 3min i delikatnie przegazuj sprawdzając czy auto nie zaczyna się delikatnie toczyć. W tym samym miejscu czynność powtórz na wstecznym aby wykluczyć ewentalny błąd poziomu powierzchni. Jeśli wysprżeglik rzeczywiście popuszcza to auto będzie się toczyło.

Na początek odpowietrz sprzęgło. Przy wysprzęgilku masz zawór, odpowietrzanie jak hamulcy. Ktoś musi podpompować...

Jeśli to nie pomoże to zalej skrzynię Redline mt90 lub texaco 75W80 (inaczej rover mtf 94)



A może wtryski są już słabe i troszkę leją. Co do skrzyni, a w jakim stanie masz olej? U mnie ejdynka też nie wchodzi za bardzo podczas jazdy, ale jak już wolno się toczy to wchodzi. Przed wymianą oleju i łożysk redukcja do dwójki była prawie niemożliwa. Jak było z jedynka nie pamiętam. Bo w takim stanie przejechałm nim bardzo mało km. Marcino chwali sobie texaco 75W80, to podobno to samo co olej rover mtf 94 lany do hond. Czytałem o nim na innych forach i naprawdę chwalą go. Sam szukałem, ale miałem mało czasu i zalałem shella 75W80, ale nie spiraxa tylko jakiś o oznaczeniu numerycznym.



Cieżko cokolwiek powiedzieć, to jest chyba jakieś 75W80. Gdzieś kiedyś na jakimś zagranicznym forum znalazłem analizę tego oleju to wynik analizy wykazał że jest to znowu 10W30... Natomiast jedno wiem, że nie jest to MTF 94 produkowany jak wszyscy myśleli przez Texaco czy jakoś tam, jest to produkt japoński, ale firmę musze odszukać. Znajdę to dodam jakieś info.




Jeśli chodzi o olej do manualnych skrzyń biegów w Hondach to tylko i wyłącznie MTF.
Do wyboru dwóch producentów: MTF z ASO lub Rover MTF-94 Texaco.

Tyle w temacie,
Pozdr

No nie bardzo.

Specyfikacja MTF-94 texaco:
SAE Viscosity 75W-80
Density at 15°C, kg/L 0.870
Flash Point, COC, °C 185
FZG, Load Stage 11
Pour Point, °C -45
Viscosity at -40°C, cP 60,000
Viscosity at 40°C, cSt 53.2
Viscosity at 100°C, cSt 10.50
Viscosity Index 190

Czyli zwykła przekładniówka.
MTF hondy ma o ile się nie myle 10w30 plus jakies ichniejsze dodatki, dzięki którym hondowska skrzynia pracuje najlepiej. Nie bez powodu w instrukcji obsługi jest napisane, ze można go zastąpić tylko i wyłacznie olejem silnikowym 10w40 i chyba 10w30.

Obrazkowo przedstawiając mtf texaco ma sie tak do mtf'a hondy jak zatwardzenie do sraczki.

MTF to poprostu skrót od manual transmision fluid i jest tego wpierona różnych firm, o różnych specyfikacjach, do różnych samochodów. Ale to są rózne oleje, o róznych parametrach.



Teraz to tu jest już nieźle namieszane.
Nie da się wkleić całej strony z instrukcji w Acrobacie więc powycinam niektóre fragmenty.

Engine oil – Td4 engine
Use a 10W/40 or 15W/40 oil meeting both ACEA A3
and ACEA B3 specifications, and having a viscosity
band recommended for the temperature range of
your locality. Where oils to these Land Rover and
European specifications are not available, well
known brands of oils meeting API SH quality should
be used.
pts)

Manual Gearbox – PG1 and Getrag
Use Texaco MTF 94 oil or Burmah Oil MTF 1067 plus
OPEL B 0400063 for refill or topping-up.

Intermediate Reduction Drive
Factory Fill: Texaco S5 75W90; Specification: API GL5

Rear Differential
Factory Fill: Texaco Multigear 80W-90 ETL 7441;
Specification: API GL5

Wspomaganie :Dexron IID lub Dexron III

Inie koniecznie trzeba stosować oleje Texaco pozostałe parametry powinny się zgadzać no może tylko poza jednym przejrzałem różne fora z Roverami i wszędzie piszą,że skrzynia biegów pracuje znacznie lepiej na MTF94



Kupiłem mobila 75W90 ,MTF 94 i jeszcze muszę do tylnego mostu kupić 80W90 bo takie zaleca producent.Olej silnikowy muszę też kupić inny bo kupiłem do pompowtryskiwaczy Texaco 505.01 a przecież ten samochód nie ma pompowtryskiwaczy,nie wiem jak do tego doszło chwilowe zaćmienie chyba.Gdyby komuś był potrzebny niedrogo oddam lub zamienię na półsyntetyk.



