Ja staram się zawsze tankowac na stacjach Shell.
Nigdy się nie zawiodłem i mam zaufanie do tego paliwa.
Dodatkowo co 3 pełen zbiornik dolewam preparatu K2 Turbo Diesel do czyszczenia wtryskiwaczy.
Jak były te duze mrozy to dolałem preparatu Diesel Skyd który kupiłem na stacji Shell.
Auto pali bez najmniejszego problemu.
Ładnie sie zbiera od najnizszych obrotów.
W ASO Land Rover'a powiedzieli mi też że do motoru TD4 lepszy jest olej Mobil1.
Instrukcja LR podaje by stosować Castrol, ale to się bardziej tyczy silników produkcji LR.
No i jak szczerze pogadałem sobie z szefem stacji to powiedział, że wymiana oleju w IRD co 15.000 to ściema marketingowa by od ludzi kase wyciągnąć.
Oni w autach co jeżdzą w terenie naprawde trudnym wymieniają olej w IRD co 50.000
i nie ma róznicy z tym wymienianym co 15.000.
MTF 94 jest OK ale jak szykują auta w teren to zalewają to olejem takim co w konsystencji jest jak miód nazywa się to Carlube.
Maja na stanie 12 aut do wypraw terenowych więc wiedzą co mówią.
Regularnie biorą udział w rajdach Freelanderami z 2004r.
niestety ale z doświadczenia
Wymieniłem olej w skrzyni na 75w90 pełny syntetyk mobila. Wszystko ładnie pięknie ale przyszły mrozy i po odpaleniu jak puściłem sprzegło strasznie ciezko mił silnik by zakręcić skrzynią a podczas jazdy zgrzyt przy zmianie biegu z 1 na 2.
Ale jak sie rozgrzał to wszystko ok
Wymieniłem olej na castrol 10W40 i mega różnica na plus
Do tej pory myślałem że mam PG1
marthinez,
a mógłbyś napisac jakie są przełozenia na poszczególnych biegach w N2 ?
Odnośnie skrzyń PG1
do rocznika 94 lany był 10W40 lub Texaco MTF94 a po 94 tylko Texaco MTF94
takim 75W90 że podobno można wykończyć skrzynię oczywiście chodzi o skrzynie w R600 z silnikiem Hondy Mozna , nie chce mi sie szukac forum z UK (ide spac ), ale jak szukalem oleju do swojej skrzyni to sie troche naczytalem na poczatu wszyscy chwala cicha i miekka zmiane biegow ,a potem zonk. W katalogach sa bledy i Castrol podaje do wszystkich skrzyn (R65,PG1,IB5) olej 75w90 co jest bledem.Zapytalem o olej w rodzaju Totala BV 75w80 to koles powiedzial ze nie istnieje taki olej (maja tylko wyroby castrola).W sumie kupilem Totala BV w serwisie bo tam eksperci i w koncu moj Rover to ich byla demowka i .....okazalo sie ze mam Fordoska IB5 i jednak ten Castrol bylby oki Katalogi nie widza modernizacji lub zmiam skrzyn biegow i tu jest problem.
Nie ma oleju o oznaczeniu MTF94 i spec 75w90.MTF to typ oleju i MTF bez 94 75w90 GL5 to inny olej.MTF94 zostal wyprodukowany wlasnie na potrzeby skrzyn PG1 bo sie psuly i trzeba bylo ten 10w40 czesto wymieniac. Pozdr.
Użytkownik "remrot 220SDI 97' Silverstone P-ń" <remrot@zorn.pl> napisał w
wiadomości news:cdoi9d$16ft$1@seventyfive.roverki.pl...
Witam!
chce wymienić olej w skrzyni biegów. Zalecany przez producenta to Texaco
MTF94 jednak jest on niedosdępny w Poznaniu. Z catalogu Castrola wynika iż
można stosować SMX-S.
Czy ktoś z was używał już tego oleju? Czy spokojnie moge go zastosoawć
zamias Texaco? W końcu Castrol to też angole
pozdrawiam
--
Remrot
220SDI 97' Silverstone P-ń
Witam,
tydzień temu kupiłem MTF 94, pojemnik 2,5 litra w cenie 110.00zł u Olszowca
na ul Syrokomli.
Pozdrowienia
Danek
Castrol SMX-s ma specyfikację lepkościową 75w85. Zalecany Ci przez pana z
byłego ASo TAF-X to olej 75W90. Skoro do PG1 wlewa się 10W40 to jak sie
mają oba w/w do tego? Straszne zamieszanie z tymi PG1... Oba oleje na
pewno nadają sie do R65.
