Samolot musisz zarezerwować wcześniej, jak byliśmy w zeszłym roku na Naxos to kolega chciał wrócić samolotem do Aten ale miejsc już nawet na liście rezerwowej nie było. Jeśli chodzi o powrót to lepiej mieć spory zapas w Atenach (nawet z noclegiem w mieście i połażeniem) niż ryzykować niezdążenie. Promy pływają różnie, a lokalne samoloty też mają zwyczaj odlatywania ze sporym opóźnieniem.
Jeszcze są 2 linie lotnicze w "okolicach", żadna nie lata na Naxos, ale może się przydadzą linki: www.athensairways.com i www.skyexpress.gr
Amigo: w sprawie Greeks Waters Pilot cała przyjemność po mojej stronie
Pozdr.
tomek
Byłem w Grecji 2 razy. Raz autokarem (przez SK,H, RO,BG, do Salonik, potem
Halkidiki, Olimp, Meteory, Delfy,Ateny,Korynt,Mykeny, Olimpia, Igumenitsa, prom
do Brindisi i przez I, A, CZ, do Polski. 7000 km . Po raz drugi byłem Corsą w
sierpniu br. promem z Triestu do Igumenitsy trasa Mateory: Halkidiki, Saloniki,
Riviera Olimpijska, Delfy, Ossios Loukas i z Patry promem do Triestu. Prom
jedzie 23godz.,a z Patry 32 . Cena fotela lotniczego 66 E (z powrotem 46
E),tyle samo samochód. Kabiny zależy jakie 2,3,4 os. z oknem ,lub bez.Ja
płynąłem w czwórkę - 88 E/os. Ceny z tego lata:
-winieta austriacka 7,2E
-autostrada w Słowenii ok 25 zł
-w Grecji bramki na autostradzie po 1,4E na Rivierze spotkałem trzy
-paliwo: GR 0,7 - 0,86 E, A 0.85 - 0,92E, I - 1,04E
- autostrada Triest - granica Austrii 7,5 E,
Trzeba jechać i lądem i morzem ok. 3dni. Polecam prom.Jazda przez RO, BG,
koszmar, nie ma się gdzie zatrzymać, umyć, tylko nocna jazda non-stop.
Prom przez Dunaj z RO do Vidin w Bułgarii kursuje jak chce straciliśmy 8 godz.,
bo w nocy mają przerwę. O drodze przez YU, MK nic nie wiem, ale ze względu na
odległość nie brałem pod uwagę (Szeged w H - granica MK-GR ponad 900km ciężko
przejechać w ciągu dnia, dlatego wybór jest jeden, chyba, że chcesz samolotem.
Samochód daje niesamowitą swobodę, widoki podwójne, bo w autokarze widzisz
połowę. O wszystkim decydujesz sam zaliczasz punkty widokowe kiedy chcesz ,a
nie kiedy pilot ma ochotę. Cenę promu trzeba pomniejszyć o oszczędność drogi,
gdyż jest krócej o ok. 600km,a z Patry ponad 1100km. Samochodem wygodnie można
zrobić objazd wykorzystując oba porty, Do Triestu najlepiej i najszybciej
przez Austrię. Ja jechałem tam przez Bratysławę, Wiedeń Klagenfurt i przez
Słowenię (przełęcz Loibtal).Autostrady znakomite zarówno SK,A i SLO.Jest dobry
motel na nocleg w Kozinie przy granicy włoskiej. (www.htg.si). Z powrotem
jechałem autostradą prze Udine i Tarvisio , potem Graz, Wiedeń, Cieszyn.
Wniosek: Jeśli jest coś w zasięgu samochodu to należy jechać. Autokar jest
dobry do Francji Hiszpanii i dalej. Odpowiem na inne pytania, jeśli chcesz.
Frant
On Wed, 5 Sep 2001 12:39:13 +0200, citizen Jacek Kijewski testified: On Wed, 5 Sep 2001, Bart Ogryczak wrote:
| Iskra jest tak skonstruowana, by jak najbardziej | przypominac w pilotazu odrzutowce bojowe - MiG i SU glownie. | Iskra została skonstruowana 40 lat temu. | MiG-29, który jest jedynym w miarę współczesnym samolotem | polskiego lotnictwa, został skonstruowany prawie ćwierć wieku później. | Su-22, przestarzałe toto, ale prototyp powstał 5 lat po Iskrze. | MiG-23, też przestarzały, ale też powstał 5 lat po Iskrze. | Więc co Iskra miała przypominać? MiGa-21 z 1956 roku? Jestes calkiem pewien, ze przez iles lat sluzby taki samolot sie tylko myje?
Myślisz, że te MiG i Su się tylko myje, a Iskrę modernizuje? Tu popelniasz duza demagogie, samolot przechodzi remonty planowe i dorazne, modernizacje, w Iskrach odnawiano systemy awioniki, majstrowano przy samych silnikach. Z zalozenia Iskra ma sluzyc do szkolenia wg potrzeb samolotow bojowych, a nie latania na odrzutowcow ogolnie. Sa tansze metody szkolenia na odrzutowcach.
Oczywiście, który z wymienionych przezemnie samolotów nie jest bojowy?
| Nie po to, by | prowadzilo sie ja prosto i latwo, od tego sa LearJety.
| Tudzież wspólczesne samoloty bojowe. ktore sie prowadzi lekko, latwo i przyjemnie,
Tak, nawet te konstrukcji radzieckiej. Su-27 czy Su-35 mają system korygowania błędów pilota. Nie mówic o zachodznich konstrukcjach. ktore maja ABS i poduszki powietrzne, tak?
Chociażby porządne fotele wyrzucane. Dlaczego z Su-27 czy F-16 pilotom udaje się katapultować 5 m na ziemią, a we wszystich wypadkach Iskier zgineli?
I zainstalowany system Windows przed petla mogaca spowodowac blackout pyta: yes/no/cancel???
Starszy wynalazek, strój przeciwprzeciążeniowy + sprężarka powietrza. Jest w Iskrach? Nowszy wynalazek - ubranko 'na wodę'. Zero mechaniki, blackout przy 10g. Akurat te ubranka nawet do Iskry by się nadawały.
| Iskra ma jak | najbardziej przypominac samolot bojowy, ze wszystkimi wadami i problemami.
| Raczysz żartować. Zero porządnej awioniki, zero porządnych instalacji | dostępnych nawet w cywilnych samolotach. Co to ma wspólnego z samolotem | bojowym? Chyba, że ma służyć do podtrzymania tradycji w stylu szarży | ułanów na czołgi. Sek w tym, ze ow brak wystepuje rowniez w MiG 21,
Jak już pisałem konstrukcja z 56 roku. niemodernizowanych MiG 23, suchojach... sprzet jest, jaki jest, i poki go nie wymienisz, nie ma najmniejszego sensu szkolic dla potrzeb nieistniejacych samolotow.
W dużej części wypadków Su-22 pilotom udało się katapultować. W jedynym wypadku MiG-23 o jakim słyszałem też. Zresztą rozbijają się znacznie rzadziej niż Iskry. Czy to przypadek?
P.S. Uzycia systemow bojowych nie szkoli sie na Iskrach... Iskra jest do nauki pilotazu.
Uzrbrojenie formalnie ma.
| Omawiana Iskra rozbila sie podczas lotow tuz nad ziemia, ktore naleza do | najtrudniejszych z trudnych.
| Do których Iskra się raczej nie nadaje. coz, malo ktory odrzutowiec (a raktycznie zaden) sie nie nadaje, ale latac trzeba.
Ze starszych Tornado GR chociażby. Wiesz, jak latwiej umrzec w wojsku? Ukonczyc ETI PG* i dostac sie na radary. Bialaczka murowana. W ten sposob rocznie wykancza sie kilkaset Polakow.
I czego to dowodzi, że Iskry są bezpieczniejsze od radarów?
Ja w ostatniej chwili zaslonilem sie kategoria, juz mialem przydzial... Sek w tym, ze mnie nikt nie pytal, czy chce. Do Deblina ida ochotnicy, swiadomi stanu rzeczy. I w dodatku placa im za to, nawet niezle.
ZTCP, po tym jak dwie Iskry rozbiły się z okazji święta lotnictwa, z Dęblina odeszła bardzo duża część starszych stopniem pilotów. I słusznie.
bart
On Wed, 5 Sep 2001, Bart Ogryczak wrote: | W dużej części wypadków Su-22 pilotom udało się katapultować. W jedynym | wypadku MiG-23 o jakim słyszałem też. Zresztą rozbijają się znacznie rzadziej | niż Iskry. Czy to przypadek?
| mysle, ze nie. Nie dostrzegasz zwiazku, ze do jednostek bojowych sa | kierowani lotnicy PO przeszkoleniu, a na Iskry PRZED? Iskra jest dwumiejscowa. Pilot i instruktor. A jakoś nie katapultował się żaden z nich, mimo iż instruktor powinien doświadczeniem przewyższać wszystkich pilotów w jednostkach bojowych.
w ostatnim locie pilot lecial sam. Mial 2 lata stazu, co przy niskich tzw. nalotach jest w sumie niewiele... Po drugie, instruktor ma mozliwosc korygoania bledow pilota w pewnym zakresie. Po trzecie, znalem pilota, ktory potrafil wsiasc w miga, poleciec nad lotniskiem, obrocic sie i w locie obroconym przeleciec kilka metrow nad plyta. Byla to normalka, tzn. nigdy nikt go za to nie opierdolil. To nie sa normalni ludzie. a co do systemu katapultowania - sa tez tacy, ktorym sie udaje. Latanie ogolnie jest niebezpieczne i na F-16 ludzie sie tez zabijaja. | Ale sie nie szkoli z uzywania uzbrojenia. Poza tym formalnie ma, | zainstalowane juz mniej...
ZTCP, szkoli się do używania działka. M.in. do atakowania celów naziemnych. Ale podobno lotnictwo szturmowe w Polsce jest zbędne. ;-P
a do czego chcesz je uzyc? Glownym celem lotnictwa szturmowego sa wojska pancerne i piechota zmechanizowana... no wzglednie artyleria, glownie rakietowa. Rozumiem, ze z Ruskimi chcesz walczyc...sczastia zelaju... | Ze starszych Tornado GR chociażby.
| Harrier, Il-38, A-10... tylko co z tego, skoro ich nie ma w Polsce, a co | wiecej, sa niepotrzebne (hm, lotnictwo szturmowe i pokladowe... heh...) No tak, niepotrzebne. Ruskie czołgi przecież jepiej zatrzymywać ułanami [1] niż A-10. Poza tym, skoro lotnictwo szturmowe jest niepotrzebne, to dlaczego chcą kupić samolot myśliwsko-szturmowy, nie myśliwski?
tzw. wielozadaniowy. Zeby pelnil i ta, i ta funkcje. Zeby kasy starczylo, ot co. Osobne lotnictwo szturmowe niema sensu, zwlaszcza w sytuacji, gdy nie jestesmy w stanie kontrolowac przestrzeni powietrznej. ZSRR w 1941 mial najlepsze samoloty szturmowe na swiecie, niewiele im to pomoglo... | I czego to dowodzi, że Iskry są bezpieczniejsze od radarów?
| Nie, ze wojsko takie jest. Jak ktos tam idzie dobrowolnie, to widac lubi. I co. Wojsko takie jest, więc jest wszystko w porządku? Sami poszli, polatali sobie samolotem, który większość z nich nazywa 'latającą trumną'. No i się okazało, że słusznie go tak nazywają. Sami sobie winni. ;-P
Jak ktos skacze na bungee i sobie leb rozbije, to czyja wina? Goscia, czy producentow liny? Pewnie jednych i drugich, ale jakby gosc nie mial durnych pomyslow, to by sobie glowy nie rozbil. | i slusznie. Zgadnij, ile jest chetnych na jedno miejsce? Ktorzy by zycie | oddali, zeby chociaz raz Iskra poleciec?
Jak rownież wielu chętnych coby zostać strażakami, policjantami itp. Tylko, że takim ludziom powinno się stworzyć warunki, coby nie musieli zupełnie niepotrzebnie narażać życia i zdrowia. Co więcej, MSZ, należy piętnować fakt, że ich życie się zbędnie naraża, nawet jeśli oni to robią dobrowolnie. Napisaleś 'wojsko takie jest'. To należy je za to piętnować. | heh, takich nie sieja... Nie sieją, to głupich.. przysłowia Ci się pomyliły ;-
hm, w koncu mowimy o czlowieku, ktory sie zabil, stad niedopowiedzenie. bart [1] niby zamiast ułanów mógłby być Huzar, ale jakoś on nieuzbrojony chyba nadal jest.
[1] chyba sie mylisz, ale nie moge na ten temat za duzo powiedziec :)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plwpserwis.htw.pl
|