SUKCES!!! Dwa tygodnie temu zakończyłem prace przy swoim felku Zajęło to trochę czasu, znalezienie części i jak póżniej się okazało "słynny" olej do skrzyni Texaco MTF-94. Okazało się że było uszkodzone łożysko w skrzyni biegów-na szczęście że nie reduktor, bo już kurczowo trzymałem za portfel
Dziękuję wszystkim za porady i sugestie



To dziwne, skoro do tej pory polecali tylko i wyłącznie TEXACO MTF-94, a teraz olej "be" Tymbardziej że poświęciłem dużo czasu by uzyskać wyczerpujacych informacji na temat: "jaki olej do skrzyni", rówenież firmy sprzedające części do Land Rover-a potwierdzili tą informację.
Pozdrawiam!



Silnikowy: 10W-40
Skrzynia biegów: Texaco MTF 94 lub Burmah MTF 1067
Reduktor: Texaco S5 75W/90 zgodny ze specyfikacją API GL5
Dyferencjał: Texaco Multigear 80W/90 ETL 7441 zgodny ze specyfikacją API GL5 lub Duckhams Hypoid Gear Oil 85W-90 GL-5
Wspomaganie kierownicy: Dexron II lub Dexron III lub Duckhams ATF Autotrans III
A do hamulców: DOT-4
Te są rekomendowane przez Land Rover Group!!
Pozdrawiam!!!



Witam wszystkich doświadczonych frelkowców,
wiemy jakie są zalecenia producenta odnośnie stosowania olejów
silnik 10W40, skrzynia Texaco MTF 94 75W80 , IRD 75W90 i tylny most 80W90
Pytanie moje :

Czy lejecie do swoich maszyn oleje innych producentów i jak się sprawują.

To samo tyczy się filtrów : oleju i powierza? czy pasuje coś poza Mann-em

pozdrawiam



Przekopując forum...czytając dziesiątki wypowiedzi na ten temat...znalazłem takie coś: (WIELKIE DZIEKI KRZYFU!)

Silnikowy: 10W-40
Skrzynia biegów: Texaco MTF 94 lub Burmah MTF 1067
Reduktor: Texaco S5 75W/90 zgodny ze specyfikacją API GL5
Dyferencjał: Texaco Multigear 80W/90 ETL 7441 zgodny ze specyfikacją API GL5 lub Duckhams Hypoid Gear Oil 85W-90 GL-5
Wspomaganie kierownicy: Dexron II lub Dexron III lub Duckhams ATF Autotrans III
do hamulców: DOT-4


Dzięki za liste ale co ile czasu lub kilometrów to wymieniać?
Jeżeli chodzi o silnik to nawet można go na kolor sprawdzić czy "przerobiony" już czy nie, a reszta?

[ Dodano: Wto Maj 04, 2010 15:06 ]




a olej w tylnym moście to olej przekładniowy musisz zastosować ale nie wiem jaki pokaż mi gdzie jest ten tylny most, też sobie w nim chętnie olej wymienię


Widzisz mercor77 jacy wszyscy znawcy chętni żeby pomóc, będą się kłócić i pierdzielić farmazony ale nic na temat.

Silnikowy: 10W-40
Skrzynia biegów: Texaco MTF 94 lub Burmah MTF 1067 ostatnio LR poleca castrola przekładniowego różnica między MTF94 to żadsza częstotliwość wymiany.
IRD: Texaco S5 75W/90 zgodny ze specyfikacją API GL5
Dyferencjał: Texaco Multigear 80W/90 ETL 7441 zgodny ze specyfikacją API GL5 lub Duckhams Hypoid Gear Oil 85W-90 GL-5
Wspomaganie kierownicy: Dexron II lub Dexron III lub Duckhams ATF Autotrans III
A do hamulców: DOT-4
Te są rekomendowane przez Land Rover Group!

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wpserwis.htw.pl
  • Powered by MyScript