No właśnie to też mnie myli. Pan w ASO stwierdził, że olejami 10W40 tylko
drobne dolewki można robić, bo sie dobrze mieszają z MTF94.
Wg strony Texaco o MTF94:
"Olej Rover MTF 94 może być używany w różnego typu ręcznych,
zsynchronizowanych skrzyniach biegów, dla których zaleca się stosowanie
olejów spełniających klasyfikacje lepkościowe SAE 75W-80W lub SAE 80W oraz
specyfikacje jakościowe API GL-4."
Strzelam, że MTF94 spełnia te klasyfikacje, skoro polecaja do takich skrzyń.
Kurcze, że też nie ma nigdzie specyfikacji i karty MTF94:(
--
-----------------------------------------------------
R420 Si lux '97, Szczecin
Od początku grudnia go mam!
TICO '98 - SPRZEDAM
Czy ktos ma wiedze jakiej klasy oleje lejemy do R65? GL-4 czy GL-5?
Zalecane:
ESSO Gear oil BV 75w/80w
MOBIL Mobilube 1 SHC
SHELL SF5288 75w/80w
UNIPART Gear oil BV 75w/80w
Można:
BP Hypogear TL 75w/80w
CASTROL EPX 75w/80w
DUCKHAMS Hypoid PT 75w/80w
Czy to jest GL-4 czy 5 nie wiem
Oryginalnie to leja Rover MTF 94 produkcji Texaco i on jest GL-4 i tez
75W-80W. Nie wiem jaka jest roznica pomiedzy tym a Texaco Multigear MTF
75W-80W.
--
Cien
bylo
PF 125p 1.5
VW Golf L mk1 1.5D
VW Passat 1.6 auto
Chrysler LeBaron GTS 2.2 turbo auto
Seat Cordoba SX 1.6
jest
Fiat Cinquecento 0.7
Rover 214 8v
Enriquez 200 '98 <m.adamus@wp.pl> napisał(a):
Wczoraj wymieniłem. Castrol MTF-X czy jakoś tak. 116 PLN.
Niestety odgłosy nie ustały
Ja dzis po poludniu wymienie - Texaco Rover MTF 94 - 100 zl olej+30 wymiana.
--
--
Pozdrawiam
Maciej R827 Si '93 LPG
FSO 125p 1.5 ME '89 LPG
był R623 Si Lux '95 LPG
Wa-wa Wola
Użytkownik "Maciej 827 Si '93" <maciej@roverki.pl> napisał w wiadomości
news:cb9apb$2b9r$1@seventyfive.roverki.pl...
Enriquez 200 '98 <m.adamus@wp.pl> napisał(a):
Wczoraj wymieniłem. Castrol MTF-X czy jakoś tak. 116 PLN.
Niestety odgłosy nie ustały
Ja dzis po poludniu wymienie - Texaco Rover MTF 94 - 100 zl olej+30
wymiana.
--
--
Pozdrawiam
Maciej R827 Si '93 LPG
FSO 125p 1.5 ME '89 LPG
był R623 Si Lux '95 LPG
Wa-wa Wola
Gdzie kupiłeś Texaco Rover MTF 94?
Pozdrawiam
Andrzej
620 SDI Lux
Kto szuka nie błądzi, myślę, że rozwieje wszystkie wątpliwości odnośnie
doboru oleju do skrzynki kółek z ząbkami. Źródło: Haynes i RAVE.
Manual gearbox - R65
Use the following oils for refill or topping-up:
ESSO Gear oil BV 75w/80w
SHELL SF5288 75w/80w
TOTAL Transmission BV 75w/80w
UNIPART Gear oil BV 75w/80w
The following oils may be used for topping-up only:
BP Hypogear TL 75w/80w
CASTROL EPX 75w/80w
DUCKHAMS Hypoid PT 75w/80w
Manual gearbox - PG1
Gearbox filled for life with Texaco MTF 94
(Unipart MTF 94).
Top-up using a 10W/40 viscosity oil.
Automatic gearbox
TOPPING-UP: Use an Automatic Transmission Fluid
meeting Dexron II D specification.
COMPLETE FILL: Use Unipart Transmatic ATF
--
byłe: 216 GTi; 220 Coupe Turbo
obecnie 416 si 96'
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl